Skocz do zawartości

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Sony PSSR oraz inne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Sheenek napisał(a):

Jak to najprosciej ogarnac? Dziala ze wszystkimi grami ktore mialy dlss?

W katalogu gry podmienić pliki na te z Cyberpunk 2077 2.21. Biblioteka nvngx_dlss.dll odpowiada za DLSS i DLAA, nvngx_dlssd.dll za Ray Reconstruction a nvngx_dlssg.dll za Frame Generation. W przypadku DLSS i DLAA trzeba dodatkowo zmienić ustawienia tak, żeby gra korzystała z Preset J. Można wymusić stosowanie tego presetu za pomocą NVIDIA Profile Inspector, globalnie lub dla danej gry.

Godzinę temu, ryba napisał(a):

Dobra, z tego co ogladam testy i przegladam Wasze wyniki - nowszy DLSS na tej samej jakosci = spadek wydajnosci lekki, ale znacznie lepszy obraz (mniej baboli). Ale mozna obnizyc jakosc na nowym = lepszy FPS, ale obraz dalej lepszy?

Jeżeli chodzi o RTX 40x0 to niewielki wpływ na wydajność, dla RTX 4070 Ti to 0,5 ms na klatkę w rozdzielczości 1440p, dla RTX 4090 podobnie w rozdzielczości 4K. 

Edytowane przez SebastianFM
  • Thanks 1
  • Upvote 1
Opublikowano
2 godziny temu, ryba napisał(a):

Dobra, z tego co ogladam testy i przegladam Wasze wyniki - nowszy DLSS na tej samej jakosci = spadek wydajnosci lekki, ale znacznie lepszy obraz (mniej baboli). Ale mozna obnizyc jakosc na nowym = lepszy FPS, ale obraz dalej lepszy?

Mi na RTX 3090 wyszło ~12% spadku wydajności na transformerowym Ray Reconstruction. Samo skalowanie rozdzielczości jest tylko ~3.4% wolniejsze od starego modelu. W 1440p przynajmniej tak jest.

  • Thanks 1
Opublikowano
15 godzin temu, Kadajo napisał(a):

Lipa tylko ze w MFS ekrany w kokpicie nadal smużą, może trochę mniej, ale nadal przeszkadza.

Jak dla mnie to nie ma żadnej różnicy w 1440p, a szkoda bo w VR bez DLSS nie da się grać, nie ma FG, do tego rozmywa kokpit...

 

Swoją drogą czemu FG nie działa w VR? Ktoś wie?

Opublikowano (edytowane)

 

 

chyba nie tylko ja mam problemy :E a kij wie czemu, jazdy się znaczył od sterów 561.09 ostatnie które działy, w 571.96  np naprawili god of wara rangorank dying light itp z dlss 310 i smiga zaś teraz CP crashe latają, jedyny trop też mnie prowadzi do physicX w Thron and Liberity crashe odpowiadały za physics po zmianie 561.09 smigało jak trzeba

 

Edytowane przez z1k
  • Confused 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, z1k napisał(a):

 

 

chyba nie tylko ja mam problemy :E a kij wie czemu, jazdy się znaczył od sterów 561.09 ostatnie które działy, w 571.96  np naprawili god of wara rangorank dying light itp z dlss 310 i smiga zaś teraz CP crashe latają, jedyny trop też mnie prowadzi do physicX w Thron and Liberity crashe odpowiadały za physics po zmianie 561.09 smigało jak trzeba

 

U mnie po prostu pomogło zwiększenie napięcia. Karta jest teraz obciążona jak nigdy wcześniej z nowym modelem DLSS + PT

Edytowane przez senac
Opublikowano

Może ktoś, komu to zatrybiło opisać krok po kroku jak podmieniać dlss, i konfigurować profile inspectora ?

 

ja zrobiłem tak:

1. czyszczenie sterów ddu

2.instalacja 571.96

3. pobranie inspectora 2.4.0.8

4. dodanie pliku xml

5. dupa blada opcji dlss brak

 

próbowałem jeszcze niby tego fixa do inspectora pod nowe stery, ale tam to samo, mało tego pokazuje wersję inspectora 2.4.0.1

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

Może ktoś, komu to zatrybiło opisać krok po kroku jak podmieniać dlss, i konfigurować profile inspectora ?

 

ja zrobiłem tak:

1. czyszczenie sterów ddu

2.instalacja 571.96

3. pobranie inspectora 2.4.0.8

4. dodanie pliku xml

5. dupa blada opcji dlss brak

 

próbowałem jeszcze niby tego fixa do inspectora pod nowe stery, ale tam to samo, mało tego pokazuje wersję inspectora 2.4.0.1

https://github.com/Orbmu2k/nvidiaProfileInspector/releases/tag/2.4.0.8

+ xml z załacznika do głównego folderu (albo ten co @Phoenix. podesłał)

CustomSettingNames.xml

Edytowane przez senac
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, SylwesterI. napisał(a):

to samo co robiłem i efekt ten sam :(

Coś robisz źle. Powinieneś mieć wersję 2.4.0.8 i możliwość wybrania presetu

 

 

Spoiler

obraz.png

 

Edytowane przez senac
  • Upvote 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • 🎮 Battlefield 6 – Aktualizacja Anticheat, Sezon 1 Battlefield 6 wystartował z rekordowym wynikiem, a w pierwszych tygodniach gracze rozegrali miliony bitew. Jednym z najgorętszych tematów stała się walka z oszustami — dlatego EA podsumowało pierwszy miesiąc działania systemów antycheatowych. 🛡️ 98% uczciwych rozgrywek po premierze Dzięki miernikowi Match Infection Rate (MIR) — określającemu szansę na spotkanie oszusta w danym meczu — wiemy, że tydzień po premierze aż ~98% gier było całkowicie wolnych od wpływu cheaterów. To efekt strategii skupionej nie tylko na banowaniu, ale przede wszystkim na zapobieganiu wpływowi oszustów na rozgrywkę. 🧪 Czego nauczyła nas otwarta beta? 🔒 Ponad 1,2 mln prób oszustw zablokowano jeszcze przed premierą. 📈 Udział uczciwych meczów wzrósł z 93,1% do ~98%. 🖥️ Aktywacja Secure Boot poszybowała z 62,5% do 92,5%, umożliwiając zastosowanie kolejnych warstw ochrony. 🚀 Pierwszy miesiąc po premierze W sam weekend premierowy zablokowano 367 tys. prób oszustw, a do dziś już 2,39 mln. Tylko 1,5% graczy PC nie ma jeszcze aktywnego Secure Boot — trwają działania, by pomóc domknąć te przypadki. EA monitoruje 190 źródeł cheatów, z czego 183 (96,3%) zaliczyły awarie, wykrycia lub wyłączyły swoje narzędzia. ➜ W skrócie: społeczność cheaterów została mocno zdestabilizowana. 🔍 Co dalej? EA pracuje nad kolejnymi zabezpieczeniami, m.in.: Wykorzystaniem dodatkowych funkcji bezpieczeństwa systemu (TPM 2.0, HVCI, VBS). Skuteczniejszym wykrywaniem sprzętowych narzędzi do oszukiwania — we współpracy z producentami platform. Usprawnieniem systemu zgłaszania naruszeń w grze. Modernizacją narzędzi operacyjnych dla analityków. Oraz… „ściśle tajnymi” nowymi mechanizmami wykrywania, które pojawią się po zakończeniu testów. 🔥 Walka trwa — ale przewaga rośnie. EA podkreśla, że systemy antycheat stale się rozwijają, podobnie jak oszuści. Kluczowe jest zgłaszanie podejrzanych graczy — każde zgłoszenie to dodatkowe dane, które pomagają szybciej eliminować zagrożenia i dbać o uczciwe pole bitwy. 🛡️ Bawcie się dobrze i grajcie fair. Do zobaczenia na polu walki! via  https://www.ea.com/pl/games/battlefield/battlefield-6/news/battlefield-6-anticheat-update-season-1?fbclid=IwZnRzaAOWwMtleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEeYXljdmzsKU6I-S3kT-x9NbFbskbm3FUjhqB3f-8tfycOYjvVJSshL44Y6FI_aem_kAHMQHE_P6eqUr7KeV0ijg
    • Siedziałem 1.5 roku na G9 49 - JEŻELI NIE GRASZ W SYMULATORY, to zakup totalnie bez sensu.  Do fps się nie nada - to jest jamnik wsród monitorów. Teraz wskoczyłem w lg45 ultra gear 800r i jestem zachwycony - na simy dobry i o wiele wiele lepszy w innych geach od G9 49.   Najbliższa zmiana gdzies pod tandem oled 5k2k 🫠
    • Tak, rozmawiają, wyglądają, zachowują się natywnie. Dla mnie to podstawa. Oczywiście scenariusz bardzo ważny ale w tym akurat nasi twórcy są mistrzami. 
    • W specyfikacji jest tak, więc raczej powinno być git ( płyta MSI PRO B760-P WIFI DDR4 ) M.2_1 (CPU, PCIe 4.0 x4)  M.2_2 (Chipset, PCIe 4.0 x4 / SATA)  
    • Próbowałem w to grac na padzie od iksa ale lepiej mi się grało klawiatura plus mysz
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...