Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, GAZuOOT napisał(a):

No dlatego przy 5090 warto było poszukać lepszej sztuki. 0.83V przy zegarze rzeczywistym 2580Mhz, perf/W stoi bardzo wysoko. 0.8V 2070MHz, prawie 12k w Steel Nomad i max pobór 320W.

Właśnie porównywałem do Twojego wyniki 119xx coś takiego wyszło u mnie 11680 na 0.8V.

 

 

Edytowane przez sideband
  • Upvote 1
Opublikowano

No dokładnie 11927, takie 5090 to już są używalne kawałki krzemu :E

Jeszcze jak to u mnie wygląda tak mniej więcej w QII 4k MAX


obraz.png.8e47dadb910729e5a4e67541ab9b30cc.png

Praktycznie stockowa wydajność na 0,83V, tyle że zrzucane jest 150W poboru :). Wiadomo, w lżejszych pozycjach takie UV, będzie mniej wydajne od stocka, ale za to dużo bardziej oszczędne. 

  • Upvote 1
Opublikowano
Godzinę temu, GAZuOOT napisał(a):

No dokładnie 11927, takie 5090 to już są używalne kawałki krzemu :E

Nie porównywaliśmy się chyba wtedy z tym Suprimem co miałem, ale gdzieś post znalazłem ze screenem. 

2065Mhz, 0.800V, 316W.

 

Ciekawe kto go z outletu przygarnął ;D

 

Screenshot_20250424_140231_Brave.thumb.jpg.2e4370cd8a8dd2e8fde2c191fc1b16cd.jpg.fb82178518ac2df39987f5a47f227516.jpg

Opublikowano (edytowane)

Pojawiło mi się dziś takie pytanie w głowie odnośnie zużycia prądu przez kartę. Zakładając, że mamy przykładowo 5080 i ma ona maksymalne zużycie prądu 360 Watt, to jak rozumiem zużywa ona tyle maksymalnie wysilona, a przy np starszych grach zużywa mniej. A jak jest w przypadku rozdzielczości? 2k to nie 4K i duża różnica pikseli. W związku z tym pytanie, czy w np 4k będzie brała więcej prądu, bo więcej pixeli do obrobienia?? Pomijam oczywiście wszelkie gmeranie typu undervolting.

 

Edytowane przez Bodhi
Opublikowano (edytowane)

Te 360 W to tylko maksymalny pobór mocy - karta tyle ciągnie dopiero przy pełnym obciążeniu. W starszych/lżejszych grach bierze wyraźnie mniej.

 

4K vs 1440p to więcej pikseli do obrobienia, więc GPU ma więcej roboty i zazwyczaj zużywa więcej prądu, zwłaszcza bez limitu FPS. W niższych rozdzielczościach częściej ogranicza CPU, więc karta nie idzie wtedy pełną parą.

 

Generalnie wszystko rozbija się o obciążenie GPU. Jak w 2K dowalisz RT, ultra cienie, odbicia itd., to karta też potrafi dociągnąć prawie pod limit mocy – mimo niższej rozdzielczości. 4K to tylko jeden z czynników, który dokręca śrubę, ale nie jedyny.

Edytowane przez DżonyBi
  • Like 1
Opublikowano
39 minut temu, Bodhi napisał(a):

Pojawiło mi się dziś takie pytanie w głowie odnośnie zużycia prądu przez kartę. Zakładając, że mamy przykładowo 5080 i ma ona maksymalne zużycie prądu 360 Watt, to jak rozumiem zużywa ona tyle maksymalnie wysilona, a przy np starszych grach zużywa mniej. A jak jest w przypadku rozdzielczości? 2k to nie 4K i duża różnica pikseli. W związku z tym pytanie, czy w np 4k będzie brała więcej prądu, bo więcej pixeli do obrobienia?? Pomijam oczywiście wszelkie gmeranie typu undervolting.

 

Nie wiem czy przy starszych grach karta Ci zużyje mniej prundu. Odpal sobie na maksymalnych ustawieniach w 4k Mass Effect Andromeda. Gra z 2017r czyli dosc stara, ciagnie to tyle ile TDP jest aktualnie na karcie. Najczesciej to wlasnie w nowych grach opartych o UE5 gdzie nie ma path tracingu tylko jest lumen, karty z serii 5000 ciągna relatywnie bardzo malo energii. Tak jakby ten silnik nie był zoptymalizowany pod tą serie kart.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

Najczesciej to wlasnie w nowych grach opartych o UE5 gdzie nie ma path tracingu tylko jest lumen, karty z serii 5000 ciągna relatywnie bardzo malo energii. Tak jakby ten silnik nie był zoptymalizowany pod tą serie kart.

Na razie to się spotkałem z tym problemem w Outer Worlds 2 w sposób zauważalny, gdzie faktycznie zużycie jest niższe momentami, ale to się dzieje gdy obciążenie GPU spada nawet do 70%, więc dalej sprowadza się to do obciążenia GPU.

 

Stare gry generalnie obciążają GPU znacznie mniej i zużycie spada. Nie wymyślaj koła na nowo.

Edytowane przez DżonyBi
  • Like 1
Opublikowano
14 minut temu, DżonyBi napisał(a):

 

Stare gry generalnie obciążają GPU znacznie mniej i zużycie spada. Nie wymyślaj koła na nowo.

Generalizować, zawsze można. Podałem przykład Andromedy bo wiem, że żre jak cholera, a sam sprawdzam czesto temp na Quake2 RTX. (mimo, że to gra originalnie z 1997r, odświeżona o RT w 2019) wiec 6 letnia. Cieżko mi powiedzieć, co wiecej weźmie energii niz ten 6 letni tytuł. Ale skoro sie upierasz. Tak no generalnie starsze gry wezmą mniej szczegolnie te z 2000-2010r. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @miro no i git sprawa wyjaśniona ale i tak tej płyty za uja bym do kompa nie włożył. Ale jak chłopak ma taką płytę to napisałem że wszystko pójdzie ponieważ tak jest.
    • @8V32 PcLab Australię, w końcu startuje na Eurowizji!  
    • Oczywiście są wyjątki, bo nie każda starsza gra=lżejsza, ale to nic nie zmienia w tym temacie, a 5-letnia czy 6-letnia gra to jeszcze młodziak. Cyberkowi stuknie zaraz 5 lat.
    • Proszę  Budowa sekcji zasilania 12+2+2 Chłodzenie sekcji zasilania radiatorem Tak (W pełni chłodzona sekcja zasilania aluminiowym radiatorem) Kompatybilność z dyskami SSD m.2 z radiatorem Tak - brak kolizji Rodzaj chłodzenia chipsetu płyty głównej Pasywny Obsługiwane rodziny procesorów AMD Ryzen™ Gniazdo procesora Socket AM5 Chipset AMD B650 Architektura procesora Zen 5 (6 generacja) Zen 4 (5 generacja) Typ obsługiwanej pamięci DDR5-5200 MHz DDR5-4800 MHz DDR5-4400 MHz Typ obsługiwanej pamięci OC DDR5-7600 MHz DDR5-7200 MHz DDR5-7000 MHz DDR5-6800 MHz DDR5-6600 MHz DDR5-6400 MHz DDR5-6200 MHz DDR5-6000 MHz DDR5-5600 MHz Liczba banków pamięci 4 x DIMM Maksymalna wielkość pamięci RAM 192 GB Architektura pamięci Dual-channel Wewnętrzne złącza SATA III (6 Gb/s) - 4 szt. M.2 PCIe NVMe 5.0 x4 - 1 szt. M.2 PCIe NVMe 4.0 x4 - 1 szt. M.2 PCIe NVMe 4.0 x2 - 1 szt. PCIe 4.0 x16 - 1 szt. PCIe 3.0 x16 (tryb x1) - 2 szt. USB 3.2 Gen. 1 Typu-C - 1 szt. USB 3.2 Gen. 1 - 1 szt. USB 2.0 - 3 szt. Złącze ARGB 3 pin - 3 szt. Złącze RGB 4 pin - 1 szt. Front Panel Audio Złącze wentylatora CPU 4 pin - 2 szt. Złącze wentylatora SYS/CHA - 3 szt. Złącze zasilania 8 pin - 1 szt. Złącze zasilania 24 pin - 1 szt. Złącze modułu TPM - 1 szt. Zewnętrzne złącza HDMI - 1 szt. DisplayPort - 1 szt. RJ45 (LAN) 1 Gbps - 1 szt. USB 3.2 Gen. 1 Type-C - 1 szt. USB 3.2 Gen. 2 - 2 szt. USB 2.0 - 6 szt. PS/2 klawiatura/mysz - 1 szt. Audio jack - 3 szt. Obsługa RAID RAID 0 RAID 1 RAID 10 Obsługa wielu kart graficznych Nie Obsługa układów graficznych w procesorach Tak Układ audio Realtek HD audio Łączność bezprzewodowa Nie Format ATX Szerokość 244 mm Wysokość 305 mm
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...