Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Chciałem złożyć sobie kompa na raty w sensie, że po trochu będę kompletował części.Mam już obudowę, dysk, ram i zasilacz.Procesor, chłodzenie i płytę chciałem kupić w tym miesiącu, a kartę we wrześniu.Mam starego kompa tylko do neta, a chciałoby się mieć nowy sprzęt i pograć też byłoby fajnie.Konsoli nie chcę bo mnie one nigdy nie kręciły.Zacząłem się zastanawiać czy składanie tego kompa ma sens i nie sprzedać tych części które już mam bo zwrot czternastodniowy już dawno minął.Jestem kierowcą z kategorią C+E i wyjazdy są wcześnie w poniedziałki a powroty popołudniu w piątki czasem też w sobotę.W weekend też czasem jest coś do zrobienia w domu jakaś robota.Jakie Wy macie na to spojrzenie, co o tym myślicie? 

Kompa wymarzyłem sobie białego części które już mam to:

- be quiet! Shadow Base 800 FX Biała

- fractal design ion 3 1000w gold white

- Pny CS3250 1TB

- 2x16 DDR5 6000 cl36 xpg adata białe

Reszta do zakupu:

- B850 aorus elite wifi7

- 9800x3D / 7800x3D

- Rtx 5080 / Rx 9070 XT 

- Cooler master atmos II 360 VRM białe

Jakbym wybrał 7800x3D + 9070XT to zmieściłbym kompa samą skrzynkę w 10k nie licząc monitora którego też muszę kupić.Komp byłby do rozdziałki 1440p zastanawiam się czy jest sens dopłaty nie całe 500zł do 9800x3D czy brać 7800x3D.Miałem brać Rtx 5080 tuf gaming tylko nie ma białej wersji ale one znowu podrożały z kolei 5070TI najbardziej podrożał.Zależy na tym żeby był PTM na rdzeniu nie chcę pasty bo szybko wysychają.Trochę mi szkoda wydawać 7000zł na Rtx 5080 jakiejś wielkiej przepaści względem Rx 9070xt to ja za bardzo nie widzę oczywiscie przydałoby się DLSS odpalić i PT.Upatrzyłem sobie też Rx 9070XT białego Sapphire Pure z PTM na rdzeniu.Co myślicie o tym modelu? Tylko nie wiem czy grafika nie jest gorsza na Rx w porównaniu do Nvidia jesli chodzi o te upscalery DLSS vs FSR.