Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
19 minut temu, Tester Wrażeń napisał(a):

Ja tam OSD włączam tylko przy konfiguracji a później wyłączam. 100 fps natywny vs natywny + FG w TLOU2 nic a nic nie zauważyłem spadku obrazu albo kontroli nad postacią, a ja w gry gram zawsze na max poziomie trudności i jakbym czuł, że gra mnie r*cha w dupę przez jakieś lagi to zaraz bym to wyłączył 

Smuży aż się dymi po włączeniu FG chyba, że podmienisz biblioteki na nowe to wtedy już jest ok.

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, GAZuOOT napisał(a):

Jak pompa przestanie hałasować, to karta zdecydowanie do rozważenia. Inaczej zwrocik :(

Tu masz dźwięk pompki (nawet 2) przy 2900+ rpm, a właściwie jego brak %-)

Jak w AiO pompka drze ryja, to moim zdaniem nie warto.

 

 

Edytowane przez sovas
Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Kadajo napisał(a):

Jeśli używasz FGx2 i zrobisz cap na powiedzmy 180fps to połowa tych FPS jest fejkowa. To nie działa tak że karta ci tylko dokleja brakujące klatki. Ona zawsze dzieli fps jaki chcesz lub możesz uzyskać przez mnożnik. Czyli jak robisz cap na 120fps z FGx2 to prawdziwych klatek masz tylko 60. Jak zrobisz cap 80 to prawdziwych masz 40, jak 60 to jest 30 itd.

No właśnie to tak nie działa. Tzn. działa jak ustawisz jakieś globalne ograniczenie  do częstotliwości odświeżania monitora.

 

Natomiast jak masz grę z programowym capem na 120 to widocznie sama generacja fakowych klatek jest na tyle późno w  procesie renderowania, że podwojenie następuje już po zastosowaniu ogranicznika.

 

W sumie to jak nie zapomnę to zupdatuje inspektora i spróbuję nagrać filmiki porównawcze na YT

 

Edytowane przez michaelius33
Opublikowano
10 minut temu, sovas napisał(a):

WTF xd To na pewno zapowietrzone nie jest?

A cholera wie, nawet jak by było, to za bardzo nie mam co z tym fantem zrobić, chyba xd. Póki co to jest kompletnie nieakceptowalne i zabija cały sens AIO

Opublikowano
12 minut temu, michaelius33 napisał(a):

No właśnie to tak nie działa. Tzn. działa jak ustawisz jakieś globalne ograniczenie  do częstotliwości odświeżania monitora.

 

Natomiast jak masz grę z programowym capem na 120 to widocznie sama generacja fakowych klatek jest na tyle późno w  procesie renderowania, że podwojenie następuje już po zastosowaniu ogranicznika.

 

 

Nie bardzo ;) Możesz robić lock w grze lub RTSS zawsze to działa na zasadzie takie samego powielania.

Opublikowano
6 minut temu, michaelius33 napisał(a):

No właśnie to tak nie działa.

Jesli masz 100fps natywnie i po wlaczeniu FG 2x max 150fps to fejkowych masz 75fps i 75 prawdziwych, capy srapy tu nic nie zmieniaja w tej kwesti.

  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, sovas napisał(a):

@GAZuOOT Ja bym wyjął tę kartę i poobracał, ewentualnie potrząsnąć lekko, jak nie pomoże to RMA.

Okej, dzięki za instrukcje, to wieczorem pobawię się, bo teraz już nie mam czasu na kombinowanie :)

  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, Kadajo napisał(a):

Zobacz jak cały ten system działa. To nie może działać inaczej.

Na jedna prawdziwa klatkę masz jedna, dwie lub trzy fejkowe.

Ale on pisze o czym innym. Licznik FPS w samej grze często nadal pokazuje bazowy FPS bez FG, dopiero w OSD RivaTuner czy innym zewnętrznym widzisz FPS zmultiplikowany x2, czy x4. Więc jeśli to silnik gry ma blokadę na 60 albo 120 fps, to FG może ją omijać i wypluwać te 240.

Opublikowano

Licznik FPS może najwyższej się pomylic i faktycznie nie pokazywać fejkowych klatek. Czyli wprowadza cie w błąd.

Sama zasada renderowania się nie zmienia.

Przecież karta nie może na 120 FPS ze 100%  obciążenia nagle z dupy wymyślić kolejnych 120 FPS. Musi mieć z czego to zrobić. Dlatego obniża ci ilość prawdziwych klatek. Zresztą to jest przecież istota tego systemu. Po co by mi były fejkowe klatki jakbym mila wystarczająco duzą ilość prawdziwych.

Opublikowano
14 minut temu, Kadajo napisał(a):

Zobacz jak cały ten system działa. To nie może działać inaczej.

Na jedna prawdziwa klatkę masz jedna, dwie lub trzy fejkowe.

czy ja piszę nie wyraźnie czy coś ?

 

Masz grę z capem w silniku na 120 fps

Mam monitor 240Hz

Bez FG gra wyświetla 120 fps

z FG 240 fps

Opublikowano
3 minuty temu, michaelius33 napisał(a):

czy ja piszę nie wyraźnie czy coś ?

 

Masz grę z capem w silniku na 120 fps

Mam monitor 240Hz

Bez FG gra wyświetla 120 fps

z FG 240 fps

Ale polowa tych FPS jest fejkowa i IL masz nadal na poziomie 120 FPS a nie 240FPS. Nic poza wieksza plynnoscia obrazu sie nie zmienia na plus, wrecz przeciwnie.

CAP FPS to CAP FPS nie ma znacznie jak go robisz.

Opublikowano (edytowane)
33 minuty temu, Kadajo napisał(a):

CAP FPS to CAP FPS nie ma znacznie jak go robisz.

Ma znaczenie. Jeśli cap jest w silniku gry po stronie CPU to FG będzie generować klatki zwielokrotniając ten limit. W uproszczeniu - gra po wysłaniu klatki do GPU czeka sobie aż nie minie co najmniej 1/120 sekundy zanim zacznie liczyć następną klatkę. GPU dostaje klatki co 1/120 sekundy i robi z tego na wyjściu 240 fps, albo i 480 z MFG.

Edytowane przez some1
Opublikowano
Godzinę temu, GAZuOOT napisał(a):

OMG. Przeciesz kota można dostać, słychać to z 3 metrów od kompa: https://streamable.com/155igq

Lipa. U mnie tez na poczatku halasowala, ale inaczej. U mnie to bylo uwiezione powietrze. Pomachalalem i poobracalem chlodnica w rozne strony, cos zabulgotalo i jest cisza. Na wszelki wypadek umiescilem pompke w najnizszym punkcie dajac weze gora.

 

20250415_095352.thumb.jpg.7a1e5325feb25b30d85ec7227aaa059d.jpg

 

 

 

 

Opublikowano
6 minut temu, some1 napisał(a):

Ma znaczenie. Jeśli cap jest w silniku gry po stronie CPU to FG będzie generować klatki zwielokrotniając ten limit. W uproszczeniu - gra po wysłaniu klatki do GPU czeka sobie aż nie minie co najmniej 1/120 sekundy zanim zacznie liczyć następną klatkę. GPU dostaje klatki co 1/120 sekundy i robi z tego na wyjściu 240 fps, albo i 480 z MFG.

Ale ty nie piszesz o CAP'ie tylko o BN od strony CPU.

Taka sytuacja która zresztą jest mało prawdopodobna tylko pogłębiła problem o którym się pisze od samego początku. Wysoki IL korzystając z FG.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...