Skocz do zawartości

AMD ZEN 5 (SERIA RYZEN 9xxx / SOCKET AM5) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
47 minut temu, Fenrir_14 napisał(a):

@Pentium D stół z TVN'u ? 

 

bardzo elegancko się prezentuje w tym carbon'owym etui 👍

Z MDF'u

 

Mam trzy takie pudełka po prockach. Dwa robią za podstawkę pod monitor :E

 

Procek sprawny i fajne temperatury ma jak na 130 Watów a to jeszcze bez curvy. 7800X3D już by się gotował, ewentualnie pasta była winna bo teraz dałem GC-4 zamiast GD-2.

 

image.thumb.png.42a9537cf219ba34c25ea87525c7a286.png

18 minut temu, Pitt_34 napisał(a):

Jakiś desperat 😀

Praktycznie całego kompa miał wystawionego. Może coś wyskoczyło.

Edytowane przez Pentium D
  • Haha 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Pentium D napisał(a):

Procek sprawny i fajne temperatury ma jak na 130 Watów a to jeszcze bez curvy. 7800X3D już by się gotował, ewentualnie pasta była winna bo teraz dałem GC-4 zamiast GD-2.

Nie pasta tylko w ZEN4 nadal była lipa z transferem ciepła, na ihs co byś nie dał to różnice zamkną się w 2 stopniach no chyba że użyjesz preaplikowanego wapna ze stopki chłodzenia jak np w pure rock 3 pro to już mogą wyjść większe różnice :P 

  • Upvote 1
Opublikowano
2 godziny temu, Pentium D napisał(a):

Test 10 minut z założoną szybą. Wentyle na AIO 1800 - 1900 rpm, trochę przestrzeliłem z procentami. Pozostaje obadać ile curvy można odjąć i z VSOC bo wstępnie dałem 1,1V

Slabiutko to wyglada jak prawie 80st na stock i prawie 2k rpm.

2 godziny temu, Fenrir_14 napisał(a):

Przyzwoita sztuka się trafiła,

Raczej przecietna ;) 

U mnie na -20 to 1100rpm i 67 st mial proc ;) 

 

stock.thumb.png.56bde5809c4ae1f76c54aeb6e22724e7.png

Opublikowano
7 godzin temu, Pentium D napisał(a):

Z MDF'u

 

Mam trzy takie pudełka po prockach. Dwa robią za podstawkę pod monitor :E

 

Procek sprawny i fajne temperatury ma jak na 130 Watów a to jeszcze bez curvy. 7800X3D już by się gotował, ewentualnie pasta była winna bo teraz dałem GC-4 zamiast GD-2.

 

image.thumb.png.42a9537cf219ba34c25ea87525c7a286.png

Praktycznie całego kompa miał wystawionego. Może coś wyskoczyło.

@Pentium D czym chodzony procek? Bo mój na def zegarach bez UV jest 9C chłodniejszy.

G4hzMW9.png

Opublikowano
1 godzinę temu, MarcoSimone napisał(a):

czym chodzony procek?

Navis F240. Wcześniej przed tym jednym przelotem był chwilę grzanym w teście cpuz, ale to były 2 - 3 minuty. Może faktycznie już mi aio pada bo dzisiaj słyszałem jakiś dziwny dźwięk w okolicy pompki, ale mógł to też być wentyl na ramie.

Opublikowano

Ja mam CLC ale ono w przypadku Ryzenów nie daje mega kopa względem AIO.

Pasta GD-2.

Z drugiej strony to łatwiej zagrzać ciecz w AIO 240 niż w mojej 560/60 mm chłodnicy.

 

Procek wygląda fajnie w kwestii vcore. Zobacz Curve -20, czy stabilna i ile zbija napięcię

Mój przy -20 leci na def zegarku w okolicy 1.09v.

Opublikowano
3 godziny temu, Slayer napisał(a):

@Doamdor Z całym szacunkiem ale mam trochę pompę ze stwierdzeniem, że ryzen 7700 słabo wypada jak ja na lajcie przeszedłem tego farcry 6 na i5 6600k :E 

 Nie ma znaczenia na czym przeszedłeś FC6, liczba fps mówi sama za siebie, nawet taka i5 14600K wypada lepiej. 

7700 to hamulec dla mojej karty graficznej w FC6 4K. :hihot:

 

  • Haha 1
Opublikowano

Jutro może 5 z przodu wejdzie.

 

 

image.thumb.png.4ff9d173677439662c082756b7add60c.png 

10 godzin temu, Phoenix. napisał(a):

Slabiutko to wyglada jak prawie 80st na stock i prawie 2k rpm.

Raczej przecietna ;) 

U mnie na -20 to 1100rpm i 67 st mial proc ;) 

 

stock.thumb.png.56bde5809c4ae1f76c54aeb6e22724e7.png

E ty ale kłąmać to też trzeba umieć przecież nie masz zegarów rzeczywistych to nie jest HWinfo z trwania cinebencha .

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, MarcoSimone napisał(a):

Mój przy -20 leci na def zegarku w okolicy 1.09v.

Wygląda, że jest podobnie. Watów ze 20 ucięło, aż dziwne. Komp odpalony był od 10 minut więc temperatury mogą być jeszcze przekłamane. Edit chociaż wentyle na 1100 rpm to może ok :hmm: Sprawdzę za parę minut ponownie.

 

image.thumb.png.aee500de8030cb56cee2d08dced01dda.png

 

po kolejnych paru minutach

image.thumb.png.0f80a67b6d917ab0944be9d2602b87be.png

 

10 minut

image.thumb.png.5d0942e09b479eb9ebfcb042804ed871.png

 

VSOC na 1,1V był na granicy stabilnośći. Chrome łapał kurzą twarz a jak chciałem zresetować i wyjść do BIOS aby podnieć napięcie blue screen. Bałem 1,13V i jest chyba ok.

 

W BF6 ładne temperatury na 900 rpm.

 

image.thumb.png.02d3d9ac06f08c6cbd95ac6b2c3b6c31.png

 

 

To jeszcze test w BF6 czy zmiana coś dała. W fpsach praktycznie zero zmian, ale CPU chłodniejszy wyraźnie. Zegarek max cały czas, pobór mocy prawie identyko. 0.1% nie ma się co sugerować, na 7800x3d też w niektórych testowych przebieżkach po mapie łapało 130+ fps. Czasem ktoś się zrespi przed mordą i już wynik leci w dół.

 

7800X3D

image.thumb.png.fa5a0c4cd2cc95a94d4adbcc09798f24.png

 

9800X3D

image.thumb.png.cad4ab759c883b3ca1fcd3a3a0255723.png

 

Edytowane przez Pentium D
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Dziarson napisał(a):

E ty ale kłąmać to też trzeba umieć przecież nie masz zegarów rzeczywistych to nie jest HWinfo z trwania cinebencha .

Ale Ty jestes Typie zalosny, zeby mnie posadzac o klamsta haha 

 

Ale fakt nie widac efektywnych, czemu?? Nie pamietam ale podrzucam z efektywnymi :boink: W trakcie trwania testu ;) 67st,1150rpm, 115W.

obraz.png.0ecad05af62f536c2fa6fe6def58f506.thumb.png.40a3c6bc6422d867c42ca7db5e244c12.png

Edytowane przez Phoenix.
Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, Pitt_34 napisał(a):

@up działa, wszytko ok ?

Narazie jest okej.

 

Z ciekawości zdjąłem limit w WoWs bo Capframex został w tle i ponad 290 fps. Tyle klatek w tej grze niepotrzebne.

 

image.thumb.png.77be114d7606c893a2fc93626c6da380.png

Edytowane przez Pentium D
  • Upvote 1
Opublikowano
2 godziny temu, Phoenix. napisał(a):

Ale Ty jestes Typie zalosny, zeby mnie posadzac o klamsta haha 

 

Ale fakt nie widac efektywnych, czemu?? Nie pamietam ale podrzucam z efektywnymi :boink: W trakcie trwania testu ;) 67st,1150rpm, 115W.

obraz.png.0ecad05af62f536c2fa6fe6def58f506.thumb.png.40a3c6bc6422d867c42ca7db5e244c12.png

Ja jestem żałosny zrób screen bez przycinania w trakcie runa Cinebench  bo wycinanki to były w przedszkolu dzieciaku. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Tak to już jest z samochodami luksusowymi - no nie da się naprawić :    
    • Jak to ktoś w komentarzu podsumował:   "Kupowanie "wypasionego" SUVa w cenie Fabii wymaga poświęceń. Jezdzij tylko w prawo."
    • Pomysł totalnie bez sensu.. zrób lepiej jak wyżej Jacek napisał 
    • Astral LC ma fan stop'a więc w IDLE wentylator na karcie jest wyłączony. Te na chłodnicy z tego co pamiętam załączają się na defie przy starcie ale w ogóle ich nie słychać. Tak jak montowałem pod zlecenie to całkiem przyzwoite wentyle ale dziwię się nie dali do tej karty wentylatorów z serii EXTREM - 30mm grubości, które Asus wrzuca do najnowszej wersji Aio serii Ryujin Extreme - przy grubości radiatora 37mm zdecydowanie lepsze byłoby to rozwiązanie a i wentylatory są kapitalne - śmiem twierdzić że może nawet lepsze niż Phanteks T30. U mnie i tak jest wszystlko pod Fan Control'em i na chłodnicy mam push-pull'a 6x wspomniane T30.  Temperatury tak jak pisze @DżonyBi - kapitalne. W zasadzie karta łapie 50 stopni dopiero przy poborze 500W w gierkach.    @DżonyBi ja najtańszego Astrala LC wyrwałem we wrześniu za jakieś 11300 PLN  Ze dwa chyba kupowałem jeszcze w wakacje w okolicach 12K PLN. Sezon ogórkowy robi swoje heh.
    • Rozpisałem się bardziej w offtopicu, ale może zrobię jakieś podsumowanie... Z rdzenia serii została tylko walka i od biedy lokacje od strony wizualnej, bo w projekcie są już inne... Oczekiwana dobrego Metroid, który jeszcze mógłby ulepszyć, a nie pogorszyć formułę, skoro tyle gier indie wysnuło poprawne wnioski... Ponoć muzyka jeszcze jest dobra. I tą wąską grupę częściowo olano, na rzecz szukania szerszej grupy odbiorców i wciskaniem schematów na zasadzie "to się teraz dobrze sprzedaje. Na dodatek porzucili filozofię "gameplay first", kopiując marne, tanie trendy.  Paniee, czego oni nie dodali. Przeciągnięty tutorial trzymający cię za rączkę i zabijający chęć ponownej gry, bo ciężko go pominąć... NPC mają durne zachowania i dialogi, trochę taki Marvel i jedynie snajper trzyma poziom. Samus jest ich maskotką, a sami robią za element "łagodzenie stresu"... Typowy schemat do zrobienia gry, który tutaj nie pasuje, ponieważ to METROID i cicha, poważna Samus... Zastąpiono połączony świat liniowością; z czego wywodzi się Metroid... Prowadzona jest poprzez zupełnie zbędny, pustynny hub. Dodano kryształy na pustyni, które są konieczne do ukończenia gry i odpowiadają że część kluczowych ulepszeń, gdzie sama przestrzeń jest marna, a przeciwnicy w tej lokacji są tylko nudną niedogodnością, o której nawet nie myśli się. Psychiczne moce po prostu zastępują część zwykłych rzeczy z poprzednich części, na dodatek nie zmieniają w sposób diametralny rozgrywki i rzadko przydają się poza odblokowaniem lokacji lub pojedyncznymi specjalnymi wrogami, których potem nie spotyka się. Niekiedy taka w nich kreatywność, że Batman Arkham robiło to już lata temu, na dodatek lepiej integrując to z rozgrywką. OH, na dodatek po znalezieniu ulepszenie, trzeba zapylać do inżyniera, aby Ci zamontował, np. działo z ogniem przez co nie możesz od razu lecieć do tej lokacji... Gdy postacie były fajne lub nie przeszkadzały to pół biedy... Kolejny element trzymania za rączkę... Jeden z NPC będzie ciągle nadawał wskazówki odnośnie następnego celu, nawet  gdy to robisz. Końcowa lokacja jest widoczna  od dawna i dążysz do jej odblokowania, snując teorie na jej zawartości... A w środku jest parę nudnych wind i boss... Oczywiście musisz zebrać wszystkie kryształy.  Skanowanie zawsze było, ale tutaj przesadzili z ilością, szczególnie że są rozwodnione i niektóre niewarte uwagi. Mniej, ale o ważniejszej treści byłoby dużo lepsze. Ktoś chyba pomyślał - "gracze lubią nasze skanowanie, wiec dajmy tego więcej." Świątynie, które wyglądają dość podobnie do Zeldy są tutaj zbędne, szczególnie że często dają niepotrzebne rzeczy, bo rozgrywka nie wymaga od Ciebie wiele, a same zdobycze są często bez finezji... I jeszcze raz NPCty, które swoją głupkowatością i beznadziejnym zachowaniem przy Samus niszczą atmosferę..., z które słynnie Metroid. Już Metroid: Other M był tutaj lepszy oraz ikonicznie głupi w realizacji. Metroid Prime  4 jest natomiast marną kalką mody w branży, co jest typowe dla krawaciarzy w łańcuchu decyzji... Na dodatek nawet w pozytywnych recenzjach widzę, że skupiano się na aspekcie wizualnym, muzyce, trochę lokacjach i walce, ale nawet tam narzekali na wrogów bez polotu i wtórnych, zapychacze, NPC, pustynie... Tak, S1 częściowo odpowiada za choćby stan pustyni, której w ogóle nie powinno tam być. Najwyraźniej Nintendo chciało mieć otwartą przestrzeń ze znajdźkami i świątyniami, jak w Zeldzie... Jeszcze ponoć muzyka w hubie jest aktywowana Amiibo za 30$.   Doskonale wiem, że gra była anulowana i zmieniła studia, pisałem to bardziej prześmiewczo. Potem to zgłębiłem i na początku robili to ludzie od Star Wars 1313, które było anulowane po kupieniu Lucasfilm przez Disney... Miała to być pierwsza, poważna gra tego studia, potem mieli szanse z Metroid 4, ale Nintedo stwierdziło że jednak nie. Teraz wątpię w gorszą jakość ich projektu..., na pewno byłby ciekawszy. Nintendo nawet ich kupiło pod koniec listopada 2025, więc coś spodobało się w ich twórczości... Chodzi o Bandai Namco Studios Singapore, które składało się z ludzi m.in. LucasArts Singapore. Oby nie kazali im robić jakiegoś live service, bo morale pewnie już mają niskie...
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...