Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

O rzesz... :hahaha:

 

Odklejenie korpokrawaciarzy to jeden z tematów, które poruszam regularnie, bo "to się w pale nie mieści" jak takie oderwanie od rzeczywistości rujnuje PC gaming i przede wszystkim VR. 

Ale to jest po prostu przepiękne. Dwie wielkie korpo błądzące jak dziecko we mgle, skacze sobie do gardeł, obwiniając nawzajem za to, że się nie sprzedało.

A prawda? Prawda jest taka, że i Disney zniszczył popularność marki Star Wars i ten Outlaws nie stał nawet obok bardzo dobrych gier wykorzystujących tak mocną markę. Gra nie jest totalnym crapem, ale aż roi się od błędów i to nie tyle tych w samej grze, co błędów decyzyjnych popełnionych przez szefostwo przy tworzeniu gry.

 

 

edit:

o proszę :D

image.thumb.png.c25bca35dcf87e315d3b7c462c6725d9.png

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

Nie wiedziałem, że aż tak skopali Rainbow Six.  :E Dlaczego tyle gier musi używać tego artstylu w kolorach M&Ms... Ideologiczne "girl boss" posunęli do granic absurdu, a było to w tak złych grach, że nawet nie słyszałem o tym cyrku z Immortals coś tam, gdzie zmieniali czarne, rządzące się lesbijki niczym rękawiczki. :E (13:45)

Nie myślałem, że moja opinia odnośnie Spiderman 2 może upaść jeszcze niżej.

 

 

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano (edytowane)

Ja nigdy w to nie grałem, ale się chyba zainteresują, bo dziś gra w moich oczach zyskuje starym podejściem do renderingu. Nie szaro, nie pstrokato-infantylnie, nie w stylu anime i bez TAA. 

 

Ale czemu do jasnej cholery NIKT, NIGDY tego typu gier nie unowocześnia dodając do starego silnika więcej geometrii, poprawiając tekstury (o ile poprawiający rozumie styl i umie robić tekstury tak jak się je robiło w 2000-2012) i ewentualnie poprawiając co bardziej sztywne i nieudane animacje. 

 

Takie podejście sprawiłoby, że gra wypadałaby unikalnie, bo albo mamy nowoczesny renderer albo kanciastość i biedę geometryczną, szczególnie w grach od poziomu gier z ps3/x360 w 60fps i niżej. Tutaj przynajmniej gra pod ps3/x360 w 30fps, więc nie jest aż tak biednie, ale i tak obecne CPU są o coanajmniej 4x, a może i 5-6x szybsze niż to, czego taka gra wymaga do 60fps. 

Nikt też nie wydaje takich staroci pod VR, choć niskie wymagania i brak ciężkich shaderów oraz kompatybilność z MSAA dzięki silnikom forward, sprawia, że port byłby łatwy i tani. 

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

Donkey Kong Country i 

"ale całkowicie szczerze nadal wygląda dość topornie i mało wyraźnie, co jest rzecz jasna zasługą zlewających się kolorów przy niskiej rozdzielczości obrazu"

 

:hahaha:

 

Ja pierdzielę. Nawet nie ma co tłumaczyć, że to bzdura bo na TV CRT gra do dziś wygląda super. Ale ten typ nawet nie odpalił żadnego filmiku z shaderem CRT, a jest kilka na Youtube'ie. Takich gier nie ogląda się na na TV 50" z odległości 2 metrów. Nie tak się wtedy grało i DKC ma zajebiście czytelną grafę, która do dziś wypada bardzo fajnie.

 

 

Dlatego mam zasadę - nie ma sensu oglądać młodszych graczy opowiadających o czasach, w których ich nie było albo nie wiedzieli wtedy nic o grach. O dziwo - Gość jest z roku 1984. Wstyd, żeby takie głupoty pierd(dzie)lić. No ale jak DKC wychodził to miał 10 lat. Gówno wiedział i pewnie na oczy SNESa wtedy nie widział, podobnie jak i ja zresztą, bo w Polsce SNESa prawie nie było). Tyle że ja już kilka lat później ogrywałem zaległości ze SNESa na DOSowym emulatorze SNESa, z kompa podpiętego pod TV CRT. I to była jedna z pierwszych gier, jakie odpalałem na emu czegokolwiek innego niż Amigi bo gra była pokazywana w wielu czasopismach i od lat marzyłem, aby w to móc pograć. Były też reklamy w niemieckiej telewizji, które się widywało mając "satelitę" albo kablówkę. 

 

 

 

Swoją drogą to już nigdy nie dam rady oglądać wypowiedzi o tym, jak twórcy gier popełniali masowo błąd pchania się w 3D, gdy sprzęt do tego się nie nadawał, bez kojarzenia tego z obecnymi czasami pchania się w RT czy Unreal Stutter 5 z grafiką która też po latach zestarzeje się znacznie gorzej niż gry robione wcześniej. Historia lubi się powtarzać, a developerzy bardzo często nie mają perspektywy gracza i nie rozumieją co sprawia, że ludziom się dobrze gra w ich gry. Programistą czy grafikiem bijatyki może być ktoś nie mający refleksu i nienawidzący zręcznościówek ogólnie. Ktoś kto nigdy w takie gry nie grywa, bo jedynie ewentualnie czasem zagra w jakiś symulator czy zaawansowaną strategię mączącą mocno szare komórki. Z grami 3D tak właśnie było. Szkoda Delphine Software. Do dziś pamiętam rozczarowanie jak zobaczyłem Fade to Black. Jak czytałem zapowiedzi, że nowa gra twórców AW i Flashbacka, to myślałem, że będzie cudo. A zobaczyłem kulawe, przydkie i klatkujące jak cholera, toporne i siermiężne coś, co ze Flashbackiem miało tyle wspólnego, że grało się gościem ubranym podobnie i to tyle.

Edytowane przez VRman
Opublikowano

Tak tak, CRT uratuje nas wszystkich.  :hihot:

DK zawsze wygadało kulawo i ma racje.

Pamiętam tę grę i nie rozumiał zachwytu nad ta właśnie koślawą grafiką. Chyba wszyscy myśleli ze to prawdziwe 3D i nie rozumieli, o co kaman.

 

 

 

 

 

 

Weź czasem sobie odśwież w jakiś sposób te gry zamiast żyć wspomnieniami i nostalgią, bo ona ostro zaburza to jak one wyglądały technologicznie.

 

 

Opublikowano (edytowane)

To jest bait, tak?

No musi być bait :D

No ale dobra. Załóżmy, że nie jest:

41 minut temu, Kadajo napisał(a):

Tak tak, CRT uratuje nas wszystkich.  :hihot:

Przecież ja pisałem o grze DKC, odnosząc się do konkretnie tej durnej i bzdurnej wypowiedzi autora filmiku.

41 minut temu, Kadajo napisał(a):

DK zawsze wygadało kulawo i ma racje.

W 1994 uważałem, że wygląda zajebiście.

W 1998 przeszedłem prawie całość na emu i TV CRT i uważałem, że wygląda zajebiście.

W 2010r. pograłem znowu na TV CRT i uważałem, że wygląda zajebiście.

W 2025. oglądam filmiki na YT z shaderem CRT, ustawiam paramatry monitora tak, aby choć zbliżyć się do CRT TV i odsuwam dalej, bo 1m to za mało na 24". Wtedy się grało na TV 21"-26". Przy 26" to z kanapy 3-4m dalej. 

41 minut temu, Kadajo napisał(a):

Pamiętam tę grę i nie rozumiał zachwytu nad ta właśnie koślawą grafiką.

Nie rozumiał czy miało być nie rozumiałeM?

No jak Ci stylistyka ogólnie nie pasuje to luz. Choć nie radziłbym się wypowiadać bez obejrzenia "jak należy" choć kilku etapów, w tym podwodnego, fabryki, i dżungli + dżungli w nocy (technicznie imponujące efekty zadziwiające tym, czego dokonali ludzie z Rare na tak gównianej konsoli jak SNES)

41 minut temu, Kadajo napisał(a):

 

Chyba wszyscy myśleli ze to prawdziwe 3D i nie rozumieli, o co kaman.

Nie słyszałem nigdy takiej opinii, żeby ktoś pre-render brał za 3D. Wtedy się na to mówiło "grafika wyrenderowana na potężnych stacjach graficznych Silicon Graphics".

 

41 minut temu, Kadajo napisał(a):

 

 

 

Paaanie, coś pan wkleił :lol2:

Przecież to jakieś nagrywanie telewizora albo filmik w 30fps, albo w 60fps ale nie pokazujący gry tylko planszę tytułową. Do tego shadery CRT wypadają lepiej przy wyższej rozdziałce. 1080p to słaby wybór filmiku.

41 minut temu, Kadajo napisał(a):

Weź czasem sobie odśwież w jakiś sposób te gry zamiast żyć wspomnieniami i nostalgią, bo ona ostro zaburza to jak one wyglądały technologicznie.

Odświeżałem sobie w XXIw. wielokrotnie gry na prawdziwym TV CRT. Nadal mam w domu dwa takie telewizory, choć niestety obecnie nie mam na nie miejsca. Natomiast nawet obejrzenie shaderów na YT pokazuje, że to nie nostalgia, tylko po prostu fajnie to wyglądało. Oczywiście trzeba odpowiednio poustawiać:

- 60Hz na monitorze, włączone strobo "single strobe" (migocze mocno)

- jasność i kontrast odpowiednio (daję dłuższy strobe phase, bo LCDikowi brakuje jasności w trybie strobo gdy jeszcze shader CRT zjada sporo z jasności)

- nie oglądać w dzień z dużą ilością słońca, bo monitor za ciemny na takie rzeczy. Chcesz zobaczyć jak to wyglądało, albo zobaczyć coś, co wygląda gorzej, ale blisko? No to tylko wieczorem, bo "CRT look" polega w dużej mierze na tym, że co ma świecić faktycznie świeci. Różnica coś jak SDR vs. HDR w nowych grach.  Dasz szaro i bez żywych kolorów to się nie dziw potem, że wygląda kupiasto. 

- odsuwasz się od ekranu tak aby nie było widać odstępów pomiędzy pikselami. Nikt na TV CRT nie grał z tak bliska, żeby widzieć sub-pixele przecież 

- wybierasz pełny ekran i pasującą rozdziałkę. Jak masz 4K to szukaj filmiku z shaderem CRT w 4K

- z filmików z shaderami CRT lepiej wybieraj shader composite czy s-video/SVHS, omijaj RGB albo Trinitrony, bo na nich wyłazi pikseloza której autorzy gier z tamtej ery nie planowali graczom pokazywać. Unikaj też shaderów monitorowych jak ten:

choć i tak z odpowiedniej odległości tutaj na tym filmiku wszystko wygląda nadal super. No ale tutaj to już po całości cała atrakcyjność polega na jasności. Jak nie ma tego "pałera" w świeceniu to gra traci 3/4 uroku. Ta gra tutaj. Ale każda inna, w tym DCK też.

 

Tu masz kiepski wybór shadera, gdzieś widziałem sporo lepszy, ale i tak przynajmniej na YT i przy monitorze 1080p to jednak wypada gorzej niż prawdziwy TV CRT. 

No ale przynajmniej jest 1440p. Daj na fullscreen jak masz 1440p, a jak ten Twój OLED ma 4K to daj może okienko żeby piksele były 1:1

 

Oczywiście grafika nie będzie żyletą 8K, bo to tylko 240p albo i 200p (nie pamiętam rozdziałki SNESa, jakaś dziwna była, trochę poniżej VGA chyba) ale jak na grę sprzed ery wysokich rozdziałek (Dreamcast/PS2/Xbox a wcześniej PC) to nie wiem jak trzeba nieogarniać tematu, żeby powiedzieć taką bzdurę jak ten kolo "ale całkowicie szczerze nadal wygląda dość topornie i mało wyraźnie, co jest rzecz jasna zasługą zlewających się kolorów przy niskiej rozdzielczości obrazu"

topornie to 90% indyków z gatunku platformówek wygląda przy tym starociu sprzed ponad 30 lat. 

 

jakby timestamp nie wszedł:

 

 

https://youtu.be/c21fTtkkdXE?t=297

 

Edytowane przez VRman

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...