Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

https://www.uploadvr.com/qualcomm-snapdragon-ar1-plus-smart-glasses-chip/

 

Na to od razu się znalazł chip dedykowany.

Ale chipu ze wsparciem dla natywnego portu video nie dało się zrobić.

 

 

 

edit

 

 

 

podpytałem GPT o dostępność contentu video dla VR

 

:) - wreszcie coś jest w 90fps, 3D i nienajgorszym bitrate

:( - niestety albo GPT się myli, albo zamknęli to DRMami na Apple Vision PRO i nie da się tego pobrać

 

- bitrate'y są od 100Mbit do 200Mbit. Te 200 właśnie tylko na tym "for VP only"

100Mbit to nadal jest bezsens. 12.5MB/s.

To jest 140KB na klatkę. Z czym do ludzi :/

A nie, czekaj. Przecież to 3D. To 70KB na klatkę.

 

Ten 1Gbit to absolutne minimum. Wtedy byłoby 700KB na klatkę.

Do dobrej jakości to ze 4Gbit by się przydało.

Jasne, wymagałoby to już sprzętu mocniejszego niż mobilne badziewie i do obejrzenia by trzeba się przygotować np. downloadem 500GB danych na filmik (i terabajty na film), a nie żaden streaming na żywo, ale efekt byłby tego warty.

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

o, i to powinno być obecnie rozwijane. Od 2014r. mówię, że VR arcade's jak je zrobić porządnie, miałyby sens i finansowy i w sensie popularyzacji VRu ogólnie.

https://www.uploadvr.com/vr-bungee-jumping-simulation-awe-2025/

 

 

 

a tutaj news rodzący potężne obawy czy Meta już teraz nie olała VRu kompletnie. Pamiętacie rok 2015? Wtedy nagle pojawiły się potężne problemy z softem dla DK2. Okazało się, że wynikało to z tego, że Meta zagoniła wiele osób do prac nad VRem na komóreczki.

 

Teraz możliwe, że "jakieśtam Questy" ich już nie interesują, bo wymyślili, że będą inwestować w AR i okularki w formie no.. okularów.

 

Obym się mylił, ale serio bardzo źle to rokuje :(

 

https://www.uploadvr.com/meta-shipped-quest-v77-update-knowing-it-had-major-bugs-despite-quality-control-pledge/

Edytowane przez VRman
Opublikowano

Mała baza użytkowników zainteresowana grami. A jeszcze z niej odejmij ze 3/4 osób, które nie mają kontrolera i zostaje Ci ilość potencjalnych klientów zbyt mała aby zaprojektować mechanikę gry tylko pod kontrolery. Łaskawie będzie jako dodatkowa opcja w kilku grach i to tyle. Podobny błąd popełnił Facebook z Riftem wydając CV1 bez kontrolerów i  padem od klocka

Opublikowano
8 godzin temu, VRman napisał(a):

news rodzący potężne obawy czy Meta już teraz nie olała VRu kompletnie

A niech sobie olewają, VR to nie ich własność a okularki AR też mnie interesują  :D

Opublikowano

Dlatego Meta, Apple i inne wielkie korpo tak inwestują.

Wiedzą, że za 5, 10, 15, 20 lub 30 lat telefony z ekranami przestaną istnieć, może z jakimś szczątkowym. Wszystko będziemy mieli w okularach, ewentualnie może jakąś ich ewolucją, bo też nonstop tego nosić na głowie się nie będzie ludziom chciało. Może składane, albo będzie moda na łażenie z czymś z tyłu głowy albo co :D

W każdym razie malutki ekran przegra z ekranem dużym, którego do tego nie trzeba trzymać w ręce.

A potem to już wiadomo:

image.png.05440f799e54d5ff2aebcef6952b48c7.png

 

Tylko mam nadzieję, że proces instalowania tego będzie trochę inny niż w Futuramie ;)

Opublikowano

Taka zajawka co już się dzieje w temacie okularów AR, chyba pierwszy model z ekranami optical waveguide 1080p. Robi wrażenie, do tej pory ten typ ekranów wyświetlał kawałek tekstu w mini okienku w dostępnych modelach a tu mamy pełny ekran 1080p.

To jest typ ekranu gdzie okulary mogą wyglądać jak ..okulary i prawdopodobnie na tym oparte będą rewolucyjne okulary ar przyszłości  :cool:

W tym modelu akurat poszli dalej i okulary są samodzielne z własnym SOCiem

 

 

 

@VRman ostrzeżenie ze względu na drastyczne treści:

 

Spoiler

Massive FOV 36*

 

  • Like 1
Opublikowano

Dwa lata temu pisałem, że Sony pogrzebało PSVR2, ale niektórzy nadal czekają na oficjalne ogłoszenie Sony, że tak się stało.

 

Tymczasem...

https://www.uploadvr.com/beat-saber-ends-playstation-vr-support/

 

Jedna z najpopularniejszych gier. Ile kosztuje utrzymanie serwerów dla online w tej grze? I jak z kosztem wersji F1 2024 i F1 2025 na PSVR, Sony nawet tych groszy nie raczyło wydać.

Opublikowano

 

ok. 14 minuty - gość od dawna mówi jak typowy laik - że FOV jest spoko, ale po chwili się da przyzwyczaić i jednak woli te małe headseciki, z mniejszym, ale za to OLED i tak dalej.

 

A jak zleciał niżej to... się nagle okazuje, że w zaledwie odrobinę więszym FOV (130-140H) ilość funu jaki czerpie z latania w VR, nagle mocno wzrosła. I tyle z tego pierdzielenia, że się do czegoś "przyzwyczajasz". Czy to 30fps, czy smużenie w tradycyjnych grach, czy mniejszy FOV. Wszystko bzdura. 

"przyzwyczajasz się" = zapominasz co tracisz.

 

FOV > wszystko. Amen

 

Opublikowano (edytowane)

Co kto lubi. Ja w MS 2024 nawet bym nie próbował grać choćbym miał najmocniejszy sprzęt na świecie do gier, jak ma ten koleś.

Do tego tu gość testuje pod kątem utraty ostrości, co wyjaśnia na początku filmu. Wysoka rozdziałka + brak DLSSu. 

 

Ja jakbym latał to nisko, dla funu. A wysoko = mało funu.

Ten gość jednak głównie jest pasjonatem prawdziwego latania więc go interesują sprawy sim'owe - dlatego gra w 40-50fps. Wysoko w chmurach pewnie to nie robi wielkiego problemu. 

 

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano

MFS 2024 NIE NADAJE SIĘ DO TESTÓW. I na tym powinnismy zakończyć dyskusję :E Jeśli chce testować latanie w VR i rzetelnie, to niech ogarnie DCSa, za darmo można, wydajność i stabilność 100x lepsza, a nie ten badziew od MS/Asobo. Ocenianie VR latając w MFS 2024 to nieśmieszny żart. 

 

2 godziny temu, VRman napisał(a):

Ten gość jednak głównie jest pasjonatem prawdziwego latania więc go interesują sprawy sim'owe

Jeśli jest pasjonatem i interesuje się sprawami "simowymi" to sorry ale tylko się ośmiesza, bo MFS to żaden symulator. Ani to nie symuluje fizyki ani niczego, jedynie widoczki ma ładne. 

Opublikowano

DCSa też nagrywał a MSFS to od razu nie arcade, nie trzeba być hardcorowym fanem simów, szczególnie do nagrywania takich materiałów.

 

4 godziny temu, VRman napisał(a):

jak zleciał niżej to... się nagle okazuje, że w zaledwie odrobinę więszym FOV (130-140H) ilość funu jaki czerpie z latania w VR, nagle mocno wzrosła.

Aj i to na tym wstrętnym pimaxie co soczewki miały mieć wady, fov dużo mniejszy niż reklamują i w ogóle to support miał go olać? :D

Opublikowano

Nie popadajmy w skrajność.

- wady miał moduł wide fov dla crystala. Chyba tego nie naprawili

- to nadal nie jest prawdziwe wide-fov. To liczę od 180, a nie 140

- binocular overlap mocno ucierpiał. To nie jest FOV za darmo. Coś jak w Bigscreen Beyond 2

- co do supportu - nadal uważam, że to skandal, że się wycofali z wideFOV choć udają, że wcale nie. Do co supportu sensu stricte, to się zobaczy. Pimaxowi się nie ufa. To że zrobią największy FOV, ale o kilka stopni więcej, nie znaczy, że już natychmiast stanę się wyznawcą Pimaxa. Choć jakby dali human vision FOV, czyli 220°/120° to nie ręczę za siebie, że pozostałbym wierny logice i rozsądkowi. ;)

 

 

BTW. Świetna jest ta apka Oculusa "Youtube". 

Obsługuje 3D...

ale tylko jak mu pasuje.

Jak nie pasuje, to albo lewe oko z prawym zamienione, albo mamy dwa obrazy obok siebie. Opcji zrobienia z tego 3D albo odwrócenia oczu nie ma. To zbyt skomplikowane jak na taką maleńką firemkę jak Meta. :E

 

Pokazywałem dziś koledze filmiki z UEVR bo nie miał nigdy okazji pograć na PC VR i nie oglądał w sumie nawet materiałów z gier nagranych w 3D. 

 

Całkiem spoko niektóre gry wyglądają. Obejrzeliśmy też trochę kajaków (tych na UE)

Dużo crapu jest. A to nie łapie 3D jak pisałem, a to samo nagranie tragiczne, a to jakość jak z kamerki telefonu z roku 2003.

Ale coś się da znaleźć. Tylko żeby internet był OK, bo z tym u kolegi jest potężny problem. 

Mimo wszystko kilka "wow" usłyszałem. Znaczy nie dosłownie, bo kolega Polak, więc raczej "ja pier...lę"  i "nie no k...a zajebiście". :D

 

Niestety komp do PC musiałby stanieć o 10x, żeby kolegę było stać. Do EUVR to bez 7800x3d+4080 nie ma co startować nawet. 

Na to już nie stać kolegi a on jeszcze musiałby mieć lapa. To cena x3 albo i x4, bo to musiałby być konkretny (topowy) DTR.

Jakby sygnał szedł z serwera blisko gracza, jakby dali do PC VR choć te 300Mbit streamu, to w niektóre gry, od biedy i z bólem, takie osoby by przynajmniej mogły pograć, ale najlepsza usługa streamowanego grania, czyli ta od Nvidii, nie oferuje niczego bliskiego choćby połowy tych marnych 300Mbit, a do tego oczywiście kwestia supportu dla 90fps, 3D, VR. Ale jakby po światłowodzie i z serwera np. oddalonego o kilka kilometrów, to mogłoby to mieć sens.  Problem jeszcze jest w tym, że serwery nie są tak szybkie jak normalny PC, z oczywitych względów. Czy więc wystarczyłoby na EUVR i ile by kosztowało wynajmowanie do grania czegoś o mocy 9800x3d+5090.

Opublikowano (edytowane)

Microsoft który kompletnie olał VR? To nie może być nic dobrego.

Pewnie granie zdalne. Albo będzie to robiło za ekran dla gier z klocka, z kompresją, niewygodą, gównianym fps i 2D, albo będą próbować streamować gry VR, co w wielu umysłach zapisze VR jako gówienko ala Kinekcik czy PS Move. 

 

Super!

:/

 

edit:

jest gorzej niż myślałem:

https://www.uploadvr.com/quest-3s-xbox-edition-seemingly-leaks/

Cytat

Interestingly, the leaked box doesn't show Meta's Touch controllers, and the Game Sandwich report doesn't mention them either.

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

Ale za to dali Elite Strap. Wiecie, to gówno, które powoduje ból głowy po chwili i u mnie i u kolegów, w przeciwieństwie do chińskiego headstrapa za 100zł.

 

- niewygodnie

- gówniania jakość

- zero zalet VRu

 

 

poisoning the well level 1000 bulwa mać

 

Trzeba być szychą w Meta, żeby w ogóle rozważać tego typu współpracę. Trzeba kompletnie nie mieć żadnych planów odnośnie VR gamingu, żeby olać wady takiej współpracy.

Edytowane przez VRman
Opublikowano

Ktoś wie co z Wanderer ? Miał być jaki goty/definitive edition. Posiadacze zwykłego mieli go dostać za free. Prawie rok temu info o obsuwie i koniec. Bo tylko dlatego porzuciłem tą grę po 1,5h, bo był obiecany za free update. A z tego co już wtedy widziałem, ta gra to coś oryginalnego.

Opublikowano

ChatGPT podaje jakieś info, to sprawdź. Przekleiłbym ale na niezalogowanym nie można kopiować linka, a kopiowanie tekstu kompletnie rozwala formatowanie.

Ale co do teg 

21 minut temu, Dresiq napisał(a):

A z tego co już wtedy widziałem, ta gra to coś oryginalnego.

no to nie wiem, nie wiem. Wygląda dokładnie jak 5 innych gier z gatunku puzzle-adventure.

Ja na razie po skończeniu 7th Guest i Red Matter 2 nie szukam kolejnej. 

Opublikowano
32 minuty temu, slafec napisał(a):

Wanderer miażdży wszystkie inne gry z gatunku puzzle-adventure. No i najważniejsze, zawiera normalną kampanię na 10-15h.

Remake podobno sporo rzeczy poprawił, ale stan techniczny na premierę był tragiczny. Gra jest od miesięcy łatana, a na PCVR w ogóle nie wyszła (i nie będzie żadnego bezpłatnego upgradeu dla posiadaczy podstawowej wersji).

Fragments of Fate. Tak się to nazywa. Miało być free dla posiadaczy oryginału, i miało miec dodatkową zawartość fabularną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Niech będzie po Twojemu jak zawsze  Czyli przesunięcie PowerLimitu daje gorsze wyniki na 5080 niż na 5070ti Po co robisz z siebie pajaca ? Nawet nie chce mi się cytować Twoich poprzednich głupot, bo wszyscy wiemy jak potrafisz manipulować. Ja kończę bo z betonem nie wygram
    • Pokémon Legends: Z-A jest też na pierwszego switcha. To takie bużetowe okrojone pokemony z nowym systemem walki w czasie rzeczywistym. 
    • Jak ci pasuje to weź te 25 cali i będzie spoko. 1440p nawet ładniej wygląda na 25 niż na 27, bo jest większe zagęszczenie pikseli.
    • Robicie jakiś nie wiadomo jaki problem z tego widnowsa, bo oczytaliście się jakichś specyficznych przypadków  (ta wiem, zdarzają się problemy, ale skala wcale nie jest taka duża jak opisują media) NA 5 komputerach siedzi win11, na 4 win10. Wszystkie bez żadnych modyfikacji, odinstalowane tylko jakieś wgrane z systemem gierki i programy typu candy crush, minecraft, czy jakieś pierdolety. Diagnostyka przełączona na podstawową, reszta skonfigurowana w trakcie uruchamiania systemu w standardowy sposób. Wszystko działa bez problemów. Win11 na tych kompach praktycznie bezobsługowy, win10 lekko się sypie na starszych konfiguracjach, bo aktualizacje np. wywalają sterowniki do starszych kart rozszerzeń i są cyrki, ale to też specyficzny przypadek.   Instalujesz windows 11 i po prostu korzystasz. A jak chcesz koniecznie coś pousuwać, dostosować, to masz skrypt napisany przez @wowo89 i możesz sprawdzić czy na stronie wrzucił jakąś aktualizację. Z resztą, sam tam zaglądałeś. Można z niego korzystać praktycznie na każdej wersji systemu. Jak będziesz miał świeży system, to zanim doinstalujesz swoje rzeczy, gry itd. możesz poeksperymentować i zobaczyć jakie skrypt ma możliwości, w razie czego format i instalujesz system od nowa.
    • Jasne, mógłbym prosić o konkretny poradnik co dokładnie ustawić? Aktualnie spróbuję po prostu default bios, xmp, wyłączę e-cores i gdzie dalej się bawić, bo u mnie płyta B760 MSI więc troszkę inne ustawienia niż na Z? Z tego co sięgam pamięcią najbardziej stabilny był dla mnie gotowy preset ustawień z Cpu Lite Load na mode 15, CEP wyłączony żeby nie ucinało wydajności itd, w miarę chłodniej jednak stabilność była losowa... Co do tych spadków może źle to opisałem, w dłuższej diagnozie patrząc np na MSI afterburner te spadki to bardzo duży frame time spike, dosłownie stoję w miejscu w danej grze i fps rwie o 2-5 w dół lub po prostu nic specjalnego się nie dzieje na ekranie i bum. Natomiast podczas akcji w grze NIGDY praktycznie fps nie spadają, spadki dosłownie ZAWSZE są losowe bez obciążenia PC. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...