Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@wallec panie podświetlenie jest w kolorze pomarańcz czy nawet w złoty wchodzi i jest lux. Niestety mam samsunga a34 to zdjecia są jakie są🤷 myślałem o zmianie karty na czarną ale jakbym miał swoją sprzedać żeby potem dopłacać tylko do czarnej karty to słaby deal. A za szybą i tak nawet tego tak nie widać

  • Like 4
Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, CryptTM napisał(a):

Nie zajarzyłeś :E Tutaj żadne dane techniczne nie pomogą, ten wentylator bije je wszystkie :E :E 

Dalej nie kumam jak coś xD:E  jaki wentylator bije te wszystkie? :wariat:

8 godzin temu, ShaDow_Pro napisał(a):

Po co mu łeb w święta ryjesz, będzie musiał nowe GPU kupić xD

Pomarańczowa guma w sprayu i jedzie, przed sprzedażą czy ewentualna wysyłką na rma zerwie powłokę  :E 

Edytowane przez Send1N
  • Upvote 1
Opublikowano
W dniu 22.12.2025 o 17:08, DarkeVo napisał(a):

@MarcoSimoneobowiazkowo daj znać☝️ ale myślę że nie będzie och i ach🙆😆 chciałem tez kupić p12 pro reversy na sprawdzenie ale dam sobie juz spokój na święta🤭 za to do mnie jada pure wings 3 reverse i jeden zwykły bo dałem za 4 sztuki 110 zł za nowe wyjęte z budy to niech sobie leżą w razie W. Bo mam arctica i 5 szt stratus ale to juz 140mm a nie mam żadnej 120.  Uważam że przy tańszych wentylach trzeba juz iść na kompromis i przymykać oko lub ucho na niektóre rzeczy bo ideału sie nie dostanie😆

Na razie nie mam czasu ich założyć. Może jutro :P

btw. ciężkie się wydają. To chyba przez te gumy na rogach.

  • Upvote 1
Opublikowano

@DarkeVo

tQTDDrT.jpegMd9prPY.jpeg

 

Jaki duży silnik mają.

 

Niestety na push/pull jest jak tu ktoś wyżej wspomniał - głośno. Taki świst/rezonans.

Poniżej 1000-900 rpm jest lepiej a na 700rpm jak używalem zwykle P14 jest porównywalny hałas.

Jak przyłozysz ucho do wentylatora to inny dźwięk silnika.

 

Co ciekawe, jak odpaliłem same wentylatory na push albo same na pull to tego świstu nie ma. Tylko jak w pusch/pull pracują. Zwykle P14 tego efektu nie generują.

 

Ponieważ ja trzymam wentyle na 700rpm to mogą być, są spoko. Ala jakbym na tą chłodnicę 560mm Fat, dał RTX 5090 z Ryzenem 9950X albo jakimś Intelem to ona musiałaby pracować na wyższych obrotach a i tak byłoby średnio z wydajnością.

 

Na push/pull P14 Pro wyją.

 

  • Like 2
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

W push pull może być ten efekt świstu przez bardzo wysokie ciśnienie na wersjach pro które w takiej kombinacji wzrasta do wręcz kosmicznych wartości, ciekawy jakby ustawił między tymi w push a pull lekką różnicę obrotów (te w pull na 100rpm niżej) czy świst by nie ustał, takie zabiegi sa od swego czasu stosowane fabrycznie w niektórych chłodzeniach ;) 

Edytowane przez Send1N
Opublikowano (edytowane)

W sumie to nawet nie jest świst tylko jakby mechaniczne tarcie. I ten dźwiek jest tylko na wentylach pull.

Te pierwsze, przepychające powietrze przez chłodnicę nic takiego nie wydają z siebie. Na żadnym zakresie rpm.

 

A pull nawet jak same pracują to powyżej 900 rpm mają mechaniczny dźwiek jakby tarcia.

 

Edit: ale skubane maja taki ciąg, że te pull wyłączone i tak się obracają jak wentyle push dam na 1100rpm :E

A przecież jest to chłodnica gruba na 60mm.

@Send1N @DarkeVo

Podsumuwując...

 

Arctic P14 Pro w 5-pak za 135 zł to jest HIT produkt, jeśli wiemy jak je użyć. 

Wentylatory Pro dmuchają lepiej jak zwykłe P14. Stworzone do pracy na niskich zakresach rpm.

Zwykłe P14 trzymałem push/pull na ~730rpm. I to było odpowiednie aby zachować ciszę i temperaturę cieczy poniżej 32C, przy średnim TDP ładowanym w loop na poziomie min. 350W.

P14 Pro dają nadzieję na jeszcze niższy rpm, poniżej 600, co sprawia że są cichsze od zwykłych P14.

Nie polecam P14 Pro w pusch/pull bo od 900rpm słychać dziwny mechaniczny, trochę świszczący dźwięk. Od 1100 wyją.

 

P14 pro na push nie wydają dziwnych dźwieków, poza wzrostem szumu powietrza wraz z rpm.

P14 pro na pull, z zatrzymanymi wentylami na push, wydają ten dziwny dźwięk ale w mniejszym stopniu jak w pracy push/pull.

 

P14 pro w push/pull zachowują ciszę do 800rpm. Od 900 zaczyna się głośniej i dochodzi dziwny dźwiek.

 

Zostawiam sobie te wentyle bo za ten hajs to nie ma co zwracać. Za 135 zł masz 5 wentyli vs 1 markowy :E

 

Dobra jakość wykonania. Sam wirnik nie terkocze.

 

Czakam aż pojawią się dostępne P14 pro Reverse Black i kupię zestaw do testów na pull. Może nie będą wydawać takiego dźwięku.

Chyba, że nie ma na to szans i bez sensu brać reverse? Co sadzicie?

 

Edytowane przez MarcoSimone
  • Like 4
Opublikowano

Tego jeszcze nikt nie wie, więc możesz zasłynąć będąc pierwszym który to sprawdzi ;D możesz sprawdzić też taką kombinację jak będzie działać push-pull gdy w push będą zwykłe a w pull przykręcisz reverse, dodatkowo jest też ta różnica w obrotach w wersjach rev względem zwykłej o 150rpm.

  • Like 1
Opublikowano

Zamówiłem sobie 3-pak P14 Reverse +1 luzem. Zobaczymy jak to będzie działać.

 

Jakby ktoś chcial 5-pak P14 Pro to oddam za tyle co kupiłem z free wysyłką.

Nie zwracam bo musiałbym oba 5-paki zwrócić do Morele a jedna paczkę zostawiam. P14 Pro maja fajny ciąg :)

  • Like 2
Opublikowano
3 godziny temu, MarcoSimone napisał(a):

Pytanie tylko czy Reversy na pull będą pracowały ciszej....:hmm:

Kiedyś sprawdzałem Arctic na pull i żeby zmniejszyć/zmienić ton/opóźnić pojawienie się buczenia wystarczy wyciągnąć gumowe podkładki z wentylatorów od strony blachy obudowy i dać je jako dystans w miejsce, w którym przekręcasz wentyla do chłodnicy (tj. dajesz te gumy na Ori gumy) - odsuwa to wirnik(?) wentylatora od chłodnicy i hałas spada a wydajność wychodziła mi bez zmian.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • No i święta święta i po świętach zaraz....
    • Zapytam inaczej. Czy ty to wszystko wywnioskowałeś z tego jednego filmu nie grając w grę? Czy ten gość jest jakąś techniczną osobą, która rzeczywiście w sposób programistyczny stwierdziła te wszystkie wady? Czy tylko z tego powodu, że mechaniki nowej gry się jedynie różnią względem oryginału i ich nie ogarnął. Ja nie jestem na tyle techniczny, żeby profesjonalnie to stwierdzić. Ale mam tam ponad 200h. Jeżeli projekt gry byłby faktycznie tak zwalony jak to opisujesz to odpadłbym po pierwszym przejściu albo nawet gry nie skończył i zapewne ogromna ilość innych graczy. A z ocen jest jednak inaczej. 
    • My mieliśmy jakieś też zwykle, nietłukące się. Wystarczy w zupełności.
    • Chodzi o nakładanie ogłuszenia z broni palnej oraz systemów nie wzmacniających projektu rozgrywki, ponieważ nie pasują do założeń np. wolnej postaci, urozmaicenia atakami specjalnymi, które służyły również za kontrolę tłumu... Sprzyja to skupieniu się na maksymalnych obrażeniach oraz eksploatowania taktyk..., które mogą być głupie w realizacji. Chodzi o atak wręcz, po ogłuszeniu, a nie akcje związane z używaniem wytrzymałości noża. Chodzi o bezsensowność umieszczeniach ich wszystkich razem, a nie krytyki każdego z osobna... Tworzenie amunicji nie wnosi tu nic istotnego, ponad wypadającą amunicję z oryginału, ponieważ nie jest to sytuacja z RE2 oraz 3. Znowu chodzi o całość, a nie każdą rzecz z osobna... Tempo poruszania jest wolniejsze od niektórych wrogów, nawet staruszki... Uniki przed chwytami są dość nieskuteczne. Mapy są otwarte, ale nie dali opcji szybszego poruszania się poza walką..., mimo lepszej konsoli. Oryginał był bardzo mocno dopracowany pod względem tempa poruszania się, długości ogłuszenia wroga, różnych animacji ogłuszenia, które inaczej przemieszczały wroga... Był to świetny przykład dopracowanej gry arcade. Nie dziwię się, ze uważasz to za bzdury, ponieważ trzeba zwrócić uwagę na projekt, aby zacząć o tym myśleć... Tempo poruszania nie współgra z celownikiem skupienia wziętym z RE2, nieregularnym ogłuszeniem, długością ogłuszenia wrogów, mechanikami chwytów, nawet ze strony wrogów posiadających broń, szybkością przeciwników oraz projektem map. Edit. Na początku ogrywania dema myślałem, że całkiem dobra była ta walka we wiosce, ale gdy chciałem zacząć ją optymalizować to wyszedł brud na wierzch. Oryginał dużo lepiej i spójniej prowadził starcia, choć ma przestarzałe elementy.  Remake będzie bardziej podobał się większość, ma lepszą grafikę, świecidełka, uczuciowość, a emocje rządzą człowiekiem... Rozgrywka bywa widowiskowa, ale czy jest treściwa, zaprojektowana w spójny sposób, dogłębnie przemyślana? Nie, po prostu wrzucili wiele rzeczy do kotła i wymieszali, niezbyt dbając o dopracowanie. Ludzie będą wracać do oryginału, nawet za kolejne 10 lat, ale Remake praktycznie przepadnie... Może poza ludźmi czującymi obrzydzenie do grafiki "retro", a chcącymi nadrobić serię. 
    • No ja z Arctikami mam dobre wspomnienia 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...