Skocz do zawartości

RX 90xx (RDNA 4) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Aż tak źle? Nie doczytałem widać  :E 

No to można powiedzieć że ich karty w ogóle się nie sprzedawały, dlatego nie dziwota że woleli się wycofać na upatrzone pozycje i przemyśleć swoje życie.  ;) 

Opublikowano
Teraz, Mar_s napisał(a):

Aż tak źle? Nie doczytałem widać  :E 

Można się pomylić, ponieważ dane w tabelach są podawane w miliardach. 

 

W ich tabeli dot. działu Gaming stoi 0,01 mld czyli właśnie 10 milionów 

 

W przypadku 100 milionów byłoby 0,1 mld

Opublikowano
9 minut temu, Mar_s napisał(a):

No jest trochę lipa, ale w sumie RDNA4 na razie atakuje w obszarach gdzie ilościowo jest największa sprzedaż, a o to im chodzi.

Cały ich zysk z działu "Gaming" to było chyba ostatnio żałosne 100 milionów, czyli mocna w sumie karta jak XTX jednak nie znalazła wielu amatorów.  ;) 

Sprzedawał to się głównie XTX i 7800XT xD a po tym co się naczytałem jak już miałem po pierwszych dwóch tygodniach XTX i google zwracał odpowiednie wyniki, to na początku XTX był raczej ciężkim do "kochania" produktem szczególnie w cenie 6k zł.

Znowu oczekujący na FSR4 to AMD powiedziało więcej info do końca kwartału a jak to u AMD jakieś wyraźniejsze ruchy to pewnie do końca Q2

  • Like 1
Opublikowano
15 godzin temu, Send1N napisał(a):

Jak mowa o AI, generatorach fejk klatkach itp to czy ktoś z was korzystał z tego narzędzia "losless scaling" ? jest za kilka zł na steam, ostatnio wyszła nowa wersja ale kompletnie nie ogarniam jak to działa czy to coś warte czy nie :E przed chwilą Ancient wrzucił nowe video na ten temat:

 

Ja mam i czasami używam. Dobre do narzędzi gdzie nie masz generatora klatek np emulatory konsoli. A ten test z filmu trochę źle zrobiony, bo gość włączył skalowanie zamiast samego FG, przez co znacznie ma zaniżoną wydajność FG. Jakość tego FG wiadomo że jest niższa od wbudowanych w grę DLSS-FG, ale jak nie masz tego, to lepszy rydz niż nic.

A, no i można FG w tym programie odpalić na drugim GPU (old school multi gpu :E ) przez co zmniejsza to jeszcze dodatkowo latencję i nie wpływa na wydajność GPU renderującego grę. 

  • Like 1
Opublikowano
Godzinę temu, Phoenix. napisał(a):

Ciekawe ile zajmie oraz jak wyjdzie ta "implementacja" FSR4 na RDNA3 jeśli do tego dojdzie, bo nie obraziłbym się jak na 7900XT by to śmigało miło, chyba że nagle idea MCM jest problemem do oddania nowszej wersji upscalingu :Crash:

Opublikowano

Najpierw się musi RDNA4 sprzedać aby RDNA3 7900 mogły to dostać. Zaryzykowałbym wizję ze szklanej kuli, że FSR4 to już działa na RDNA3 tylko nie koniecznie na tych z niskiej półki.

Opublikowano
1 godzinę temu, Reddzik napisał(a):

Zobaczymy jak z wyceną w Polsce, jak i z testami wydajnościowymi, jak z RT, czy FSR4 będzie na premierę czy kiedy to dodadzą, niech podają więcej szczegółów, będę wiedzieć na czym stoję, ale jak mam wybór RTX 5070 12gb, to wybieram RX 9070XT albo nawet w razie czego opcja bez XT, wszystko zależy od mocy i ceny. No i nie wiem czy nie wszystkie 9070XT to będę same krowy z 3x 8pin, to mnie trochu odrzuca. Poczekamy zobaczymy.

Nie beda same krowy. Na jednym filmiku koles pokazywal jedna wersje 9070xt mniejsza nawet od 9070.

  • Like 1
Opublikowano

Absolutnie się zgadzam że RDNA4 musi się sprzedać aby w to szli daną drogą oraz dalej rozwijali, co do kwestii sprzętowej czekam aby zobaczyć jak wygląda PCB i czy faktycznie coś dodali tam czy raczej tylko przejście z MCM na Monolit i tyle choć to tez może zmieć wpływ na operacje itp jak sie nie mylę.

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, Phoenix. napisał(a):

Przecież to gniot i jakość tego woal o pomstę…. To nawet nie ma podjazdu do FG nvidia 1gen.  Nie piszmy o tym nawet bo szkoda czasu…

To jest program dla kart, które nie mają dostępu do FG od Nvidii, czy AMD, lub do gier, które ich nie obsługują, więc nie ma co go porównywać. Używam go na Steamdeacku i jakis zysk jest, chociaz bez szału. Teraz opublikowali wersję 3.0, której jeszcze nie testowałem. 

Mam nadzieję, że AMD zaoferuje dzięki RX9070XT wydajnośc RTX5070 w niższej cenie i 16GB vram, a RX9070 zmusi nvidię do skoku wydajnościowego w przypadku RTX5060Ti do chociaż poziomu RTX4070 Super plus 16GB vram. 

Edytowane przez xtn
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, Radio Tirana napisał(a):

Poziom 4070 Super + 5% to będzie miał właśnie RTX 5070.... :hihot:

Ups, eh te moje marzenia :D RTX5070 to powinien być równy RTX4080...

Edytowane przez xtn
Opublikowano

To jest nazywa wzrost, w tym przypadku ujemny wzrost, ale można mówić o ulepszeniach, o nowych ficzerach po to żeby zasłonić ten ujemny "wzrost" który jak widać nastąpił. I tak się sprzeda, wiemy jak to jest.

Niech chociaż AMD przejmę ten segment, to może coś to pomoże, "morze" ale jak wiadomo jest szerokie i w niej pływa ryba co nazywa się chyba.

Opublikowano

NV nas przyzwyczaiła że zawsze najsłabsza xx70 nowej generacji jest jednak mocniejsza niż xx70 poprzedniej, nawet słaba dosyć 4070 wyprzedzała 3070 Ti, jak teraz nie dowiozą nawet tyle to będzie to najsłabsza premiera z tych co pamiętam.

Opublikowano

Całkiem możliwe, bo chyba wypisuje się z dopłaty przeszło tysiąc złoty do RTX 5070 Ti, wiem, że nvidia to geforce, itd, PT, RT cuda czy inne ficzery, które będą działać lepiej na ich sprzęcie, ale 5070 odpada, nawet nie zamierzam próbować na to polować, zaś w tej cenie w jakiej może być RX 9070XT czy ewentualny "bez XT" bardziej mnie zadowala. Mam nadzieję, że nie będzie problemów z kartą jak czasem potrafią straszyć, ale tutaj nie mam wyjścia, kupując AMD chcę pokazać :dupa: że nie będę tyle płacić za 16gb vram ani nie zgadzam się na wersję z 12gb vram, jeśli słabsza RTX 5060Ti z wcześniejszych doniesień ma mieć takową pamięć, ale zaś kosztem wydajności, bo wiadomo 5060Ti<70. 

 

Uważam, że nie ma wyjścia jeśli chodzi o grafiki, nie wiem czy się coś zmieni w moim wyborze, bo nic nie wiemy o kartach AMD poza przeciekami, nie wiadomo kiedy będzie FSR4, dlatego na keystone podpisali to jako "AMD Graphics Research". Jest trochu niewiadomych, ale może nie będzie tragicznie, na pewno co bym nie kupił to będzie kolosalna różnica względem mojej obecnej karty, choć wiem, że miejscami Ryzen może przyhamować kartę, ale i tak ogólny fps nie powinien być gorszy niż mam teraz, plus jeszcze mogę zwiększyć detale, co tylko powinno być na plus.

Chyba wystarczy tych moich filozoficznych przemyśleń, bo za dużo się rozpisuję, zamiast odpowiedzieć TAK, Nie, nie wiem, nie zmieniam, a po co mi, a na co mi?! :plz:

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

Ponowny test Lossless Scaling, bo wtedy nie wyłączył upscalingu..

 

Dobrze widać, że nawet ten programik do samego FG ciągnie z 600MB+ vramu na karcie, sam to testowałem u siebie, i z teksturami na Uber miałem małe ściny w osadzie, bo przekraczało mi 7GB vramu... tekstury na Wysokie tego nie powodowały, bo gra nie przekraczała 7GB vramu, poza osadami vram jest dużo niższy.

Edytowane przez Reddzik
  • Upvote 1
Opublikowano

@Reddzik ogólnie mam takie samo nastawienie. Niestety nie lubię grzejnika przy nogach, a te 3 wtyczki w 9070xt mnie martwią. Nic powyżej 250W nie kupię, a to i tak z zamiarem UV żeby zejść do 200W. Jak na razie mój rtx3060ti daje radę w 1440p w 60fps, najwyżej z dlls Q. Na spokojnie czekam na testy. Druga sprawa, że między rtx5070, a 5070ti jest masa miejsca na wersje Super, która może się pojawić z 16GB vram jak nowe radki będą za dobre w swojej cenie. 

  • Upvote 3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...