Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
6 minut temu, ODIN85 napisał(a):

Nikt teraz nie gra bez dlss fsr fg więc schowaj te wykresy:P

Jak masz RT, albo PT to tak.

 

Ale nie w grze co leci na przeciętnej oprawie bez tych bajerów i robi takie bidne wyniki. 

Opublikowano
19 minut temu, lukadd napisał(a):

W mafii? Przecież to tragedia jeśli chodzi o wydajność :E 

 

A która gra na UE5 działa dobrze? Musisz przestać wykorzystywać funkcjonalności z UE5 to zacznie dobrze działać, ale i tak od strony CPU ten silnik to porażka. Tutaj devsi nic nie wymyśla chyba, że będą się mocno ograniczać w tworzeniu gry. Z UE4.2x wcale nie było lepiej jak włączyłeś SSRTGI mordowanie sprzętu. Żaden magiczny developer nie poprawi tego silnika chyba w danym zespole są programiści z prawdziwego zdarzenia i potrafią stworzyć własne implementację i dodać je do silnika. Ale pewnych ograniczeń i tak nie poprawią.

Praktycznie pod każdym filmem na kanale o UE leci gruba krytyka( forum to norma od lat) w kwestii najważniejszych funkcjonalności, że nie działa jak powinno. Już się boje jak będzie działać i wyglądać nowy Tombik na UE5.

Opublikowano
4 godziny temu, luk21pl napisał(a):

A ja widzę. Przynajmniej nie było by problemu z wydajnością

Myślisz, że jakby Hangar13 dostał w ręce Rockstar Advanced Game Engine, który ogarnia tylko Rcostar to nagle magicznie wydajność byłaby cudowna. Przyzwyczajaj się do tej "wydajności", bo niestety coraz więcej gier na UE5 będzie wychodzić.

3 godziny temu, lukadd napisał(a):

W mafii? Przecież to tragedia jeśli chodzi o wydajność :E 

 

Ta gra nawet nie ma RT, wizualnie wygląda ledwie przyzwoicie. A nawet 5090 i to w 1440p nie jest w stanie utrzymać na minimalnym 60 klatek. Optymalizacja jest tragiczna. 

 

IdvOlNr.png

 

4k nawet nie ma co wklejać :E 

Tu się @lukaddtrochę nie zgodzę z tym, że wygląda ledwie przyzwoicie. Oglądając gameplaye, choć jeszcze nie grałem to poziom takiego A Plague Tale: Requiem, który jest u mnie w wizualnej topce ;) 

 

Na pocieszenie w gry na UE5 jak w sumie w większości przypadków, nie ma sensu grać na ustawieniach Epic. Dobrym tego przykładem jest Senua 2, czy Mafia. Zjedziesz z Epic na High, wizualnie z lupą ciężko coś rozróżnić a klatek o wiele więcej. Tylko trzeba pamiętać, żeby ręcznie wyłączyć skalowanie rozdzielczości, bo zejście z ustawień Epic włącza je z automatu. Do tego ludzie na całkiem starszych kartach też zagrają, bo nawet na medium wygląda przyzwoicie i widzę, że 2080Ti w 1080p jeszcze dycha 

Opublikowano

Niestety, ale nie powiesz, że Szczury 2 wyglądają ledwie przyzwoicie, dla mnie to ten sam poziom. Najgorsze jest to, że teraz wszystko na UE5 wychodzi do tego wszechobecne upscalery i wszyscy optymalizację maja w dupie. Takie Szczury 2, czy Indiana Jones pokazują, że gra może wyglądać praktycznie jak najnowsze produkcje na UE5 i być dobrze zoptymalizowane.

Opublikowano
3 godziny temu, tgolik napisał(a):

Lumen to RT, a Nanite wymaga takiego strumienia danych, że każdy komp dostaje czkawki. Czy Redzi to ogarną?

Lumen to GI i odbicia. Tylko sprzętowy lumen posiada odbicia na RT, GI nie wykorzystuje RT w żadnym wypadku. W takim Stalker 2 jest programowy by nie zamordować już całkiem wydajności.

Nanite psuje wydajność i nie ma to nic do strimingu danych.

Teraz, skunRace napisał(a):

Niestety, ale nie powiesz, że Szczury 2 wyglądają ledwie przyzwoicie, dla mnie to ten sam poziom. Najgorsze jest to, że teraz wszystko na UE5 wychodzi do tego wszechobecne upscalery i wszyscy optymalizację maja w dupie. Takie Szczury 2, czy Indiana Jones pokazują, że gra może wyglądać praktycznie jak najnowsze produkcje na UE5 i być dobrze zoptymalizowane.

To lepiej wygląda jak ta Mafia.

Opublikowano
2 godziny temu, sideband napisał(a):

To lepiej wygląda jak ta Mafia.

Możliwe, że jednak na żywo inaczej to wygląda jak kiedyś zagram to się sprawdzi. Na razie opierałem się tylko tym co widziałem na YouTubie to poziom wydaje się podobny.

19 minut temu, ODIN85 napisał(a):

Bo to staroć więc logiczne że ma więcej fps po 10 patchach niż nowości.

Już nie przesadzaj, premiera 17 października 2022, a wygląda tak, że mogłaby wyjść dzisiaj i nikt by nic złego o grafice nie powiedział. Staroć to już bardziej takie RDR2, 8 lat temu chodziło na kalkulatorach w natywnym 2160p na Xboxie. Odpalając ją dzisiaj na  PC w 2160p po 8 latach, wygląda tak, że równie dobrze mogłaby wyjść dzisiaj i dalej zachwyca wyglądem, przynajmniej ja tak mam.

Opublikowano
46 minut temu, ODIN85 napisał(a):

Bo to staroć więc logiczne że ma więcej fps po 10 patchach niż nowości.

Staroć który lepiej wygląda. Do tego oczywiście mam na myśli testy premierowe Szczurów 2, bez patchów już wtedy ~2x fps więcej ta gra robiła.

 

 

Masz premierowy test Szczurów z 2022 roku :E 

 

performance-3840-2160.png

 

Teraz mafia premierowo, zobacz sobie na wyniki 4090 i porównaj :E Mafia przy tej oprawie i bez RT działa żałośnie słabo.

performance-3840-2160.png

  • Upvote 1
Opublikowano
15 minut temu, lukadd napisał(a):

Masz premierowy test Szczurów z 2022 roku :E

W bardziej wymagających miejscach aż tak fajnie nie jest %-)

s1.png.0dfb9e09e22184b2a94e9a3a6b16e4e0.png

No, ale jednak 60 FPS trzyma 4090-tka, a w Mafii, to na 5090 w 4K w wymagających miejscach 40 FPS xD

Opublikowano
1 godzinę temu, ODIN85 napisał(a):

Na premierę za wesoło nie było a jak dodali rt to tragedia.

Także jak już porównywać to do premierowego stanu gier.

@lukadd już w sumie wyjaśnił i tak jest nieporównywalnie lepiej na premierę, klatek ponad dwa razy więcej, a ta jak nazwałeś "staroć wygląda nie gorzej, a może i lepiej niż Mafia.  Podałem też drugi przykład świeżej gry Indiana Jones. Na premierę również ponad dwa razy więcej klatek niż Mafia, a wygląda rewelacyjnie. Niestety wszystko co wychodzi na UE5, wygląda dobrze, ale co z tego jak wydajność jest jaka jest. Jak widać można zrobić grę, która wygląda tak samo, albo i lepiej niż UE5 i jest zoptymalizowana o niebo lepiej.

Opublikowano
7 godzin temu, skunRace napisał(a):

Myślisz, że jakby Hangar13 dostał w ręce Rockstar Advanced Game Engine, który ogarnia tylko Rcostar to nagle magicznie wydajność byłaby cudowna. Przyzwyczajaj się do tej "wydajności", bo niestety coraz więcej gier na UE5 będzie wychodzić.

Tu się @lukaddtrochę nie zgodzę z tym, że wygląda ledwie przyzwoicie. Oglądając gameplaye, choć jeszcze nie grałem to poziom takiego A Plague Tale: Requiem, który jest u mnie w wizualnej topce ;) 

 

Na pocieszenie w gry na UE5 jak w sumie w większości przypadków, nie ma sensu grać na ustawieniach Epic. Dobrym tego przykładem jest Senua 2, czy Mafia. Zjedziesz z Epic na High, wizualnie z lupą ciężko coś rozróżnić a klatek o wiele więcej. Tylko trzeba pamiętać, żeby ręcznie wyłączyć skalowanie rozdzielczości, bo zejście z ustawień Epic włącza je z automatu. Do tego ludzie na całkiem starszych kartach też zagrają, bo nawet na medium wygląda przyzwoicie i widzę, że 2080Ti w 1080p jeszcze dycha 

No popatrz a ja mam spadki nawet na wyskich przy full hd i to z DLSS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Dasz screena ze swoimi ustawieniami hud? Chciałbym takie ostre ładne kolorki co ty masz Chyba, że to mi telefon amoledem tak wypukla
    • Witam, proszę o pomoc w doborze podzespołów pod nowy PC, ponieważ spontanicznie... chociaż kusi od dłuższego czasu... myślę o zmianie mojego leciwego zestawu (i7-6700k, 16GB DDR4, GTX 1080) na coś nowszego, co mi może znowu posłuży lata. Spontaniczna decyzja, bo racjonalnych powodów wstrzymywałem się z tym już długo (mało czasu na granie), ale ceny RAM odlatują, a mi sie udało spontanicznie "ostatnim rzutem" kupić je jeszcze w akceptowalnej chyba cenie. Dodatkowo  "ludzie gadają", że inne rzeczy jak dyski, GPU też poleca w góre, wiec możliwe, że ostatni dzwonek na zakup czegoś w "przyzwoitych" pieniądzach.  Zestaw głównie do grania + ewentualnie zabawa w obróbka/montaż foto/wideo, ale do tego mam tez MB Pro M4 Pro z 48 GB RAM. Część rzeczy zostaje, z obecnego zestawu, bo niedawno kupowane lub jeszcze nadaje sie do użytku - obudowa, chłodzenie custom LC, wentylatory, dyski SSD M.2, itd. Obecnie używam monitora 4K MSI MAG 321UPX QD-OLED. Myślę nad poniższymi częściami: AMD Ryzen™ 7 9800X3D MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI - tutaj może coś innego jeszcze zaproponujecie  CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 (CMP64GX5M2B6000Z30) - ilość na wyrost pewnie, ale spontanicznie już kupione 5 listopada na Amazon za 1399PLN, zanim ceny juz kompletnie odleciały. Mam możliwość zwrotu do 31.01.2026, ale nawet jakby te RAMy były kiepskie, to teraz za tę cenę już raczej nic lepszego i w takiej ilości nie kupię). NZXT C1200 Gold ATX 3.1  / CORSAIR RM1000x -  wybrane z podpiętego tutaj na forum tematu z polecanymi zasilaczami. Moc zawyżona pewnie, ale lubie cisze, wiec chce żeby wentylator sie "nudził", a nie wiem jeszcze w jakie GPU bede celował. GPU - tutaj nie wiem czy czekać na modele SUPER od nV (chyba maja bys opóźnione?), czy kupować co jest, bo przez sytuacje z RAM, ceny GPU tez moga poleciec znowu ostro w górę. Patrząc na ceny chyba celowałbym w coś typu RTX 5070Ti lub Radeon  RX 9070 XT. Kompletnie nie znam obecnie rynku, wiec proszę o jakieś propozycje solidnych modeli GPU (cena/jakość, względna cisza).
    • Jasne, ten MSI Center chyba też może coś szczerze przeszkadzać, z tego co czytałem to więcej złego robi niż dobrego, z Latencymon jeszcze nie miałem okazji korzystać na obecnym zestawie. Jeżeli chodzi o ustawienia graficzne to nie robi to jakoś większej różnicy, w gierki typu Valorant/LOL/Fortnite gram na najniższych, w War Thunder testowałem na niższe było delikatnie tylko lepiej przez to że pewnie mniej shaderów musiało się doczytywać. ( tak jak mówię na ultra bez problemu mam 200+ fps tylko ten micro stutter o 2-5 fps w dół )  Sprawdzałem na locked 60 fps też są spadki np do 47. Jeżeli chodzi o blokowanie klatek to mam vsync, czyli 144 fps idealnie do monitora, gdy robię limit fps ręcznie na 144 lub 3 mniej to powstaje screen tearing i obraz się rozjeżdża, efekt taki jakby monitor był przecięty na pół przy mocniejszych ruchach myszki albo mimo że mam te stałe fps to nie ma wcale płynności obrazu. Dzięki za linki do tematów innych, czytałem już je i raczej średnio co mi pomoże patrząc że to kompletnie inny procek, chipset itd. 
    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...