Skocz do zawartości

RX 90xx (RDNA 4) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, maxmaster027 napisał(a):

No to chyba niezły FPS 134 w 4k? Na jakich to ustawienaich ?

Max, FXAA, nie ultra bo na ultra nie jest wszystko na maxm dlatego u niego wynik żenujaco niski, zarówno na RX 9070XT jak i 5070TI 

SSAA odpala się ręczenie domyślnie nie jest wlączony.

Edytowane przez Frog67
Opublikowano
1 minutę temu, Frog67 napisał(a):

Max, FXAA, nie ultra bo na ultra nie jest wszystko na maxm dlatego u niego wynik żenujaco niski, zarówno na RX 9070XT jak i 5070TI 

No ok, nie wiem dokładnie na jakich kto ustawienaich robił. Ja wrzuciłem preset bo wtedy wiadomo ze to samo 4k Ultimate czyli najwyzszy jest 157.7FPS, natomiast max to juz tylko 85.6. Widać radeony lubią tomb radiera :D 

Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, Mar_s napisał(a):

Odcięli też RDNA3, przynajmniej na razie.  :P 

Wyobraznia widze duza:hihot:

5 godzin temu, RTXnietylko4060tiUSER napisał(a):

Gdyby nie odcieli to RDNA 4 wygladaloby zalosnie, oferujac zaledwie dodatkowa wydajnosc w RT. 

Pomysl  zanim glupote napiszesz nikt przy zdrowym zmysle nie pozucil by generacji jednej do tylu. Pomysl dlaczego.

Edytowane przez Maxforces
  • Upvote 1
Opublikowano

Nie za bardzo rozumiem, RDNA3 nie ma na razie dostępu do FSR4, to jest fakt, więc w czym problem?

Że napisałem "na razie"? Moim zdaniem w końcu coś dostanie, może nie wszystko ale dostanie.

  • Upvote 2
Opublikowano
40 minut temu, Zachy napisał(a):

Znajac AMD, jesli beda w stanie, to dorzuca FSR4 dla 7000 i moze 6000.

Kwestia jak to sprzetowo wyglada glownie.

Na pewno dadzą ale w okrojonej wersji,programowo bo sprzętowo jednostek nie dokleją.Na razie pewnie zajmują się 9070 tkami,potem może podłubią w 6000 i 7000.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Zachy napisał(a):

W sumie i tak chodzi zeby ten lepszy FSR po prostu trafil na starsze karty.

 

Nawet jesli wydajnosc bedzie nizsza troche, a jakos obrazu duzo lepsza to i tak bedzie to duzy plus.

Phoenix kiedyś napisał "bardzo dobrze że nie dali fsr 4 na starsze karty" i w pełni się z tym zgadzam bo nie chcieli dać plamy przy premierze tej technologii która działała by znacznie gorzej na poprzednich gen i pojawił by się wszech obecny płacz jaka to lipa, już na start pojawiła by się masa negatywnych opinii

Edytowane przez Send1N
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

RDNA3 pomimo niby jesdnostek RT to liczy na jednym ALU wiec jak wlaczamy RT jest kolosalny spadek wydajnosci w stosuku do RDNA4 wiec jak RDNA3 nie ma osobnych macierz i mialby jeszcze liczyc FSR 4.0 to karta by sie predzej skichala i wydajnosc bylaby tragiczna. Olac  RDNA3 bo to mega slaba architektura.

Edytowane przez Phoenix.
  • Upvote 1
Opublikowano
W dniu 19.03.2025 o 12:33, Jedi88 napisał(a):

Także są różne. Dane, a nie wymysły i wizualizacje.

Po pierwsze to wstawiłem zdjęcie fizycznych kart nie żadne wizualizacje. Po drugie nie zamierzam bawić się w aptekarskie różnice w wymiarach bo one nie są znaczące tylko niewielkie.

 

 

Opublikowano
7 minut temu, Karro napisał(a):

Dlls4 dali na 2000 ale na 7000 nie mogą dac.Tu mi czołg jedzie 

Zasada na jakiej działa DLSS nie zmieniła się od czasów RTX 2000. 

 

W dalszym ciągu obliczenia wykonywane są przez jednostki Tensor. 

 

Z tą różnicą, że Tensory z Turinga są sporo słabsze od Tensorów z Blackwella i dlatego można zaobserwować spadek wydajności. 

  • Upvote 2
Opublikowano

Jakby nie dali FSR4 na RDNA3, to by się okazało że akceleratory AI w RDNA2/RDNA3 nie zostały nigdy do niczego użyte :E To byłby dopiero dowód braku rozsądnego planowania. RDNA to architektura dla gamingu stworzona, do compute jest CDNA, więc musieli planować użycie akceleratorów AI do gamingu.

Opublikowano
Godzinę temu, Karro napisał(a):

co ty gadsz,rżneli za nią siepacze

Dobra to ona byla na slajdach przed premiera, a pozniej okazalo sie ze efektywnosc energetyczna lezy, RT lezy, FSR lezy, i jedynie czym sie broni to rasterem oraz cena po dwoch latach ;) A przypomne, ze taki 7900XTX na premiere kosztowal 6000zl-6500zl :hahaha:

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano
Godzinę temu, voodoo34 napisał(a):

Po pierwsze to wstawiłem zdjęcie fizycznych kart nie żadne wizualizacje. Po drugie nie zamierzam bawić się w aptekarskie różnice w wymiarach bo one nie są znaczące tylko niewielkie.

 

 

Ok wybacz, nie musiałem pisać tego ostatniego zdania.

 

Różnica są takie, że na asrockach zbudujesz mini-itx, micro-atx kompa, a na tych większych nie bardzo. Zakładając odpowiednio duże AIO na proca i porządny zasilacz ATX 3.0. Wiem, bo takiego chcę zbudować.

 

Poza tym zabawnym jest, że ASRock Taichi przy mniejszych wymiarach wypada tak dobrze na tle większych kart.

Opublikowano
1 godzinę temu, Phoenix. napisał(a):

RDNA3 pomimo niby jesdnostek RT to liczy na jednym ALU wiec jak wlaczamy RT jest kolosalny spadek wydajnosci w stosuku do RDNA4 wiec jak RDNA3 nie ma osobnych macierz i mialby jeszcze liczyc FSR 4.0 to karta by sie predzej skichala i wydajnosc bylaby tragiczna. Olac  RDNA3 bo to mega slaba architektura.

To tak nie działa :) W przypadku RT obliczeń na ALU dodatkowych jest dużo bez względu na architekturę. AMD w RDNA 4 zwiększyło wydajność jednostek RT oraz być może poprawiło efektywność podwójnych jednostek FP32, które wg doniesień w RDNA 3 działały słabo %-) Co do samego skalowania obrazu, RDNA 4 ma w obliczeniach macierzowych 2x większą wydajność, a dla niższych precyzji 4x, 8x, itd. Natomiast brak dedykowanych jednostek lub nie raczej nie ma w tym przypadku znaczenia, liczy się czysta wydajność obliczeń macierzowych. Skalowanie obrazu nie leci asynchronicznie (jak leci, to niech mnie ktoś poprawi), więc po wyrenderowaniu małej klatki robi się skalowanie, wyświetla przeskalowaną i dopiero wtedy leci rendering kolejnej.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...