Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@JeRRyF3D chłop mówi prawdę, jak można tego nie dostrzegać. Ty potrafisz patrzyć szerzej niż tylko na ładną graficzkę w grach? Bo czasami mam wrażenie, że myślisz zero-jedynkowo a tego nienawidzę u ludzi - nie ma "białe i czarne", zawsze masz po środku jeszcze szarość - wiem, że to rozumiesz bo jesteś inteligentny.

Unreal 5 rozłazi się jak rak po gamingu - pół biedy gdyby rozwój silnika szedł w parze z szybkością jego używania przez dzisiejszych developerów ale jak słusznie w materiale wyżej poruszono sprawę przenoszenia tych samych problemów na kolejne produkcje. Ten silnik zaczyna powoli robić się przez to memiczny, a tak nie powinno być. Gdzie poprawki na najpoważniejsze problemy ze strony developerów Unreala 5? Dlaczego twórcy wiedząc o tym mimo wszystko wybierają dalej ten silnik? Po co narażają się na krytykę po premierze? Same pytania, a tak mało odpowiedzi.

 

Nie dajmy się zaszczuć i przyzwyczaić do obecnego stanu milcząc i nie podejmując krytycznej dyskusji w ten sprawie bo zostaniemy całkiem niebawem z ręką w nocniku i będzie za późno.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, caleb59 napisał(a):

@JeRRyF3D chłop mówi prawdę, jak można tego nie dostrzegać.

Nie mówi prawdy, tylko pierniczy "klasyczną gadkę gracza".
Dlaczego pierniczy? Bo silnikowi przypisuje lenistwo devów.
Gry są takie same i to jest wina silnika? Litości! Trochę zdroworozsądkowego myślenia.
To jak plucie na Castoramę, bo przez ich farby wszystkie chaty wyglądają tak samo. A to Casto je maluje czy developer? Dekorator wnętrz?
To narzędzie. Wykonawca ma je w sposób wirtuozyjny użyć. Jak będzie wszystkie chaty w PL klepał jeden chlapacz, to wszystkie mieszkania faktycznie będą takie same.
Ale to nie wina farby (!) tylko chlapacza!  

Jakieś odklejone pitolenie gracza. Bo gry powinny mieć i RT i zachować przy tym oświetlenie nie RT. Serio? On wie w ogóle, o czym mówi? 
Czyli dev ma robić grę dwa razy, tak? Z RT i bez RT.

 

 

 

1 godzinę temu, caleb59 napisał(a):

Ty potrafisz patrzyć szerzej niż tylko na ładną graficzkę w grach?
Bo czasami mam wrażenie, że myślisz zero-jedynkowo a tego nienawidzę u ludzi - nie ma "białe i czarne", zawsze masz po środku jeszcze szarość - wiem, że to rozumiesz bo jesteś inteligentny.

To raczej Ty nie widzisz nic "poza graficzką". Coś widać albo nie widać. Nie interesuje Cię technologia tworzenia obrazu CG, światła, itd. i wszystko to, co za tym idzie (nie tylko w gamingu).

 

 

 

1 godzinę temu, caleb59 napisał(a):

@JeRRyF3D

 

Unreal 5 rozłazi się jak rak po gamingu - pół biedy gdyby rozwój silnika szedł w parze z szybkością jego używania przez dzisiejszych developerów ale jak słusznie w materiale wyżej poruszono sprawę przenoszenia tych samych problemów na kolejne produkcje. Ten silnik zaczyna powoli robić się przez to memiczny, a tak nie powinno być.

Oczywiście, że nie powinno tak być. Tak samo, jak nie powinno być głodu w Afryce.
Rozmawiajmy, jak dorośli, a nie róbmy koncertu życzeń i listu do Mikołaja.

 

Ciągle. Powtarzam, ciągle strzelasz w złym kierunku.
To nie Unreal jest słaby / zły... tylko developerzy.
Niedouczeni, bez polotu, bez charyzmy, bez wizji. 

Czy tik-tok sam w sobie jest zły, jako platforma? To TYLKO narzędzie.
TO LUDZIE na nim są toksyczni, zamieszczają debilne treści i robią gówniany content. 
Nie tik-tok (teraz go zaorają i dobrze). 

 

 

 

1 godzinę temu, caleb59 napisał(a):

Gdzie poprawki na najpoważniejsze problemy ze strony developerów Unreala 5?
Dlaczego twórcy wiedząc o tym mimo wszystko wybierają dalej ten silnik?
Po co narażają się na krytykę po premierze? Same pytania, a tak mało odpowiedzi.

Poprawki robione są cały czas. To wiedza ci, co w tym siedzą, subskrybują, używają silnika (nie grają!).
Dlaczego devsi ciągle używają? Bo kumają, że to przyszłość, szybkość działania, rozwój. 
Dlaczego tak opornie? Bo nie nadążają. Zaczynają na UE4 i... gniotą, co znają przez 5 lat, podczas, gdy już dawno poprawiono błędy - nieduoczyli się, niedoszacowali czasu (bo gra musi wyjść za 3 mce - nie będziemy już nic zmieniać!). To nie cecha silnika. To cecha branży.

 

 

 

1 godzinę temu, caleb59 napisał(a):

Nie dajmy się zaszczuć i przyzwyczaić do obecnego stanu milcząc i nie podejmując krytycznej dyskusji w ten sprawie bo zostaniemy całkiem niebawem z ręką w nocniku i będzie za późno.

A ja mam zupełnie odmienne zdanie. Nie bądźmy wsiokami zamkniętymi na zamiany i rozwój.
Wieśniacy też walczyli z elektryfikacją albo kanalizacją. Walili dwójkę za stodołą (bo można), izbę naftówką oświetlali (panie, i tak człowiek o 20 idzie spać, żeby o 4 rano bydlęta oporządzić, to i po co elektryfikacja panie?!).
A to ryć będą pola panie!, a to rowy kopać panie, a od tego prundu panie, to zęby wapadują!


I tak wielu dziś podchodzi do podobnej "głupiej" i nikomu niepotrzebnej technologii RT/PT/itp.
Wróć do tematu za 10 lat. To będą tak podstawowe techniki tworzenia obrazu, jak dziś prąd i kanalizacja (ba - to już internet stał się "dobrem" chyba ważniejszym i powszechniejszym od kanalizacji, gdzieniegdzie).

Na szczęście możemy sobie w klawkę poklepać i to tyle.
Ani AI, ani RT / PT już nie zatrzymasz. Formy mogą się zmienić. Może UE zastąpi coś innego (?). Ale samego kierunku już nie zmienisz.

Edytowane przez JeRRyF3D
Opublikowano
53 minuty temu, caleb59 napisał(a):

@JeRRyF3D chłop mówi prawdę, jak można tego nie dostrzegać. Ty potrafisz patrzyć szerzej niż tylko na ładną graficzkę w grach? Bo czasami mam wrażenie, że myślisz zero-jedynkowo a tego nienawidzę u ludzi - nie ma "białe i czarne", zawsze masz po środku jeszcze szarość - wiem, że to rozumiesz bo jesteś inteligentny.

Unreal 5 rozłazi się jak rak po gamingu - pół biedy gdyby rozwój silnika szedł w parze z szybkością jego używania przez dzisiejszych developerów ale jak słusznie w materiale wyżej poruszono sprawę przenoszenia tych samych problemów na kolejne produkcje. Ten silnik zaczyna powoli robić się przez to memiczny, a tak nie powinno być. Gdzie poprawki na najpoważniejsze problemy ze strony developerów Unreala 5? Dlaczego twórcy wiedząc o tym mimo wszystko wybierają dalej ten silnik? Po co narażają się na krytykę po premierze? Same pytania, a tak mało odpowiedzi.

 

Nie dajmy się zaszczuć i przyzwyczaić do obecnego stanu milcząc i nie podejmując krytycznej dyskusji w ten sprawie bo zostaniemy całkiem niebawem z ręką w nocniku i będzie za późno.

To samo było z UE4.x? Wieczna beta i czemu wybierali? Bo nie ma innej poważnej alternatywy ;)

Większość nie posiada silników in da house to muszą posiłkować się UE.

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 21.12.2024 o 15:29, lukadd napisał(a):

Dzisiaj sobie na chwilę odpaliłem Days Gone. 4k max detale. Ile mocy na tym nowym UE nieogarniętym totalnie przez devów idzie w piach w pale się nie mieści :ETaki Stalker 2 osiąga ~3x niższy fps, a czy wygląda 3 x lepiej na nowym UE? :E W stalkerze na nowym UE nawet mocy zabrakło na cienie od latarki, które w takim DG są :E

 

Wątek podrzuciłem mojemu ziomkowi, co to w UE sobie dłubie gierkę i się zaczepił o wpis @lukadd i mi pisze:
"Z tym przykładem, to sobie kolega @lukadd trochę w kolano strzelił, bo to faktycznie Bent Studios wymyśliło, ale było to tak zajebiste, że Epic zintegrował to do silnika od czasu 4"

https://www.bendstudio.com/assets/cms/downloads/screen_space_shadows.zip

https://www.bendstudio.com/blog/inside-bend-screen-space-shadows/

 

Czyli Epic robi to, czego oczekujemy. Obserwuje, podgląda, kupuje, kradnie (?) :) , wchłania, implementuje dobre rozwiązania z zewnątrz.

 

 

Edytowane przez JeRRyF3D
Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, caleb59 napisał(a):

A co mnie to obchodzi kto jest niedouczony (...)

Wiedziałbyś do kogo SENSOWNIE kierować pretensje.
A teraz, tak sobie tylko krzyczysz. Takie wycie na puszczy. Do nikogo.

Jesteś ignorantem w temacie na takim poziomie, na jakim Ci to odpowiada i jest wygodne dla Twojej teorii. 
Jak mówię, gdzie leży problem, to odpowiadasz "a co mnie to obchodzi (...)".
Na tym etapie dyskusję się kończy zwykle.

Edytowane przez JeRRyF3D
Opublikowano
3 minuty temu, caleb59 napisał(a):

A co mnie to obchodzi kto jest niedouczony - czy dev od gry czy dev od silnika, ostatecznie to ode mnie wołają po 300żł za technicznego gniota.

Jaki ty masz problem - nie kupuj ;)

Nic nie więcej zrobić nie możesz i płacz w niczym nie pomoże.

Jak ktoś chce poznać postępy nad UE to trzeba śledzić Fortnite to jest obszar testowy EPIC :lol2: Nie trzeba wspominać jakie ten tytuł ma problemy z działaniem ;)

Opublikowano

Odnośnie tego, że "gry wyglądają tak samo" dopowiem jeszcze...
Do kina chodzą? Filmy oglądają? I co? Wszystkie takie same?
Czy różne? Energiczne i nostalgiczne? Pstrokate i monochromatyczne? Obrzydliwe albo cukierkowe?

Tyle filmów! Tyle różnych! A twórcy z innych światów? Mają dostęp do innych (???) kamer, iphonów, obiektywów, aktorów, softów do montażu ?

Nie. Mają WSZYSCY te same narzędzia, ale używają mózgu.
Próbują zaskoczyć, być innowacyjnym, nieodtwórczym, różnić się czymś od konkurencji.
Skoro więc filmy z tymi samymi technikaliami mogą być różne, to i gry mogą.
Więc to nie narzędzia (UE) winne, tylko dyletanctwo, brak odwagi, excel, łatwizna, komercha, itd. (podkreślić, co komu bardziej pasuje) biorą górę.

 

Opublikowano

Jakie wycie na puszczy? Stwierdzam fakt, po prostu dzielę się opinią - jako klient końcowy nie musi mnie interesować co tam się dzieje za kurtyną, sprzedają produkt i produkt ma działać. W innym wypadku jest to kradzież i nie dostarczenie produktu w stanie odpowiednim do ceny, natomiast nie rozmawianie o tym i cicha zgoda też są formą ignorancji. Pewnie - łatwo twierdzić, że tak jest od długiego czasu i tak już zostanie - rozumiem to ale nie będę zatracał samego siebie i swojego zdania godząc się na to co mi ktoś (developerzy) narzuca - tym bardziej gdy dany produkt nie działa jak powinien.

Opublikowano

Zapraszam na forum UE to niektórzy szybko się przekonają gdzie tkwi problem w silniku czy developerach. Oni niektóre błędy usuwają po latach ;)

 

Ciągle dostają raporty o problemach z wydajnością, ale nie potrafią tego ogarnąć. UE5.5 to jeden wielki bug fest :lol2: W praktyce trzeba modzić żeby nie uwalić wydajności ze względu na problemy ze strony silnika. Póki co widzę 5.3 sprawiał najmniej problemów i dał spory boost względem 5.1.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...