Skocz do zawartości

Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, Kadajo napisał(a):

No tak tylko coś się faktycznie za tym spadkiem kryło, a nie teraz dodadzą 3 promienie więcej, położą całą generację kart na plecy a grafika praktycznie się nie zmieni :hihot:

Popatrz na takiego Stalkera 2,nawet nie trzeba RT, bo tam w tej grze jest zero RT, nawet dynamicznych cieni nie dali od latarki, zwalone oświetlenie, a i tak ubija najmocniejsze GPU :E

  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, lukadd napisał(a):

Popatrz na takiego Stalkera 2,nawet nie trzeba RT, bo tam w tej grze jest zero RT, nawet dynamicznych cieni nie dali od latarki, zwalone oświetlenie, a i tak ubija najmocniejsze GPU :E

I to też jest ciekawy temat pod rozkminę, bo... coś te 4090 dojeżdża.
Widać więc, jak ważne są umiejętności devów, zarządzanie zasobami, znajomość myków. 

Opublikowano
3 minuty temu, lukadd napisał(a):

Popatrz na takiego Stalkera 2,nawet nie trzeba RT, bo tam w tej grze jest zero RT, nawet dynamicznych cieni nie dali od latarki, zwalone oświetlenie, a i tak ubija najmocniejsze GPU :E

XyUoKa.gif

 

Dobra pany, bawcie się dobrze, ja pasuje ;)

  • Haha 1
Opublikowano

My też pasujemy. Nie chodzi o bitkę, tylko czasami listka / kubeł zimnej wody na głowę dla nas wszystkich (!), gdy się zagalopujemy, twierdząc, że gry się nie zmieniają, a cała moc psu w dupę.
Gry się zmieniają wizualnie bardzo (czy potrzebnie - to temat na inny wątek). Ale my zbyt szybko przyzwyczajamy się do jakości, która staje się normą = przestaje być widoczna. ;)

Opublikowano (edytowane)

Niektóre gry trzeba po prostu odpuszczać i przyjmować z przymrużeniem oka na to co twórcy wyczyniają :E

 

A jeśli chodzi o RT to taki Indiana z tym PT ma na prawdę relatywnie niskie wymagania vs taki CP2077, Wukong czy AW2.

Edytowane przez lukadd
  • Upvote 1
Opublikowano
7 godzin temu, Kadajo napisał(a):

Bo karty są za słabe do RT, powtarzam to od 2018 roku :cool:

 

Pamiętam jak przy Battlefildzie 5 wszyscy podjarani, że łooo RT a ja wtedy sobie myślałem "na co to komu w dynamicznej grze".

RT miał zmienić oblicze gier i zmienił. Może i jest mniej klatek, ale za to są szumy, artefakty i smużenie :rotfl2:

  • Upvote 1
Opublikowano
21 minut temu, JeRRyF3D napisał(a):

I to też jest ciekawy temat pod rozkminę, bo... coś te 4090 dojeżdża.
Widać więc, jak ważne są umiejętności devów, zarządzanie zasobami, znajomość myków. 

Developer nie zoptymalizuje sobie kodu w takim UE bo i tak nie potrafi.

Dlatego gry na UE działa jak działają póki ktoś nie klepie na nowszym poprawionym buildzie to nic nie wskóra. Optymalizować to może najwyżej przez cięcia nic poza tym.

Niezależnie czy to RT czy nie żaden developer na UE nie grzebie na poziomie shaderów by je uprościć by uzyskać lepszą wydajność. Materiałów na temat optymalizacji jest sporo tylko takie rzeczy to ogarniają mądre głowy pracujący na swoich silnikach.

Za dużo mądrych głów przeszło do 4A Games gdzie stworzyli rozwinięcie XRAY-a 

  • Upvote 1
Opublikowano
15 minut temu, Pentium D napisał(a):

Pamiętam jak przy Battlefildzie 5 wszyscy podjarani, że łooo RT a ja wtedy sobie myślałem "na co to komu w dynamicznej grze".

RT miał zmienić oblicze gier i zmienił. Może i jest mniej klatek, ale za to są szumy, artefakty i smużenie :rotfl2:

No, ale dzisiaj mamy takie czasy, że taki Indiana nawet  z RTGI robi średnio 100fps w natywnym 4k na 4090.

 

Gdzie z drugiej strony wywalają ci takiego Stalkera, który grama RT na oczy nie widział, ma wszystko zwalone, pop in jeszcze większy i inne doczytywania niż w Indianie i ledwie 55fps w średnim robi 8:E

 

patrząc na testy ppc w 4k.

Opublikowano (edytowane)

Bo popełnili błąd mogli zostać na 4.x zamiast pchać we wczesny build 5.x

 

Ciekawostka to pierwszy Stalker na DX9 już miał GI można było włączyć odpowiednią komendą i to samo tyczy się Metro 2033 także za pomocą tej samej komendy ;)

 

 

 

 

Edytowane przez sideband
Opublikowano
W dniu 15.12.2024 o 20:34, JeRRyF3D napisał(a):

Teraz ocieramy się o Unreal 5.5 i walczymy o jego ujarzmienie = wydajność 4K 120 fps. Ale po nim, to ja już nie wiem, gdzie poprzeczka? I jeżeli ktoś twierdzi, że gry się nie zmieniają, a moc idzie w kibel, to albo jest nieobiektywny, albo nieświadomy zmian. Bo one są ogromne. Tylko my zbytnio do nich przywykliśmy, że przestajemy je widzieć, a jesteśmy tak blisko ideału wizualnego (fizykę pomijam), że wszelkie "poprawki" i ulepszenia są, jak niuanse (rt off / rt on / pt off / pt on) - więc je albo pomijamy, albo nie widzimy. A to żre moc! A wystarczy je wyłączyć i... świat znów staje się piękny. :)

Technika może iść do przodu ale jak to się mówi końcowy juzer czasami tego nie dostrzega i też czasem trudno go o to winić. Ostatnio ograłem sobie Black Mesa z upscaling 1.20 w 1440p i naprawdę nie widzę jakiejś dużej różnicy od takiego RE7/8. Owszem, tekstury są piękniutkie, ale wrażenia ogólne wczucia się w obraz monitora bardzo podobne.

 

A i owszem, mam te poczucie, że moc idzie w kibel w niektórych przypadkach. Np. kiedyś gry miały po 15GB, zasuwały na klasycznym hdd, teraz mają po 90-120GB i śmigają na 20krotnie szybszych M.2 A czasy wgrywania poziomu są bardzo podobne.

Opublikowano
Godzinę temu, JeRRyF3D napisał(a):

i?

I nadal nie odpowiedziałeś na pytanie w kwestii dlaczego stare gry sprzed nawet 20-25 lat po dodaniu np. RTX Remix mają nagle takie same wymagania jak dzisiejsze gry odpalone z RT I PT.

Opublikowano
15 godzin temu, Gothic napisał(a):

I nadal nie odpowiedziałeś na pytanie w kwestii dlaczego stare gry sprzed nawet 20-25 lat po dodaniu np. RTX Remix mają nagle takie same wymagania jak dzisiejsze gry odpalone z RT I PT.

Do każdej gry wrzucane są te same biblioteki z tym samym kodem od NV dlatego implementacja jest zawsze taka sama i tym samym wydajność, ale wynik końcowy w postaci ogólniej lepszej oprawy już niekoniecznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...