Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Postanowiłem założyć nowy temat bo pojawił się w mojej głowie taki pomysł: mam w domu dwa komputery ale chciałbym po dokupieniu częsci pare rzeczy poprzekładać i zrobić z nich 3 komputery

Koncepcję pokazałem na obrazku żeby było bardziej zrozumiałe:

iekgUV3.jpeg


Chciałem zapytać bardziej doświadczonych forumowiczów czy wybór nowych czesci oraz ich parametrów jest własciwy. Oraz czy cała koncepcja jest optymalna (moze macie jakis inny pomysł)

Poniżej napiszę dlaczego taki wybór nowych częsci (na obrazku w czerwonej ramce)


procesor: z pewnych powodów zakupu musze dokonać teraz a potem przez długi czas (co najmniej 5 lat) nie bede nic kupował (może z wyjątkiem GPU) bo bedą inne wazniejsze wydatki. Pomyslalem o tym procesorze jako o procesorze do gier z pewnym zapasem mocy (jesli mozna to tak nazwać bo w swiecie komputerów nic nie jest pewne). Jesli macie jakies inne propozycje procesora o podobnej wydajnosci to jestem otwarty na propozycje. 

płyta główna: chcialbym miec płytę z dobrą sekcją zasilania dobrze wykonaną i z mozliwoscią podpięcia większej niz w bardzo tanich płytach ilosci dysków NVME bez kompromisów. płyty i procesora nie bede długo zmieniał wiec chciał coś nieco droższego. Nie upieram sie przy tym konkretnym modelu (jesli uwazacie ze jest coś innego lepszego w podobnej cenie to jestem otwarty na propozycje)

Chłodzenie: nigdy nie miałem chłodzenia wodnego wiec troche sie obawiam, po drugie, chcialem miec stabilnosc i mozliwie niskie temperatury, jesli uwazacie ze to nie ma sensu, ze byc moze na klasycznych chłodzeniu bedzie wystarczająco to prosze o podanie propozycji.
nie upieram sie też przy tym konkretnym modelu.

Zasilacz: nie wiem czy bedzie wystarczający (ale na razie nie chcialbym kupować duzo mocniejszego jesli ten na razie wystarczy i zapewni stabilnosc), nie upieram sie przy tym konkretnym modelu. Ale jesli uwazacie ze lepiej dołozyc 100-200zł i kupic cos mocniejszego to prosze napisać.

Pamięć: tutaj jestem kompletnie zielony, nie wiem czy to dobry wybór do tego procesora i do tej płyty.



W zwiazku z tym że nowy duży komputer do grania ma monitor 4K to zdaje sobie sprawe ze to nie jest optymalna konfiguracja do takiej rozdzielczosci. Jak kupowalem jakis czas temu te kartę (RTX 5070 TI) to wiedzialem że to nie bedzie wystarczające ale nie chcialem wydawać więcej pieniedzy na karte z roznych przyczyn (np z tego ze uważam ze zarówno 5070 Ti jak i 5080 mają za mało ramu) liczylem na to ze ta seria bedzie miała wiecej pamieci ale sie przeliczylem wiec postanowilem wziąc karte na przeczekanie (a topowy flagowiec z serii 5 to dla mnie absurd cenowy), jesli pojawi sie w przyszłej generacji karta warta uwagi do 4K w rozsądniejszej (niż w tej generacji cenie) to wtedy planuje wymienić

 



 

Edytowane przez Oldman
  • Confused 1
Opublikowano

B5tg2Q0p9upM2c6c.jpg

Namieszam Ci trochę w głowie.
5060ti 16GB (2099zł) w tej cenie bym nie brał. 
Sam składałem jeden zestaw na wakacjach na tym GPU ale za 1899zł i jak RX 9070 oraz RTX 5070 były droższe.
Jak nie jesteś niewolnikiem zielonych rozważ RX 9070 16GB za 250zł więcej: (https://www.krsystem.pl/asus_prime_radeon_rx_9070_oc_edition_16gb_gddr6-item-78792.html)
Wgrasz jeszcze vBIOS od 9070XT, to zyskasz dodatkową wydajność. Ew. RTX 5070 ale tutaj boli 12GB VRAM.

Co do chłodzenia wodnego... za 400zł masz Arctica: (https://www.amazon.pl/ARCTIC-Liquid-Freezer-III-RGB/dp/B0DLWFCVSD)

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, Lameismyname napisał(a):


Namieszam Ci trochę w głowie.
5060ti 16GB (2099zł) w tej cenie bym nie brał. 
Sam składałem jeden zestaw na wakacjach na tym GPU ale za 1899zł i jak RX 9070 oraz RTX 5070 były droższe.
Jak nie jesteś niewolnikiem zielonych rozważ RX 9070 16GB za 250zł więcej: (https://www.krsystem.pl/asus_prime_radeon_rx_9070_oc_edition_16gb_gddr6-item-78792.html)
Wgrasz jeszcze vBIOS od 9070XT, to zyskasz dodatkową wydajność. Ew. RTX 5070 ale tutaj boli 12GB VRAM.

Co do chłodzenia wodnego... za 400zł masz Arctica: (https://www.amazon.pl/ARCTIC-Liquid-Freezer-III-RGB/dp/B0DLWFCVSD)

nie jestem zwolennikiem zielonych (po prostu nigdy nie kupowalem kart czerwonych jakos tak wyszło i sie w nich nie orientuje) 
ale widzę ze RX 9070 to sensowny wybór w tym budżecie, dziekuje za poradę :thumbup:
 

 

Edytowane przez Oldman
Opublikowano
3 minuty temu, Oldman napisał(a):

nie jestem zwolennikiem zielonych (po prostu nigdy nie kupowalem kart tej firmy jakos tak wyszło i sie w nich nie orientuje) 
ale widzę ze RX 9070 to sensowny wybór w tym budżecie, dziekuje za poradę :thumbup:

Nie patrz na te filmiki z youtube, bo to fałszywki do nabijania wyświetleń.
Najlepiej chyba patrzeć na recenzje od Gamers Nexus. Do Hardware Unboxed mam sympatię jednak mają trochę błędów i bywa, że ciągną w stronę AMD. Linus Tech Tips nie lubię.

Ale z rodzimych recenzentów też coś wygrzebiesz ;) :


 

 

  • Upvote 2
Opublikowano

 

29 minut temu, Lameismyname napisał(a):



Co do chłodzenia wodnego... za 400zł masz Arctica: (https://www.amazon.pl/ARCTIC-Liquid-Freezer-III-RGB/dp/B0DLWFCVSD)

to jeszcze mam pytanie dotyczące chłodzenia wodnego 

 

w związku z tym że w modelu chłodzenia jaki ja podałem (be quiet! Light Loop 360mm 3x120mm)  był "refill port" zadałem pytanie do dżepetto i dostałem taką oto odpowiedź:
 

 

ChatGPT powiedział:

 

Co jest w zestawie

Model Light Loop 360mm jest fabrycznie napełniony płynem chłodzącym i pracuje od razu po montażu.

Producent przewidział port do uzupełniania („refill port”) w tym modelu oraz butelkę płynu chłodzącego w zestawie z myślą o długiej żywotności. be quiet!+2be quiet!+2
 

⚠️ Czy trzeba regularnie dolewać płyn?

W typowym AIO nie jest konieczne regularne dolewanie — układ jest szczelny i płyn zwykle przez wiele lat nie wymaga uzupełnienia.

Jednak dzięki temu, że Light Loop oferuje port uzupełniania, masz możliwość dolania płynu w razie potrzeby — np. jeśli poziom się obniży lub po długim czasie eksploatacji chcesz odświeżyć układ.

Producent sam pisze, że “Łatwy-dostępny port do napełniania i dołączona butelka płynu chłodzącego gwarantują długą żywotność.” 
 

🧰 Co warto zrobić/przemyśleć

Sprawdź czy w zestawie była ta butelka płynu — jeśli tak, to znaczy, że producent zakłada możliwość uzupełnienia.

Przy montażu sprawdź, czy możliwość dolewania jest dostępna i gdzie jest port.

W trakcie eksploatacji warto monitorować: hałas pompki, temperatury procesora, ewentualne bąbelki w układzie — te mogą sugerować, że poziom płynu się zmienia.

Nawet jeśli nie musisz teraz dolawać, to faktem jest, że w tym modelu masz opcję — co może być plusem względem AIO, które są całkowicie zamknięte i bez możliwości dolewania.

Nie wiem na ile powyższe informacje są sensowne (w końcu to AI) i nie wiem jak to wygląda w przypadku ARCTICa który podałeś.

Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, bofff napisał(a):

bardzo dziekuje i 2 pytania 

1) nigdy nic nie kupowałem na tej stronie, gdzie tam sie wpisuje kod bo przepraszam ale nie ogarniam :P myslalem ze sie wpisuje jak sie wejdzie do koszyka ale nie widze tam tej opcji 
2) "msi-pga-15" - to jest ten kod?

Edytowane przez Oldman
Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, bofff napisał(a):

Włóż do koszyka i przy przejściu do płatności jest pole wpisz kod

Tak, to ten kod

Dziękuje, teraz widzę (miejsce na kod jest na drugim ekranie koszyka (po kliknięciu dokonaj zakupu):thumbup:

11 godzin temu, Lameismyname napisał(a):



Namieszam Ci trochę w głowie.
5060ti 16GB (2099zł) w tej cenie bym nie brał. 
Sam składałem jeden zestaw na wakacjach na tym GPU ale za 1899zł i jak RX 9070 oraz RTX 5070 były droższe.
Jak nie jesteś niewolnikiem zielonych rozważ RX 9070 16GB za 250zł więcej: (https://www.krsystem.pl/asus_prime_radeon_rx_9070_oc_edition_16gb_gddr6-item-78792.html)
Wgrasz jeszcze vBIOS od 9070XT, to zyskasz dodatkową wydajność. Ew. RTX 5070 ale tutaj boli 12GB VRAM.

 

Własnie kupiłem te karte z twojego polecanego linka, dziękuje za pomoc.:thumbup:

Edytowane przez Oldman
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Matko kochano... nigdy bym nie pomyślał ,że ktoś aż tak może komplikować sobie życie. Przyznam ,że z bólem przeczytałem ale samo stwierdzenie zrobić z dwóch komputerów trzy jest fizycznie niemożliwe. %-) Nawet jeśli z tych dwóch konfiguracji wymontujemy jeden dysk dlatego ,że mamy dwa, zmniejszymy ilość ram przekładając do trzeciego to i tak przecież obudowy, karty graficznej, procesora, płyty głównej i zasilacza niezduplikujemy... te części trzeba dokupić lub mieć ,a więc jest to bardziej złożenie trzeciego zestawu niż stworzenie go z tych dwóch. 

 

Po prostu chcesz kupić trzeci świeży zestaw do grania i zamienisz miejscami obecne karty graficzne, przełożysz też obudowę. Te 5060Ti to bym kupił w używce skoro i tak wyląduje w komputerze dla dzieciaczków. A tak szczerze? Skoro chcesz zestaw na 5 lat to kupiłbym cały w używce na gwarancji po utracie wartości i mniej będzie bolało portfel ,a zaoszczędzone pieniądze możesz przeznaczyć na lepszą kartę lub zachować na wydatki. 

 

Edytowane przez Iri
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Iri napisał(a):

Matko kochano...

 

dziekuje za cenną opinię, jak to sie mawiało, tyle punktów widzenia ile punktów siedzenia :P. nie chcialem zeby bylo jak najtaniej, chcialem kupic mocny konfig do grania (z planem wymiany karty w przyszłosci jesli sie pojawi jakas nowa fajna karta w rozsądnej cenie z wiekszą iloscią ramu niz 16GB ogarniająca 4K) a przy okazji lekko przekonfigurowac pozostałe komputery, ot i cała filozofia. :piwko:

podsumowując dzisiejszy dzień

 - kupiona karta do "małego komputera do grania" (RX 9070 zamiast początkowo planowanej 5060 TI) 

 - kupiona płyta do "dużego komputera do grania" ( MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI w sklepie MSI z kodem (wyszło zł 1189 zł , dostawa free))

mozna było kupic razem z zasilaczem (wtedy naliczyło rabat dla wiekszych zamówień 100zł ale z tym kodem wyszło taniej )

- kupiony zasilacz ( MPG A850G PCIE5 w sklepie MSI z kodem (wyszło 515 zł , plus dostawa 15zł))
 

 

Edytowane przez Oldman
Opublikowano

Tak właściwie po co inwestujecie w płyty na x870 składających się z dwóch b850 jak nie wykorzystujecie ich wszystkich możliwości? Na B850 jest od groma płyt które sobie dadzą radę z każdym procesorem bez niepotrzebnego przepłacania za drugi chipset.

Np

MSI PRO B850-P WIFI

Gigabyte B850 GAMING X WIFI6E

Asus TUF GAMING B850-E WIFI

ASRock B850 STEEL LEGEND WIFI (jak ktoś się nie boi że trafi na pechowy przypadek z procesorem)

i jeszcze kilka by konstrukcji znalazł

 

 

  • Upvote 1
Opublikowano
Godzinę temu, Marko852 napisał(a):

Tak właściwie po co inwestujecie w płyty na x870 składających się z dwóch b850 jak nie wykorzystujecie ich wszystkich możliwości? Na B850 jest od groma płyt które sobie dadzą radę z każdym procesorem bez niepotrzebnego przepłacania za drugi chipset.

Np

MSI PRO B850-P WIFI

Gigabyte B850 GAMING X WIFI6E

Asus TUF GAMING B850-E WIFI

ASRock B850 STEEL LEGEND WIFI (jak ktoś się nie boi że trafi na pechowy przypadek z procesorem)

i jeszcze kilka by konstrukcji znalazł

 

 

a na jakiej podstawie załozyłeś że ktos kto kupuje taką płytę nie chcialby wykorzystywać jej mozliwosci?

Opublikowano

Piszesz że potrzebujesz sloty M.2 aby było dużo i bez kompromisów. Pisałem że x870 są dwa chipsety B850 co jest już jakiś kompromisem x870 opis , stąd kilka linii pci-e więcej. Bez kompromisowy jest TR ale to dużo wyższy budżet. To co faktycznie odróżnia x870/e to to że oficjalnie maja usb4.0 i dodatkowe 4 pory SATA(w linku o płytach jest zestawienie chipsetów też). Akurat w przypadku płyt na AM5 nie rozumie sensu brania często najwyższych chipsetów jak nie oferują nic specjalnie więcej. U intela to OC jest na chipsetach z Z, ale u amd mamy już od B850/B650.

 

Tyle samo złączy co wybrana przez ciebie ma trochę tańsza Msi MAG B850 TOMAHAWK MAX WIFI, Msi MPG B850 EDGE TI WIFI, Asus MB AMD B850 GAMING WIFI, najtaniej wychodzi Asrock B850 PRO-A AM5 przy czym jest tu problem bo nie wiadomo czy na pewno rozwiązano problem z paleniem procków i co było faktyczną przyczyną.

 

Natomiast płyty z 5 i 6 gniazdami M.2 to cenowa abstrakcja.

Ogólnie przydatny pliczek dla porównania wyposażenia płyt

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NQHkDEcgDPm34Mns3C93K6SJoBnua-x9O-y_6hv8sPs/edit?gid=1502922237#gid=1502922237

 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Marko852 napisał(a):

Na B850 jest od groma płyt które sobie dadzą radę z każdym procesorem bez niepotrzebnego przepłacania za drugi chipset.

 

Przepłacaniem? a kto mówi o przepłacaniu, ja za te płytę (MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI) zapłaciłem 1189zł w promocyjnej cenie, uważam że stosunek cena jaką zapłaciłem do wyposażenia jest bardzo akceptowalna. 

 

 

2 godziny temu, Marko852 napisał(a):

Tyle samo złączy co wybrana przez ciebie ma trochę tańsza Msi MAG B850 TOMAHAWK MAX WIFI, Msi MPG B850 EDGE TI WIFI, Asus MB AMD B850 GAMING WIFI, najtaniej wychodzi Asrock B850 PRO-A AM5 przy czym jest tu problem bo nie wiadomo czy na pewno rozwiązano problem z paleniem procków i co było faktyczną przyczyną.


No niezupełnie jak widzisz (w obrazku ponizej wkleiłem wszystkie wymienione przez Ciebie w komentarzach płyty)
0dyQeqr.jpeg

Panowie dziękuje za wszystkie komentarze, wszystkie częsci już kupione.
 

Edytowane przez Oldman
Opublikowano
17 godzin temu, szarik napisał(a):

Przeczytałem, że w tej płycie występuje niewymienna bateria. Pierwszy raz słyszę o takim rozwiązaniu. Rozumiem, że jest dedykowany przycisk do resetu BIOSu, ale przecież kiedyś padnie... i co wtedy? Płyta do wymiany?

w internetach piszą tak

 

MSI nigdzie w tym manualu nie opisuje procedury wymiany baterii, co sugeruje, że nie jest przewidziana jako część serwisowa dla użytkownika końcowego (czyli producent nie zachęca do samodzielnej wymiany).

Natomiast z zdjęć wysokiej rozdzielczości i filmów rozbiórkowych (np. Buildzoid teardown na YouTube i wątek na Reddit: r/MSI_Gaming) wynika, że:

bateria fizycznie istnieje, jest to płaska bateria CR2032,

nie jest widoczna z wierzchu — znajduje się pod dolnym radiatorem M.2, obok chipsetu,

jest technicznie wymienialna, ale wymaga demontażu osłony termicznej M.2 i czasem nawet częściowego odkręcenia dolnego radiatora chipsetu.

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Chytruseq napisał(a):

Kod już nie działa. Był jakiś limit użyć albo był ważny do jakiejś daty? Gdzie ten znalazłeś?

ja na ten kod kupiłem płytę i zasilacz (kupowałem osobno pojedyńczo za kazdym razem podając ten sam kod)

na zasilaczu opuscili mi około 100zł a na płycie około 200zł na tym kodzie

sprawdziłem ten kod na swoim koncie i też już nie działa 

Edytowane przez Oldman

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
    • Czy dałoby się w laptopie HP 530 8HTF12864HDY-667E1 Mobile Intel Calistoga-GME i945GME wymienić 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz na 2-rdzeniowy procesor Intel Pentium Dual-Core T4200. Znalazłem zapusty laptop PP33L z popękanym i zepsutym monitorem i uszkodzoną płytą główną i 2-rdzeniowym procesorem Intel Pentium Dual-Core T4200 ale mam sprawny laptop HP 530 ale ma tylko 1-rdzeniowy procesor Intel(R) Celeron(R) M CPU 530 @ 1.73GHz i chciałbym ten procesor wymienić na 2-rdzeniowy. Oryginalnie ten laptop miał 1 GB pamięci RAM i wymieniłem RAM na 4 GB. Jaki system operacyjny najlepiej pasowałby do tego laptopa HP 530. Nie wiem jaki model ma płyta głowna z Laptopa PP33L dlatego że nie dało się tego laptopa uruchomić żeby sprawdzić w BIOSie albo w systemie. Spisałem jakieś liczby z płyty głownej tego laptopa CN-OP-132H-48643-8CB-0220-A00 DP/N OP132H BPB8C0020 002219 DA8B70-LanID GX D-VOA 94V-0 2-1 0842 E0EC 909G8222E M47 REV :  D DA0FM7MB8D0 PWB T012G REV : A00 Weźcie pod uwagę że zero to moze być duża litera o i odwrotnie.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...