Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cytat

Jak działają gry z PS4? 

To pytanie też bardzo często przewijało się w komentarzach. Żeby podejść do tego rzetelnie, ściągnąłem i sprawdziłem ponad 80 gier na PS4, zaczynając od trylogii Uncharted, przez Watch Dogs, po całą serię Far Cry, kończąc na Deus Ex, Red Dead Redemption II czy nawet LEGO City Undercover (matko, działa tragicznie). W ustawieniach konsoli mamy taką opcję jak "ulepszona jakość obrazu w grach na PS4". Nazwa tej funkcji od razu zapaliła mi znak zapytania nad głową, bo nie ma wzmianki o płynności. No i niestety... PS5 Pro nie działa tak, jak Xbox Series X, a więc nie ma funkcji FPS Boost. Wszystkie gry z PS4 działają identycznie, jak na PS5. Mają tylko delikatnie ostrzejszy obraz. Oznacza to, że w takim Red Dead Redemption 2 jest widoczna marginalna poprawa, ale gra nadal działa w 30 klatkach. Podobnie jest z kolekcją Ezio - na XSX możemy w nią zagrać w 60 klatkach. Na PS5 Pro jedynie w 30, ale za to z delikatnie ostrzejszym obrazem. W zasadzie cała ta funkcja nie ma dla mnie większego sensu. Dla testów włączyłem potem oryginalne PS5 i jakość tych wszystkich gier była bardzo zbliżona. Są tytuły, w których ulepszenia widać nieco bardziej (jak Bloodborne, które potwierdzam, nadal działa w 30 klatkach), a w niektórych mniej (jak Deux Ex: Mankind Diveded, który działa równie dobrze, co na zwykłej PS5). Być może w niektórych tytułach, których akurat nie sprawdziłem, jest odblokowana liczba klatek na sekundę. Wówczas moc PS5 Pro mogłaby teoretycznie pozwolić na zwiększenie płynności, ale niczego takiego nie zauważyłem. Najbardziej rozczarowała mnie chyba kolekcja Uncharted, bo na myśl o zagraniu w nią w 60 klatkach miałem gwiazdki w oczach. Szkoda, że moje oczekiwania szybko zostały pogrzebane. 

 

Jak działają gry z PS5? Tutaj jest temat rzeka, bo też dużo zależy od naszych oczekiwań 
Już na starcie muszę podkreślić, że wiele ulepszeń trafi na serwery dopiero w dniu premiery konsoli, a więc jutro, 7 listopada. To oznacza, że spora część pozycji nadal działa jak na PS5. No i tutaj od razu rozwieje pierwszą wątpliwość. Jeżeli jakaś gra ma zablokowany licznik klatek i nie dostała dedykowanego ulepszenia dla PS5 Pro, to mimo wszystko wygląda nieco ostrzej na PS5 Pro. Z kolei gry, które mają odblokowane klatki, mogą działać płynniej w trybach wydajności, albo w trybach 120 Hz. Pytaliście też, czy konsola wspiera RGB przy 4K/120 - odpowiadam: nie. Nadal musimy zaakceptować YUV. Nie ma też wsparcia dla Dolby Vision. Zacznę od tego, co interesowało mnie najbardziej, czyli działania PSSR. Okazuje się, że ta technika nie jest aż tak doskonała, jak tego oczekiwałem. Po materiałach zrealizowanych przez redakcje technologiczne byłem pewien, że ujrzę krystalicznie czysty obraz pozbawiony jakichkolwiek wad. Tymczasem PSSR, oprócz faktycznej poprawy ostrości, generuje też niestety niezliczoną ilość artefaktów, które, gdy już je zobaczymy, staną się problematyczne. Dokładnie taka sytuacja ma miejsce w Spider-Man 2 i Ratchet&Clank: Rift Apart, gdzie jest to najbardziej widoczne. Otóż, poprzez skalowanie, na krawędziach obiektów (szczególnie w pomieszczeniach) powstaje duży aliasing, którego nie ma w przypadku zwykłej PS5

https://www.ppe.pl/recenzje/356312/playstation-5-pro-test-konsoli-z-wielka-moca-rodzi-sie-wielka-odpowiedzialnosc.html

Opublikowano (edytowane)

"God of War: Ragnarok. Tutaj również otrzymujemy wsparcie dla PS5 Pro, chociaż na ten moment jeszcze nie w postaci dodatkowego trybu graficznego. Odpalając tryb wydajności z odblokowaną liczbą klatek na sekundę (znowu do tego potrzebny jest 120 Hz telewizor) mamy niesamowicie ostry, przepiękny obraz (jakościowo jak natywne 4K) i 120 klatek. Bieganie Kratosem w takiej jakości i płynności dosłownie wywaliło mnie z butów, a przeskakując na tryb jakości obraz staje się jeszcze ładniejszy, a liczba klatek nadal wynosi sporo powyżej 60."

 

"przypadku PS5 Pro warto poruszyć - rozdzielczość natywna nie ma już żadnego znaczenia. Dobrym przykładem jest Alan Wake II. Widziałem po komentarzach, jak wiele osób wyśmiewało, że gra na PS5 Pro działa w 864p. Nie ukrywam, sam się z tego nabijałem. Ale muszę teraz wycofać te słowa. Po odpaleniu tej gry nie spodziewałem się, że jest aż tak dobrze. Alan prezentuje się rewelacyjnie, bardzo ostro i co więcej, jakościowo stoi półkę wyżej od trybu "fidelity" z podstawowej wersji PS5. W tym przypadku PSSR wykonuje kawał doskonałej roboty, bo ostrość obrazu trudno jest odróżnić od natywnego 4K. "

ppe

Edytowane przez Phoenix.
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, Qrdello napisał(a):

od piątku popołudnia do środy mnie we Wrocławiu nie ma

jak chcesz to ci odbiorę potestuje i oddam prawie nów:dj:kę xd

Edytowane przez prystek
  • Haha 2
Opublikowano (edytowane)

Było do przewidzenia, ze PSSR od AMD nie da rady na tym etapie. Nvidia DLSS rozwijana jest kilka ladnych lat, a dopiero niedawno osiagneli zadowalajacy poziom. W PS6 powinno juz dzialac poprawnie.

 

Zależy mi najbardziej na TLoU, bo chce ograc jeszcze raz, a tu taka lipa:

 

"Sprawa wygląda jeszcze gorzej w przypadku The Last of Us Part 1 i Part 2. Jedna i druga gra mają dokładnie ten sam tryb graficzny nazwany "Pro", a także zostawione tryby Wierności i Wydajności z oryginalnego PS5. W trybie Pro mamy rozdzielczość 1440p skalowaną za sprawą PSSR do 4K, a także płynne 60 klatek. W praktyce to po prostu tryb wierności, który z poziomu 30 lub 40 klatek (dla ekranów 120 Hz) przeskakuje teraz na 60 klatek. Różnice w grafice są dosłownie minimalne i sprowadzają się do trochę ostrzejszego obrazu na PS5 Pro i może niewielkich poprawek do jakości cieni".

Edytowane przez DżonyBi
Opublikowano
18 minut temu, Phoenix. napisał(a):

"God of War: Ragnarok. Tutaj również otrzymujemy wsparcie dla PS5 Pro, chociaż na ten moment jeszcze nie w postaci dodatkowego trybu graficznego. Odpalając tryb wydajności z odblokowaną liczbą klatek na sekundę (znowu do tego potrzebny jest 120 Hz telewizor) mamy niesamowicie ostry, przepiękny obraz (jakościowo jak natywne 4K) i 120 klatek. Bieganie Kratosem w takiej jakości i płynności dosłownie wywaliło mnie z butów, a przeskakując na tryb jakości obraz staje się jeszcze ładniejszy, a liczba klatek nadal wynosi sporo powyżej 60."

 

"przypadku PS5 Pro warto poruszyć - rozdzielczość natywna nie ma już żadnego znaczenia. Dobrym przykładem jest Alan Wake II. Widziałem po komentarzach, jak wiele osób wyśmiewało, że gra na PS5 Pro działa w 864p. Nie ukrywam, sam się z tego nabijałem. Ale muszę teraz wycofać te słowa. Po odpaleniu tej gry nie spodziewałem się, że jest aż tak dobrze. Alan prezentuje się rewelacyjnie, bardzo ostro i co więcej, jakościowo stoi półkę wyżej od trybu "fidelity" z podstawowej wersji PS5. W tym przypadku PSSR wykonuje kawał doskonałej roboty, bo ostrość obrazu trudno jest odróżnić od natywnego 4K. "

ppe

W ruchu nie ma niestabilnosci? Plus podobno roslinosc jest statyczna, ale to zapewne bug

12 minut temu, DżonyBi napisał(a):

Było do przewidzenia, ze PSSR od AMD nie da rady na tym etapie. Nvidia DLSS rozwijana jest kilka ladnych lat, a dopiero niedawno osiagneli zadowalajacy poziom. W PS6 powinno juz dzialac poprawnie.

 

Zależy mi najbardziej na TLoU, bo chce ograc jeszcze raz, a tu taka lipa:

 

"Sprawa wygląda jeszcze gorzej w przypadku The Last of Us Part 1 i Part 2. Jedna i druga gra mają dokładnie ten sam tryb graficzny nazwany "Pro", a także zostawione tryby Wierności i Wydajności z oryginalnego PS5. W trybie Pro mamy rozdzielczość 1440p skalowaną za sprawą PSSR do 4K, a także płynne 60 klatek. W praktyce to po prostu tryb wierności, który z poziomu 30 lub 40 klatek (dla ekranów 120 Hz) przeskakuje teraz na 60 klatek. Różnice w grafice są dosłownie minimalne i sprowadzają się do trochę ostrzejszego obrazu na PS5 Pro i może niewielkich poprawek do jakości cieni".

Testowalem dlss quality na rtxc4070 w the last of us 1 I jest spory downgrade wstosunku do natywnego 4k, watpie ze magiczny pssr wyglada lepiej niz dlss quality, wiec odpuszcilbym ta gre jesli ktos lubi crystal clear 4k

Opublikowano

Ciekawe jakie będą te egzemplarze dostarczane do ludu. Skoro peperepe pisze o głośniejszej pracy, a dostali pewnie sample recenzenckie, to lud dostanie jeszcze coś gorszego :E na tym filmiku sprzed kilku dni widać śmigiełko przywodzące na myśl design DELTY - czyli najcichszego modelu wentylatora - ale wszystko będzie uzależnione od zachowania czujników i wyliczonego obciążenia na żeberkach chłodzenia. Jeżeli sony policzyło to równie dobrze jak przy FAT - będzie ok, bo FATcik zwykle pracuje 0-1, praktycznie niesłyszalny w idle, i w grze - niezależnie jaka to gra - odpala jeden tryb i się go trzyma.

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, DżonyBi napisał(a):

a tu taka lipa:

A czegosie tu spodziewales, masz lepsza jakosc niz fidelity w 60fps zamiast 30fps. Co mieli RT dodac czy jak ??

13 minut temu, SethJames napisał(a):

Testowalem dlss quality na rtxc4070 w the last of us 1 I jest spory downgrade wstosunku do natywnego 4k, watpie ze magiczny pssr wyglada lepiej niz dlss quality, wiec odpuszcilbym ta gre jesli ktos lubi crystal clear 4k

Przeciez byly juz testy DF i obraz z skalowaniem jest lepszy niz tyb fidelity na PS5. To chyba zadowalajace ulepszenie ;) Do tego 60fps.

Edytowane przez Phoenix.
  • Upvote 1
Opublikowano
2 minuty temu, DżonyBi napisał(a):

Uczciwego 4k@60fps bez żadnych skalerów.

Skoro z upscalerem obraz wyglada lepiej niz tryb natywny fidelity to chyba dosc zadowalajaca jakosc ;)

Zreszta ta gra nawet na bazowym ps5 w trybie wydajnosci wyglada pieknie.

4 minuty temu, RTXnietylko4060tiUSER napisał(a):

@DżonyBi Takie rzeczy to tylko w materialach marketingowych.

Takie rzeczy to na PC za min 15k z topowa karta graficzna a i tak czasem nie dajacej rady.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Ooo Panie już słyszę ten dźwięk rzucanych paneli bocznych o ścianę, zakupionych przez niektórych z myślą, że sobie do Pro zamontują :E

No kto by się spodziewał. A to w sumie śmieszne bo pod jakimś filmem na YT gdzie wszyscy byli zgodni na 90%, że będą pasować, pisałem nawet komentarz dla żartu, że pewnie będą przesunięte zaczepy o 1,23cm i trzeba będzie kupić wersję do Pro:E

Edytowane przez Gronek31
  • Like 1
Opublikowano
Godzinę temu, ODIN85 napisał(a):

Wychodzi na to że dopieszczone exy wymagały mało poprawek a skupili się na multiplatformach.

Czy to nowy kierunek Sony?

Już dawno w dodatku Microsoft oddaje swoje tytuły z XBOX'a więc PlayStation obok PC to dwie główne liczące się na rynku platformy. Teraz Sony będzie kapać po 1-2 EX'y na rok a reszta multi-platformy oraz tytuły od "konkurencji".

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Phoenix. napisał(a):

 

 

"przypadku PS5 Pro warto poruszyć - rozdzielczość natywna nie ma już żadnego znaczenia. Dobrym przykładem jest Alan Wake II. Widziałem po komentarzach, jak wiele osób wyśmiewało, że gra na PS5 Pro działa w 864p. Nie ukrywam, sam się z tego nabijałem. Ale muszę teraz wycofać te słowa. Po odpaleniu tej gry nie spodziewałem się, że jest aż tak dobrze. Alan prezentuje się rewelacyjnie, bardzo ostro i co więcej, jakościowo stoi półkę wyżej od trybu "fidelity" z podstawowej wersji PS5. W tym przypadku PSSR wykonuje kawał doskonałej roboty, bo ostrość obrazu trudno jest odróżnić od natywnego 4K. "

ppe

 

Pora się przyzwyczaić i pogodzić z faktem że natywna rozdzielczość przestaje być istotna i przyszłość to upscaling AI w nowych tytułach które będą z tego czerpać garściami zwłaszcza z RT lub PT. 

 

Już jakieś czas temu można było poczytać o https://www.ppe.pl/news/344781/zadna-z-gier-na-unreal-engine-5-nie-dziala-aktualnie-w-natywnym-4k-wszystkiemu-winne-zalozenia-silnika.html a tutaj inny silnik i mamy praktycznie potwierdzenie tego

1 godzinę temu, ODIN85 napisał(a):

Wzrosła też cena:rotfl:

Mogą sobie na to pozwolić bo niestety XBOX SERIES szoruje od dawna po dnie. Brak konkurencji. Microsoft skupił się na GAME PASS oraz wydawaniu gier no to mamy co mamy 

Godzinę temu, DżonyBi napisał(a):

Uczciwego 4k@60fps bez żadnych skalerów.

Niewykonalne w większości nowych tytułów nawet na mocnych PC za 20 000 zł a wymagania że PS5 PRO za 3500 PLN ma to ogarniać natywnie są trochę przestrzelone tutaj najlepiej to widać gdzie RTX4090 zapewnia w natywnym 4K raptem nieco ponad 30 klatek 🤭

 

https://www.purepc.pl/silent-hill-2-test-wymagania-sprzetowe-wydajnosc?page=0,24

 

A jeszcze lepiej wygląda to na RTX4080 Super gdzie licznik pokazuje 24/25 klatek dobijając z trudem do 27 :E

Edytowane przez azgan
  • Like 1
Opublikowano
1 godzinę temu, prystek napisał(a):

jak chcesz to ci odbiorę potestuje i oddam prawie nów:dj:kę xd

Jak już skończysz to możesz wpaść po drodze do mnie, obczaję tylko Final Fantasy VII Rebirth i mu oddamy :lol2:.  Dzięki :toast::E

Opublikowano
24 minuty temu, azgan napisał(a):

 

Pora się przyzwyczaić i pogodzić z faktem że natywna rozdzielczość przestaje być istotna i przyszłość to upscaling AI w nowych tytułach które będą z tego czerpać garściami zwłaszcza z RT lub PT. 

 

Już jakieś czas temu można było poczytać o https://www.ppe.pl/news/344781/zadna-z-gier-na-unreal-engine-5-nie-dziala-aktualnie-w-natywnym-4k-wszystkiemu-winne-zalozenia-silnika.html a tutaj inny silnik i mamy praktycznie potwierdzenie tego

Mogą sobie na to pozwolić bo niestety XBOX SERIES szoruje od dawna po dnie. Brak konkurencji. Microsoft skupił się na GAME PASS oraz wydawaniu gier no to mamy co mamy 

Niewykonalne w większości nowych tytułów nawet na mocnych PC za 20 000 zł a wymagania że PS5 PRO za 3500 PLN ma to ogarniać natywnie są trochę przestrzelone tutaj najlepiej to widać gdzie RTX4090 zapewnia w natywnym 4K raptem nieco ponad 30 klatek 🤭

 

https://www.purepc.pl/silent-hill-2-test-wymagania-sprzetowe-wydajnosc?page=0,24

 

A jeszcze lepiej wygląda to na RTX4080 Super gdzie licznik pokazuje 24/25 klatek dobijając z trudem do 27 :E

Jak pociągnie z 240p to 16k da rade :P a tak na serio to tam pewnie przy 8k rozdziałka oryginalna bedzie 33 albo 40%. Wiec Raczej całkiem znośnie. A samo 4k i 30fps z 4090 to tak tylko w najbardziej wymagajacych grach bez upscalingu i FG, oraz z wlaczonym path tracingiem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • No ale zgodze sie z nim ze kupienie tej konsoli to wywalenie kasy w bloto Na porzadna implementacje PSSR od A do Z przyjdzie poczekac kilka lat gdy za rogiem bedzie juz PS6. Patche robione sa na kolanie i tak pozostanie bo nikt nie bedzie wkladal pieniedzy w optymalizacje dla kilku % uzytkownikow. Roznice w grach sa na tyle male ze trzeba sie przygladac, granie w rozsadnej rozdzielczosci na TV 4k wciaz wymaga kompromisu w postaci 30fps a PSSR potrafi wiecej napsuc niz poprawic. Wyjatkiem sa i beda jedynie gry od Sony ale na zwyklej PS5 tez beda wygladac dobrze i dzialac w rozsadnej rozdzielczosci. Wiecej w tym PRO marketingu i cyferek niz to warte.
    • Devil in Me. Lubię tą serię ale ta część chyba jest najsłabsza, choć jestem dopiero w  połowie. Bohaterowie jakoś mi nie leżą. Jak na razie to najlepsze w kolejności: Little Hope, Man of Medan,  House of Ashes i Devil in Me. Oczywiście ta seria nie ma startu do The Quarry czy Until Dawn.
    • 10 h i 0 crashy czy bugów jak powyżej na filmie..ale czar prysł wczoraj wieczorem. Bug przez który nie mogę zrobić questa pobocznego ( szczescie w nieszczesciu) ale też jednocześnie nie mogę wejść na teren "miasteczka" w rejonie zakłady chemiczne.Stoi strażnik przed bramą, z niebieską flagą czyli side quest, zaczyna sie dialog że nie może mnie wpuścic bla bla i nie mogę mu nic na to odpowiedzieć..nie ma żadnej opcji dialogowej żeby rozmowe zakonczyc i jedynym wyjściem z sytuacji jest altf4.  Widziałem na reddicie że sam nie jestem, dobrze że to side quest niby, no ale przydałaby mi się na mapie kolejna opcja szybkiej podróży, a bez wejścia na teren może być ciężar. Człowiek k***y dostaje przez coś takiego
    • Wygląd roślinności w tej grze    
    • Dalej się z tym bujam , niestety po podpięciu PC pod TV jest to samo. Nie wiem , może jakiś przewrażliwony jestem  , bo jak czytam tutaj to nie każdy widzi na moich filmikach ten stutter , a jednak ja go widzę i mocno mnie irytuje. Pobawiłem się tymi ustawieniami Gsync , nic to nie dało. Zeby choćby zbicie detali w grze spowodowało że ten stutter się straci , ale on jest dalej , nawet jak zbije klatki z 163 na 60 😭.
  • Aktywni użytkownicy

    1. 1
      Jaycob
      Jaycob
      192
    2. 2
      Kelam
      Kelam
      167
    3. 3
    4. 4
      Camis
      Camis
      162
    5. 5
      azgan
      azgan
      161
×
×
  • Dodaj nową pozycję...