Skocz do zawartości

PlayStation 5/5 PRO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
12 godzin temu, Geble napisał(a):

Dużo zależy od tego kto w jakie gra gry. Jak ktoś gra głównie w FIFĘ gdzie analogi dostają po tyłku najbardziej to wtedy szansa na dryfowanie po kilku miesiącach dużo większa. Szczególnie jak ktoś pamięta czasy gdy w FUT Champions do rozegrania było 30 meczów w weekend :E Tam to te analogi wręcz się paliły.

Kumpel tłucze w Fifę, Fortinite niemal codziennie i odpukać oba pady żyją bardzo dobrze ;)

Opublikowano

Wczoraj ogladnalem dokladnie film DF z Fortnite, gra skupia sie glownie na RT i Epic pozostawil swoje skalowanie jakim jest TSR, za to wydajnosc i jakosc RT miedzy bazowym PS5, a PS5 PRO to przepasc i pokazuje chyba najwieksze roznice w jakosc i wydajnosci RT w grach reklamujacych PROsiaka.

Dobrze to pokazuje, ze poza sprzetem potrzebny jest dobry pogramista i ogarnieci deweloperzy.

 

Software Lumen:

GMpILt0.png

 

Hardware Lumen:

Ziyl7XB.png

 

Oczywiscie pokazano tam wiele wiecej ale to najbardziej naoczny przyklad. Warto sobie ogladnac ten material.  AMD odrobilo troche lekcje z RDNA4 i bardzo jestem ciekaw ich nowych gpu.

  • Like 1
Opublikowano

Star Wars: Outlaws Ps5 vs Ps5 pro                                             Ps5> PS5pro 

 

Ubisoft jak zawsze w formie . Co za kretyn wpadł na pomysł , żeby nie dać graczom starych trybów z ps5 ,  skoro implementacja PSSR jest tragiczna . 

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 2
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, RTXnietylko4060tiUSER napisał(a):

@ronaldo864 Ludzie wieszczyli prawdziwego konkurenta dla DLSS, a zdarza sie ze PSSR  radzi sobie gorzej od FSR3 ktory nawet nie bazuje na AI. Nie wiadomo kiedy PSSR zostanie ogarniety, ale to jest jakas kpina bo mial byc game changer, a potrafi byc gorzej. Sam juz nie wiem co jest wieksza zmora tej konsoli, stary Zen2 czy ten caly PSSR.

PSSR podejrzewam przegoni FSR ale DLSS to inna liga , testuje już trochę konsole i stwierdzam ze jest dużo lepiej niż na zwykłym ps5 ale do tego trzeba mieć duży telewizor 4k żeby to zobaczyć , ogólnie gry które chodzą w bazowej rozdzielczości poniżej 1440p nawet z PSSR nadal wyglądają źle ale nie jest to az tak widoczne jak na zwykłym ps5 , Dziedzictwo Howartu jest wreszcie grywalne w 60 fps , wcześniej tylko w trybie 30 fps bo inne tryby to było totalne mydło , dying light 2 kozak wygląda teraz wcześniej tragedia 

Jedi survivor wygląda tragicznie na ps5 pro

na TV 1080p albo monitorze do 1440p to mozna smigac nadal na zwyklym ps5 albo nawet ps4 jak ktoś ma mały monitor 1080p taki z 25-27 cali

Migające tekstury w oddali mi tak nie przeszkadzają bo przyzwyczaiłem sie w KCD 1 na PC migaja tekstury non stop

 

https://www.resetera.com/threads/all-games-with-ps5-pro-enhancements.1026072/ - wszystkie gry ktore maja bazowa 1440p+ będą wyglądać już świetnie na ps5 pro

xaUhoMY0_o.png

Piekna gra w 120 fps , mozna ? mozna jak sie chce

Edytowane przez voltq
  • Like 1
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, RTXnietylko4060tiUSER napisał(a):

co jest wieksza zmora tej konsoli, stary Zen2 czy ten caly PSSR.

 Różnica ceny, a mały postęp graficzny. 
 

PS5 Digital 1650 zl vs PS5 Pro 3499

 

PS5 Slim Blu-ray 1940 zł vs PS5 Pro Blu-ray 4499 zł (napęd ~ 1000 zł). 
 

IMG_4610.webp

Edytowane przez kanon7
  • Like 1
  • Haha 2
  • Upvote 1
Opublikowano
45 minut temu, kanon7 napisał(a):

 Różnica ceny, a mały postęp graficzny. 
 

PS5 Digital 1650 zl vs PS5 Pro 3499

 

PS5 Slim Blu-ray 1940 zł vs PS5 Pro Blu-ray 4499 zł (napęd ~ 1000 zł). 

IMG_4610.webp

nie do konca bo dla mnie granie poniżej 1440p i poniżej 50-60 fps jest nieakceptowalny , wiec wole dorzucić do konsoli

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, voltq napisał(a):

PSSR podejrzewam przegoni FSR ale DLSS to inna liga , testuje już trochę konsole i stwierdzam ze jest dużo lepiej niż na zwykłym ps5 ale do tego trzeba mieć duży telewizor 4k żeby to zobaczyć , ogólnie gry które chodzą w bazowej rozdzielczości poniżej 1440p nawet z PSSR nadal wyglądają źle ale nie jest to az tak widoczne jak na zwykłym ps5 , Dziedzictwo Howartu jest wreszcie grywalne w 60 fps , wcześniej tylko w trybie 30 fps bo inne tryby to było totalne mydło , dying light 2 kozak wygląda teraz wcześniej tragedia 

Jedi survivor wygląda tragicznie na ps5 pro

na TV 1080p albo monitorze do 1440p to mozna smigac nadal na zwyklym ps5 albo nawet ps4 jak ktoś ma mały monitor 1080p taki z 25-27 cali

Migające tekstury w oddali mi tak nie przeszkadzają bo przyzwyczaiłem sie w KCD 1 na PC migaja tekstury non stop

 

https://www.resetera.com/threads/all-games-with-ps5-pro-enhancements.1026072/ - wszystkie gry ktore maja bazowa 1440p+ będą wyglądać już świetnie na ps5 pro

xaUhoMY0_o.png

Piekna gra w 120 fps , mozna ? mozna jak sie chce

Takie luźne spostrzeżenie ale wydaję mi się że nawet jakby DLSS było na PS5 PRO to dalej byłaby lipa biorąc pod uwagę jak niechlujnie są przygotowywane łatki pod PRO Station gdzie dochodzi nawet do takich sytuacji że potrafi wyglądać to gorzej od wersji na Slima. Wciskają jakieś stare wersje SDK do silników kiedy są już nowesze i lepsz, to tak jakbyś mając DLSS 3.8 cofnął się do 3.0 albo nawet wcześniejszych. 

 

🤭:lol2:

 

 

Edytowane przez azgan
  • Like 2
Opublikowano

Raczej nie spodziewałbym się spektakularnych implementacji pssr w formie doklejki do istniejącej, często od długiego czasu gry. 

 

Trzeba zobaczyć co pokażą gry, które miały to zrobione, nazwijmy to natywnie. I wtedy myślę będzie można ocenić ile to pssr jest warte w rzeczywistości. 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, voltq napisał(a):

nie do konca bo dla mnie granie poniżej 1440p i poniżej 50-60 fps jest nieakceptowalny , wiec wole dorzucić do konsoli

Ale potwierdzisz moja drugą część zdania - "mały postęp graficzny"?
Chyba wszyscy jak tutaj piszemy potwierdzimy że cena Pro Digital jest za duża, a jakość wzrostu jest średni, lub mizerny, względem tego co oczekiwaliśmy po 16 TF GPU + PSSR reklamowanego przez Mark'a Cernego jako super hiper, game changer.
 

1 godzinę temu, Qrdello napisał(a):

@RTXnietylko4060tiUSER @kanon7

Ja bym powiedział, że użytkownicy którzy nie są użytkownikami :E 

A narzekający recenzenci (autorzy kanałów technologicznych youtube); którzy już są użytkownikami, się liczą?

Edytowane przez kanon7
  • Upvote 3
Opublikowano

Na pewno PSSR będzie się rozwijać i w nowych grach powinno to wyglądać lepiej. Teraz wyraźnie lepią to wszystko na szybko, żeby tylko pochwalić się kolejną grą ze wsparciem dla Prosiaka. Skalowanie to, stety bądź niestety, przyszłość także na konsolach.

 

Zerknąłem na powyższy filmik (tak 40% we fragmentach) - jakiś typek komentuje filmik innego typka (xD), rzucając regularnie wulgaryzmami, dziwnymi opowieściami, porównaniami z tyłka i jakimiś podstawowymi informacjami, podawanymi w otoczce głębokiej mądrości. Naprawdę ktoś to ogląda? :E

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano
5 minut temu, Vulc napisał(a):

Naprawdę ktoś to ogląda? :E

Trolle tez potrzebuja swojego lidera. Kąpią sie razem w tym swoim zaklamanym świecie. Tworza sie niestety takie grupy trolli, ktore sa bardziej szkodliwe niz rosyjskie brygady sieciowe.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, kanon7 napisał(a):

A narzekający recenzenci (autorzy kanałów technologicznych youtube); którzy już są użytkownikami, się liczą?

A narzekający w kółko forumowicze, którzy opierają swoją opinię o opinię innych :D ?

A YTber to najczęściej płynie z nurtem, bo jak odklei się od tego nurtu to go pojadą, że jakiś odklejony albo opłacony przez wydawcę, developera etc :E 

Edytowane przez Qrdello
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, Qrdello napisał(a):

A narzekający w kółko forumowicze, którzy opierają swoją opinię o opinię innych :D ?

A YTber to najczęściej płynie z nurtem, bo jak odklei się od tego nurtu to go pojadą, że jakiś odklejony albo opłacony przez wydawcę, developera etc :E 

Sa updaty pozostawiajace sporo do zyczenia, jednak sa tez takie jak Alan wake 2, gdzie szyscy psiocza a gra wyglada duzo lepiej w stosunku do OG PS5, zwlaszcza w trybie RT, plus obraz jest bardzuej stabilny

Edytowane przez SethJames
Opublikowano
49 minut temu, Qrdello napisał(a):

nie widzę sensu powtarzania w kółko żalu i smutku o cenę, w kontekście rozmowy o jakości poprawek do gier

Dokladnie tak, jakby cena konsoli miala cos zmienic w stosunku do tego jak devsi podchoza do implementacji :D

  • Like 1
Opublikowano
Godzinę temu, SethJames napisał(a):

Sa updaty pozostawiajace sporo do zyczenia, jednak sa tez takie jak Alan wake 2, gdzie szyscy psiocza a gra wyglada duzo lepiej w stosunku do OG PS5, zwlaszcza w trybie RT, plus obraz jest bardzuej stabilny

Final Fantasy VII Rebirth, Stellar Blade - tam sprawdzajcie PSSR i jak powinno to wyglądać i jak wygląda w innych grach.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Ja bym jeszcze Spider-Mana2 dorzucił do tego zestawienia, szczególnie po ostatniej poprawce - obecnie gra w trybie Perf Pro prezentuje się już niemal idealnie. Nawet większość glitchy na drugim planie zniknęła. Wczoraj grałem dobre 2h i nic mi w oko nie wpadło.

Jedynie co mi w niej nie pasuje, ale to nie wina sprzętu tylko taki design, to paleta barw. W poprzednich pająkach kolory były bardziej wypłowiałe, naturalne - w SM2, od początku praktycznie, coś mi z grafiką nie leżało. Przez nadmiarową saturację niektóre cienie, szczególnie na postaciach - wyglądają kiepsko. Sporo scen jest też prześwietlonych. Aż dziw, że takie coś pozostało bez zmian, bo to jednak kłuje w oczy. SM nigdy nie był AŻ tak cukierkowy, szczególnie w okresie symbionta, Kravena i Czarnego Pająka.

Edytowane przez Qrdello
  • Like 1
Opublikowano
3 minuty temu, Qrdello napisał(a):

Ja bym jeszcze Spider-Mana2 dorzucił do tego zestawienia, szczególnie po ostatniej poprawce - obecnie gra w trybie Perf Pro prezentuje się już niemal idealnie. Nawet większość glitchy na drugim planie zniknęła. Wczoraj grałem dobre 2h i nic mi w oko nie wpadło.

Jedynce co mi w niej nie pasuje, ale to nie wina sprzętu tylko taki design, to paleta barw. W poprzednich pająkach kolory były bardziej wypłowiałe, naturalne - w SM2, od początku praktycznie, coś mi z grafiką nie leżało. Przez nadmiarową saturację niektóre cienie, szczególnie na postaciach - wyglądają kiepsko. Sporo scen jest też prześwietlonych. Aż dziw, że takie coś pozostało bez zmian, bo to jednak kłuje w oczy. SM nigdy nie był AŻ tak cukierkowy, szczególnie w okresie symbionta, Kravena i Czarnego Pająka.

Może zaktualizowali PSSR do najnowszej wersji tak jak robi się to z DLSS 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
    • https://www.neonet.pl/karty-graficzne/gigabyte-geforce-rtx-5090-windforce-oc-32gb-gddr7-dlss4-gv-n5090wf3oc-32gd.html   9699
    • Tak jest w każdym teście CPU, nawet tych, które przysyła Intel, a nie AMD, także tutaj kulą w płot W każdym razie, co proponujesz? Zignorować w ogóle istnienie TDP i do głównych wykresów podawać typowe ustawienia automatyczne (czyli w przypadku Intela rzeczywiście będzie to 181/250 W), a obniżone limity do zestawienia zbiorczego? Ja jestem otwarty na każdą propozycję, ale musisz mieć świadomość, że to nie jest do końca tak, że to są zawsze limity, jakie masz, kiedy nie wchodzisz do BIOS-u. Bo są płyty np. B760, które fabrycznie ustawiają PL1 125 W i tylko PL2 181-253 W. A PL2 niczego do wydajności nie wnosi, po minucie spadnie w grze pobór do 125 W i już tak zostanie do końca rozgrywki.
    • I teraz pomyśl, że ten GTX 970 za 1500 zł był praktycznie na równi z GTX 780 Ti 3GB, który dwa lata wcześniej debiutował w kwocie 2849 zł.  Jednocześnie 970-tka była 50% szybsza od 770-tki.   Teraz o takich przyrostach można tylko pomarzyć. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...