DEFTONES101 29 Opublikowano 16 Grudnia 2024 Opublikowano 16 Grudnia 2024 W dniu 9.12.2024 o 13:34, sideband napisał(a): Coraz większa liczba developerów ma dwie lewe ręce do programowania i stąd na tak szeroką skalę wykorzystanie UE. W sumie to już się dzieje, że programiści służą tylko do sklejania kodu, który wypluje AI.
Spychcio 802 Opublikowano 17 Grudnia 2024 Opublikowano 17 Grudnia 2024 W zestawieniu gier na 2025r. Microsoft pominął Gears of War: E-Day... czyli najwcześniej 2026r. Jedyny plus, że mają od groma czasu na dopieszczanie UE5 jak i samej gry. 1
azgan 1 130 Opublikowano 18 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2024 W dniu 9.12.2024 o 11:51, Pawelek6 napisał(a): UE od zawsze był znany i używany przez deweloperów, ale jakoś na tą piątą wersję tak się wszyscy rzucili jakby to był jakiś mityczny cud techniki, a jest g... Unreal Engine 4 działa dopiero teraz dobrze na PC oraz PS5 PRO a jak wychodził to miało śmigać na PlayStation 4 🤭
lukadd 2 915 Opublikowano 21 Grudnia 2024 Opublikowano 21 Grudnia 2024 Dzisiaj sobie na chwilę odpaliłem Days Gone. 4k max detale. Ile mocy na tym nowym UE nieogarniętym totalnie przez devów idzie w piach w pale się nie mieści Taki Stalker 2 osiąga ~3x niższy fps, a czy wygląda 3 x lepiej na nowym UE? W stalkerze na nowym UE nawet mocy zabrakło na cienie od latarki, które w takim DG są 1 4
azgan 1 130 Opublikowano 21 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2024 (edytowane) To już 13 lat Edytowane 21 Grudnia 2024 przez azgan
JeRRyF3D 1 727 Opublikowano 21 Grudnia 2024 Opublikowano 21 Grudnia 2024 Panowie, ale wiecie, że sapanie na silniki, to takie trochę sapanie w Casto na pędzle, bo ich pędzlami ostatnio nikt nic fajnego nie namalował. To tylko pędzel! I to na rynku od lat, więc był czas, by się narzędzia nauczyć. A jeżeli coś nie bangla, to pokazuje to WYŁĄCZNIE mizerię devingu (!) - i nie do końca narzędzi. W końcu powstała Senua, która rozwala mózg (nie oceniam gry, oceniam jej wygląd). Są "żywe" dowody na to, że te silniki są, żyją, i ktoś (kto potrafi) na nich robi - choćby i te dema. Czepmy się devów, mniej silników. 1
galakty 3 341 Opublikowano 21 Grudnia 2024 Opublikowano 21 Grudnia 2024 21 minut temu, JeRRyF3D napisał(a): choćby i te dema Rzecz w tym, że jedynie dema dobrze wyglądają. Premiery gier wyglądają gorzej od dema, a mają 4x mniej FPS 1
JeRRyF3D 1 727 Opublikowano 21 Grudnia 2024 Opublikowano 21 Grudnia 2024 (edytowane) Ale ja tego nie kwestionuję, bo to widzę. Pytanie, gdzie przyczyna? Skoro było demo i dawało radę, to co się zesrało po drodze? Partactwo wykończeniówki? (Paaanie, a kto panu to tak spier...ł?) Edytowane 21 Grudnia 2024 przez JeRRyF3D
galakty 3 341 Opublikowano 21 Grudnia 2024 Opublikowano 21 Grudnia 2024 Pewnie demo jest nieco oszukane i chodzi lepiej Po drugie zrobić demo na 5 minut łatwo, a grę na 50h już trudniej. Demo nie ma fabuły, żadnych mechanik, tylko ładną grafikę. Dodajesz tysiąc zależności i silnik nie wyrabia. A po co optymalizować, skoro gracze się rzucają na preordery za każdym razem...
JeRRyF3D 1 727 Opublikowano 21 Grudnia 2024 Opublikowano 21 Grudnia 2024 (edytowane) Czyli powielasz, to co próbuję powiedzieć. Da się i narzędzie daje radę. Dopiero, jak dosiada się do niego partacz (co to mu "się wydaje, że umi") = jest dupa na finale i wychodzi na to, że jednak "nie umi". Napisać książkę, albo trylogię też jest trudniej, niż dobry komentarz, albo jedno opowiadanko. Nic odkrywczego. Dlatego niewielu jest dobrych pisarzy, a wielu pismaków ze słomianym zapałem. To są demówki. Raczej trudno oczekiwać, żeby twórcy silnika, w ramach "udowadniania, że się da" robiła całą grę. Edytowane 21 Grudnia 2024 przez JeRRyF3D
Spychcio 802 Opublikowano 21 Grudnia 2024 Opublikowano 21 Grudnia 2024 Nadal obstawiam, że to ekipa The Coalition (mistrzowie silnika UE) pokażą na co stać UE5 wraz z Gears of War: E-Day 1
azgan 1 130 Opublikowano 22 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2024 (edytowane) "Kiedyś to było... " 🤭😉 "Lepiej ?" 10 godzin temu, Spychcio napisał(a): Nadal obstawiam, że to ekipa The Coalition (mistrzowie silnika UE) pokażą na co stać UE5 wraz z Gears of War: E-Day Też czekam 16 godzin temu, JeRRyF3D napisał(a): W końcu powstała Senua, która rozwala mózg (nie oceniam gry, oceniam jej wygląd). I na razie jest to jedyna "gra" (interaktywny film) na Unreal Engine 5 która tego dokonała Edytowane 22 Grudnia 2024 przez azgan
azgan 1 130 Opublikowano 22 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2024 W dniu 21.12.2024 o 15:29, lukadd napisał(a): Dzisiaj sobie na chwilę odpaliłem Days Gone. 4k max detale. Ile mocy na tym nowym UE nieogarniętym totalnie przez devów idzie w piach w pale się nie mieści Taki Stalker 2 osiąga ~3x niższy fps, a czy wygląda 3 x lepiej na nowym UE? W stalkerze na nowym UE nawet mocy zabrakło na cienie od latarki, które w takim DG są Powinniśmy zostać przy Unreal Engine 4 to nie czas jeszcze na 5 albo powinni to wydać dopiero teraz wraz z pojawieniem się wersji 5.5 1 1
sideband 1 781 Opublikowano 22 Grudnia 2024 Opublikowano 22 Grudnia 2024 Jak wypuszczą gry na UE5.5 będziesz pisał, że trzeba było czekać na 5.9 Tylko zanim pojawi się nowy Tomb i W4 to wlecą mocniejsze karty na rynek. 2
azgan 1 130 Opublikowano 22 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2024 (edytowane) Od wersji 5.4 https://www.purepc.pl/banishers-ghosts-of-new-eden-z-obsluga-dlss-3-wzrost-liczby-klatek-na-sekunde-jest-znaczacy Gry na Unreal Engine 4 to działy dobrze już na GTX10x0 Edytowane 22 Grudnia 2024 przez azgan
RTX4090 358 Opublikowano 23 Grudnia 2024 Opublikowano 23 Grudnia 2024 Przypadkowo na YT trafione Fpsy tak jak widać lekkie 40
JeRRyF3D 1 727 Opublikowano 23 Grudnia 2024 Opublikowano 23 Grudnia 2024 Woda w... lokalu na podłodze = grube przegięcie. Byle tylko wepchnąć odbicie więcej. 2
Pawelek6 253 Opublikowano 23 Grudnia 2024 Opublikowano 23 Grudnia 2024 Wszędzie po deszczu, wszędzie dziury, zapadnięcia itp. aby mogły powstawać kałuże. Byle jakoś wcisnąć RT. Swoją drogą od ilu już lat w serii NFS jeździ się cały czas po mokrym mieście? Bodaj od NFS MW 2012
JeRRyF3D 1 727 Opublikowano 23 Grudnia 2024 Opublikowano 23 Grudnia 2024 To niestety "brzemię niesienia kaganka oświaty RT". Dla 5 z 10 zapytanych o RT zawodników - będą to... niestety odbicia. Ludzie nie kumają "mechaniki światła". Są kałuże, są witryny = jest RT. Dasz im Indianę i Egipt - pustynię i... i gdzie to RT? hłe hłe. Gówno widać, a klatek połowę mniej. Stąd takie "napastliwe" wsadzanie świecidełek nawet i tam, gdzie wcale nie musiałoby ich być. 1
sideband 1 781 Opublikowano 23 Grudnia 2024 Opublikowano 23 Grudnia 2024 Od momentu kiedy wszedł DX8 i shadery zaczęło się świecić. NFSU1 to pierwszy NFS gdzie wszystko się świeciło jak psu jajca
JeRRyF3D 1 727 Opublikowano 23 Grudnia 2024 Opublikowano 23 Grudnia 2024 Lubię go i śledzę, ale tu akurat niestety bredzi. To gracz. Wyłącznie.
azgan 1 130 Opublikowano 23 Grudnia 2024 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2024 To tylko potwierdzenie tego co wiemy już od dawna o Unreal Engine 5 Ja tylko przypomnę https://www.gry-online.pl/newsroom/winny-stanu-lords-of-the-fallen-jest-unreal-engine-5-twierdzi-int/zb26f85 Plus to o czym wspomniał wcześniej @lukadd
caleb59 1 634 Opublikowano 23 Grudnia 2024 Opublikowano 23 Grudnia 2024 (edytowane) @JeRRyF3D chłop mówi prawdę, jak można tego nie dostrzegać. Ty potrafisz patrzyć szerzej niż tylko na ładną graficzkę w grach? Bo czasami mam wrażenie, że myślisz zero-jedynkowo a tego nienawidzę u ludzi - nie ma "białe i czarne", zawsze masz po środku jeszcze szarość - wiem, że to rozumiesz bo jesteś inteligentny. Unreal 5 rozłazi się jak rak po gamingu - pół biedy gdyby rozwój silnika szedł w parze z szybkością jego używania przez dzisiejszych developerów ale jak słusznie w materiale wyżej poruszono sprawę przenoszenia tych samych problemów na kolejne produkcje. Ten silnik zaczyna powoli robić się przez to memiczny, a tak nie powinno być. Gdzie poprawki na najpoważniejsze problemy ze strony developerów Unreala 5? Dlaczego twórcy wiedząc o tym mimo wszystko wybierają dalej ten silnik? Po co narażają się na krytykę po premierze? Same pytania, a tak mało odpowiedzi. Nie dajmy się zaszczuć i przyzwyczaić do obecnego stanu milcząc i nie podejmując krytycznej dyskusji w tej sprawie bo zostaniemy całkiem niebawem z ręką w nocniku i będzie za późno. Edytowane 26 Grudnia 2024 przez caleb59 3
JeRRyF3D 1 727 Opublikowano 23 Grudnia 2024 Opublikowano 23 Grudnia 2024 (edytowane) 1 godzinę temu, caleb59 napisał(a): @JeRRyF3D chłop mówi prawdę, jak można tego nie dostrzegać. Nie mówi prawdy, tylko pierniczy "klasyczną gadkę gracza". Dlaczego pierniczy? Bo silnikowi przypisuje lenistwo devów. Gry są takie same i to jest wina silnika? Litości! Trochę zdroworozsądkowego myślenia. To jak plucie na Castoramę, bo przez ich farby wszystkie chaty wyglądają tak samo. A to Casto je maluje czy developer? Dekorator wnętrz? To narzędzie. Wykonawca ma je w sposób wirtuozyjny użyć. Jak będzie wszystkie chaty w PL klepał jeden chlapacz, to wszystkie mieszkania faktycznie będą takie same. Ale to nie wina farby (!) tylko chlapacza! Jakieś odklejone pitolenie gracza. Bo gry powinny mieć i RT i zachować przy tym oświetlenie nie RT. Serio? On wie w ogóle, o czym mówi? Czyli dev ma robić grę dwa razy, tak? Z RT i bez RT. 1 godzinę temu, caleb59 napisał(a): Ty potrafisz patrzyć szerzej niż tylko na ładną graficzkę w grach? Bo czasami mam wrażenie, że myślisz zero-jedynkowo a tego nienawidzę u ludzi - nie ma "białe i czarne", zawsze masz po środku jeszcze szarość - wiem, że to rozumiesz bo jesteś inteligentny. To raczej Ty nie widzisz nic "poza graficzką". Coś widać albo nie widać. Nie interesuje Cię technologia tworzenia obrazu CG, światła, itd. i wszystko to, co za tym idzie (nie tylko w gamingu). 1 godzinę temu, caleb59 napisał(a): @JeRRyF3D Unreal 5 rozłazi się jak rak po gamingu - pół biedy gdyby rozwój silnika szedł w parze z szybkością jego używania przez dzisiejszych developerów ale jak słusznie w materiale wyżej poruszono sprawę przenoszenia tych samych problemów na kolejne produkcje. Ten silnik zaczyna powoli robić się przez to memiczny, a tak nie powinno być. Oczywiście, że nie powinno tak być. Tak samo, jak nie powinno być głodu w Afryce. Rozmawiajmy, jak dorośli, a nie róbmy koncertu życzeń i listu do Mikołaja. Ciągle. Powtarzam, ciągle strzelasz w złym kierunku. To nie Unreal jest słaby / zły... tylko developerzy. Niedouczeni, bez polotu, bez charyzmy, bez wizji. Czy tik-tok sam w sobie jest zły, jako platforma? To TYLKO narzędzie. TO LUDZIE na nim są toksyczni, zamieszczają debilne treści i robią gówniany content. Nie tik-tok (teraz go zaorają i dobrze). 1 godzinę temu, caleb59 napisał(a): Gdzie poprawki na najpoważniejsze problemy ze strony developerów Unreala 5? Dlaczego twórcy wiedząc o tym mimo wszystko wybierają dalej ten silnik? Po co narażają się na krytykę po premierze? Same pytania, a tak mało odpowiedzi. Poprawki robione są cały czas. To wiedza ci, co w tym siedzą, subskrybują, używają silnika (nie grają!). Dlaczego devsi ciągle używają? Bo kumają, że to przyszłość, szybkość działania, rozwój. Dlaczego tak opornie? Bo nie nadążają. Zaczynają na UE4 i... gniotą, co znają przez 5 lat, podczas, gdy już dawno poprawiono błędy - nieduoczyli się, niedoszacowali czasu (bo gra musi wyjść za 3 mce - nie będziemy już nic zmieniać!). To nie cecha silnika. To cecha branży. 1 godzinę temu, caleb59 napisał(a): Nie dajmy się zaszczuć i przyzwyczaić do obecnego stanu milcząc i nie podejmując krytycznej dyskusji w ten sprawie bo zostaniemy całkiem niebawem z ręką w nocniku i będzie za późno. A ja mam zupełnie odmienne zdanie. Nie bądźmy wsiokami zamkniętymi na zamiany i rozwój. Wieśniacy też walczyli z elektryfikacją albo kanalizacją. Walili dwójkę za stodołą (bo można), izbę naftówką oświetlali (panie, i tak człowiek o 20 idzie spać, żeby o 4 rano bydlęta oporządzić, to i po co elektryfikacja panie?!). A to ryć będą pola panie!, a to rowy kopać panie, a od tego prundu panie, to zęby wapadują! I tak wielu dziś podchodzi do podobnej "głupiej" i nikomu niepotrzebnej technologii RT/PT/itp. Wróć do tematu za 10 lat. To będą tak podstawowe techniki tworzenia obrazu, jak dziś prąd i kanalizacja (ba - to już internet stał się "dobrem" chyba ważniejszym i powszechniejszym od kanalizacji, gdzieniegdzie). Na szczęście możemy sobie w klawkę poklepać i to tyle. Ani AI, ani RT / PT już nie zatrzymasz. Formy mogą się zmienić. Może UE zastąpi coś innego (?). Ale samego kierunku już nie zmienisz. Edytowane 23 Grudnia 2024 przez JeRRyF3D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się