Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja właśnie głównie jeżdżę w GTE, GT3, LMP2 i LMDh więc łopatki stykają, dokupiłem tylko magnetyczne nakładki i feeling jest znacznie lepszy.

 

Miałem kiedyś zajawkę na drifting, dokupić skrzynię, łapę... ale nie mam rigu porządnego i miejsca :/ 

Opublikowano
7 godzin temu, galakty napisał(a):

A umiałeś dobrze w między gaz przy redukcji? Dla mnie to kosmos i ciężko ogarnąć :E Hamowanie i dodawanie gazu jedną stopą nie dla mnie.

Erm...a w realu nie umisz robić?Gorzej zrobić heel&toe, to jeszcze nie próbowałem.

6 godzin temu, Dominix napisał(a):

Nawet w AC przeciez byla asysta do sprzegla wiec mimo ustawienia manualnej zmiany biegow byla opcja wlaczenia automatycznego sprzegla jak sie go nie mialo i bylo git, wiec w ACE z asystami nie powinno byc problemu zaleznie jakie sprzeglo bedzie mialo auto.

Jedna uwaga - AC ma wbudowaną time penalty dla osób jadących manual na łopatkach. Ludzie używający shiftera i 3. pedału są szybsi o jakieś 0.3s, co na średnio wyższym poziomie robi sporą różnicę.

10 godzin temu, galakty napisał(a):

Przecież nawet w AC miałeś możliwość automatu dla każdego auta, gra ma być przystępna więc na bank dadzą taką opcję. Do tego automatyczny międzygaz, ABS itp.

 

Już widzę jak siadają ludki do aut bez ABS na peda_łach bez load cell i blokują koła co każdy zakręt :E

Tak, powinna być przystępna. Chociaż na zwykłym sprzęcie też się da nie blokować kół. FFB coś tam daje znać i jest też dźwięk opon. Sam wolę jeździć w wyścigach bez ABS, bo jest mniej idiotów.

Opublikowano

A to nawet nie wiem, mało na lfm jeździłem autami które mają h-pattern.

Jeszcze co do Ace, to multi będzie dodane dopiero w drugim lub trzecim patchu, nie będzie tego na premierę, a jak będzie to przez simgrida ma być obsługiwane m

Opublikowano
Godzinę temu, NotQuite napisał(a):

Erm...a w realu nie umisz robić?Gorzej zrobić heel&toe, to jeszcze nie próbowałem.

No właśnie o heel&toe mi chodzi, inaczej między gaz to popierdółka ;) 

 

Godzinę temu, NotQuite napisał(a):

Tak, powinna być przystępna. Chociaż na zwykłym sprzęcie też się da nie blokować kół. FFB coś tam daje znać i jest też dźwięk opon. Sam wolę jeździć w wyścigach bez ABS, bo jest mniej idiotów.

To już zależy od gry, w AC da się w miarę, ale w takim LMU zapomnij, raz spalisz kapcia i już do końca wyścigu flat spota czuć :E 

Opublikowano
10 godzin temu, Dominix napisał(a):

Szybkie operowanie to w F1 głównie. Ale akurat zmiana biegów to najłatwiejsza asysta do nauczenia i dająca sporo frajdy. 

A dla mnie najtrudniejsza, ABS już częściej wyłączam niż włączam, TC to różnie, zależnie od samochodu. A o biegach to nawet myśleć mi się nie chce :E (tak, wiem, że zwykle słychać, kiedy obroty są za wysokie, do tego lampki na kierownicy itp.) 

Opublikowano

Imo na manualu, bez ABS czy TC jest o wiele lepiej bo samemu wbijasz bieg kiedy tracisz trakcję, czy zrzucasz bieg kiedy blokujesz koła. Ja się uczyłem najpierw na manualnej, później łatwiej wyłączyć ABS czy tc jak wiesz jak operować biegami.

Ma początku liczyłem biegi ale z czasem ten manual działa jak automat, sam już wiesz ile zrzucić do zakrętu że robisz to z "automatu" ;)

  • Upvote 1
Opublikowano

Na automacie się nie da jeździć na poważnie, przecież zbijaniem biegów możesz lepiej wytracić prędkość / zwiększyć rotację w zakręcie. Do tego często i gęsto zmienia w górę w złym momencie albo jak wyżej, przy utracie trakcji możesz wbić wyższy samemu. 

 

Rozumiem jakby trzeba było lewarkiem manewrować i sprzęgłem, ok, ale przy łopatkach i automatycznym sprzęgle? :E 

Opublikowano (edytowane)
23 godziny temu, galakty napisał(a):

A umiałeś dobrze w między gaz przy redukcji? Dla mnie to kosmos i ciężko ogarnąć :E Hamowanie i dodawanie gazu jedną stopą nie dla mnie.

Nie umiem :( Nawet nie próbowałem ;)

Edytowane przez maras2574
Opublikowano
15 godzin temu, Zas napisał(a):

A dla mnie najtrudniejsza

Nie ogarniam, serio ? Może dlatego że całe życie na manuału, od dzieciaka. Autem sam się nauczyłem jeździć, kradnąc nie raz ojcu malucha spod chaty :E  W grach łopatek wcale się nie uczyłem, przyszło mi to naturalnie ;) Pamiętam jak kupiłem G25 i wyszło TDU pierwsze, ale był banan na ryju że są w grze auta gdzie można zmieniać biegi łopatkami :)

Opublikowano (edytowane)

Też nie rozumiem tego, mam koleżankę która ma automat z łopatkami, nie używa ich bo... nie wie jak i się boi. Ale wcześniej jeździła manualem więc tym bardziej xD 

 

Niestety ale w simach manual to podstawa jak się chce czasy kręcić, co innego jak jeździmy dla przyjemności, ale w multi... nie ma szans. W takim LDMh na automacie to bym musiał hamować pewnie 5-10 metrów wcześniej, bo za wolno zrzuca.

Edytowane przez galakty
Opublikowano
4 godziny temu, maras2574 napisał(a):

Nie umiem :( Nawet nie próbowałem ;)

Ja próbowałem nauczyć się międzygazów na simie i mega ciężko to szło, zabrakło mi wytrwałości. Niestety brak tej umiejętności oznaczał odczuwalne zużycie sprzęgła po każdej wizycie na Poznaniu w realu. No ale na szczęście w simie można sobie tam kopać w to sprzęgło do woli ;) Szkoda, że tak mało producentów aut z manualami i jakimiś lekko mocniejszymi silnikami daje opcję włączania automatycznych międzygazów, świetna sprawa dla ochrony układu przeniesienia napędu i dla ucha przy dobrym wydechu, a nie sądzę, żeby stworzenie takiego softu kosztowało majątek.

Opublikowano

Może jeszcze nie mają wszystkich licencji to nie podadzą co będzie. Ale jak na takie asseto, 100 aut, do tego później będą dlc to może że 150 będzie. Więcej niż bym oczekiwał. Później jakieś mody to już będzie w czym przebierać.

Patrząc na ostatnie premiery , to SIM racing ma złoty okres obecnie. Sporo tego jest i to nawet niezłej jakości. Do tego kierownicę DD w przystępnej cenie. Aż żal nie upalac gumy :)

  • Like 1
Opublikowano

Oj tak, mamy najlepsze czasy do ścigania się, do 2k złożysz DD, gdzie jeszcze kilka lat temu to T300 mogłeś mieć. 

 

Ja sobie kilka dni temu zmieniłem T300 na TS-PC, bo była promka i praktycznie bezkosztowo mnie wyjdzie. Nie brałem DD bo mam już cały ekosystem Thrustmaster i brak miejsca na porządny rig, na jakiś rok styka. 

  • Upvote 1
Opublikowano

No i co, jest jakaś różnica między T300 a TS-PC?
 

Co do moich biegów - no ja w multi nie jeżdżę, tylko dla rozrywki w single. :P Talentu też jakiegoś wielkiego nie mam, w ACC np. ogarniam AI na poziomie - o ile dobrze pamiętam - 87%... 

Prawka w realu mieć nie mogę, więc nigdy nie musiałem się uczyć użycia sprzęgła i żadnego automatyzmu sobie ze zmianą biegów nie wyrobiłem.

 

Z automatem to oczywiście wszystko prawda, czasem za wolno/za późno zrzuca biegi, co opóźni hamowanie/utrudnia skręt, czasem w autach z fatalną trakcją wrzuca wyższy bieg za późno, czasem przez ustawienia skrzyni kończymy na zbyt wysokim biegu na wyjściu z zakrętu, co pogarsza przyspieszenie... o jeździe na mokrym już nie wspomnę :E. Bywa, że da się to korygować, ale często automat próbuje być mądrzejszy :)

 

Ale w singlu to nie problem.

Opublikowano
17 minut temu, Zas napisał(a):

No i co, jest jakaś różnica między T300 a TS-PC?

Znacząca, przede wszystkim szybciej się kręci i łatwiej zareagować. Przy LMDh potrafi uratować sytuację. Samej mocy jest o 50% więcej, ale tu nie chodzi o moc samą w sobie, tylko właśnie o szybkość kręcenia. Dlatego ludzie kupują bazy co mają 20-32NM i skręcają max siłę. 

 

18 minut temu, Zas napisał(a):

ACC np. ogarniam AI

Matko bosko... dlaczego to sobie robisz? ACC ma jedno z najgorszych AI ever. Jak grasz single to zdecydowanie AMS2 spróbuj. 

Opublikowano

W AMS2 troche już grałem, ale czekam na dobrą promocję na jakieś pakiety DLC, zanim przesiądę się na dobre. :E 
Gram jeszcze w CARS2, więc jak mi się chce lepszego AI, to mogę sobie odpalić :)
No i w GRID-ach też jest dobre AI :E 

Opublikowano
W dniu 22.12.2024 o 00:28, Zas napisał(a):

W AMS2 troche już grałem, ale czekam na dobrą promocję na jakieś pakiety DLC, zanim przesiądę się na dobre. :E 
Gram jeszcze w CARS2, więc jak mi się chce lepszego AI, to mogę sobie odpalić :)

AMS2 jest jednak 2 klasy powyżej CARS2. Gdyby nie AC to grałbym w CARS tylko z powodu różnorodności. Ten sam silnik a wszystko, nawet grafika dużo lepsze w ams2.

 

Potestujcie panowie EVO, napiszcie proszę co sądzicie o niej, to wtedy kupię.

Opublikowano (edytowane)

Wow, otwarty świat częściowo oparty na danych o geometrii i zagospodarowaniu terenu, wypełnianych następnie przez silnik w locie gotowymi podstawowymi budynkami i roślinnością, wyjąwszy rzecz jasna specjalne obszary stworzone ręcznie - podobnie jak w MFS. Ciekawe, czy tutaj, przy mniejszej skali i dynamice, będzie to działać lepiej...

Jakaż to by była piękna technologia dla Euro, czy choćby tylko Germany/Itally/xxx Truck Simulatora! Z oryginalną fizyką i warunkami pogodowymi z EVO... 

Edytowane przez Zas

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Jak chcą ludziom zaimponować to niech wrzucą jak sprzątają jedno z nielegalnych składowiska odpadów, najlepiej tych chemicznych
    • Tutaj w filmie masz sporo odpowiedzi. Ale ciekawie odpowiadają kolesie w komentarzach. cytat: "(...)  Cóż, no silników, nawet tych komercyjnych czy open sourcowych jest stosunkowo dużo. Własnych technologii jest jeszcze więcej. A nie jest tak, że kolejne nowe nie powstają. Także z pewnością nie grozi nam robienie wszystkich gier na UE5. Szczególnie, że wielkie korporacje lub duże studia jednak dalej trzymają się swoich rozwiązań. Rockstar - RAGE, Ubisoft - UbisoftAnvil/Snowdrop, EA - Frostbite, Creative Assembly - Warscape, Bohemia Interactive - RV/Enfusion, IO Interactive - Glacier itd. a jeszcze jest pełno firm, które udostępniają swoje silniki jak Crytek - CryEngine, Relic/Supergiant/podstudia Microsoftu - Essence Engine czy XNA, Bethesda - idTech i jego mutacje i wiele innych. No i na to wszystko mamy typowe silniki do wszystkiego (plus kilka znanych przykładów): Godot (Brotato, Dome Keeper), PyGame (stos visual novel), RPG Maker (klasyk, ale wyszedł na nim też np. Felvidek), Gamemaker (Undertale, Stoneshard, Forager, Hyper Light Drifter, Norland, Katana ZERO, ZERO Sievert, Hero Siege, Loop Hero), Unity (Rust, Cities Skylines, The Forest, Fall Guys, Raft, Subnautica, RimWorld, Unturned, Valheim, Cuphead, Kerbal Space Program, Ori Cult of the Lamb) i całą rodzinę UE PUBG, Deep Rock Galactic, ARK, Black Myth Wukong, Civ VI, Squad, Hogwarts Legacy, Palworld, Rocket League, Manor Lords, Sea of Thieves, Stray) (...)".        cytat: "I już się zebrało grono znawców enginów wszelakich i przede wszystkim unreala, większość z Was zna ten engine tylko z wiadomości na portalach. Pracuję zawodowo na UE od wersji 4.2 i na podstawie swoich doświadczeń oraz doświadczeń kolegów z branży, mogę śmiało stwierdzić że na ten moment nie ma żadnej konkurencji dla UE, stworzenie inhouse'owego enigina który byłby konkurencją jest za drogie dlatego większość twórców AAA przesiada się właśnie na niego. Co do plotek o shutteringu i innych bzdetach wyssanych z palcach - ue jak każdy engine posiada optymalizację i jest tylko narzędziem, to od użytkownika zależy jak to wykorzysta/zoptymalizuje."     cytat: " Dużo politycznych odpowiedzi na temat tego dlaczego korzysta się z Unreal'a, a porzuca własne silniki. Rzeczywista powinna brzmieć tak, że firmy tną koszty i taniej jest korzystać z gotowego produktu niż opłacać doświadczonych pracowników i rozwijać swój produkt. Efekty tego widzimy w ostatnich latach, optymalizacja leży, a nowe gry nie oferują niczego innego niż jej poprzedniczki. Nie wspomnę już o sztucznej inteligencji i fizyce w grach, które aktualnie nie istnieją. Po prostu firmy chcą tylko więcej gier, szybciej i jak najtaniej. Jakość schodzi na co raz dalszy plan.  Mieliśmy niesamowicie dobry gamedev w Polsce i masą doświadczonych pracowników znających się na rzeczy. Niestety studia ich nie doceniały, nie chciały godnie płacić i paradoksalnie za to że są dobrzy byli zwalniani, gdyż kosztowali więcej niż randomy ściągane przez HR. W efekcie Ci przebranżowili się na pochodne technologie, a naszymi silnikami nie miał kto się zająć. Ściągnięcie byłych pracowników po takim potraktowaniu stawało się co raz bardziej niemożliwe albo absurdalnie drogie. Aktualnie kadry naszych Polskich studiów zasilane są całkowicie nowymi zespołami, często ściąganych z całego świata.  Po aktualnych raportach widać, że koszty obsługi Unreal'a z czasem zbiegły się, a nawet przewyższyły dawne koszty utrzymania własnych silników. Tutaj za to winę ponoszą w sumie sami gracze, bo najlepiej sprzedaje się to co się mruga, świeci, błyszczy i jest ładne. Wszystkie pozostałe aspekty są ignorowane, dlatego proporcje artystów i programistów przeważają się na tą pierwszą stronę. Ilość osób tworzących gry stale rośnie, bo tworzenie assetów jest czasochłonne i drogie. Tutaj subiektywna opinia, assety stały się dla mnie nudne, w żaden sposób setny raz zobaczenie ładnego budynku, odbić w kałuży wody, refleksów itd., nie sprawia że chcę grać w daną grę, stały się dla mnie zupełnie obojętne. Brakuje mi całego backend'u gier, którym nikt się nie zajmuje."     cytat: "Obwinanie silnika, ze powstaja ch*** gry, to jak prz**** się do składników dań w potrawach, całkowicie pomijając najważniejszy współczynnik, czyli kucharza. Nawet z najgorszych składników dobry kucharz zrobi smaczne danie, gdzie w przypadku ch****, nawet zagotowanie wody sprawi problemy. W przypadku gier mamy dokładnie to samo, słabi kucharze [developerzy] podaja na tacy pieknie prezentujace sie potrwawy, aby po chwili poczuc, ze czesc jest spalona, druga surowa i niedoprawiona. Oczywiście, jezeli mamy tylko jeden silnik, to beda produkowane gry zblizone do siebie, tak samo jak z franczyzami restauracji czy sklepów, jak mcdonalds, ale to nie znaczy, ze ktos nie moze przerobić ta franzyce w całkowicie nowy produkt z większym bądz mniejszym wysiłkiem. Czasem bedzie oplacalniejsze stworzenie od zera, a czasem kilka lekkich modyfikacji sprawi cuda. Wynik moze byc rozny, od wiekszej ilosci engine developerów i stworzenie uniwersalnego narzedzia pod gry, po zaczecie nowych silników przez korporacje bo bedzie sie biznes opłacał. Jedynie co wiemy, ze gry pojda do przodu, niezaleznie od silnika, bo w momencie, kiedy gry z UE5 + nie beda sie sprzedawac, to HR, prezesi, udziałowcy zmusza firme do podjecia dalszych kroków, bo wszystko kreci sie w około $$"             Ale widzisz, w sposób delikatny zmieniasz front  i... super, bo o to mi chodziło. To wszystko, co piszesz, to prawda. Zgadzam się. Ale oszukuje Cię, frustruje, okrada, wypuszcza crapa... DEVELOPER ! I do niego kieruj pretensje. Nie do twórcy silnika. To deweloper w finale wydaje grę i kasuje kesz. I to on ma zadbać, aby gra "odpowiednio" działała. Niech ujmie geometrii, oświetlenia, tekstur. Niech zredukuje to, co powoduje zadyszkę (albo się douczy).   Jeżeli np. taka Toyota wypuści trefne wozy / silniki, które się rozlatują i pękają im bloki, to wnosisz skargę na (?!?) Toyotę raczej, a nie do twórcy silnika diesla, albo odlewani, która te bloki odlewa dla Toyoty. Jeżeli, ktoś wypuszcza grę, która nie działa, to winien jest developer. Mógł nie wypuszczać, mógł dopracować, mógł wybrać inny silnik, mógł zrezygnować, mógł zrobić kilka rzeczy, zanim oszukał gracza. Developer. Nie twórca silnika.  
    • Ten prezes to jednocześnie właściciel firmy. Mogli odmówić, nic by się nie stało. Chodziło mi po prostu o to, że ten wybór, to w 9 na 10 przypadkach zgoda przez łzy. Nie zdajecie sobie sprawy na co ludzie są wstanie się zgodzić, tylko dlatego, że ktoś na odpowiednio wysokim stanowisku tak zarządził.   Edit: Co do tego karpia, niech w końcu handel żywym karpiem skasują. Rzeczywiście niepotrzebne cierpienie dla tych ryb przed śmiercią. Ale jak ktoś już się pofatyguje się tą rybę osobiście złowić, to niech z nią robi co chce. Ewentualnie nich ją uśmierca przed odejściem z łowiska. Z wszystkim można przesadzić.   A Grenlandia? Przejecie przez Stany widzę tylko w jednym scenariuszu. Kiedy Ruscy postanowiliby sobie ją po prostu wziąć, bo i tak się stanąć może. Dania w takim scenariuszu jest za mała, aby miała coś do gadania.
    • Da się już grać w to na 8GB VRAM? Na stronie gamegpu na 6600XT jedynie 13 fps na medium 1080p więc pytanie czy ma to sens.
    • Możesz jeżeli osiągnie temperaturę "krytyczną" to się wyłączy nic nie spalisz jeżeli o to pytasz... okolice 80stopni to nie są jeszcze zbyt wysokie temperatury jak cpu/gpu w laptopie. Włącz hwinfo opcja tylko czujniki zostaw niech działa podczas gry i jak wystąpi to "klatkowanie" zrób screena na rozciągniętym na maxa oknie tak aby było widać wszystkie parametry/temperatury jakie były podczas grania, to samo zrób w tym programie https://www.resplendence.com/latencymon uruchom zielonym trójkątem w lewym górnym rogu przed graniem niech działa i po wystąpieniu tego efektu tak samo wrzuć fotę.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...