Skocz do zawartości

Intel Arrow Lake / Lunar Lake / Panther Lake - 15 generacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaraz pewnie będą organizować pr do aktualnych testów w realnych ustawieniach aktualnych grach... z tej grafiki to dogonili 12 rdzeni w tych gierkach jednocześnie będąc do nawet 30% do przodu w czymś co zrobi użytek z tej przerobowości(do 16c amd są 5-20% do przodu). Jak jeszcze się wyzbyli chorób wieku dziecięcego to chyba wifi-7 na z790 brak i pytanie co z resztą. Wyznawcy niby mają swoją ostoję na tej ostatniej póki co :E Cicho się tu zrobiło :E

 

Opublikowano (edytowane)

Ja to jestem zbulwersowany tą serią Ultra na s.1851. Co to jest żeby nawet topowe procki z tej linii nie dobijały do 6Ghz? Podatność na OC słabiutka -  z czego ma się czerpać hobbystyczną radość? Płyt głównych naprodukowali ogrom modeli patrz LINK i kto to kupi/kupuje? Jeszcze jakby Nova Lake miało być na tą podstawkę ... - ale ma nie być. Lipa, żenada... i obsługa tylko Windows 11..... Nie rozumiem kto dał zielone światło i po co...

Edytowane przez sert
Opublikowano
22 minuty temu, sert napisał(a):

Moim zdaniem niezła cena płyty (obniżona niż ostatnio choć nie oznaczona, że obniżona) biorąc pod uwagę to co jest na rynku : https://www.morele.net/plyta-glowna-asrock-z890-taichi-lite-14167144/ https://www.asrock.com.tw/mb/Intel/Z890 Taichi Lite/index.pl.asp

Tylko co tu podkręcać, jak się podobno nie da - takie procki(?)

Ja bym se B860-I/F wziął od ASUS'a

Opublikowano
6 godzin temu, sert napisał(a):

Moim zdaniem niezła cena płyty (obniżona niż ostatnio choć nie oznaczona, że obniżona) biorąc pod uwagę to co jest na rynku : https://www.morele.net/plyta-glowna-asrock-z890-taichi-lite-14167144/ https://www.asrock.com.tw/mb/Intel/Z890 Taichi Lite/index.pl.asp

Tylko co tu podkręcać, jak się podobno nie da - takie procki(?)

Co podkręcać? Na pewno częstotliwości Ring, D2D, NGU. Rdzenie E też można podkręcić. Zrobić też UV, domyślne napięcia są sporo za wysokie.

 

Czy może porównywałeś, jakie są różnice między ASRock Z890 Taichi Lite a ASRock Z890 Taichi, oczywiście poza sporą różnicą w cenie. 😉 Wygląda na to, że wersja Lite nie ma backplate. A co poza tym?

Opublikowano (edytowane)

@SebastianFM model OCF posiada dwa sloty i tam odczytasz chyba wszystko w biosie ale to kosztuje. PCB 10 vs 8 :)

Różnica chyba jest największa w OCF. Ale ta lite musi być okrojona nie tylko z blachy :)

W lite bios jest okrojony z tego co widzę.

Edytowane przez ket_rab
Opublikowano
47 minut temu, ket_rab napisał(a):

W lite bios jest okrojony z tego co widzę.

Tego ja akurat nie jestem w stanie stwierdzić, ale widzę z powyższego porównania, że różnica jest też w dołączonych akcesoriach.

Lite to praktycznie pełne Taichi , tylko mniej "żelastwa" moim zdaniem.

Opublikowano (edytowane)

Jak jeszcze składałem 13700K to Z790 E Gaming miała odczyty, Hero chyba wszystko odczytywała a APEX dodatkowo potężne OC oferował.

Te mobo różniły się biosami. Z790 E gaming najbardziej okrojony a wtedy dużo kosztował.

Edytowane przez ket_rab
Opublikowano
20 minut temu, sert napisał(a):

Tego ja akurat nie jestem w stanie stwierdzić, ale widzę z powyższego porównania, że różnica jest też w dołączonych akcesoriach.

Lite to praktycznie pełne Taichi , tylko mniej "żelastwa" moim zdaniem.

Ja AShita, GigaShita unikam

Opublikowano
10 godzin temu, SebastianFM napisał(a):

@ket_rab, a ty przeglądałeś to, co zalinkowałeś? W tym porównaniu nie ma praktycznie różnić pomiędzy Z890 Taichi Lite i Z890 Taichi. Co, tylko inny wygląd i backplate? Gdzie jest haczyk? 😁

Słabsze radiatory M.2 (lub ich brak dla niektórych złączy), brak LED-ów, brak dodatkowej karty PCIe ze slotami M.2 w pudełku, to chyba najważniejsze rzeczy.

10 godzin temu, ket_rab napisał(a):

W lite bios jest okrojony z tego co widzę.

Niby w jaki sposób? Tylko ne pisz o jakiejś śmiesznej predykcji jakości CPU %-)

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • testując nuc 14 pro plus z 185H zignorowałeś Procesor 45/115 ustawiony przez intela na 64/115 ty ustawiłeś 72/72 do testu W mobile tdp jest o wiele ważniejsze by coś wykminić bo produkty sa różne i ograniczone chłodzeniem ale w pc to starczy 100zl by kupić chłodzenie na 200wat. Ogólnie to podejrzewam ze cofając sie w czasie do  historii powstania turbo jest ona powiązana z boxem intela bo taki 14700k vs 14700 niczym sie nie różni
    • dzisiaj za 1500zł masz podstawową kartę  do grania od nvidii. Chyba niżej już nie ma. Same ulepy i frankensteiny z poprzednich generacji. Wtedy miałeś prawie topkę wydajnościową. Dziś na coś takiego musisz wydać grubo ponad 3k zł
    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...