Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 minuty temu, marko napisał(a):

Tylko to nie wynika z tego, że masz ładunek na aucie, tylko bo jedziesz jak debil... Tak samo jak jedziesz 130kmh z przyczepką. Twoja głupota, nie przyczepki

Oj wynika wynika, potwierdzil to nawet forumowy myśliciel 8% wiecej , przy 35metrach to prawie 3 metry i mowimy o 100km/h co dla ciebie bylo pierwszym powodem na nie , przy 130 bedzie wiecej ja pusto, a co za tym idzie wiecej na pełno, nie mówiąc o zmianie charakterystyki auta

  • Haha 1
Opublikowano
20 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

Chyba że z naprzeciwka zjedzie ci inny tir

Serio? To teraz gadamy o sytuacji TIR vs TIR? Co ma do tego Dacia? 

 

19 minut temu, Cappucino napisał(a):

Owszem, ale gdy z czyjegoś powodu będziemy zmuszeniu do uniknięcia kolizji a na drodze będzie drzewo, większa masa tu nie pomoże, wręcz przeciwnie.

Przecież on mówił o sytuacji hamowania bez unikania kolizji, wpadasz na auto z przodu bo 3 metrów zabrakło. Po co to dorabianie ciągłe? :E 

 

2 minuty temu, Tornado3 napisał(a):

temat dotyczył tylko hamowania więc co moment obrotowy ma wspólnego z hamowaniem ?

Bo moment obrotowy też hamuje? Wiesz jak wyglądają wyścigi? Redukują biegi jak najszybciej się da bo to zmniejsza drogę hamowania. 

  • Upvote 1
Opublikowano
5 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

Oj wynika wynika, potwierdzil to nawet forumowy myśliciel 8% wiecej , przy 35metrach to prawie 3 metry i mowimy o 100km/h co dla ciebie bylo pierwszym powodem na nie , przy 130 bedzie wiecej ja pusto, a co za tym idzie wiecej na pełno, nie mówiąc o zmianie charakterystyki auta

To wciąż zatrzyma się i metr szybciej niż Ty w dusterze. 
icoteras.jpg

2 minuty temu, SylwesterI. napisał(a):

Nie wie , ale tak napisali w ulotce

Ty za to nic nie wiesz :)

  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, GordonLameman napisał(a):

To wciąż zatrzyma się i metr szybciej niż Ty w dusterze. 
icoteras.jpg

Ty za to nic nie wiesz :)

No nie bardzo bo ja nie jeżdżę zapakowanym autem pod korek 130km/h.

Porownaj sobie drogi hamowania 100m Dacia 100/110 vs 130 xtrail:cool:

  • Haha 1
Opublikowano
Teraz, SylwesterI. napisał(a):

No nie bardzo bo ja nie jeżdżę zapakowanym autem pod korek 130km/h.

Porownaj sobie drogi hamowania 100m Dacia 100/110 vs 130 xtrail:cool:

A marko napisal, że jeździ? 
 

Skoro zachowa dłuższy dystans - to i tak by zdążył. 
 

 

Wymyślasz  bardzo dużo żeby się czepiać innych. Kolejne auto ci gnije czy co? :) 

Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, marko napisał(a):

Moment. To po to się kupuje duże rodzinne auto, żeby jeździć nim na pusto? 

Jeszcze w zeszłym roku jeździł autem z przegniła podłogą a teraz poucza innych o bezpieczeństwie na drodze. Paradne :) 

 

 

I pewnie jeździł tym berlingo na pusto!!! :hahaha: 

Edytowane przez GordonLameman
Opublikowano
6 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

Polecane hamowanie awaryjne silnikiem, coraz lepsze wywody tu widzę.

 

Ty udajesz czy o co chodzi? Do zwykłego hamowania dokładasz hamowanie silnikiem, co zresztą większość automatów robi. Chyba nie myślałeś że hamowanie silnikiem zamiast układem hamulcowym? 

 

Wysiadam, nie dam rady. 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, trepek napisał(a):

Podczas hamowania awaryjnego hamuje zarówno hamulec jak i silnik. Chyba nikt wtedy nie wciska sprzęgła ani nie wrzuca na luz, prawda?

 

awaryjne tylko pedał w podłogę, korzyści z większego silnika sa tracone przez większą jego masę, a co za tym idzie masę całkowitą auta.

Malo tego widzialem testy jakiegoś merca który miał krótszą drogę hamowania z 1.3tce niz z 2 litrowym dieslem.

Testy testami, ale porównanie poszczególnych wyników tez jest tylko orientacyjne, w autach za 250k pln producenci dają inne opony niz w autach za 100k pln, a jakie sobie kierowca wsadzi to juz inna sprawa.

To samo z tarczami i klockami.

Tylko nieogar totalny bedzie sie śmiał z faktu jakości opon na drogę hamowania.

Edytowane przez SylwesterI.
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, SylwesterI. napisał(a):

Tylko nieogar totalny bedzie sie śmiał z faktu jakości opon na drogę hamowania.

To na jakich oponach masz auto?

Zobaczymy czy są bezpieczne czy bezpieczeństwo jest tylko wymówką, żeby poobrażać ludzi w necie ;) 

 

 

https://www.autoexpert.ro/test-stabilitate-10-suv-uri-mici-probleme-pentru-dacia-duster-si-ford-ecosport/6/

 

Ostatnie miejsce w teście hamowania. Twój model.

 

"Bezpieczeństwo" i wyobraźnia :) 

Edytowane przez GordonLameman
  • Haha 1
Opublikowano
2 godziny temu, galakty napisał(a):

Przecież on mówił o sytuacji hamowania bez unikania kolizji, wpadasz na auto z przodu bo 3 metrów zabrakło. Po co to dorabianie ciągłe? :E 

Ale pisałeś o wpadnięciu na lżejsze auto, a trzeba brać poprawkę na to, że można trafić na auto o zbliżonej lub większej, masie, drzewo, mur, czołg itp.

2 godziny temu, trepek napisał(a):

Podczas hamowania awaryjnego hamuje zarówno hamulec jak i silnik. Chyba nikt wtedy nie wciska sprzęgła ani nie wrzuca na luz, prawda?

 

To zależy jaki kto ma odruch. Po za tym, jak masz koła zablokowane to co daje hamowanie silnikiem?

Cytat

Chyba nikt wtedy nie wciska sprzęgła ani nie wrzuca na luz, prawda?

Jaki luz? Jedna na sprzęgle druga na heblach jak ktoś ma taki odruch. 

Opublikowano
10 minut temu, Cappucino napisał(a):

jak masz koła zablokowane to co daje hamowanie silnikiem?

Nie można dopuścić do zablokowania kół bo współczynnik tarcia dynamicznego jest znacznie niższy od statycznego. Inaczej mówiąc - opona będąca w poślizgu "klei" gorzej, niż na swojej granicy przyczepności.

 

11 minut temu, Cappucino napisał(a):

Jaki luz? Jedna na sprzęgle druga na heblach jak ktoś ma taki odruch. 

To jest nieprawidłowe podejście bo możesz wtedy nie używać całej dostępnej mocy hamowania pedałem z powodu jego niedostatecznego naciśnięcia. Stąd też producenci aut widząc to (oraz na podstawie różnych obserwacji, wypadków etc) opracowali system (nazwany różnymi odmianami słów Break Assist), który wykrywa prędkość naciskania pedału hamulca i jeśli ona jest duża a pedał hamulca nie byłby naciśnięty w 100%, break assist aktywuje całą moc hamulcy niezależnie od stopnia naciśnięcia hamulca.

  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, trepek napisał(a):

Nie można dopuścić do zablokowania kół bo współczynnik tarcia dynamicznego jest znacznie niższy od statycznego. Inaczej mówiąc - opona będąca w poślizgu "klei" gorzej, niż na swojej granicy przyczepności.

No od tego jest abs.

Cytat

To jest nieprawidłowe podejście bo możesz wtedy nie używać całej dostępnej mocy hamowania pedałem z powodu jego niedostatecznego naciśnięcia.

Zgadza się, dlatego pisałem o odruchu, nawyku. Raz miałem podobną sytuację na autostradzie i lewa noga sama poleciała na sprzęgło.

Opublikowano
6 godzin temu, galakty napisał(a):

Przecież on mówił o sytuacji hamowania bez unikania kolizji, wpadasz na auto z przodu bo 3 metrów zabrakło. Po co to dorabianie ciągłe? :E 

Przeoczyłem ten post, gwoli ścisłości mówiłem, że te brakujące 3 m nie pozwolą na uniknięcie kolizji.

8 godzin temu, SylwesterI. napisał(a):

 

To wlasnie nazywa sie brakiem wyobraźni 

3 metry na dohamowaniu daje ci czas i wieksze szanse na odbicie w bok i ominięcie przeszkody. Jedziesz dalej inni maja problem

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

Przeoczyłem ten post, gwoli ścisłości mówiłem, że te brakujące 3 m nie pozwolą na uniknięcie kolizji.

A co z tymi 4,2m, które duster hamuje gorzej niż X-Trail? :) 

 

To już nieistotne? Po załadowaniu dałoby to wciąż 1m przewagi Nissana. 
 

Czyli bezpieczeństwo jest ważne czy nie jest? :) 

Edytowane przez GordonLameman
  • Haha 1
Opublikowano

BTW. Jeśli auto ma ładowność powiedzmy 500kg i mam te bzdurne 200kg ładunku (bo ktoś się uparł że ładunek waży dokładnie tyle ile maksymalna dopuszczalna ładowność), to jaką różnicę w drodze hamowania zrobi mi, czy wsadzę ten ładunek do bagażnika czy na dach / hak? Bo w sumie ciągle się o to kłócicie. Ja bym rzekł, że te rowery na haku fajnie dociskają tylną oś i przód tak nie nurkuje przy ostrym hamowaniu :E

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Godzinka odśnieżania. Takie coś ostatnio pamiętam 1 listopada w latach 90ych
    • Dasz screena ze swoimi ustawieniami hud? Chciałbym takie ostre ładne kolorki co ty masz Chyba, że to mi telefon amoledem tak wypukla
    • Witam, proszę o pomoc w doborze podzespołów pod nowy PC, ponieważ spontanicznie... chociaż kusi od dłuższego czasu... myślę o zmianie mojego leciwego zestawu (i7-6700k, 16GB DDR4, GTX 1080) na coś nowszego, co mi może znowu posłuży lata. Spontaniczna decyzja, bo racjonalnych powodów wstrzymywałem się z tym już długo (mało czasu na granie), ale ceny RAM odlatują, a mi sie udało spontanicznie "ostatnim rzutem" kupić je jeszcze w akceptowalnej chyba cenie. Dodatkowo  "ludzie gadają", że inne rzeczy jak dyski, GPU też poleca w góre, wiec możliwe, że ostatni dzwonek na zakup czegoś w "przyzwoitych" pieniądzach.  Zestaw głównie do grania + ewentualnie zabawa w obróbka/montaż foto/wideo, ale do tego mam tez MB Pro M4 Pro z 48 GB RAM. Część rzeczy zostaje, z obecnego zestawu, bo niedawno kupowane lub jeszcze nadaje sie do użytku - obudowa, chłodzenie custom LC, wentylatory, dyski SSD M.2, itd. Obecnie używam monitora 4K MSI MAG 321UPX QD-OLED. Myślę nad poniższymi częściami: AMD Ryzen™ 7 9800X3D MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI - tutaj może coś innego jeszcze zaproponujecie  CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 (CMP64GX5M2B6000Z30) - ilość na wyrost pewnie, ale spontanicznie już kupione 5 listopada na Amazon za 1399PLN, zanim ceny juz kompletnie odleciały. Mam możliwość zwrotu do 31.01.2026, ale nawet jakby te RAMy były kiepskie, to teraz za tę cenę już raczej nic lepszego i w takiej ilości nie kupię). NZXT C1200 Gold ATX 3.1  / CORSAIR RM1000x -  wybrane z podpiętego tutaj na forum tematu z polecanymi zasilaczami. Moc zawyżona pewnie, ale lubie cisze, wiec chce żeby wentylator sie "nudził", a nie wiem jeszcze w jakie GPU bede celował. GPU - tutaj nie wiem czy czekać na modele SUPER od nV (chyba maja bys opóźnione?), czy kupować co jest, bo przez sytuacje z RAM, ceny GPU tez moga poleciec znowu ostro w górę. Patrząc na ceny chyba celowałbym w coś typu RTX 5070Ti lub Radeon  RX 9070 XT. Kompletnie nie znam obecnie rynku, wiec proszę o jakieś propozycje solidnych modeli GPU (cena/jakość, względna cisza).
    • Jasne, ten MSI Center chyba też może coś szczerze przeszkadzać, z tego co czytałem to więcej złego robi niż dobrego, z Latencymon jeszcze nie miałem okazji korzystać na obecnym zestawie. Jeżeli chodzi o ustawienia graficzne to nie robi to jakoś większej różnicy, w gierki typu Valorant/LOL/Fortnite gram na najniższych, w War Thunder testowałem na niższe było delikatnie tylko lepiej przez to że pewnie mniej shaderów musiało się doczytywać. ( tak jak mówię na ultra bez problemu mam 200+ fps tylko ten micro stutter o 2-5 fps w dół )  Sprawdzałem na locked 60 fps też są spadki np do 47. Jeżeli chodzi o blokowanie klatek to mam vsync, czyli 144 fps idealnie do monitora, gdy robię limit fps ręcznie na 144 lub 3 mniej to powstaje screen tearing i obraz się rozjeżdża, efekt taki jakby monitor był przecięty na pół przy mocniejszych ruchach myszki albo mimo że mam te stałe fps to nie ma wcale płynności obrazu. Dzięki za linki do tematów innych, czytałem już je i raczej średnio co mi pomoże patrząc że to kompletnie inny procek, chipset itd. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...