Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 minuty temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Pomijając ich kwestie techniczne, tak ten wygląd zawsze mnie odpychał. Nawet nie tyle te kryształki, co brak koloru czarnego

Pójdą pod H2O i nabiorą szlachetności :)

Opublikowano (edytowane)
Opublikowano

Czyli tak jak myślałem, 8000+ :) Nie no, ja tam nie widzę w tym sensu żadnego. Ale dzięki za linki. Może ktoś skorzysta. Tak jak patrzyłem to 6400 2x24 to te same timingi co i u mnie. Myślałem, że są też jakieś lepsze.

Opublikowano

:D moje Vipery 8200 wracają do sklepu bo nie są w stanie utrzymać 8000, nawet luźnymi timingami. 

 

Krew mnie zalewa, że moje Lexary 6400 maja zablokowany VDD VDDQ bo na 1.43v włączają się nawet na 8200 z jakimiś tam timingami i prundu im brak na stabilizacje. 

Opublikowano

Miałem Vipery 8000cl36 i im 1.55v wystarczało żeby wczytać pulpit na 8000mhz cl36 ... Stabilności 0. 7800mhz to samo, więc trochę bieda. Wziąłem teraz viperki 2x32gb tylko dlatego że są w cenie praktycznie 2x16. Liczę na adie i że dualrank nadrobi słabości binu względem single rank :)

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, ernorator napisał(a):

moje Vipery 8200 wracają do sklepu bo nie są w stanie utrzymać 8000, nawet luźnymi timingami. 

Mam takowe i robiły 8000c34, może nie na jakiś super timingach, ale do dopracowania. Mam je jeszcze.

 

8200c36Patriot.thumb.PNG.4965e83fc0e07932100c8cb14d65894e.PNG

15 minut temu, NoviAMG napisał(a):

Miałem Vipery 8000cl36 i im 1.55v wystarczało żeby wczytać pulpit na 8000mhz cl36 ... Stabilności 0

Moje 8000cl36 stabilnie Karhu robiły na 1.56v GDM wyłączone.

Edytowane przez ju-rek
Opublikowano

Na tych egzemplarzach popuszczenie timingów itp nie dawało nic, według mnie bad bin adie.  A sn to jakoś niecała połowa 23r, więc może pakowali co leciało, i wywalone w klientów? Liczę na adie w dual rank, więc zadziadkuje na 6400mhz :E

Opublikowano (edytowane)

@NoviAMG

Vipery pod AM5 to są jakieś dziwne biny naprawdę. Wielu ludzi ma z nimi problemy i to nawet nie  z podkręcaniem/ustawianiem timingów, ale w ogóle z jakąkolwiek stabilnością przy prędkości podanej przez producenta(7800/8000/8200). Ty jeszcze kupiłeś teraz DR, to dopiero będzie "zabawnie". ;)

 

 

@maxmaster027 @ju-rek

Ja się dalej boksuje z moim zestawem i trafiłem na ścianę  w przypadku dwóch wartości i nie bardzo wiem czy mogę jakkolwiek to obejść(8000MT/2000/CL34-38/VDD1.56):

 

TRDRDSC - cokolwiek poniżej 10 wywala testmem5 w ciągu kilku sekund, a powinno robić 1.

TWTRL - cokolwiek poniżej 20 tak samo, wywala testmem5 w ciągu kilku sekund.

 

Próbowałem luzować inne timingi - bez efektu. Ktoś ma jakiś pomysł może? 

Edytowane przez Imm
Opublikowano

@Imm

Wyszedłem z założenia że patriot ma binowanie w głębokim poważaniu, dlatego spróbowałem teoretycznie adie za 560zl :). Za 64gb cena wydaje się oki. Ale bardziej mnie ciekawi co one ukręcą :). 

Opublikowano (edytowane)

Ja mam z nimi taki problem jak napisałem. Ty takowych nie masz sądząc po wklejonych SS.

 

Natomiast pozostałe ustawienia możesz jeszcze zejść, CL32 robią u mnie na 1.59V, Cl30 przechodziło benchmarki przy 1.65V, wyżej nie próbowałem.

Edytowane przez Imm
Opublikowano (edytowane)

Swoją drogą @ernorator z którego roku/tygodnia Twoje są? Moje 15 tydzień 2023.

 

Nie znalazłem niczego podobnego w sensie problemu jaki ja mam nigdzie, zapytam jeszcze na forum overclock.

Edytowane przez Imm
Opublikowano

Patrząc po tym jakie masz VDD IO aż dziw bierze, że w ogole sie komputer uruchamia. Dość duza rozbierzność Mem VDDQ jest ponad 1.43V bo nie reportuje Ci w zentimings, a VDD IO masz 1.15V. To sa napiecia komunikacyjne, jedno odnosnie pamieci, drugie bardziej na lini CPU - RAM. Operują podobna iloscia danych wiec taka rozbierznosc może wpływać na gorsza stabilnosc. U AMD te napiecia mozna miec w roznych wartosciach ale nie az tak :) INTEL LUBI VDD=VDDQ ale nie AMD. Tutaj jak dasz 1.3 VDDIO to VDDQ 1.3-1.35~ wiec raczej tutaj jest problem a nie ze zle pamieci. 

 

 

Cytat

 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, maxmaster027 napisał(a):

Patrząc po tym jakie masz VDD IO aż dziw bierze, że w ogole sie komputer uruchamia. Dość duza rozbierzność Mem VDDQ jest ponad 1.43V bo nie reportuje Ci w zentimings, a VDD IO masz 1.15V. To sa napiecia komunikacyjne, jedno odnosnie pamieci, drugie bardziej na lini CPU - RAM. Operują podobna iloscia danych wiec taka rozbierznosc może wpływać na gorsza stabilnosc. U AMD te napiecia mozna miec w roznych wartosciach ale nie az tak :) INTEL LUBI VDD=VDDQ ale nie AMD. Tutaj jak dasz 1.3 VDDIO to VDDQ 1.3-1.35~ wiec raczej tutaj jest problem a nie ze zle pamieci. 

 

 

 

Niestety, to nie jest problem. Od czasu kiedy napisałem pierwszą wiadomość do Twojej odpowiedzi - dyskusję przeniosłem na forum overclock i tam też jedna osoba zwróciła na to uwagę, więc VDDIO zostało ustawione na 1.35V. Nie zmieniło to nic. Teraz na szybko zbliżyłem je jeszcze bardziej do siebie 1.35 do 1.38 aby być skrupulatnym - efekt jest taki sami, wywala się prawie natychmiastowo przy TRDRDSC=1 (generalnie na każdym poniżej 10). Próbowaliśmy również innych terminacji, siły sygnału itp... bez skutku. Jeśli masz jeszcze jakieś sugestię - chętnie spróbuję, bo na obecną chwilę - wygrywa teoria, że jest to jakiś dziwny bin lub konstrukcja pamięci(o czym wspomniał Jurek).

 

xxxx3.jpg.841870f1fdf50a9bffa89c9db16ca360.jpg

Edytowane przez Imm
Opublikowano
4 godziny temu, Imm napisał(a):

Niestety, to nie jest problem. Od czasu kiedy napisałem pierwszą wiadomość do Twojej odpowiedzi - dyskusję przeniosłem na forum overclock i tam też jedna osoba zwróciła na to uwagę, więc VDDIO zostało ustawione na 1.35V. Nie zmieniło to nic. Teraz na szybko zbliżyłem je jeszcze bardziej do siebie 1.35 do 1.38 aby być skrupulatnym - efekt jest taki sami, wywala się prawie natychmiastowo przy TRDRDSC=1 (generalnie na każdym poniżej 10). Próbowaliśmy również innych terminacji, siły sygnału itp... bez skutku. Jeśli masz jeszcze jakieś sugestię - chętnie spróbuję, bo na obecną chwilę - wygrywa teoria, że jest to jakiś dziwny bin lub konstrukcja pamięci(o czym wspomniał Jurek).

 

xxxx3.jpg.841870f1fdf50a9bffa89c9db16ca360.jpg

No mam pewnie obniż napiecie VSOC do 0.95V VDDG IOD 900 VDDG CCD 850, VDDP 1.02V ustaw VDDQ i IO na te sama wartosc w zakresie 1.36- 1.39V, ustaw nitro na 2-3-1 wyłacz memory context restore, zmien tWTRS na 6 a tWTRL na 24. Nie przekraczaj -CO 15 podczas robienia tego testu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Jak chcą ludziom zaimponować to niech wrzucą jak sprzątają jedno z nielegalnych składowiska odpadów, najlepiej tych chemicznych
    • Tutaj w filmie masz sporo odpowiedzi. Ale ciekawie odpowiadają kolesie w komentarzach. cytat: "(...)  Cóż, no silników, nawet tych komercyjnych czy open sourcowych jest stosunkowo dużo. Własnych technologii jest jeszcze więcej. A nie jest tak, że kolejne nowe nie powstają. Także z pewnością nie grozi nam robienie wszystkich gier na UE5. Szczególnie, że wielkie korporacje lub duże studia jednak dalej trzymają się swoich rozwiązań. Rockstar - RAGE, Ubisoft - UbisoftAnvil/Snowdrop, EA - Frostbite, Creative Assembly - Warscape, Bohemia Interactive - RV/Enfusion, IO Interactive - Glacier itd. a jeszcze jest pełno firm, które udostępniają swoje silniki jak Crytek - CryEngine, Relic/Supergiant/podstudia Microsoftu - Essence Engine czy XNA, Bethesda - idTech i jego mutacje i wiele innych. No i na to wszystko mamy typowe silniki do wszystkiego (plus kilka znanych przykładów): Godot (Brotato, Dome Keeper), PyGame (stos visual novel), RPG Maker (klasyk, ale wyszedł na nim też np. Felvidek), Gamemaker (Undertale, Stoneshard, Forager, Hyper Light Drifter, Norland, Katana ZERO, ZERO Sievert, Hero Siege, Loop Hero), Unity (Rust, Cities Skylines, The Forest, Fall Guys, Raft, Subnautica, RimWorld, Unturned, Valheim, Cuphead, Kerbal Space Program, Ori Cult of the Lamb) i całą rodzinę UE PUBG, Deep Rock Galactic, ARK, Black Myth Wukong, Civ VI, Squad, Hogwarts Legacy, Palworld, Rocket League, Manor Lords, Sea of Thieves, Stray) (...)".        cytat: "I już się zebrało grono znawców enginów wszelakich i przede wszystkim unreala, większość z Was zna ten engine tylko z wiadomości na portalach. Pracuję zawodowo na UE od wersji 4.2 i na podstawie swoich doświadczeń oraz doświadczeń kolegów z branży, mogę śmiało stwierdzić że na ten moment nie ma żadnej konkurencji dla UE, stworzenie inhouse'owego enigina który byłby konkurencją jest za drogie dlatego większość twórców AAA przesiada się właśnie na niego. Co do plotek o shutteringu i innych bzdetach wyssanych z palcach - ue jak każdy engine posiada optymalizację i jest tylko narzędziem, to od użytkownika zależy jak to wykorzysta/zoptymalizuje."     cytat: " Dużo politycznych odpowiedzi na temat tego dlaczego korzysta się z Unreal'a, a porzuca własne silniki. Rzeczywista powinna brzmieć tak, że firmy tną koszty i taniej jest korzystać z gotowego produktu niż opłacać doświadczonych pracowników i rozwijać swój produkt. Efekty tego widzimy w ostatnich latach, optymalizacja leży, a nowe gry nie oferują niczego innego niż jej poprzedniczki. Nie wspomnę już o sztucznej inteligencji i fizyce w grach, które aktualnie nie istnieją. Po prostu firmy chcą tylko więcej gier, szybciej i jak najtaniej. Jakość schodzi na co raz dalszy plan.  Mieliśmy niesamowicie dobry gamedev w Polsce i masą doświadczonych pracowników znających się na rzeczy. Niestety studia ich nie doceniały, nie chciały godnie płacić i paradoksalnie za to że są dobrzy byli zwalniani, gdyż kosztowali więcej niż randomy ściągane przez HR. W efekcie Ci przebranżowili się na pochodne technologie, a naszymi silnikami nie miał kto się zająć. Ściągnięcie byłych pracowników po takim potraktowaniu stawało się co raz bardziej niemożliwe albo absurdalnie drogie. Aktualnie kadry naszych Polskich studiów zasilane są całkowicie nowymi zespołami, często ściąganych z całego świata.  Po aktualnych raportach widać, że koszty obsługi Unreal'a z czasem zbiegły się, a nawet przewyższyły dawne koszty utrzymania własnych silników. Tutaj za to winę ponoszą w sumie sami gracze, bo najlepiej sprzedaje się to co się mruga, świeci, błyszczy i jest ładne. Wszystkie pozostałe aspekty są ignorowane, dlatego proporcje artystów i programistów przeważają się na tą pierwszą stronę. Ilość osób tworzących gry stale rośnie, bo tworzenie assetów jest czasochłonne i drogie. Tutaj subiektywna opinia, assety stały się dla mnie nudne, w żaden sposób setny raz zobaczenie ładnego budynku, odbić w kałuży wody, refleksów itd., nie sprawia że chcę grać w daną grę, stały się dla mnie zupełnie obojętne. Brakuje mi całego backend'u gier, którym nikt się nie zajmuje."     cytat: "Obwinanie silnika, ze powstaja ch*** gry, to jak prz**** się do składników dań w potrawach, całkowicie pomijając najważniejszy współczynnik, czyli kucharza. Nawet z najgorszych składników dobry kucharz zrobi smaczne danie, gdzie w przypadku ch****, nawet zagotowanie wody sprawi problemy. W przypadku gier mamy dokładnie to samo, słabi kucharze [developerzy] podaja na tacy pieknie prezentujace sie potrwawy, aby po chwili poczuc, ze czesc jest spalona, druga surowa i niedoprawiona. Oczywiście, jezeli mamy tylko jeden silnik, to beda produkowane gry zblizone do siebie, tak samo jak z franczyzami restauracji czy sklepów, jak mcdonalds, ale to nie znaczy, ze ktos nie moze przerobić ta franzyce w całkowicie nowy produkt z większym bądz mniejszym wysiłkiem. Czasem bedzie oplacalniejsze stworzenie od zera, a czasem kilka lekkich modyfikacji sprawi cuda. Wynik moze byc rozny, od wiekszej ilosci engine developerów i stworzenie uniwersalnego narzedzia pod gry, po zaczecie nowych silników przez korporacje bo bedzie sie biznes opłacał. Jedynie co wiemy, ze gry pojda do przodu, niezaleznie od silnika, bo w momencie, kiedy gry z UE5 + nie beda sie sprzedawac, to HR, prezesi, udziałowcy zmusza firme do podjecia dalszych kroków, bo wszystko kreci sie w około $$"             Ale widzisz, w sposób delikatny zmieniasz front  i... super, bo o to mi chodziło. To wszystko, co piszesz, to prawda. Zgadzam się. Ale oszukuje Cię, frustruje, okrada, wypuszcza crapa... DEVELOPER ! I do niego kieruj pretensje. Nie do twórcy silnika. To deweloper w finale wydaje grę i kasuje kesz. I to on ma zadbać, aby gra "odpowiednio" działała. Niech ujmie geometrii, oświetlenia, tekstur. Niech zredukuje to, co powoduje zadyszkę (albo się douczy).   Jeżeli np. taka Toyota wypuści trefne wozy / silniki, które się rozlatują i pękają im bloki, to wnosisz skargę na (?!?) Toyotę raczej, a nie do twórcy silnika diesla, albo odlewani, która te bloki odlewa dla Toyoty. Jeżeli, ktoś wypuszcza grę, która nie działa, to winien jest developer. Mógł nie wypuszczać, mógł dopracować, mógł wybrać inny silnik, mógł zrezygnować, mógł zrobić kilka rzeczy, zanim oszukał gracza. Developer. Nie twórca silnika.  
    • Ten prezes to jednocześnie właściciel firmy. Mogli odmówić, nic by się nie stało. Chodziło mi po prostu o to, że ten wybór, to w 9 na 10 przypadkach zgoda przez łzy. Nie zdajecie sobie sprawy na co ludzie są wstanie się zgodzić, tylko dlatego, że ktoś na odpowiednio wysokim stanowisku tak zarządził.   Edit: Co do tego karpia, niech w końcu handel żywym karpiem skasują. Rzeczywiście niepotrzebne cierpienie dla tych ryb przed śmiercią. Ale jak ktoś już się pofatyguje się tą rybę osobiście złowić, to niech z nią robi co chce. Ewentualnie nich ją uśmierca przed odejściem z łowiska. Z wszystkim można przesadzić.   A Grenlandia? Przejecie przez Stany widzę tylko w jednym scenariuszu. Kiedy Ruscy postanowiliby sobie ją po prostu wziąć, bo i tak się stanąć może. Dania w takim scenariuszu jest za mała, aby miała coś do gadania.
    • Da się już grać w to na 8GB VRAM? Na stronie gamegpu na 6600XT jedynie 13 fps na medium 1080p więc pytanie czy ma to sens.
    • Możesz jeżeli osiągnie temperaturę "krytyczną" to się wyłączy nic nie spalisz jeżeli o to pytasz... okolice 80stopni to nie są jeszcze zbyt wysokie temperatury jak cpu/gpu w laptopie. Włącz hwinfo opcja tylko czujniki zostaw niech działa podczas gry i jak wystąpi to "klatkowanie" zrób screena na rozciągniętym na maxa oknie tak aby było widać wszystkie parametry/temperatury jakie były podczas grania, to samo zrób w tym programie https://www.resplendence.com/latencymon uruchom zielonym trójkątem w lewym górnym rogu przed graniem niech działa i po wystąpieniu tego efektu tak samo wrzuć fotę.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...