Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@wallec z ciekawości możesz sprawdzić czy Strażnicy Galaktyki sypią się po cichu z błędem w systemowym podglądzie zdarzeń podczas wyłączania gry? Na Windowsie 11 23H2 nie było tego problemu, pojawił się wraz Windows 11 24H2 - było trochę poprawek systemowych w tym czasie, Ty akurat grasz więc może masz ten system?

----------------

Dobra, nie było tematu bo widzę na screenie, że masz Windows 10 a tam problem nie występuje.

Edytowane przez caleb59
  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Jakby ktoś miał głupie rozważania...
Zmieńcie sobie DLSS Q na P i na takim rtx3070 wydajność nie będzie odstawała od rtx5060ti. :E
Po OC, bez podnoszenia power limitu będzie czasem równał się z rtx4070, po obniżeniu DLSS do performance. Wystarczy podnieść o bezpieczne 180mhz taktowanie rdzenia i 650mhz taktowanie pamięci i wypłaszczyć krzywą ponad 1.012v... Choć wolę już UV do 74% PL ~165w i maksymalnych 1905mhz 900mv, gdzie power limit pozwala na ~1845mhz 860mv przy pełnym obciążeniu, a tyle robi fabryka w dellu OEM. Wydaje się to u mnie stabilniejsze niż sam UV, bo karta reguluje sobie granicę napięcia, gdy power limit jest poniżej max.

Jednak jedyna sensowna karta do zmiany to rtx5070 lub rtx4070super lub przyszły superek z 18gb, ale cena znów zabije jego sens. 

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano (edytowane)

Ale przynajmniej nie muszę dopłacać 1000 zł lub min. 700 zł przy używanej, po to by mieć jakieś 49fps zamiast ~40fps. :EMogłem napisać że względem rx9060xt, bo chodziło mi o FSR4 w tym porównaniu.
Po prostu te prawie x1,4 więcej wydajności rtx5070 względem rtx5060ti za bardzo boli, by nie dopłacić paru stówek, mimo że nie potrzebuję takiej karty.

Przy 400-500 zł zmieniłbym dla samego poboru po UV, finansując imperium zielonej chciwości.

Edytowane przez musichunter1x
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, tomcug napisał(a):

Na 5060 Ti też możesz dać DLSS P i też FPS wzrośnie %-)

Na 5060ti 16GB Vram można na spokojnie zapodać 3000mhz na GPU i + 2000mhz na memkach :) 

 

3.jpg

 

4.jpg

Edytowane przez leven
Opublikowano

@leven Dzięki temu jest bliżej rtx4070 przy 130-150w... A co jest jeszcze blisko tej karty? Rtx4070 po UV do 145w. :E Wtedy przynajmniej nie mam zagwozdki czy pcie obniży wydajności, bo widziałem kilka gorszych wyników nawet dla 16gb.

 

Dla samego mniejszego poboru mocy może wezmę rtx5060 super. Może 12gb wersja będzie jednoznacznie lepsza od rtx3070. Tylko znowu te PCIE 3.0 x8...

RTX3070 z 10-12gb byłby nieśmiertelną kartą.

Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, musichunter1x napisał(a):

@leven Dzięki temu jest bliżej rtx4070 przy 130-150w... A co jest jeszcze blisko tej karty? Rtx4070 po UV do 145w. :E Wtedy przynajmniej nie mam zagwozdki czy pcie obniży wydajności, bo widziałem kilka gorszych wyników nawet dla 16gb.

 

Dla samego mniejszego poboru mocy może wezmę rtx5060 super. Może 12gb wersja będzie jednoznacznie lepsza od rtx3070. Tylko znowu te PCIE 3.0 x8...

RTX3070 z 10-12gb byłby nieśmiertelną kartą.

12GB Vram na dzisiaj ?  Nie rób tego. Zobacz co generuje W3 w 2160p przy DLSS performance bez FG.

Ustawienia graficzne max.

 

5.jpg

 

DLSS jakość + FGx2 i juz ponad 15GB Vram.

 

6.jpg

Edytowane przez leven
Opublikowano (edytowane)
40 minut temu, leven napisał(a):

12GB Vram na dzisiaj ?  Nie rób tego. Zobacz co generuje W3 w 2160p przy DLSS performance bez FG.

Ustawienia graficzne max.

Nie każdy jest więźniem ustawień max. ;) Poza tym ten Vram to chyba alokacja, a nie użycie?

40 minut temu, leven napisał(a):

DLSS jakość + FGx2 i juz ponad 15GB Vram

FG i tak nie zamierzam używać grając na 60hz, a gdy mam dopłacać prawię drugie tyle względem obecnej to nie po to by grać w 43 FPS. Zejdę z RT oraz czym tam jeszcze i będzie 60fps nawet na obecnej karcie. 54fps z FG x2 też nie wydaje się być używalnym ustawieniem.

 

Ale dzięki za przypomnienie o W3. Będzie coś nowego do testu, bo nie uruchamiałem odświeżonej wersji.

 

 

Edit. Zerknąłem do testu W3 na naszym portalu, a to kolejna gra, która udowadnia że nie warto zmieniać takiej karty na 5060ti / rx9060xt, póki nie używa się ustawień zjadających Vram /RT. Na szczęście chociaż w innych grach zysk wydajności bywa większy.

4k z DLSS Q, przy performance byłoby to już praktycznie 60fps.

 

Screenshot_20250731-180810.png

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano (edytowane)

Jak sobie życzysz. Poobcinaj jakość, wyłącz RT i ?

W3 z RT ON max jest piękny. Ale żre Vram, dla tego wolałem 16Vram, niż 12 Vram.

 

EDIT: Alokacja ? Właśnie od tego zależy na płynnośći rozgrywki bez zapełniania Vram pod korek i nagle spadek  FPS, szarpanie, itd.

Edytowane przez leven
Opublikowano

Ty się naucz co to jest alokacja a później doradzaj kto jakie ma pojemności kupować bo bladego pojęcia nie masz o czym piszesz.

28 minut temu, musichunter1x napisał(a):

Nie każdy jest więźniem ustawień max. ;) Poza tym ten Vram to chyba alokacja, a nie użycie?

FG i tak nie zamierzam używać grając na 60hz, a gdy mam dopłacać prawię drugie tyle względem obecnej to nie po to by grać w 43 FPS. Zejdę z RT oraz czym tam jeszcze i będzie 60fps nawet na obecnej karcie. 54fps z FG x2 też nie wydaje się być używalnym ustawieniem.

 

Ale dzięki za przypomnienie o W3. Będzie coś nowego do testu, bo nie uruchamiałem odświeżonej wersji.

 

 

Edit. Zerknąłem do testu W3 na naszym portalu, a to kolejna gra, która udowadnia że nie warto zmieniać takiej karty na 5060ti / rx9060xt, póki nie używa się ustawień zjadających Vram /RT. Na szczęście chociaż w innych grach zysk wydajności bywa większy.

4k z DLSS Q, przy performance byłoby to już praktycznie 60fps.

 

Screenshot_20250731-180810.png

Dziwnym trafem na karcie 12gb nie brakuje vram i jest większy fps na wydajniejszej karcie z mniejszą ilością pamięci 🤣

  • Upvote 1
Opublikowano
49 minut temu, Phoenix. napisał(a):

Dziwnym trafem na karcie 12gb nie brakuje vram i jest większy fps na wydajniejszej karcie z mniejszą ilością pamięci 🤣

Na jego obronę... W RT bierze więcej Brak, ale wątpię żeby ponad 12gb w DLSS performance 4k. :E

 

Na ampere i tak rzadko kiedy używa się RT, bo jest dość słabe do tego, a z RT na transformerze traci kolejne kilka %.

RE4R też straszą jak Vram pożera, a wystarczy nie odpalać RT, które było tam dodane na siłę oraz efektów włosów i rozwiązuje to większość problemów z Vram. Nawet RTX4060 może to ogrywać w 4K z DLSS, pewnie w kulawych 60fps, ale rtx3070 już bez problemu.

Opublikowano
10 minut temu, musichunter1x napisał(a):

RE4R też straszą jak Vram pożera

No bo generalnie sporo żre, na kartach z 8 GB VRAM trzeba ustawić paczkę tekstur 2 GB zamiast maksymalnej 8 GB, dopiero wtedy jest dobrze. Inna sprawa, że te tekstury 2 GB wyglądają tak samo jak 8 GB %-)

1 godzinę temu, musichunter1x napisał(a):

Edit. Zerknąłem do testu W3 na naszym portalu, a to kolejna gra, która udowadnia że nie warto zmieniać takiej karty na 5060ti / rx9060xt, póki nie używa się ustawień zjadających Vram /RT. Na szczęście chociaż w innych grach zysk wydajności bywa większy.

W Wieśku sporo VRAM zżera dopiero z włączonym RT, ale też nie jest tak, że bez 16 GB nie podchodzić.

  • Like 1
Opublikowano

Nie, jak ustawisz tekstury 8 GB na karcie z małą ilością VRAM, to FPS leci na pysk powyżej 1080p.

s.png.315436d20b46786a3796c39ba6afd787.png

Także trzeba ten VRAM mieć do maksymalnych tekstur ;) Co więcej, seria RTX 5000 notuje dużo bardziej brutalne spadki przy zapchanym VRAM niż RTX 4000, to taka inna ciekawostka. Bez większego znaczenia praktycznego, bo przy zapchanym VRAM i tak nie da się grać nawet na najnowszym procu z PCIe 5.0, ale tak jest.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, tomcug napisał(a):

Nie, jak ustawisz tekstury 8 GB na karcie z małą ilością VRAM, to FPS leci na pysk powyżej 1080p.

Chodzi mi tylko o to, czy ładuje rzeczy z ramu do Vramu. Może tylko to zmienia te ustawienie, aby zbyt mała przepustowość nie powodowała doczytywania tekstur? Po prostu nie wiem jaki był ich zamysł, skoro nie widać różnicy :E   

Edytowane przez musichunter1x

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Tak, może źle napisałem - nie odnosiłem się do konkretnych Twoich pamięci, tylko tak bardziej ogólnie. Moduły CL30 wcale nie są jakoś specjalnie szybsze od CL36, a obecnie przy kombinacjach producentów potrafią być wolniejsze...    
    • Tą płytę doradzałem ostatnio koledze z forum ale ty ją odradzałeś mówiłeś że to wymysły są a teraz sam doradzasz to samo😊
    • nie X870 a X870E, bo to kolosalna różnica musisz sam zdecydować co ci bardziej odpowiada, od wyjśc/wejśc po bolączki jednej i drugiej   masz podwieszonego posta z tabelą, wyswietl sobie jedną i drugą , obydwie mają kulawe audio, tylko alc897, ale x670e ma 4 m2, a x870e tylko 3, co komu pasuje itd    osobiście bym nie dopłacał, wolałbym 4 m2.. ale to ja
    • Samych Castlevanii uzbierałem 10, ale niektóre pewnie tylko sprawdzę.   Castlevania SNES Castlevania IV Rondo of Blood (PC Engine) Symphony of the Night (PS 1) (Game Boy Advance / DS) Aria of Sorrow Portrait of Ruin Dawn of Sorrow Order of Ecclesia Harmony of Dissonance Circle of the Moon Harmony of Despair (traktuję ją jako mechaniczne podsumowanie serii na PS3 /Xbox, zbalansowana jest pod coopa)   Metal Slug trochę Megamana trochę Metroid np. Fusion do retro handhelda The Legend of Zelda: Ocarina of Time  Discworld point and click God Hand kiedyś RE:Outbreak, gdy zacznę ponownie ogrywać oryginalne 1-3 Silent Hill 1, 2 raczej na PC z HD modami lub co tam znajdę na monitorze CRT DMC 1, 3, w trakcie na PC, a będzie jeszcze 5 i może 4  Zone of the Enders 2nd Runner, jakoś nie dokończyłem Do popatrzenia na sprity i mechaniki dawnych bijatyk: może Street Fighter Alpha 3 / MAX oraz Darkstalkers, gdybym dalej był głodny   I "zwieńczenie retro" to Ninja Gaiden 1-2 na xboxy. Chyba ich jedyny ex, który mnie interesuje. Sigmy oraz porty są innymi wersjami gry, ponieważ stracili kod źródłowy.    Jeszcze napatoczy się starszych tytułów, bo to lista na szybko, a współczesnych masy gier szkoda wymieniać. Akurat robię retro handleda ze smartfona, a jak będzie niewygodnie w gamesir g8 to wymienię na coś z chin lub nastąpi powrót na PC. Dawno temu odrzuciłem sporo tytułów, przy okazji nadrabiania i odbijania się od gier na emulacji z WiiU i przeglądania gier z playstation 1-3, choć trzeba będzie zrobić rewizję odrzutków.  Współczesne "retro" do nadrobienia to m.in.: DEVIL BLADE REBOOT Shadow of the Ninja - Reborn Oh, jeszcze oryginalne Dead Space 1 i 2   Nex Machina Signalis Bloodstained: Ritual of the Night Forgive Me Father 2 Vanquish Demon's Souls z PS3 (rozgrzebane, do okolic smoka) Lost Planet 1, 2 (pudełko od lat leży, kupiłem z sentymentu do trailerów i artykułów, jakoś nie odpalając.) Od biedy seria yakuza do 6, ale szkoda mi czasu na to i wystarczy mi same, już skończone Y0. ....iii musiałem zapomnieć dodawać do list steam.   Koniecznie muszę jeszcze skończyć RE:Village, ale przy nadrabianiu całej serii, w końcu DLC do RE7 zaczęło mnie męczyć, stąd skok w DMC. Po nowym RE z 2026r wskoczę w Dying Light 1. Podejrzewam że będzie to najlepsza mechanicznie gra "SP" o Zombi, więc zostawiłem na koniec. RDR2 czeka na odpowiedni nastrój.  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...