Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 minuty temu, Element Wojny napisał(a):

W dupie mam te ficzery. Wczoraj odpaliłem sobie Gaidena z DLSS3 Q, żeby utrzymać stałe 144fps'y, i mam takie smużenie że mnie strzela. 

No to bedziesz miał mniej FPS niz gostek z 5060Ti na 4090. Ty bedziesz grał na 4090 z 120FPs, a gosciu z 5060Ti z MFG x4 z 140FPS i reflex. Innymi slowy outplayed

Opublikowano

Nikt kto zna się na rzeczy i używa natywnego renderu nie powie ze DLSS czy FG jest super.

Tak, działa to spoko, tak jest to jakieś rozwiązanie niskiej wydajności. Ale oparcie wszystkiego o te techniki prowadzi ostatecznie do degradacji jakości obrazu.

 

Najgorszą rzeczą nie jest to ze to istnieje tylko to, że wmawia się ludziom a ci to jeszcze popierają i sami tak piszą, że DLSS itd. jest lepszy od natywnego renderu.
To już tylko jeden zakręt od wmówienia swoim klientom czegokolwiek tak naprawdę.

  • Like 2
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

No to jestem ciekaw czy taki gość grajać w multi będzie miał z tego pożytek.. ja jednak wole 140 klatek z normalnym ms niż pierdylion z 50 :E sorry ale mi coś takiego nawet w singlu by przeszkadzało a gdzie dopiero na multi

Edytowane przez dawidoxx
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Send1N napisał(a):

TDP o ponad 100W wyższe od 4090 a chłodzenie znacznie mniejsze, ciekawe :hmm:

Bo nawalili tam tyle nowych rozwiazan, ze chyba 500$ podwyzki, to przez cooler :D Tam kazdy z 50 kilku finow jest zrobiony na innej prasie (czyli koszt). Materialow odnosnie coolera u GN jest kilka. Skoro prototyp 4slot 4090 dal rade znacznie lepiej od nieferentow, to tutaj tez powinno byc dobrze. Gorzej, ze te 600W w obudowie bedzie latac w powietrzu i trzeba to wyciagnac skutecznie.

Edytowane przez ryba
  • Upvote 1
Opublikowano
31 minut temu, BarBar009 napisał(a):

Tak było zawsze, ale teraz przecieki mówią, że zwykły VENTUS 5080

Ventus to MSI, MSI się mocno ceni. 

 

Jak 4090 startował od 9969 PLN, to najtańsze MSI było u nas za 10500 i było ich tak mało, że tylko mignęły na sklepach.

Ale Suprim za 13 koła, proszę bardzo, zapakować? :E

 

  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, tomcug napisał(a):

Zależy, o jakim "natywnym renderingu" mowa %-) Np. w Ghost of Tsushima implementacja TAA jest koszmarna, a bez wygładzania też się nie da grać, bo aliasing wypala oczy.

Dlatego te techniki DLSS i FG to powinna być altrnetywa, jak np. inna forma AA, a  nie podstawa.

Osobiście ciekawy jestem gdzie to nas zaprowadzi, bo z tego może i faktycznie wyjdzie kiedyś coś dobrego, jak DLSS wchodził w 2018 roku od razu przeczułem ze to zostanie wykorzystane nie jako "booster" tylko jako podstawa i niestety miałem racje, ale czy nie ma w tym paradoksu ?

Nvidia wprowadza RT do gier w realtime, ale bardzo szybko się okazuje ze postęp idzie tak wolno ze trzeba POGORSZYĆ ZNACZNIE JAKOŚĆ OBRAZU, aby ten rendering przyspieszyć, ale nadal to za mało.

Odpowiedzą na pogorszenie jakości i wydajności ma być "AI" które, pogarsza i tak jakość a dodatkowo jeszcze odczucia z gry przez znacznie wyższy input lag.

To trochę tak jak próba leczenia pacjenta jakimś mutagenem, no pacjent przeżył, ale zaczyna bardziej przypominać krokodyla niż czlowieka :E

 

Oczywiście koniec końców ludzie to zaakceptowali i obraz jest dla większości WYSTARCZAJĄCO dobry, o zgrozo dla niektórych nawet lepszy niż natywna.

ALe jeszcze raz napisze, problemem jest to ze staje się to podstawa, a nie boosterem.

 

To nie pierwszy raz gdzie tanie (tutaj z perspektywy obciążenia sprzętu) i gorsze rozwiązanie wypycha z rynku coś lepszej jakości.

  • Like 1
  • Upvote 2
Opublikowano

TAA jest ok, ale w niektorych grach no skormnie mowiac jest kiepskie. A jak odpalisz starsza gierke w 4k vs 4k DLSSq wygladaja podobnie, nawet DLSS moze wygladac lepiej. Analogicznie tytuły z 2020-2022 beda wygladać lepiej w 8k z DLSS balance quality niż 8k TAA. Tam DLSS ma z czego tworzyc obraz. Czesto wlasnie w tych wyzszych rozdzieloczsciach DLSS wiecej kosztuje, nie daje takiego boosta FPS. FG jest dobre jak idzie za tym do 60ms. Tutaj pare razy ktos wrzucał photo ze niby ma 72ms, sorry ale akurat natrafiłem na to wideo. i tam bylo caly czas 40-42ms, I gostek przełaczał pomiedzy trybami, i na te krotka chwile zanim sie wszystko wladowalo ms skakal (od przelaczenia ustawien graficznych) i jakis ziomek zmanipulowal ze to niby taki ms jest i takie skoki sa. Nie nie sa bzdura.

Opublikowano
Teraz, maxmaster027 napisał(a):

A jak odpalisz starsza gierke w 4k vs 4k DLSSq wygladaja podobnie, nawet DLSS moze wygladac lepiej. Analogicznie tytuły z 2020-2022 beda wygladać lepiej w 8k z DLSS balance quality niż 8k TAA. Tam DLSS ma z czego tworzyc obraz.

Nie jest to prawda. DLSS tworzy obraz z dokładnie tego samego w 1080p i w 8K (w obu przypadkach z jakichś ~44% docelowych pikseli). Jedynie się ludzie nabierają na sztuczkę wizualną związaną z zagęszczeniem pikseli, które sprawia, że porównując na tym samym wyświetlaczu wydaje się, że w wyższej rozdzielczości ubytki wizualne są mniejsze. A tak naprawdę nie są. Gdyby ktoś porównał DLSS na 21 calowym wyświelaczu 1080p oraz 40 calowym 4K (przykładowo), to by zobaczył, jak jest naprawdę.

  • Upvote 3
Opublikowano

Człowieka chwile nie ma i co dymy jakieś :E

 

  

6 godzin temu, AndrzejTrg napisał(a):

Kurcze te FE takie banalne a zarazem bardzo ładne tzn zwykłe i nie przekombinowane :) 

No ładne to -  podoba mi się najbardziej  z wszystkich modeli ;)

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, some1 napisał(a):

Ventus to MSI, MSI się mocno ceni. 

 

Jak 4090 startował od 9969 PLN, to najtańsze MSI było u nas za 10500 i było ich tak mało, że tylko mignęły na sklepach.

Ale Suprim za 13 koła, proszę bardzo, zapakować? :E

 

Bez przesady jak startowała seria 4 to Ventus był w tej samej cenie co MSRP albo stówę drożej. Za 3-4 stówy drożej mieliśmy XTRIO SLIM(siedziałem wtedy na XKOM i dokładnie analizowałem ceny ^^). Teraz chodzą info, że Ventus będzie kilka stów drożej co MSRP. Mówię o 5080 oczywiście, bo 5090 to się sprzeda nawet za 14k

Edytowane przez BarBar009
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, tomcug napisał(a):

Nie jest to prawda. DLSS tworzy obraz z dokładnie tego samego w 1080p i w 8K (w obu przypadkach z jakichś ~44% docelowych pikseli). Jedynie się ludzie nabierają na sztuczkę wizualną związaną z zagęszczeniem pikseli, które sprawia, że porównując na tym samym wyświetlaczu wydaje się, że w wyższej rozdzielczości ubytki wizualne są mniejsze. A tak naprawdę nie są. Gdyby ktoś porównał DLSS na 21 calowym wyświelaczu 1080p oraz 40 calowym 4K (przykładowo), to by zobaczył, jak jest naprawdę.

No ok nie bede sie kłócił. Chodzi tutaj o to że TAA pomiedzy 4k a 8k ma małego boosta jakosciowego z reguly przez tesktury, a DLSS juz duzego. 
Tu masz wideo 3:15 po zmianie ustawien graficznych, a info poszlo zupelnie inne zmianipulowane znalazlem to wideo

 

Edytowane przez maxmaster027
Opublikowano
35 minut temu, Element Wojny napisał(a):

W dupie mam te ficzery. Wczoraj odpaliłem sobie Gaidena z DLSS3 Q, żeby utrzymać stałe 144fps'y, i mam takie smużenie że mnie strzela. 

Spokojnie, za rok bedzie narracja ze ghosting w grach to jest feature a nie bug. Powoli wszyscy beda lecieli na DLSS i przyzwyczaja sie do tego tak jak my sie przyzwyczailismy np do wersji cyfrowych gier czy koniecznosci laczenia z internetem zeby gre odpalic :E 

 

A mlode pokolenie rosnie nam wybitne :E :E :E

 

 

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Tak jak @Kadajo chyba pisał, jeszcze ze 2 dni i 5090 będzie wolniejsze od 4090 ;)

Ja to napisałem :E 3 wyniki były być może dla tego, że te wyższe to po OC, inne limity mocy etc.

Edytowane przez lukadd
Opublikowano

Zależy -  poznawałem jednostki bardzo ogarnięte, lepiej niż ja w ich wieku, ale i takie, że poziom jełopstwa osiągnął stan, jakiego nie widziałem nigdy wcześniej.

  • Like 1
  • Upvote 2
Opublikowano
4 minuty temu, JDM napisał(a):

Zależy -  poznawałem jednostki bardzo ogarnięte, lepiej niż ja w ich wieku, ale i takie, że poziom jełopstwa osiągnął stan, jakiego nie widziałem nigdy wcześniej.

Ja wczoraj wieczorem wracałem z roboty autobusem.

Norma, część ludzi zmęczonych większość ze smartfonami w łapach.

 

Nagle wsiada jakiś młody chłopak ,nie wiem miał może 25-27 lat. Odwalony, plaszcz jakiś berecik na łbie, myślę chyba z jakieś imprezy wraca albo na nią jedzie. Garniaczek wystaje gdzieniegdzie. Spoko, spoko.

Ale nagle patrze... a on książkę wyjmuje i zaczyna czytać, nie udało mi się dojrzeć tytułu.

Dziwne tez było potem ze on nagle wysiadł, oparł się o przystanek i czytał dalej.

 

Zastanawiałem się potem. Czy to jakiś oczytany młody człowiek, z którego coś będzie w przyszłości czy jakiś psychopata, który poluje na laski :E

 

Opublikowano
17 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Wczoraj rowery, dziś poziom ogarnięcia polskiej młodzieży. Nie mogę się doczekać co wleci wieczorem. Może znowu jakiś dymy dla fanów patologii 😎

Latwiej bedzie zrobic nowy temat na premiere, a temu zmienic nazwe na: pitolenie o wszystkim :E

Opublikowano
1 godzinę temu, SmogSmok napisał(a):

🥸

image.thumb.png.bea51e3a26219b2ec90d8ac987278f0c.png

Już był mem, więc nie zrobię, ale to wygląda jak jakiś mój sen, w którym sobie marzę o tym, że nagle, z jakiegoś powodu Nvidia przestanie tak mocno olewać graczy i coś się wydarzy pozytywnego.

("Wstawaj...")

57 minut temu, Element Wojny napisał(a):

No jeśli ktoś już spylił swoją kartę żeby kupić nową, nie znając cen ani dostępności, cóż...

 

idiot-sandwich-gordon-ramsay.gif

 

Z jednej strony tak, ale nie nie przesadzaj z krytyką ludzi, co sprzedali. Nie każdy dopuszczał do siebie myśl, że seria 5xxx to będzie aż taki przekręt i oszustwo. Z tego co czytam kilka postów wyżej bym nawet powiedział, że być może nawet producenci AIB nie wiedzieli, skoro myśleli, że ceny będą wyższe.

4700zł za 4080S pół roku temu vs. 6000-6500 za 15% szybsze 5080, które poza ej aj nie ma żadnych różnic, i będzie pewnie 10-15% szybsze, może 20-25% w RT. To nie jest żadna nowa generacja. To adaptacja na kolanie układu do AI i obliczeń, do kart dla graczy. Przecież tu się kompletnie nic nie zmieniło, a mit o usprawnieniach architektury upada po raz kolejny, ponownie pokazując, że skalowanie idzie niemal równo ze skalowaniem zysków z przeskoków na następny proces. Nie ma skoku na nowy proces, nie ma żadnych zmian w układzie poza ej aj? No to kończy się na tym co mamy. 15% większe TDP  i 15% więcej wydajności. 

Jakby było od dawna powiedziane, że to jest "ADA Refresh 2" to by inne były oczekiwania.

A poza tym może akurat ktoś bardzo chciał DP 2.1, nowy generator klatek, albo potrzebuje 32GB pamięci bo mu 24 do AI nie starcza. Zresztą jak kogoś stać było na 4090 to płakał za stratą kasy nie będzie, bo to nie jest pieniądz bez którego zaczynają się jego problemy w życiu. No chyba, że ktoś całe życie kupuje sprzęt ponad stan, co znam z autopsjii, ale tacy na pewno swoich 4xxx nie sprzedali, bo spędzili pewnie więcej na forum niż na graniu :D

 

34 minuty temu, tomcug napisał(a):

Nic nie poradzisz, idziemy w RT, więc nie ma innego wyjścia. Taki Wukong w 4K na 4090 nie dobija do 50 FPS w wymagających miejscach, a co dopiero z PT ;) Więc jedyne wyjście -> DLSS.

1/4 techgeeka we mnie bardzo będzie się jarać oglądając gry w PT (np. Indiana Jones) tak jak przy oglądaniu pierwszego Toy Story.

Ale 3/4 mnie to gracz i tu mam opinię, że RT to kompletna pomyłka i falstart o 20 lat, jak nie więcej. 

43 minuty temu, tomcug napisał(a):

Nie jest to prawda. DLSS tworzy obraz z dokładnie tego samego w 1080p i w 8K (w obu przypadkach z jakichś ~44% docelowych pikseli). Jedynie się ludzie nabierają na sztuczkę wizualną związaną z zagęszczeniem pikseli, które sprawia, że porównując na tym samym wyświetlaczu wydaje się, że w wyższej rozdzielczości ubytki wizualne są mniejsze. A tak naprawdę nie są. 

Chyba pierwszy raz  w życiu widzę wypowiedź tego typu, choć sam to samo myślę od bardzo dawna. Szczególnie śmieszy mnie od lat Digital Foundry, które mówi, że DLSS jest złe w niskich rozdiałkach, ale spoko w wyższych, a jak nie to się odsuń od TV na odległość wynikającą z tabelki excela "średnia statystyczna odległości do TV przeciętnego gracza" i po problemie :D

To kretynizm. Niczym się DLSS 4K > 8K nie będzie różnił od DLSS 1080>4K. Niczym istotnym przynajmniej, i pomijając różnice typu zagęszczenie obiektów, FOV itp. 

Minęło tyle lat, przeczytałem i wysłuchałem tysiące wypowiedzi i to jest pierwszy raz jak ktoś poza mną to napisał. To jest dramat :( jaki ten marketing skuteczny.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


×
×
  • Dodaj nową pozycję...