Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jak cewki są głośne to wcale nie trzeba mieć nie wiadomo ile fps, wystarczy mocniej obciążająca gra, dużo papu płynie przez GPU i koncert będzie nawet przy 60 klatkach :E

Edytowane przez lukadd
Opublikowano
36 minut temu, CryptTM napisał(a):

ja załączam na trasie, żeby tego chłamu z radia nie słuchać i jestem dużo zdrowszy

Chłam chłamem zastepujesz, oczywiście że należy mu się krytyka, zwłaszcza, że gość ma w dupie Ciebie i swoich słuchaczay. Ostatni przyklad - umówił się na live ze swoimi fanami na 3-cia w nocy na prezentację Nvidi, zaspal 1,5 godziny, jeszcze coś tam fucal, że ktoś mu w komentarzach napisał o czym było, pozatym przygotował wszystko tak, że i tak nie było nic słychać. Cham, prostak, amator. Popieram zasłużoną krytykę @PiPoLiNiO

Opublikowano

Esz...znowu różni producenci stosują różne położenie tych 4 pinów we wtyczce 16pin na karcie względem pcb, i nie każda akcesoryjna wtyczka kątowa od zasilacza podpasuje. Taki Gigabyte w 40xx stosował taką jaką mam, ale oczywiście w 50xx musi być na odwrót :/ Poniżej Gigabyte vs Gainward.

gur.jpg

Opublikowano
3 godziny temu, Phoenix. napisał(a):

FG generalnie nie zwieksza opoznienia tak jak to ludzie powtarzaja bezmyslnie tylko nie zmniejsza sie ono wraz ze wzrostem fejkowych klatek. Dlatego jesli baza wyjsciowa fps nie jest niska to nie ma tragedi.

Tutaj akurat nie masz racji. FG zawsze zwiększy opóźnienie, to wynika po prostu z tego jak działa. Przy korzystaniu z FG naprzemiennie są wyświetlane prawdziwe klatki i te pośrednie wygenerowane przez FG czyli po wyrenderowaniu klatki obrazu zamiast ją od razu wyświetlić to wyświetlana jest klatka pośrednia a ta prawdziwa dopiero po pewnym czasie.

  • Upvote 1
Opublikowano
Godzinę temu, lukadd napisał(a):

Jak cewki są głośne to wcale nie trzeba mieć nie wiadomo ile fps, wystarczy mocniej obciążająca gra, dużo papu płynie przez GPU i koncert będzie nawet przy 60 klatkach :E

Mialem Strixa 2080 to piszczał przy 40  a jak wjeżdżało 60 to brzęczał jak poyyyyyyy...ny :E

 

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
59 minut temu, SebastianFM napisał(a):

Tutaj akurat nie masz racji.

Niestety nie do konca zrozumiales o co mi chodzilo ale tez moze ja az tak tego nie sprezycowalem. Wartosci zwiekszajace opoznienie to nie sa wartosci rzedu 200ms tak jak ludzie nieraz dramatyzuja jaki to jest lag tylko np jak nizej plus 10ms  ;) 

 

Takie dodatkowe 10ms to nie sa kosmiczne wartosci i nie wierze, ze ktos jest w stanie poczuc roznice 10msc bez mierzenia tego. Mysle, ze korzysci plynace z bardziej plynnego obrazu przewyzszaja realne negatywne korzysci odczucia wiekszego input laga.

 

Ciekawe jak to zrobili, ze w MFG dodaja 3 klatki, a opoznienie wzrasta tylko nieznacznie.

 

obraz.png.28d1953ba4f7e7d3221ef9b8675e93e7.png

38 minut temu, dawidoxx napisał(a):

Mialem Strixa 2080 to piszczał przy 40  a jak wjeżdżało 60 to brzęczał jak poyyyyyyy...ny :E

 

 

Ja mialem w rekach tego strixa 2080ti, ze nie dalo sie go uzytkowac po prostu nawet z zamknieta budowa. Takze w bajki nie wierze tez, ze ktos moze miec bezglosnego strixa :D Byc moze to bylataka sama piszcalka jak twoja skoro tej samej generacji karta.

Edytowane przez Phoenix.
  • Upvote 2
Opublikowano

Jeden widzi drugie nie ;) Niektórzy nigdy nie widzieli niskiego laga to nie ma pkt odniesienia. Widzieć vs Akceptować to też różne kwestie ;)

Podnoszenie polling rate na myszce też nie ma sensu przecież niewiele zbija laga ;)

  • Upvote 3
Opublikowano (edytowane)

No 10ms to raczej nie bardzo.

O ile zrozumiałem co pokazywało DF, to chyba tam było 50ms  laga idącego z DLSS ze starym FG, a dodatkowe klatki kosztowały kolejne 7ms dając razem 57

 

Przy 60fps jedna klatka trwa 16.6ms. Buforowanie tej klatki oznacza, że choćby GPU wykorzystywało zaginanie czasoprzestrzeni i wykonało wszystko w 0s, przy źródłe w 60fps nie ma opcji żeby to dodało mniej niż te 16.6ms.
 

Oczywiście Nvidia sobie pooszukuje przy okazji, ukrywając to za albo ustawieniem Reflexa, albo Reflexa 2, albo korzystając z tego, że bez FG gra idzie w np. natywnej, a z FG jest DLSS performance czyli rendering z 4x mniejszą rozdziałką, co oczywiście podbija framerate i niweluje laga. W ten sposób "porównując" to może komuś wyjść 10ms. 


Sam uznałem DLSS 3.x za zbyt słaby aby się tym interesować i ile trwa generowanie 1 klatki dokładnie to nie wiem. 

Jak ktoś ma tabelkę z sensownym info, np. średnia z kilku gier, info ile twa generowanie klatki 1080p a ile 4K itp. to proszę o linka lub wrzutkę.

Jeśli generowanie klatki (po odjęciu buforowania) trwa prawie nic, to przy źródle 120fps faktycznie dodawany lag nie powinien być dokuczliwy, ale wszystko zależy od tego kto gra i w co gra. Ja potrafiłem zamknąć v-sync w strzelance online na 120fps i czuć było że sterowanie trochę pływa w porównaniu do grania bez v-sync (z ok 150-250fps) ale że nie gram dla wyników a bardziej dla zabawy, pośmiania się z kolegami, to mi nie przeszkadzało. 
Potrafię jednak zrozumieć, że są ludzie którzy nawet z takim lagiem grać nie zamierzają, a FG będzie miał taki lub większy.

 

Edit:

Jako ciekawostka:

profesjonalni graficy potrafią wyczuć czy tablet do rysowania ma 3ms czy 0ms opóźnienia. Przy 10ms wyczuć to potrafi ponoć każdy.
Gry na PC potrafią zejść z całkowitym czasem "ruch -> obraz na ekranie" poniżej 25ms. Mowa o zadziałaniu myszki, przesłaniu sygnału, przepchaniu go przez sprzęt i windowsa, wykonanie wszystkiego na CPU i GPU czego wymaga wyrenderowanie klatki, puszczenie tego na monitor i dokończenie wyświetlania klatki. 
To wszystko na dobrze ustawionym PC w grze z tych najlepszych w tej kategorii potrafiło zejść do 3xms już dekadę czy dwie temu. Widziałem nawet liczby typu 18ms, ale nie wiem jak z wiarygodnością.

Edytowane przez VRman
  • Upvote 1
Opublikowano
14 minut temu, VRman napisał(a):

to przy źródle 120fps faktycznie dodawany lag nie powinien być dokuczliwy, ale wszystko zależy od tego kto gra i w co gra. Ja potrafiłem zamknąć v-sync w strzelance online na 120fps i czuć było że sterowanie trochę pływa w porównaniu do grania bez v-sync (z ok 150-250fps) ale że nie gram dla wyników a bardziej dla zabawy, pośmiania się z kolegami, to mi nie przeszkadzało. 

Dlatego pisalem wczesniej, ze dla mnie taki FG robi robote jak jest min 80fps bazowych fps, zeby lag wyjsciowy nie byl kosmiczny jak u kogos co startuje z 30fps-40fps.  Do tego tylko i wylacznie gra singiel gdzie nie zmniejszajacy sie lag nie bedzie mial az takiego znaczenia jak w grach multi i tak jak side pisal wyzej trzeba taki kompromis akceptowac, ze ma sie obraz plynniejszy ale lag sie nie zmniejsza. Ja glownie gram w 90% w multi z wysokim fps i nie mam z tym problemu, ze w takim cyberku niema takiej responsywnosci ale nie ma tez lipy jesli bazowy fps jest dosc wysoki.

Dziwie sie natomiast, ze gdzies tam pokazywali przyklad generatora w Marvel Rivals gdzie to gra mutli, powinni zabronic dodawania tego do takich gier.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

"Ciekawe jak to zrobili, ze w MFG dodaja 3 klatki, a opoznienie wzrasta tylko nieznacznie."

Bo obecnie FG bierze 1 i 2 frame, i dodaje 1 (FAKE 12) między 1 a 2 i to też nie zawsze, a raczej co 2gi cykl. Więc masz 1 ->F12 ->2 , co mniej wiecej znaczy tyle, że F12 nie jest wyświetlana wczesniej, niż przed zrenderowaniem przez GPU 2FPSA. 

Te najnowsze MFG, nie tylko, że juz renderuje za każdym razem, ale i pomiedzy 1 a 2 wciska F12A , F12,, F12B tzn ,że pierwszy fake frame jest AI drugi normalnie jak z FG a trzeci znowu fake frame, dlatego, że nie trzeba czekac na następny FPS wyrenderowany przez GPU, opóźnienie wzrosło tylko nieznacznie bo GPU dorabia FPS pomiedzy zwkłego 1 FPS a normlanego fake framea i potem pomiedzy fake frame i 2 frame wbija drugiego fake frama AI. 

Podsumowując normalne FG obecnie, cykl wyglada tak ( 1, F12, 2 ) ---> (1,2 )  ---> ( 1, F12, 2 ) ---> (1,2 ) --->  ( 1, F12, 2 ) ---> (1,2 ) czyli masz wzrost FPS o okolo 50%. 
Najnowsze  ( 1, Ai1F12,F12,Ai2F12, 2 ) ---> ( 1, Ai1F12,F12,Ai2F12, 2 ) --->( 1, Ai1F12,F12,Ai2F12, 2 ) --->( 1, Ai1F12,F12,Ai2F12, 2 ) --->( 1, Ai1F12,F12,Ai2F12, 2 ) --->( 1, Ai1F12,F12,Ai2F12, 2 ) ---> czyli masz wzrost FPS o okolo 300%, czyli 4krotny. 

Wzrost 100% możliwy na RTX 4000 jak GPU działa na 60-70% głównie z racji słabego procesora, czyli np z 60FPS na 120FPS
Wzrost 300% na RTX 5000 czyli z 50FPS na 200FPS, zwieksza głównie uczucie płynności zachowując ms poprzednika.

Edytowane przez maxmaster027
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Jak panowie uważacie, cała ta technologiczna otoczka wokół obecnej serii wynika z faktu że NVIDIA po prostu się na swoim podwórku nudzi przez totalny brak konkurencji i przesuwa swój technologiczny postępowy suwak możliwie jak najkrócej w prawo (z perspektywy biznesowej to chyba zupełnie zrozumiałe działanie), czy jednak rynek półprzewodników dochodzi do kulminacyjnego punktu gdzie nie będziemy mogli liczyć duże skoki wzrostu wydajności z czysto fizycznego punktu widzenia - bo się ni do? Czy to już faktycznie zapowiedź następnego rozdziału na rynku grafiki 3D, wyznaczający zupełnie nowy kierunek, stopniowo burzący fundamentalne aksjomaty na których opierał się dzisiejszy przemysł? 

Edytowane przez Marvf
Opublikowano (edytowane)

Bez sztuczek nawet taka nvidia nie jest w stanie zwiekszac na tyle mocy co dwa lata, zeby to ciagnelo takie RT/PT bez ulepszaczy.

No ale kiedys bylo nie do pomyslenia liczenie RT w czasie rzeczywistym na karcie do gierek w domu, a dzis to sie po prostu dzieje ;)

Edytowane przez Phoenix.
Opublikowano

Generalnie to rosną wymagania nie proporcjonalnie do zdolności technologii. Bez zabawy w pathtraceing byłoby prościej a tak próbują obejść problem potrzeby sporo niższego procesu w jakimś sensownym perf/w dając bardziej lub mniej to czego rynek oczekuje.

Zapłaciłbyś 1500$ za 5080 który zamiast skoku 20% dałby ci 60?

Opublikowano

Ja? Nie, nawet gdyby wzrost byl 100% bo po prostu uwazam, ze placanie takiej kasy zeby zagrac w jakas gierke jest  po prostu chore, a do cieszenia z grania nie potrzeba tak drogiego sprzetu i potrzeba po prostu tez dobrej gry. Wolabym na dzis lepsza fizyke w grze wykorzystujaca moc obecnych procesorow i wielu rdzeni. Grafika jest oczywiscie wazna ale w spojnym polaczeniu w calosc. Mozna takie DLSS czy FG lubiec lub nie ale ja sie tam ciesze ze to jest i co najwazniejsze jest to opcjonalne, wyzluza to tez zywotnosc sprzetu oraz nie trzeba kupowac najdrozszego sprzetu, zeby podbic sobie fps. Gdybys zapytal kilka lat wtecz to pewnie bym i 2000$ zaplacil ale troszke podejscie sie zmienilo ;)

Teraz, Phoenix. napisał(a):

Ja? Nie, nawet gdyby wzrost byl 100% bo po prostu uwazam, ze placanie takiej kasy zeby zagrac w jakas gierke jest  po prostu chore, a do cieszenia z grania nie potrzeba tak drogiego sprzetu i potrzeba po prostu tez dobrej gry. Wolabym na dzis lepsza fizyke w grze wykorzystujaca moc obecnych procesorow i wielu rdzeni. Grafika jest oczywiscie wazna ale w spojnym polaczeniu w calosc. Mozna takie DLSS czy FG lubiec lub nie ale ja sie tam ciesze ze to jest i co najwazniejsze jest to opcjonalne, wyzluza to tez zywotnosc sprzetu oraz nie trzeba kupowac najdrozszego sprzetu, zeby podbic sobie fps. Gdybys zapytal kilka lat wtecz to pewnie bym i 2000$ zaplacil ale troszke podejscie sie zmienilo patrzac na to jakie gry wychodza. ;)

 

Brakuje dzis takich system sellerow jesli chodzi o gry, zeby czlowiek w pospiechu lecial po karte nowa ;D

Opublikowano (edytowane)
41 minut temu, Marvf napisał(a):

Jak panowie uważacie, cała ta technologiczna otoczka wokół obecnej serii wynika z faktu że NVIDIA po prostu się na swoim podwórku nudzi przez totalny brak konkurencji i przesuwa swój technologiczny postępowy suwak możliwie jak najkrócej w prawo (z perspektywy biznesowej to chyba zupełnie zrozumiałe działanie), czy jednak rynek półprzewodników dochodzi do kulminacyjnego punktu gdzie nie będziemy mogli liczyć duże skoki wzrostu wydajności z czysto fizycznego punktu widzenia - bo się ni do? Czy to już faktycznie zapowiedź następnego rozdziału na rynku grafiki 3D, wyznaczający zupełnie nowy kierunek, stopniowo burzący fundamentalne aksjomaty na których opierał się dzisiejszy przemysł? 

Uważam, że raczej to był ich jedyny ruch domyślali sie że 3nm bedzie niedostepne tudzież zarezerwowane albo za drogie. To postawili na GDDR7 i AI, robiąc sobie podstway do jeszcze wiekszej wydajnosci. Bo nastepna seria RTX 6000 będzie najprawdopodobniej w 3nm. Wiec tutaj można bedzie sie spodziewać czystego wzrostu wydajnosci jak i efektywnosci energetycznej, zapewne rowniez VRAM cos jak 36-38Gbps. RTX 6000 bedzie miało wszystkie mozliwosci RTX 5000 wiec zapewne MFG, być może nawet wrzucą mozliwosc FG do VR, w końcu jeżeli są w stanie generowac 3 dodatkowe FPS, to również mogliby jakos znaleźć rozwiązanie, żeby FG działało pod VR aczkolwiek tutaj jest to o wiele trudniejsze z racji percepcji i lewo i prawego obrazu, wytworzenie FG dla obu tych obrazów musiałoby byc o wiele bardziej skomplikowane poniewaz tutaj nie wsytarczy tylko FPS pomiedzy, ale również finalny odbiór przez uzytkownika (zapewne nad tym pracują). 

Myślę, że dalej będzie olbrzymi rozwój pod względem samej czystej wydajnosci. Są nowe materiały metody przesyłu informacji itp. Lata temu (bardzo dawno) nawet intel miał zespół badawczy i nawet opracował procesor świetlny, gdzie zamiast zwyczajnie samego krzemu i miedzi były micro przeowdy świetlne, (probowali za pomocą mini luster lub micro światłowodów itp) takie cos znacząco przyspiesza działanie procesora i zmniejsza temperature oraz polepsza efektywnosc. Mysle, że zawsze jest ten breakthrough tak samo jak było z AI i sie skapneli że można te alorytmy rozbudowac i zastosowac wszedzie odpowiednio modyfikujac. 

Tutaj też jest pytanie o AMD, bo cały czas gonią, i wiodą prym w CPU, natomiast kolejne produkty GPU ze stajni AMD to są nvidio podobne karty ze wczesniejszej generacji. 

Edytowane przez maxmaster027
Opublikowano (edytowane)

Prawda taka że teraz nakręcą ludzi na te 240hz 4k oledy i to też ma zejść. Mniejsza jak to będzie działać i wyglądać... 75 gier. Pytanie co z resztą wymagającą...

Nie po to mają niedoścignione przez producentów GPU AI żeby z tego nie skorzystać.

Edytowane przez areczek1987
Opublikowano
8 godzin temu, Spl97 napisał(a):

Wróżbita zabłysnął xD.

7 godzin temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Jakim cudem on współpracuje z ITHARDWARE to ja nie wiem...

7 godzin temu, Lestat napisał(a):

 

Ten człowiek jest antyreklamą ITHardware. Chciałbym wspierać jakoś ITH i klikać w ich filmy, ale jak widzę tego człowieka to się

Widzę, że nie tylko mnie ta persona mierzi.

 

7 godzin temu, CryptTM napisał(a):

PC by TQ

Ostatnio był u Herbaty na filmie to tylko wszedłem dać łapę w dół. W komentarzach ludzie pisali aby więcej z tym dzbanem nie nagrywał.

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...