Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 9.12.2024 o 13:34, sideband napisał(a):

Coraz większa liczba developerów ma dwie lewe ręce do programowania i stąd na tak szeroką skalę wykorzystanie UE.

W sumie to już się dzieje, że programiści służą tylko do sklejania kodu, który wypluje AI. 

Opublikowano
W dniu 9.12.2024 o 11:51, Pawelek6 napisał(a):

UE od zawsze był znany i używany przez deweloperów, ale jakoś na tą piątą wersję tak się wszyscy rzucili jakby to był jakiś mityczny cud techniki, a jest g...

Unreal Engine 4 działa dopiero teraz dobrze na PC oraz PS5 PRO a jak wychodził to miało śmigać na PlayStation 4 🤭

 

 

 

 

Opublikowano

Dzisiaj sobie na chwilę odpaliłem Days Gone. 4k max detale.

 

iO6lunt.jpeg

 

NoY9kw8.jpeg

 

 

Ile mocy na tym nowym UE nieogarniętym totalnie przez devów idzie w piach w pale się nie mieści :E

Taki Stalker 2 osiąga ~3x niższy fps, a czy wygląda 3 x lepiej na nowym UE? :E W stalkerze na nowym UE nawet mocy zabrakło na cienie od latarki, które w takim DG są :E

  • Like 1
  • Upvote 4
Opublikowano

Panowie, ale wiecie, że sapanie na silniki, to takie trochę sapanie w Casto na pędzle, bo ich pędzlami ostatnio nikt nic fajnego nie namalował. :)

To tylko pędzel! I to na rynku od lat, więc był czas, by się narzędzia nauczyć.
A jeżeli coś nie bangla, to pokazuje to WYŁĄCZNIE mizerię devingu (!) - i nie do końca narzędzi.

W końcu powstała Senua, która rozwala mózg (nie oceniam gry, oceniam jej wygląd).
Są "żywe" dowody na to, że te silniki są, żyją, i ktoś (kto potrafi) na nich robi - choćby i te dema. ;)

Czepmy się devów, mniej silników. ;)

 

 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Ale ja tego nie kwestionuję, bo to widzę.
Pytanie, gdzie przyczyna?
Skoro było demo i dawało radę, to co się zesrało po drodze?
Partactwo wykończeniówki? ;) 

(Paaanie, a kto panu to tak spier...ł?)

Edytowane przez JeRRyF3D
Opublikowano

Pewnie demo jest nieco oszukane i chodzi lepiej

Po drugie zrobić demo na 5 minut łatwo, a grę na 50h już trudniej. Demo nie ma fabuły, żadnych mechanik, tylko ładną grafikę. Dodajesz tysiąc zależności i silnik nie wyrabia. 

 

A po co optymalizować, skoro gracze się rzucają na preordery za każdym razem... 

Opublikowano (edytowane)

Czyli powielasz, to co próbuję powiedzieć.
Da się i narzędzie daje radę. 
Dopiero, jak dosiada się do niego partacz (co to mu "się wydaje, że umi") = jest dupa na finale i wychodzi na to, że jednak "nie umi". ;)

Napisać książkę, albo trylogię też jest trudniej, niż dobry komentarz, albo jedno opowiadanko.
Nic odkrywczego. Dlatego niewielu jest dobrych pisarzy, a wielu pismaków ze słomianym zapałem. ;)

 

To są demówki.
Raczej trudno oczekiwać, żeby twórcy silnika, w ramach "udowadniania, że się da" robiła całą grę. ;) 
 

Edytowane przez JeRRyF3D
Opublikowano (edytowane)

"Kiedyś to było... " 🤭😉

 

 

 

"Lepiej ?" :E

10 godzin temu, Spychcio napisał(a):

Nadal obstawiam, że to ekipa The Coalition (mistrzowie silnika UE) pokażą na co stać UE5 wraz z Gears of War: E-Day:cool:

Też czekam :glodny:

 

 

16 godzin temu, JeRRyF3D napisał(a):



W końcu powstała Senua, która rozwala mózg (nie oceniam gry, oceniam jej wygląd).
 

I na razie jest to jedyna "gra" (interaktywny film) na Unreal Engine 5 która tego dokonała 

 

 

Edytowane przez azgan
Opublikowano
W dniu 21.12.2024 o 15:29, lukadd napisał(a):

Dzisiaj sobie na chwilę odpaliłem Days Gone. 4k max detale.

 

iO6lunt.jpeg

 

NoY9kw8.jpeg

 

 

Ile mocy na tym nowym UE nieogarniętym totalnie przez devów idzie w piach w pale się nie mieści :E

Taki Stalker 2 osiąga ~3x niższy fps, a czy wygląda 3 x lepiej na nowym UE? :E W stalkerze na nowym UE nawet mocy zabrakło na cienie od latarki, które w takim DG są :E

Powinniśmy zostać przy Unreal Engine 4 to nie czas jeszcze na 5 albo powinni to wydać dopiero teraz wraz z pojawieniem się wersji 5.5

 

 

 

  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano

Wszędzie po deszczu, wszędzie dziury, zapadnięcia itp. aby mogły powstawać kałuże. Byle jakoś wcisnąć RT.

 

Swoją drogą od ilu już lat w serii NFS jeździ się cały czas po mokrym mieście? :hmm: Bodaj od NFS MW 2012 :hihot:

Opublikowano

To niestety "brzemię niesienia kaganka oświaty RT". :)
Dla 5 z 10 zapytanych o RT zawodników - będą to... niestety odbicia. :)

Ludzie nie kumają "mechaniki światła".
Są kałuże, są witryny = jest RT.
Dasz im Indianę i Egipt - pustynię i... i gdzie to RT? hłe hłe. Gówno widać, a klatek połowę mniej.
Stąd takie "napastliwe" wsadzanie świecidełek nawet i tam, gdzie wcale nie musiałoby ich być.
 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

@JeRRyF3D chłop mówi prawdę, jak można tego nie dostrzegać. Ty potrafisz patrzyć szerzej niż tylko na ładną graficzkę w grach? Bo czasami mam wrażenie, że myślisz zero-jedynkowo a tego nienawidzę u ludzi - nie ma "białe i czarne", zawsze masz po środku jeszcze szarość - wiem, że to rozumiesz bo jesteś inteligentny.

Unreal 5 rozłazi się jak rak po gamingu - pół biedy gdyby rozwój silnika szedł w parze z szybkością jego używania przez dzisiejszych developerów ale jak słusznie w materiale wyżej poruszono sprawę przenoszenia tych samych problemów na kolejne produkcje. Ten silnik zaczyna powoli robić się przez to memiczny, a tak nie powinno być. Gdzie poprawki na najpoważniejsze problemy ze strony developerów Unreala 5? Dlaczego twórcy wiedząc o tym mimo wszystko wybierają dalej ten silnik? Po co narażają się na krytykę po premierze? Same pytania, a tak mało odpowiedzi.

 

Nie dajmy się zaszczuć i przyzwyczaić do obecnego stanu milcząc i nie podejmując krytycznej dyskusji w tej sprawie bo zostaniemy całkiem niebawem z ręką w nocniku i będzie za późno.

Edytowane przez caleb59
  • Upvote 3
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, caleb59 napisał(a):

@JeRRyF3D chłop mówi prawdę, jak można tego nie dostrzegać.

Nie mówi prawdy, tylko pierniczy "klasyczną gadkę gracza".
Dlaczego pierniczy? Bo silnikowi przypisuje lenistwo devów.
Gry są takie same i to jest wina silnika? Litości! Trochę zdroworozsądkowego myślenia.
To jak plucie na Castoramę, bo przez ich farby wszystkie chaty wyglądają tak samo. A to Casto je maluje czy developer? Dekorator wnętrz?
To narzędzie. Wykonawca ma je w sposób wirtuozyjny użyć. Jak będzie wszystkie chaty w PL klepał jeden chlapacz, to wszystkie mieszkania faktycznie będą takie same.
Ale to nie wina farby (!) tylko chlapacza!  

Jakieś odklejone pitolenie gracza. Bo gry powinny mieć i RT i zachować przy tym oświetlenie nie RT. Serio? On wie w ogóle, o czym mówi? 
Czyli dev ma robić grę dwa razy, tak? Z RT i bez RT.

 

 

 

1 godzinę temu, caleb59 napisał(a):

Ty potrafisz patrzyć szerzej niż tylko na ładną graficzkę w grach?
Bo czasami mam wrażenie, że myślisz zero-jedynkowo a tego nienawidzę u ludzi - nie ma "białe i czarne", zawsze masz po środku jeszcze szarość - wiem, że to rozumiesz bo jesteś inteligentny.

To raczej Ty nie widzisz nic "poza graficzką". Coś widać albo nie widać. Nie interesuje Cię technologia tworzenia obrazu CG, światła, itd. i wszystko to, co za tym idzie (nie tylko w gamingu).

 

 

 

1 godzinę temu, caleb59 napisał(a):

@JeRRyF3D

 

Unreal 5 rozłazi się jak rak po gamingu - pół biedy gdyby rozwój silnika szedł w parze z szybkością jego używania przez dzisiejszych developerów ale jak słusznie w materiale wyżej poruszono sprawę przenoszenia tych samych problemów na kolejne produkcje. Ten silnik zaczyna powoli robić się przez to memiczny, a tak nie powinno być.

Oczywiście, że nie powinno tak być. Tak samo, jak nie powinno być głodu w Afryce.
Rozmawiajmy, jak dorośli, a nie róbmy koncertu życzeń i listu do Mikołaja.

 

Ciągle. Powtarzam, ciągle strzelasz w złym kierunku.
To nie Unreal jest słaby / zły... tylko developerzy.
Niedouczeni, bez polotu, bez charyzmy, bez wizji. 

Czy tik-tok sam w sobie jest zły, jako platforma? To TYLKO narzędzie.
TO LUDZIE na nim są toksyczni, zamieszczają debilne treści i robią gówniany content. 
Nie tik-tok (teraz go zaorają i dobrze). 

 

 

 

1 godzinę temu, caleb59 napisał(a):

Gdzie poprawki na najpoważniejsze problemy ze strony developerów Unreala 5?
Dlaczego twórcy wiedząc o tym mimo wszystko wybierają dalej ten silnik?
Po co narażają się na krytykę po premierze? Same pytania, a tak mało odpowiedzi.

Poprawki robione są cały czas. To wiedza ci, co w tym siedzą, subskrybują, używają silnika (nie grają!).
Dlaczego devsi ciągle używają? Bo kumają, że to przyszłość, szybkość działania, rozwój. 
Dlaczego tak opornie? Bo nie nadążają. Zaczynają na UE4 i... gniotą, co znają przez 5 lat, podczas, gdy już dawno poprawiono błędy - nieduoczyli się, niedoszacowali czasu (bo gra musi wyjść za 3 mce - nie będziemy już nic zmieniać!). To nie cecha silnika. To cecha branży.

 

 

 

1 godzinę temu, caleb59 napisał(a):

Nie dajmy się zaszczuć i przyzwyczaić do obecnego stanu milcząc i nie podejmując krytycznej dyskusji w ten sprawie bo zostaniemy całkiem niebawem z ręką w nocniku i będzie za późno.

A ja mam zupełnie odmienne zdanie. Nie bądźmy wsiokami zamkniętymi na zamiany i rozwój.
Wieśniacy też walczyli z elektryfikacją albo kanalizacją. Walili dwójkę za stodołą (bo można), izbę naftówką oświetlali (panie, i tak człowiek o 20 idzie spać, żeby o 4 rano bydlęta oporządzić, to i po co elektryfikacja panie?!).
A to ryć będą pola panie!, a to rowy kopać panie, a od tego prundu panie, to zęby wapadują!


I tak wielu dziś podchodzi do podobnej "głupiej" i nikomu niepotrzebnej technologii RT/PT/itp.
Wróć do tematu za 10 lat. To będą tak podstawowe techniki tworzenia obrazu, jak dziś prąd i kanalizacja (ba - to już internet stał się "dobrem" chyba ważniejszym i powszechniejszym od kanalizacji, gdzieniegdzie).

Na szczęście możemy sobie w klawkę poklepać i to tyle.
Ani AI, ani RT / PT już nie zatrzymasz. Formy mogą się zmienić. Może UE zastąpi coś innego (?). Ale samego kierunku już nie zmienisz.

Edytowane przez JeRRyF3D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • x870e zdecydowanie lepsza. tylko cena też wyższa.
    • Bmw obecnie to jest żart, jeżeli patrzymy na relację ceny do wykonania.  Problem jednak jest powszechny i jak widzę gdzieś na konsoli środkowej (albo tunelu) piano black to z góry wiem, że będzie trzeszczeć   Tak w ogóle, już pomijając jakość materiałów foteli, plastików to generalnie jakość wykonania elementów, których nie widać (podwozie) też zakrawa na kpinę.    Ostatnio to mnie położyło na łopatki: https://youtu.be/JBdGyUwvydU?si=NPMS6_LUa6nMKAuX   Cudowne jest zwłaszcza to jedno łączenie blach z kilku centymetrową dziurą. Przyspieszona (w trybie turbo) biodegradacja w pakiecie 😉.   
    • True prawaczku, true. Jesteście tacy sami i stąd poparcie dla rosji, a poniekąd i islamu - patriarchat. Organizm podtrzymywany jest mądrością geniuszy. Ale rozumiem macie się za takich, spoko. Zbawcy świata, ale bez osiągnięć i bez partnerek z którymi umieją budować związki. No chyba że państwo im nakaże być tradycyjnymi, to będą obrońcami i rycerzami i utrzymywać. Jasna sprawa. Że też nie chcą wbrew wam tego wprowadzić, chcą doprowadzić do zagłady. A zaczęli od covidu  potem feminizm i incel się stworzył który chce kochać kobietę, a nie może. Szkoda że miłość utożsamia albo z seksem albo z byciem niewolnicą dla niego. Miłość jak po psie. Już mówiłem, łatki mnie nie interesują. Ani nie jestem tolerancyjny dla wszystkich jak wmawia się lewakom, ani empatycznym liberałem dla wszystkich - to głupota empatyzowac np z przemocowcami albo odbierajacymi prawa. Również nie interesuje mnie skrajny postęp typu drag kłin w szkołach. Gdybym napisał że oni są super to się odnieś do tego, ale zamiast do moich słów się odnosić to lepiej mi przypisać że ja to pochwalam. Nie, reforma edukacji moim zdaniem ma być totalnie naukowa, ale z nauką psychologii, by uczyć również żyć w związkach i między ludźmi. A nie tylko 2+2 ile jest.
    • Ja nie mam nic do PVP, ale nie lubię pomieszanego pvp z pve, tak samo jak we World of Warcraft, gdzie są mapy właśnie pvpve, jak chcę PVP to wchodzę w odpowiednie tryby jak arenka itd. Tutaj ten pomysł z flagą pvp, albo osobne serwery dla pvp. Wtedy kupię gierkę, na razie czekam na rozwój wydarzeń, co twórcy zaoferują na dłuższą metę(rozwój).  Dlatego w cod/bf wolę te zwykłe tryby aniżeli tzw Warzone.
    • No w sumie racja.    Ale na szczęście ich zostawiliśmy w historii, a ci "wierni" w 2025r. nie widzą w tym problemu i jeszcze zabraniają mówić innym o tych faktach i co gorsza nie widzą w ogóle niczego złego w takim odrażającym zachowaniu, choć oni mówią, że już spoko, bo nie brakuje aż tyle tylko kilka lat
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...