Skocz do zawartości

PlayStation 5/5 PRO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sony musi dodać w sklepie nową zakładkę Ubisoft Pro Downgrade. Tylko Francuzi potrafią takie fantastyczne łatki do prosiaczka wypuszczać. Po fantastycznym patchu do AC Mirage teraz powtórka z rozrywki w Avatarze. 

  • Like 1
  • Haha 2
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, azgan napisał(a):

Kolejna gra gdzie wsparcie dla PS5 PRO jest zrobione na kolanie 

 

 

Szkoda bo to jeden z lepiej wyglądających tytułów z RT 

 

Sony powinno być bardziej restrykcyjne w kwestii przydzielania znaczka Enhanced PRO bo to już mema zaczyna przypominać 

Wydają gry, nowe gry w formie "kaszanka zone" zabugowane, z problemami technicznymi, a teraz to samo wydają kolejny raz popsute, a gracze kupili ps5 pro dla "lepszej" grafiki i mają "lepszą" grafikę co widać po filmikach z popsutymi patchami, pewnie poczekają kolejny rok na łatki

:smiech:

Edytowane przez Reddzik
  • Like 2
Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, Reddzik napisał(a):

Wydają gry, nowe gry w formie "kaszanka zone" zabugowane, z problemami technicznymi, a teraz to samo wydają kolejny raz popsute, a gracze kupili ps5 pro dla "lepszej" grafiki i mają "lepsza" grafikę co widać po filmikach z popsutymi patchami, pewnie poczekają kolejny rok na łatki

:smiech:

To jest smutne, aktualnie jest to topowa konsola do grania za niemałe pieniądze a nie potrafią wykorzystać jej możliwości w tytułach gdzie w zasadzie mogłaby pokazać swoje możliwości.

Edytowane przez azgan
  • Like 1
  • Upvote 3
Opublikowano

To fakt optymalizacja leży w dzisiejszych czasach ale NVIDIA tworząc DLSS dorzuciła do tego cegiełkę , w ruchu jest lepiej testowałem na Spiderman remaster , cyberpunk i wg mnie wygląda to na pro  dużo lepiej , oczywiście do dobrego PC nie ma podjazdu, napewno pro zrobiło dużo dobrego w obniżeniu ceny slima za 2000-2200 konsola napędem "Windowsem" itd świetny zakup , zobaczę dziś w HL czy jest różnica bo tam w trybie wydajnośći miałem mydło na zwykłym ps5 

Ale bez dużego wyświetlacza 4K nie ma sensu brać pro , wersja ultra biedna PS4 zwykle plus monitor 1080p , wersja średnia ps5 slim i np taki OLED B3 który kosztował ostatnio na promilach 3000 zł, czyli w cenie 5000 świetne zakupy

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, voltq napisał(a):

NVIDIA tworząc DLSS dorzuciła do tego cegiełkę

Oni stworzyli DLSS z mysla o braku mocy w RT, zeby po jego wlaczeniu podbic fps. Wdg mnie pisanie, ze nvidia przylozyla cegielke do zlej optymalizacji daleko mija sie z prawda, to nowe silniki i leniwi deweloperzy sa tylko i wylacznie winni. Ja do dzis w zadna gre nie gralem z DLSS wlaczonym gdzie nie bylo RT bo mocy nie brakowało. To nowe silniki, brak czasu i pospiech ksiegowych zespusl branze, a nie to, ze nvidia wydala DLSS bo jego w dobrze zoptymalizowanej grze tez wlaczyc mozna ;) Ale to moje zdanie ;)

Kiedys gry dzialay po 25fps i nikt nie zwalal winy na deweloperow tylko wychodzily nowe gpu, ktore podwajaly wydajnosc.

Edytowane przez Phoenix.
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Bez DLSS Path Racing w 4K@120fps to chyba ogarnie dopiero RTX 9900 w litografii 1nm o mocy 1kW+. Dochodzimy powoli do technologicznej sciany, a upscalery inteligentnie oszczedzaja zasoby.

 

"To, jak małą rzecz można zbudować, zależy od tego, jak małe są powiązane z nią bloki konstrukcyjne. Na przykład atom krzemu mierzy 117 pikometrów lub 0,000000000117 metra. To niewiele, ale obecna najmniejsza rozdzielczość 3-nanometrowego procesu produkcyjnego to zaledwie 26-krotność tej wartości. W pewnym momencie struktura stanie się zatem zbyt drobna, aby zagwarantować niezawodną strukturę tranzystora. Założono, że rozdzielczość 0,5 nanometra może zostać osiągnięta dopiero w 2037 roku."

Edytowane przez DżonyBi
  • Like 1
  • Upvote 2
Opublikowano
8 minut temu, slafec napisał(a):

PSVR2 z Horizon COTM za 399 euro.

300$ w USA, czyli bez podatku to chyba nowa, standardowa cena? Ciekawe czy wygaszają już cały projekt, niczym PSVitę?

 

4 godziny temu, DżonyBi napisał(a):

Bez DLSS Path Racing w 4K@120fps to chyba ogarnie dopiero RTX 9900 w litografii 1nm o mocy 1kW+. Dochodzimy powoli do technologicznej sciany, a upscalery inteligentnie oszczedzaja zasoby.

Nawet natywne 4K 120fps nie byłoby takie łatwe BEZ RT :E 
Wystarczyłoby bardziej zintegrować skalowanie z konkretnymi efektami, aby dotyczyło głównie cieni, odbić, dymu, oświetlenia, wygładzania krawędzi... Będzie jak natywna, tylko efekty użyją sztuczek, jak obecnie RR z RT.

  • Like 1
Opublikowano
3 minuty temu, musichunter1x napisał(a):

300$ w USA, czyli bez podatku to chyba nowa, standardowa cena? Ciekawe czy wygaszają już cały projekt, niczym PSVitę?

 

Nic nie wygaszają.

To nie jest nowa cena, tylko promocja na black friday. 

Opublikowano (edytowane)

Huh, czyli oficjalnie nie było spadku MSRP. Zgaduję, że zrobią jak z PSVR 1,, gdzie po BF cena się utrzymała, a nawet jeszcze spadła na koniec roku..., choć raczej nie liczyłbym na spadek do ~<1500 zł.

Edytowane przez musichunter1x
  • Like 1
Opublikowano

PSVR2 ma już prawie 2 lata, najwyższa pora na obniżki. Zwłaszcza że z ceną na premierę odrobinę przesadzili.

Ciekawe jak wygląda sprzedaż i czy jest lepiej od PSVR1. Pomijając pojawiające się nieprzychylne informacje od "insiderów" (które później Sony dementowało) nic na ten temat nie wiemy.

  • Like 1
Opublikowano
Teraz, raiders napisał(a):

Dramatyczne są te kontrolery  DualSense ...  kolejny mi padł ...a  to już 8-9 odkąd  posiadam PS5   i wszystkie na   dryfujący LEWY  analog :placz::woot: ... naprawdę  dramat  .

Mi już padły 3 sztuki, dwa razy analog i raz trigger. Dla porównania w Nintendo switch, które eksploatowałem znacznie intensywniej (same Xenoblade to pewnie z 500h, Zeldy ponad 300h) nic mi nie padło.

  • Like 1
Opublikowano

To u mnie dla kontrastu sytuacja odwrotna. Od premiery mam dualsensa i pada od xboxa. DS działa po dziś dzień bez problemów (4lata) natomiast od X wymieniałem 2 razy, przyciski nie zawsze reagowały na pierwsze kliknięcie ( X A Y B), i dzieje się to w każdym z nich, nawet zaczyna w moim elite core.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Jeśli postawisz obok obecnego monitora to pewnie dostrzeżesz różnicę, bo nie dość że niestandardowy subpixel to jeszcze PPI mniejsze. Ale raczej nic co by przeszkadzało na co dzień w pracy, nawet u programisty działającego z kolorowym tekstem w IDE.   Przy subpixelach RGBW tekst czarno na białym jest w miarę ok, ale pewne dziwne kombinacje kolorów, na przykład biały tekst na pomarańczowym tle faktycznie są mniej czytelne. Choć ten nowy monitor ma mieć RGWB, więc jeszcze inaczej.   
    • Jedynka za darmo przez 24h od 17.00   https://store.epicgames.com/pl/p/kingdom-come-deliverance
    • Kurde nie pamiętam by taka grafika była w tej grze
    • To tak nie działa. dB/mW, czyli efektywność słuchawek mówi, jak głośno one zagrają z 1mW mocy. Taka informacja sama w sobie w praktyce niczego o słuchawkach nie mówi, bo nie wiadomo, jak łatwo albo trudno ów 1mW jest im dostarczyć. Brakuje tutaj informacji o ich impedancji. Ponadto to jest bardzo duże uproszczenie, bo te parametry podaje się zwyczajowo dla tonu prostego 1kHz, a muzyka składa się z wielu innych częstotliwości, dla których parametry słuchawek będą się różnić. To nie są liniowe zależności. Dlatego dobry przykład podał @Yahoo86 wraz z kompletem informacji i wówczas widać, że żadnej elektrowni tutaj nie potrzeba. W związku z powyższym liczby, które tutaj podałeś, pokazują właśnie, że oba te modele słuchawek są tak samo łatwe do napędzenia. Pomimo różnicy 1.56mW vs 0.38mW, VRMS dla tego samego SPL jest bardzo zbliżony. Dlaczego? Bo te słuchawki mają inną impedancję. Wzmacniacz nie "puszcza mocy" w słuchawki, tylko wytwarza różnicę potencjałów między + i -. 2V RMS to jest wartość w zasięgu przeciętnej integry czy dobrego laptopa.   Jest to dość, aby napędzić każde "normalne" słuchawki. Mój przenośny FiiO M11 Plus ma jakieś 5V RMS i bez problemu radził sobie z pierwszą wersją HiFiMAN Arya, które uchodzą za słuchawki trudne do napędzenia. Z kolei stacjonarny wzmak RME ADI 2 DAC oferuje 10V RMS i jest to dość nawet dla najbardziej topornych konstrukcji, o ile ktoś nie chce się ogłuszać muzyką. Napędzam nim wspomniane planary HiFiMANa i nigdy nawet nie włączyłem high power mode. Z laptopa faktycznie głośno się nie dało.   Wciąż trzeba pamiętać o wspomnianych wcześniej uproszczeniach. Parametry dla 1kHz to jedno, a praktyka drugie. Człowiek słabo słyszy niskie tony, więc nagrania często mają ten rejestr podbity o 10-15dB. Do tego wiele ludzi robi EQ w kształcie uśmiechniętej buźki, dorzucając kolejne 5dB na basie. W efekcie mamy sytuację, w której potrzeba 100 razy więcej mocy w porównaniu do podawanej teorii. Ostatnia sprawa to to, że wiele stron internetowych nie odróżnia skuteczności/ efektywności słuchawek od ich czułości i radośnie zamienia te wartości.
    • Ja myślę że sytuacja 5080 vs 4090 będzie podobna jak 4070 vs 3090. Pokażą że z nowym DLSS 5080 jest na poziomie 4090 bez nowego dlss.   Mają tutaj już mniejsze pole manewru niż przy 4070 vs 3090 bo FG dawał dużego boosta, rzędu 30-40% do ilości FPS. Wątpię że powtórzą taki wzrost używając kompresji, chyba że będzie to nierealny test gdzie 4090 przekroczy 24 GB użycia a 5080 z kompresją zmieści się w 16 GB. Ale to nierealne w rzeczywistości, więc musiałby to być jakiś abstrakcyjny przykład rzędu 1 na 1000 sytuacji.   Mój strzał to 5080 +/- 5% vs 4090 w niższych rozdzielczościach, w zwykłym rasterze w 4K bez DLSS dostanie po dupie od 4090 tak jak 4070 vs 3090. Na korzyść 5080 niższy pobór energii i odtrąbią sukces.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...