lukadd 451 Opublikowano 22 godziny temu Opublikowano 22 godziny temu (edytowane) W dniu 12.12.2024 o 19:00, Kadajo napisał(a): Czyli technicznie rzecz biorąc problemem nie jest 12 czy 8 Vram tylko źle ustawienie bufora ? Ale aż mi się nie chce wierzyć ze nie ma "kary" i można np. użyć bez problemu tekstur 4K Kurde ciekawy przypadek ta gra. To działa na tej zasadzie, że jak dasz max bufor to gra przechowa w pamięci wszystkie textury w wysokiej rozdzielczości i tak je wyświetli. Nawet jak to będą jakieś dalsze textury, gdzie zbytnio z lupą różnicy nie znajdziesz. Jak dasz mniejszy bufor to część wybranych textur będzie przechowywana w niższej rozdzielczości tak wyświetlona. Gra sobie to sama dobiera w zależności od sceny. Mogą to być plakaty czy jakieś inne poszczególne textury. Tu masz porównanie z jednej sceny i przy okazji widać użycie vram. Bufor med vs max. Na buforze med głównie widać niższej rozdzielczości textury na piasku na płachcie w prawej dolnej części ekranu, czy np. ten duży kamień. Minimalnie plakaty bardziej rozmyte. Ale zdecydowana większość textur jest dalej w wysokiej rozdzielczości. https://imgsli.com/MzI3MzM3 Ogólnie działa to dynamicznie i w zależności od sceny i gdzie jesteś będzie się zmieniać. W tej scenie już przy buforze high, będziesz miał te textury piasku w wysokiej rozdzielczości. Na teksturach plakatów z pewnego dystansu zaobserwujesz jedynie trochę większe rozmydlenie itd. Ogólnie bufor High jest optymalny. Ale jak ktoś gra w 1080p to i med czy może nawet low styknie nie robiąc masakry dla całokształtu. Dodatkowo gra przy instalacji daję możliwość nie instalowania całej paczki textur w hi-res (~40GB). Tego nie testowałem, ale wtedy wygląda na to, że po prostu wszystkie textury będą w niższej rozdzielczości. Edytowane 22 godziny temu przez lukadd 1
PiPoLiNiO 359 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Wczytywanie tekstur jest mocno widoczne nawet na 4090. Zwłaszcza przy pływaniu łodzią.
azgan 816 Opublikowano 2 godziny temu Autor Opublikowano 2 godziny temu (edytowane) To jest doczytywanie obiektów tz. LOD a nie textur a idTech nie radzi sobie z roślinnością o czym zresztą już pisałem wcześniej. Nawet na oficjalnym gameplayu od MachineGames widać jak był ten etap w łodzi pokazywany na co zresztą zwrócił uwagę Mestre 10 miesięcy przed premierą i jak widać nie poprawili tego i nie poprawią bo to silnik do zamkniętych pomieszczeń typu Doom a nie do pół sandboxów Na tym fragmęcie rozgrywki jest to szczególnie widoczne właśnie przez to że płyniemy a ten z początku gry gdzie jest dżungla nie ma aż takich problemów bo się wolniej przemieszczamy a sam obszar jest korytarzowy. Edytowane 1 godzinę temu przez azgan
Phoenix. 471 Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu 11 minut temu, azgan napisał(a): i nie poprawią bo to silnik do zamkniętych pomieszczeń typu Doom a nie do pół sandboxów Nie poprawia bo im sie nie chce, a nie, ze jest to niemozliwe
Jaycob 503 Opublikowano 1 godzinę temu Opublikowano 1 godzinę temu W dniu 14.12.2024 o 11:04, azgan napisał(a): Dokładnie, bardzo często występuje takie smużenie na UE5.
JeRRyF3D 502 Opublikowano 45 minut temu Opublikowano 45 minut temu (edytowane) 20 minut temu, Jaycob napisał(a): Dokładnie, bardzo często występuje takie smużenie na UE5. To nie cecha UE, a generalnie gier używających RT. A ponieważ ostatnio lwia część wychodzi na UE, to tę cechę klei się z automatu do UE. Ale to RT. Próbkowanie i szumy (i walka & algorytmy ze skutecznym "odszumianiem"), to cecha RT. Edytowane 45 minut temu przez JeRRyF3D
tomcug 455 Opublikowano 42 minuty temu Opublikowano 42 minuty temu Po prostu z powodu wydajności musi być stosowana niska liczba próbek na piksel, co powoduje ogromne zaszumienie, z którym odszumiacze sobie nie do końca radzą. Ten efekt występuje w każdej grze z RT, łącznie z BFV, czyli chyba pierwszym tytułem ze śledzeniem promieni. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się