Skocz do zawartości

RX 90xx (RDNA 4) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie masz racje... i własnie tu mnie zaskakuje brak pojecia przecietnego nvidiowca że odnosi sie do top jakiś 3-4% graczy według steam :P ~4070 to jakies 4-5% wszystkich graczy na steam... plus 3-4% 4080+ a co ma zrobić te pozostałe ~90%???? :P Wychodzi ze nie kupować NVIDI :D co stoi w sprzeczności z poprzednią wypowiedzią by patrzec co najlepsze i wybrać NVIDIE :P

Edytowane przez marioking
Opublikowano

Lepszy FSR to też według mnie podstawa, bo inaczej musi się ratować XeSS który też nie jest idealny, a nie każdy ma 7900XTX który powinien podołać w natywnym w 1440p, nie każdy będzie zbijać detale do niskich i też nie zawsze to pomoże.
Dlatego ten FSR4 powinien chociaż być na poziomie DLSS 3 w najnowszym wydaniu(plik dll), to co pokazywali na przykładzie jednej gierki to widać poprawę.

 

Ostatnio widziałem filmik jak koleś który ma 7900XTX twierdził, że kolory na Radeonie są lepsze niż na kartach nVidii, może nie włączył 10bit w panelu i mu się wydaje, że jest gorzej. Ja ogólnie nie pamiętam różnicy poza fps jak przechodziłem z RX 570 8gb na gtx 1660ti.

Opublikowano (edytowane)

Dlaczego nikt nie pisze o AFMF2 ? Dla mnie to jest game changer. Nie używam FSR ale za to bardzo często AFMF2 . Dla mnie to jest rewelka na monitorze 240Hz . Każdą grę sobie można ustawić na 120FPS, podbić AFMF2 do 240FPS i jest ciszej, chłodniej i mniej prądu bierze. Odświeżanie 240Hz . Tu przykład z ustawień XCOM 2, bo ogrywam teraz :

 

Zrzut ekranu 2025-02-11 122616.png

Edytowane przez Hard Reset
Opublikowano
18 minut temu, Hard Reset napisał(a):

Dlaczego nikt nie pisze o AFMF2 ? Dla mnie to jest game changer. Nie używam FSR ale za to bardzo często AFMF2 . Dla mnie to jest rewelka na monitorze 240Hz . Każdą grę sobie można ustawić na 120FPS, podbić AFMF2 do 240FPS i jest ciszej, chłodniej i mniej prądu bierze. Odświeżanie 240Hz . Tu przykład z ustawień XCOM 2, bo ogrywam teraz 

Nie trzeba nic grzebać w ustawieniach gry,tylko w sterowniku ustawić.Jakość w grze na domyślne i wtedy zadziała.Opisz w skrócie jak to działa i jest to na każdym rx 7000 ?

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Send1N napisał(a):

To działa nawet na rdna2 od dawna... mało kto o tym wspomina bo lagiem i jakością obrazu nie odbiega od lossless scaling

Lag 6-8ms według dla mnie odczuwalny , tyle pokazuje osd adrenaline . Jakość obrazu bardzo dobra , dużo lepiej to już działa na wersji 2.

5 godzin temu, CzerwonyJohn napisał(a):

Nie trzeba nic grzebać w ustawieniach gry,tylko w sterowniku ustawić.Jakość w grze na domyślne i wtedy zadziała.Opisz w skrócie jak to działa i jest to na każdym rx 7000 ?

Działa na wszystkich rx7xxx.

https://www.amd.com/en/products/software/adrenalin/afmf.html

https://www.purepc.pl/amd-fluid-motion-frames-2-generator-klatek-juz-oficjalnie-stabilna-wersja-dostepna-w-amd-software-adrenalin-edition

 

New Feature Highlights

AFMF 2 Technical Preview – A major advancement in frame generation technology for AMD HYPR-RX
Lower Latency and Higher Performance

AFMF 2 enhances fast-paced gaming by significantly reducing frame-generation latency and performance scaling through new modes.

Fast Motion Optimization 

Enjoy smoother gameplay and higher FPS with improved frame generation consistency during fast motion.

Improved Borderless-Fullscreen Support

Expanded display mode support for RDNA 3 series graphics products ensures compatibility with virtually all borderless-fullscreen games.

Expanded API Support 

Enable AFMF 2 for any OpenGLNEW, VulkanNEW, DirectX® 11, and 12 titles.

Radeon™ Chill Interop Support

AFMF 2 now supports Radeon™ Chill, providing a low latency FPS capping option.

Extensive Product Support

 AFMF 2 is optimized for an extensive list of AMD products, including AMD Ryzen AI™ 300 series processors.

Edytowane przez Hard Reset
Opublikowano (edytowane)

Jak włączyłem to amfm 2 w Hogwart Legacy bo chciałem zwiększyc FPS z 100+ na stałe 120fps to jak zaczynałem biegać w kółko albo obracać kamerą, to obraz gorszy niż w sylwestra po północy po dwoch lampkach dorato na dobicie... Poświata dookoła postaci nawet jak stoisz w miejscu i tylko kręcisz kamerą

Edytowane przez wallec
Opublikowano
41 minut temu, wallec napisał(a):

Jak włączyłem to amfm 2 w Hogwart Legacy bo chciałem zwiększyc FPS z 100+ na stałe 120fps to jak zaczynałem biegać w kółko albo obracać kamerą, to obraz gorszy niż w sylwestra po północy po dwoch lampkach dorato na dobicie... Poświata dookoła postaci nawet jak stoisz w miejscu i tylko kręcisz kamerą

Jak chciałeś zrobić ze 100FPS , 120FPS ? Zmniejszyłeś natywnie do 60FPS i włączyłeś AFMF2?  FSR włączasz ?

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, wallec napisał(a):

Jak włączyłem to amfm 2 w Hogwart Legacy bo chciałem zwiększyc FPS z 100+ na stałe 120fps to jak zaczynałem biegać w kółko albo obracać kamerą, to obraz gorszy niż w sylwestra po północy po dwoch lampkach dorato na dobicie... Poświata dookoła postaci nawet jak stoisz w miejscu i tylko kręcisz kamerą

bez wykorzystania wektorów ruchu, bazując na samym tylko przetwarzaniu gotowej klatki, jak ustawiłeś docelowo 120 to zgadywałbym, że to wymusiło źródło w 60fps. Przynajmniej to miałoby sens, bo pozwala skorzystać z ciągłości framerate'u, jeśli klatki następują w równych odstępach po sobie.

 

Jeśli to tak działa, to ze 60fps nie ma co się spodziewać cudów. Ze 120 do 240 efekt może być o wiele, wiele lepszy. Chyba, że sam algorytm jest tak mocno uproszczony, że działa o wiele gorzej niż programy do interpolacji filmów jakie działały w odtwarzach filmów kilkanaście lat temu. W końcu ten ma o wiele razy mniej czasu do liczenia. Bawiłem się taką interpolacją na GTX 470. Przy bardzo wolnym ruchu efekty były zaskakująco dobre mimo tego, że film ma przecież 24fps. Tylko, że to zupełnie inna sytuacja. Odtwarzam może znać klatki filmu jakie nadejdą. Rozdzielczość filmów też była wtedy niższa. O ile pamiętam 480p i góra 720p wchodziło w grę przy interpolacji 24>120fps.

W każdym razie 120 do 240 powinno móc działać sensownie nawet bez wektorów ruchu.

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

@VRman
Za dużo myślenia o zwykłym przełączniku on / off.
Gram w grę na tv 120hz z freesync on.
Mam 100fps, chce mieć 120 więc włączam amfm 2.
Mam 120 fps ale obraz wygląda jak opisałem i na filmie poniżej -> badziewna technologia, wyłączyłem po 20 sekundach i odinstalowałem sterownik bo te opcje to zwykły szajs.

 

It does not just work -> nie działa -> szkoda tracić czas na rozkminianie dlaczego nie działa bo wtedy zamiast grać to nie gram i zamiast przez 10 minut wygenerować 600000 klatek obrazu w grze (10*60*100) to generuję 0 klatek obrazu w grze a 600000 w pulpicie ;)

 

Patrz co się dzieje z peleryną jak chłop stojąc w miejscu karmi stworka xD 

 

 

Edytowane przez wallec
  • Upvote 1
Opublikowano

Na tym filmiku widzę 60. Jeśli to interpolacja z 30fps to nie ma ona sensu. Spróbuj wrócić do tematu jak kiedyś kupisz monitor 240Hz. I wtedy próbuj 120->240 albo chociaż 90-180. 
Osobiście interpolacji z mniej jak 90fps nawet by mi się nie chciało testować. Przy szybkim ruchu i tak się wywali na cyce.

  • Like 1
Opublikowano

Możliwe, że  śmiga lepiej na wyższych fps.
Ja miałem taki sam efekt jak na filmie, a chciałem sobie podbić "tylko o 20fps" i myślałem, że będzie to lepiej wyglądać niż FSR.
Jeżeli z 100 fps zbija do 60 fps i potem znowu podnosi do 120 fps z efektem "pijaka" to skończyło się zwykłym wywaleniem tego z systemu ;)

Finalnie najlepiej działało xess z ultrajakość plus tj. 100% rozdzielczości a i tak podnosiło fps o 10%-15%.

Opublikowano
58 minut temu, VRman napisał(a):

Na tym filmiku widzę 60. Jeśli to interpolacja z 30fps to nie ma ona sensu. Spróbuj wrócić do tematu jak kiedyś kupisz monitor 240Hz. I wtedy próbuj 120->240 albo chociaż 90-180. 
Osobiście interpolacji z mniej jak 90fps nawet by mi się nie chciało testować. Przy szybkim ruchu i tak się wywali na cyce.

Tak jak piszesz, ja używam przy natywnych 120FPS aby podbić do 240Hz  i działa doskonale. 

  • Upvote 1
Opublikowano
4 godziny temu, wallec napisał(a):

@VRman
Za dużo myślenia o zwykłym przełączniku on / off.
Gram w grę na tv 120hz z freesync on.
Mam 100fps, chce mieć 120 więc włączam amfm 2.

 

Jak chcesz korzystać poprawnie z afmf to ograniczasz fps do połowy odświeżania monitora czyli z marginesem tych 2 klatek czyli jak masz np monitor 144hz to blokujesz klatki do 71 i wtedy podwojone dają te 142.

  • Like 1
Opublikowano
14 godzin temu, wallec napisał(a):

@VRman
Za dużo myślenia o zwykłym przełączniku on / off.
Gram w grę na tv 120hz z freesync on.
Mam 100fps, chce mieć 120 więc włączam amfm 2.
Mam 120 fps ale obraz wygląda jak opisałem i na filmie poniżej -> badziewna technologia, wyłączyłem po 20 sekundach i odinstalowałem sterownik bo te opcje to zwykły szajs.

 

It does not just work -> nie działa -> szkoda tracić czas na rozkminianie dlaczego nie działa bo wtedy zamiast grać to nie gram i zamiast przez 10 minut wygenerować 600000 klatek obrazu w grze (10*60*100) to generuję 0 klatek obrazu w grze a 600000 w pulpicie ;)

 

Patrz co się dzieje z peleryną jak chłop stojąc w miejscu karmi stworka xD 

 

 

To jest jeszcze chyba na wersji AFMF 1 uruchomione . 60FPS ? Przecież tam natywnie jest 30, to jak to ma dobrze wyglądać XD LOL 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...