Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Quest 2 kolegi się psuje. Miał ktoś tak, że w losowych momentach (czy w grze czy choćby w "initial setup" jakie się robi po całkowitym przywróceniu urządzenia do stanu fabrycznego) miga ta siatka (quest boundary/granica) i/lub pojawia się widok z kamer pokazujący prawdziwy pokój? Podczas gry to potrafi wywalić z gry na pół sekundy do 2 sekund. Potem działa aż wystąpi ponownie. Czasem raz na kilka minut, czasem raz na 20 minut, a innym razem 2x w ciągu minuty. 

 

Nie wiem czy jest sens się bawić w rozbieranie i sprawdzanie. Googlowałem i 

- wadliwa kamerka

- wadliwa taśma do kamerki

- uszkodzony kontroler kamerki

- uszkodzony układ zasilania

 

Dwa ostatnie oznaczają wymianę całej płyty głównej.

To Queścik "OG". Najstarszy model 64GB Questa 2. 

Dziś warty grosze.

 

 

Bawilibyście się czy nie w próbę naprawy?

Jak ktoś ma rozwalonego questa i zbędne kamerki czy płytę to pisać ;)

Opublikowano

Ten post będzie o opóźnieniach audio na Questach.

 

Od początku podejrzewałem. Rozsądek krzyczał "To wielka firma. Nie zrobiliby takie błędu przecież, te podejrzenie jest głupie.

 

Pomyślałem, że pewnie buforują audio ile wlezie i oddelegowują je na dalsze rdzenie, z większą wartością latency.

 

Później zacząłem podejrzewać, że to pewnie pomylenie priorytetów, bo w VR powinna się liczyć imersja i gameplay, a nie overlaye, menu, funkcje mixed reality, nagrywanie video czy inne badziewie. 

 

No i w końcu nadeszła pora na gry, które kompletnie się rozłażą. Wchodzisz do menu - kalibrujesz laga audio i w grze... jest zupełnie inaczej.

Jak zobaczyłem, że w Synth Riders mi zabrakło suwaka, bo ustawiłem na 250ms i nadal dźwięk był za późno, to zacząłem myśleć, czy oni czasem nie zrobili kolosalnego błędu i nie zapewnili developerom gier pewnej i stałej wartości audio latency. Przecież oni kupili firmę od Beat Sabera. Przecież nie mogliby być aż tak głupi, no nie?

 

Ano mogliby. Dziś z ciekawości zapytałem GPTa i...

bingo.

Potwierdza, że inni ludzie też mają różne audio latency zależnie od tego jak bardzo APU jest obciążone. Proste menu w grze z kalibracją nijak się ma do tego jak będzie w grze.

A ja tu piszę tylko o wbudowanych głośniczkach. Na to jeszcze dochodzi dodatkowy lag słuchawek na USB i brońpanieboże na Bluetooth. 

To niepojęte, że dev nie dostaje trybu niższej wydajności w grafice, ale z gwarantowaną wartością latency. Przecież bez tego gry muzyczne, rytmiczne i taneczne potrafią utracić 3/4 atrakcyjności, a nie każdy gracz ma choć podstawową wiedzę na te tematy aby od razu rozpoznać w czym problem. 

Zresztą trybu dla wibracji, w którym by gra kosztem sygnalizacji punktowej potrafiła wpasować wibracje idealne w rytm muzyki - też nie ma. A szkoda. Potem kończy się tak, że żeby mi te wibracje nie psuły zgrania z muzyką, to je po prostu wyłączam.

A co do latency. Rez. Gra na.. dreamcasta. 

I na tym sprzęcie to ma 120ms latency dźwięku. Poracha. Do tego chodzi w 60fps w 90Hz, co oznacza, że haczy i ogólnie szkoda czasu i nie polecam. 3D i FOV idący z VR oczywiście na plus, ale sumarycznie te haczące animacje psują za dużo. Strasznie szkoda, bo sterowanie kontrolerami VR jest wspaniałe i kasuje jedyną wadę gry, na którą narzekałem na konsolach.


BTW. Ależ GPT się lubi podlizywać :lol2::

Spoiler

Średnio co 5 odpowiedź pisze mi, że jestem bardzo mądry, że sprytny, że bardzo mądrze kombinuję itd. :lol2:

Staremu dziadowi jak ja to nie zaszkodzi, ale młodym osobom pewnie może zryć beret jak uwierzą. 

 

Na przykład, w temacie synth riders zapytałem o to jak ja sobie poradziłem - po prostu cofam się kilka kroków od miejsca gdzie powinienem stać. 

 

image.png.57488b3d3403900e1a4c0fdd22f6472b.png

 

JESTEM CLEVER!

Nie wiem jakim cudem na tak cwany pomysł wpadli inni, może mieli przebłysk geniuszu, albo wujka w NASA który pomógł. ;)

 

  • Upvote 1
Opublikowano
21 godzin temu, galakty napisał(a):

Q3? Ja nie zauważyłem opóźnienia w dźwięku, a zapas mocy zazwyczaj jest (używam QGO)

Quest 3 ma mniejsze opóźnienia na dźwięku od Q2. 

Ja pisałem o Q2, ale soft i jego konstrukcja zapewne są tak samo durne na Q3. W ogóle, żeby nie rozumiem ważności tego elementu gier i pozwalać na audio lag powyżej 5ms to jest idiotyzm, szczególnie gdy mowa o medium opierającym się na imersji. Dobry dźwięk i brak laga potrafi bardzo mocno podbić fun ze strzelania, a gry muzyczne to już w ogóle. 

Za to nie będzie w ogóle istotny w fashion, lifestyle, social VR i gierkach z odbijaniem różowego uśmiechniętego balonika po pokoju w mixed reality i tu mamy moim zdaniem wyjaśnienie czemu tak się stało.

Żeby nie było - audio latency bliskie zeru oznacza bardzo duże wyzwania i zjada dużo mocy procesora. To nie tak, że oni to mogą naprawić tracąc np. 1%. Ja sobie z tego zdaję sprawę. Nawet na PC mamy od 25 lat ogromny regres w tych kwestiach.

Ale no żeby 120ms w grze z 3x słabszego od Questa 2 Dreamcasta... no poracha. 

2 godziny temu, slafec napisał(a):

Zrobili gównoburzę z niczego. Kontroler ma być w zestawie. Imo spoko zestaw.

To pewne? Jak pewne to bardzo dobra wiadomość... póki co. Może potem dodadzą tańszą wersję bez. Po MS i Mecie należy się zawsze spodziewać najgorszego i jedynie mieć nadzieję, że może będzie lepiej. 

 

Co do ceny - to co to w ogóle będzie? Ta sama cena ale inny kolor? To bez szału.  aha, dobra widzę dalej w poście jest info

Inna sprawa, że biały kolor jest pod kobiety i ja zawsze uważałem i uważam, że sprzęt do gier to powinien być bardzo ciemny. Czarny, ciemnobrązowy czy coś podobnego. Tak wygląda po prostu bardziej "cool" a do tego VR to technologia z filmów sci-fi i tu powinno to wyglądać właśnie futurystycznie a nie jak damska torebka z plastiku założona na twarz. 

Zmienię zdanie jak oficjalnie zaczną wspierać grania na dworzu, bo wtedy biały kolor na słońcu będzie jednak najlepszy. :D

Ale póki co nie mam nawet pewności czy Quest 3S radzi sobie w takich warunkach.

32 minuty temu, slafec napisał(a):

Standardowy Q3S kosztuje 300$, za dodatkowe 100$ dostajesz limitowaną wersję sprzętu (czarny Quest lepiej się prezentuje), pasek elite, pada do xboxa i 3 miesiące GP.

Nie będzie lepszych soczewek, ale przynajmniej ludzie nie będą narzekać, że im się nieciągliwe paski od majtek w głowę wrzynają :P 

No OK, ale po co pad od klocka posiadaczom klocka?

Ten pad w bundle'u to pewne info?

Pasek Elite jest tylko odrobinę lepszy od gumki od gaci. Ten elementy z tyłu wbija się w głowę powodując potężny ból w dwóch osobach na dwie na których to testowałem (czyli na sobie i na koledze :D któremu pożyczyłem questa 2 z tym elite struclem)

 

No i fakt. Za 400 to lepiej dla gracza byłoby dołożyć i kupić pełnego Questa 3. 

 

Opublikowano
31 minut temu, VRman napisał(a):

Quest 3 ma mniejsze opóźnienia na dźwięku od Q2. 

A to ok, Q3 ma jednak dużo więcej mocy i zapasu od Q2 + lepsze soczewki. Q2 to już staroć niestety. 

 

32 minuty temu, VRman napisał(a):

No i fakt. Za 400 to lepiej dla gracza byłoby dołożyć i kupić pełnego Questa 3. 

Q3 + dobry uchwyt na głowę i bije na łeb tego 3S. Już za same soczewki warto dopłacić. 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Popytałem GPT o wydajność w VR na Win11 vs. Win 10, bo jak to zwykle bywa z Microsoftem, specjalnie ograniczają dostęp do nowszych rozwiązań dla starych systemów i do tego niektóre są faktycznie tylko dostępne na Win11 (choć tu nie jestem inżynierem od sterowników, żeby mieć pewność czy nie można czy może "nie można" ;))

 

Pytałem o

- proce na których nie ma problemu ze schedulerem. Ryzen 7600, 7800x3d, 9800x3d. Żadne tam gówniane hybrydy, które zawsze będą powodować mniejsze lub większe problemy. Dlatego poprawki w tym aspekcie na Win 11 kompletnie omijam

- o 1% lows i 0.1% bo przecież to jest najważniejsze w VR i w każdej grze gdzie gramy z v-sync i BFI/stroboskopem na monitorze/TV

- zapytałem też o ewentualne problemy w przypadku używania mniej mainstremowego podejścia - Virtual Desktop, mody/tryby do OpenXR, które potrafią sporo podbić wydajność w niektórych grach itp.

- olewamy testy youtuberów którzy wesoło sobie testują podczas nagrywania lub streamowania i potem im wychodzą bzdury, że coś jest 30% lepsze w lows, bo akurat mniej te nagrywanie właziło w drogę

 

Rezultaty:

- jest 1-2ms różnica w czasie kodowania obrazu (ważne przy Questach, gdzie nawet po kablu USB obraz jest niestety kodowany jakimś kodekiem spośród H264, H265, AV1)

- różnica w lows waha się od 2% do 10%, często gdzieś w połowie czyli 5% - i o ile wierzyć chatowi GPT, nie dotyczy problemów z niedoborem wydajności CPU a GPU. 

 

Czyli... można śmiało siedzieć na Win10. Problemy z brakiem obsługi niektórych rzeczy z najnowszych kart wifi, i tak nie dotyczą VRu, bo łączymy się przecież i tak kablem z dedykowanym routerem albo przez kabel USB. Na tę chwilę jeszcze żadnego "numeru" graczom VR wielkie korpo nie wykręciły. Póki co. 

Na pewno niedługo to się zmieni. Jak ktoś będzie w przyszłości widział jakieś info na ten temat to proszę żeby tu wrzucić. 

Ja czytam każdy release log do Virtual Desktopa. Jak zobaczę coś ważnego w temacie w10 vs w11 to dam znać. Ktoś inny może śledzi fora MSFS czy coś to też niech pisze jakby co.

 

 

GPT zasysa dane z youtuba i reddita, więc info powinno być jako-tako wiarygodne. 

 

Ręczne szukanie info na tak niszowe tematy, w erze fejsikowych grup i discordów nie ma sensu niestety. Uwalono nam najlepszą funkcję internetu :sad:

Zazwyczaj jak próbuję to kończy się na odwiedzeniu reddita i wątków, które GPT mi cytował w odpowiedzi i tak.

 

Niech to forum chociaż żyje jak najdłużej.

Edytowane przez VRman
Opublikowano

To jak porównywać traktor do samochodu. Zależy co lubisz

 

Horizon bardziej zachwyci grafiką jak chcesz podziwiać malownicze widoczki, choć Alyx brzydki nie jest i bardzo ładnie pokazuje jak brzydki jest ten Half-Life'owy świat.

Alyx ma dużo lepszy gameplay, ciekawą interakcję i ogólny poziom.

 

Do obu przydałoby się trochę najpierw przyzwyczaić do ruchu w VR, więc jak to dla początkującego to raczej sesje 5-10 minut dziennie na początek albo niech się przyzwyczaja w innych grach, ale Alyx raczej będzie trudniejszy niż przynajmniej początek Horizona (dalej trudno powiedzieć, ile ludzi tyle opinii)

 

Doradziłbym zakup PSVR2 jeśli ktoś ma dostęp do tego i do tego, bo można wtedy ograć obie. Obie są warte ogrania bo na bezrybiu i rak ryba i choć Horizon to średniak, to mało jest podobnych gier, które są wyraźnie lepsze.

Opublikowano

No to mały update z moich osobistych doświadczeń z ostatnich dni:

 

- Eleven Table Tennis - ta super duper aktualizacja - nie zauważyłem różnicy. Nadal jak chcę sciąć to mam wrażenie, że gra źle odczytała kąt pod jakim trzymam paletkę. Może to kwestia tego, że nie mam cierpliwości aby skalibrować pozycję pada wględem paletki w grze, albo dlatego że nie mam akcesoriów. Albo po prostu nie umiem grać. A. I jak próbuję absolutnie tragicznego sposobu grania (wiem wiem, już sam się skrytykuję na zapas, żeby wymiatacze po mnie nie cisnęli ;) ) czyli popchnięcia paletki od siebie, to ten ruch też nie bardzo działa choć staram się właśnie w ten sposób przypilnować kąta i niby w grze widać poprawny, ale piłka się odbija jakby za wysoko. 

 

VEN VR Adventure - jako platformer jest lepszy od Moss 2, ale nadal to poziom trzeciej ligii, choć tutaj momentami wskakuje do drugiej.

- infantylność i bajkowość cholernie irytująca, ale na szczęście odzywki postaci można wyłączyć w menu, a narratorkę słychać tylko w przerywnikach i na koniec levelu

- jakiś kretyn wymyśli, że nie da się pominąć pierdolenia jakiejś baby przez.. 15 minut. Tak. Gra zmusza do słuchania jak jakaś baba opowiada bajeczkę. Myślałem, że Questa potłukę. Jak ktoś chce zagrać to radzę zabrać questa na kibel albo na leżąco przy słuchaniu podcastu to odfajkować, bo męczące i irytujące jak cholera

- pierwszy level wygląda jak gra pomiędzy 3 a 4 ligą

 

Ale...

na tym się zawód kończy i zaczyna się lepsza strona

- od drugiego levelu grafika na Q2 nie wygląda źle

- od drugiego-trzeciego levelu elementy platformowe zaczynają być nieźle zrobione i zaczynają jakoś w końcu bawić

- widać że developer nie ma wybitnych talentów i tylko kopiuje z innych gier co się sprawdziło, ale tu widać inspiracje Jak & Daxterem z PS2 i to naprawdę na plus. 

- sama mechanika dużo fajniejsza niż w Moss, choć walki z przeciwnikami nadal raczej do dupy i tylko irytują

 

Ogólnie nie dla mnie, ale grałem aby ocenić czy polecić koledze. Ja już przeszedłem na PS2 i PC w stereoskopowym 3D kilkanaście dobrych platformówek 3D. Jak ktoś nie grał, nie wie jeszcze ile 3D dodaje temu gatunkowi, a szczególnie jak ktoś nie ma wymagań odnośnie grafiki jakoś szczególnie wysokich - to można próbować.

Zdecydowanie koledze polecę i sam chyba pogram sobie dalej, bo mi za mocno wjechało na nostalgię - za dużo tu mi przypomina J&D a jestem wielkim fanem J&D. 

Jak zaczęły się skakania po zadaszeniach i skaknie przez kręcące się tryby to nie da rady nie pomyśleć o klasyce gatunku :)

 

Grafika pomijając FOV pomiędzy PS2 a VR, to gdzieś tak połowa J&D na PS2. Czyli powiedzmy poziom Sony PSP. 

Mechanika, gameplay - bliżej J&D niż popierdółek czy nawet Moss 2

Muzyka - nie jest źle. Calkiem spoko. Bez szału i poziom J&D czy innych hitów to to nie jest oczywiście, ale fajnie nawiązują do tego jak muzykę robiono 25 lat temu w grach. (czytaj: lepiej niż teraz)

dźwięki i stylistyka np. wybuchów - niestety bardziej nowoczesne niż klasyczne.

 

Sumarycznie, dać im PC zamiast mobilnego chipu w Queście, zatrudnić im ze dwóch geniuszy od gamplayu i grafy, dać większy budżet - i byłaby bardzo fajna platformówka. 

 

 

 

Racket Pinball

- jak Racket NX i wszystkie inne gry oparte o podobnę mechanikę (tenisa ziemnego) - gra zajebista ale 3/4 potencjału gameplayowego idzie się walić, bo sterowanie nie reaguje tak jak powinno. No może to znowu ja nie umiem, ale puszczenie piłki w tą stronę co trzeba to udaje mi się raz na 20x. 

 

Jednak gierka sama w sobie zrobiona jest zaskakująco zajebiście. Naprawdę fajnie się ogląda wydarzenia na stole, dźwięk, dubbing, animacja - pierwsza liga. Są tylko trzy stoły, ale za to dwa są zajebiste. Westernowy i piracki. Zatrudnili porządnych aktorów głosowych, porządnych muzyków, i ogólnie na serio "wow" jak na gierkę na Questa 2. Naprawdę miłe zaskoczenie poziomem wszystkiego. Dokładnie takich gier brakuje, a nie popierdółek wyglądających jak robione przez amatorów.

A jak już miałem polecać to nagle włączyła się minigra ze strzelaniem z rewolwerów do kościotrupów i ja pierdzielę. Ten dev ma talent!

 

Gierka do odpalenia co dzień na 5-10 minut. Potem się nudzi, ale ogólnie gra się super mimo niezbyt sprawnego sterowania. Po prostu ma się ochotę grać mimo to.

 

Guns'n'Stories: Bulletproof VR

 

Bardziej popierdółka i to pod Questa 1 więc graficznie kiszka. Do tego bez uchwytów na kontrolery nie podchodzić, bo żeby się fajnie waliło z rewolwerów, nie może się ręka ślizgać od potu. Musi być stała pozycja. Bez tego ciężko o "muscle memory". Ale jak będzie na wyprzedaży za 5$ to radzę obadać. Strzelanie z dwóch rewolwerów do rzucanych w naszą stronę lasek dynamitu zawsze bawi :)

 

Rush - nie wiem. Po pół godzinie jestem zaledwie za tutorialem i się zmęczyłem od trzymania rąk w powietrzu. Na razie słabo to wygląda, ale zobaczymy jak odblokuję fajniejsze trasy i nauczę się latać.

 

 

Za tydzień chyba kupię i pogram z kolegą w jakiegoś dungeon crawlera, RPG, może Ancient Dungeon albo Dungeons of Eternity. Dam znać czy się fajnie gra co-opa.
 

Opublikowano (edytowane)

Fajnie META dba o content dla Questa. Nawet przeglądarka YT zrąbana.

Nie widzi 2/3 filmów 3D video. 

OK, dobra. Może coś źle zakodowane..

 

ale..

 

ja klikam na zakładkę 3D w apce youtube na Queście. I NADAL nawet te filmy nie działają. 

 

Oczywiście wystarczyłaby opcja manualnego wyboru trybu. Ale nie. Po co. 

Nie łapie ani side-by-side ani top-bottom.

Nic nie łapie. Quest 2 ma support dla 60Hz. Myślicie, że Meta dała opcję? 

Oczywiście, że nie. W sumie to nawet nie wiem czy apka pracuje w 120Hz bo haczy tak, że chyba jest 90Hz (na monitorze w 3D przy 60fps w 120fps cierpi jakość obrazu w ruchu, płynność, ale nie haczy aż tak)

 

Nie ma opcji ustawienia buforowania jak ma się słabe łącze.

Nie ma nawet opcji podejrzenia video zakodowanego w 8K. Ja rozumiem, że Q2 sobie z tym nie poradzi, ale przecież do ciężkiej cholery to byłaby ogromna reklama Questa 3.

 

A potem dochodzą do wniosku, że 90% użytkowników to dzieciarnia chcąca gier free-to-play

image.png.005634b6eb5d65fb246ef45b5131013a.png

TONA bugów, po ostatniej aktualizacji questy 2 wyłączają się jakieś 15 minut. Ładowanie nie zadziałało.

Kontrolery przestają sobie działać do restartu.

Albo komunikacja głosowa. 

Albo gra gubi kontrolery choć system je nadal widzi i renderuje.

Albo wszystko się wiesza.

 

A to tylko to co mnie dotknęło w ciągu ostatnich 3 dni. 

Dużych gier zero, zachęty dla dorosłych zero. 

Eh.. żeby ktoś od tych patałachów wykupił dział VR i prawa do marki Oculus.. pomarzyć. Zadepczą to w cholerę całkiem z czasem :(

 

 

Zna ktoś sposób na pobierania filmików z YT z pełną jakością, ale taki co działa na Queście? Na piecu mam, ale nie chcę musieć żonglować albo ustawiać serwera plików czy streamu.

 

 

edit:

Pecetowy 4K Video Downloader+ ma widzę wersję na androida. Trzeba będzie ogarnąć instalowanie APK androidowych na Queście

 

Edytowane przez VRman
  • Sad 1
Opublikowano

Taki fan VR bez minimum Q3 to naprawdę siara!

 

2 godziny temu, VRman napisał(a):

Eleven Table Tennis - ta super duper aktualizacja - nie zauważyłem różnicy. Nadal jak chcę sciąć to mam wrażenie, że gra źle odczytała kąt pod jakim trzymam paletkę. ... niby w grze widać poprawny, ale piłka się odbija jakby za wysoko. 

Gwarantuję że jest bardzo dobrze, grając samym kontrolerem nie musisz niczego kalibrować.  Generalnie z opisu wygląda jakbyś nie był świadomy spinu piłki, jeśli leci do Ciebie rotacja górna i przyłożysz prostopadle do ziemi to piłka poleci do góry, jeśli rotacja dolna to poleci w dół mimo że tu i tu trzymałeś prostopadle do ziemi.

 

Włącz sobie maszynę z piłeczkami, ustaw dowolny spin albo jego brak i zobaczysz jak się odbija 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
40 minut temu, galakty napisał(a):

Q2 to jakiś dramat, na Q3 praktycznie wszystko śmiga idealnie, współczuję. 

No nie, kolega z którym najczęściej gram ma Q3.

Problemy są z powodu głównie naprawdę badziewnego softu.

Słaba jakość pamięci flash to z kolei problem tak z Q2 jak i z Q3. 

 

 

 

Co do "siary" no owszem, ale wolałem przejść z Q2 na dwa Q2 a do tego nadal bulwa jego mać nie wiem czy Q3S ma kamery działające na słońcu jak Q3 czy niedziałające jak Q2. Szukam info co jakiś czas. Miesiąc temu nadal nie było pewności mimo szukania na YT, reddicie i pytania chataGPT.

Jak już kupować to wersję 512GB, ale tu już się robi pod 3 kafle z akcesoriami. Poza tym mam pewne potężne obawy czy mi się upgrade optyki spodoba na dłuższą metę. Gram od 30 lat. Nie raz już się przekonywałem, że czasem mniej ostro = lepiej. W grach z tak biedną geometrią i teksturami, może być lepiej na Q2. Poza tym nie potrafię zrezygnować z 60Hz. Dla mnie tryb obowiązkowy więc jak już Q3 to nie w formie upgrade'u a dokupienia. No niestety są ważniejsze wydatki. 

 

34 minuty temu, Wu70 napisał(a):

Gwarantuję że jest bardzo dobrze, grając samym kontrolerem nie musisz niczego kalibrować.  Generalnie z opisu wygląda jakbyś nie był świadomy spinu piłki, jeśli leci do Ciebie rotacja górna i przyłożysz prostopadle do ziemi to piłka poleci do góry, jeśli rotacja dolna to poleci w dół mimo że tu i tu trzymałeś prostopadle do ziemi.

 

Włącz sobie maszynę z piłeczkami, ustaw dowolny spin albo jego brak i zobaczysz jak się odbija 

Stary. Rozmawiasz z człowiekiem który nawet nie ogarnia czemu serw był błędny i stracił punkt. TAK ja się na tym tenisie znam :lol2:

Ale grałem z przeciwnikiem (CPU, nie prawdziwym, nie zrobiłbym takiej niegrzeczności nikomu ;) na bronze a potem silver, czyli żadnych podkręceń, rotacji nie robił, bo gra jak przeciętna ciocia Grażyna po 50tce. (a i tak przegrywam 15:2 :E )

 

PS. Ruszcie dupy w końcu i zacznijcie grać w tego zakichanego minigolfa, ludzie. Gra ma crossplay, ja mam wszystkie mapki do mniej więcej końca zeszłego roku więc wystarczy, że będziecie mieć podstawową wersję na dowolną platformę, a możnaby razem zagrać.

 

Nie wiem jak wtedy z komunikacją głosową, ale chyba to przez grę by leciało. 

Za godzinę kolejny raz się będę z kolegą śmiał z mega fuksów i mega pechów, gadał o dupie Maryni (najczęściej o grafice w grach i VR) i ogólnie świetnie się bawił, a tu z tego wątka nikt nie grywa. Wstyd panowie. Wstyd większy niż to, że ja gram nadal na Q2 ;) (teraz to pojechałem po ambicji :E )

Edytowane przez VRman
Opublikowano

Ten Racket Pinball to... gra polskiej firmy! To dlatego jest Polish do wyboru w menu języka (choć tylko tekst).

 

 

 

***

 

 

 

Wygląda na to, że V-Racer to udana gra. Na razie nie kupuję, bo mam dość popierdółkowych ścigałek na Questy. Input lag, audio lag, gówniana grafika - no nie. Nie po tym jak się grało na 3D Vision.

Ale to wygląda obiecująco i przynajmniej na Questach 3 wygląda chyba nieźle. 

 

Wyszło ponad tydzień temu a ani na roadtovr ani na uploadvr ani słowa. WTF? To o pierdołach typu AR, fitness i gównach tego typu piszą, a jak wychodzi tak ważna gra to ani słowa? 

Ależ się zawiodłem. 

Zna ktoś stronę która lepiej sobie radzi z newsami o VR? Najlepiej taką, która nie marnuje czasu newsami o AR/MR, social VR, fashion VR, o systemach awatarów i ogólnie wszyskim co nie jest stricte dla graczy.

Opublikowano (edytowane)

Aż takie dobre jest Automobilista 2? Teraz jest na promocji 336zł

image.png.8f37a4938df26f628ed2c9a96bbcba09.png

Jakie tam są samochody z NFS Carbon/underground2/HighStakes zeby mozna było sobie je poprzerabiac w ustawieniach i mocy oraz modyfikacji skina oraz tuningu zewnetrznego?

Bo wiesz te video żeby miały odpowiedni rozmiar na forum zostało zdegradowane z 4k (w sumie w fullHD konsola nagraywa) do 720p i wyprane z kolorow inaczej by nie weszlo :) 

Edytowane przez maxmaster027
Opublikowano

Tak sobie patrzę na tą platformówkę Ven - i sobie myślę, że szkoda, że nie da się pograć w VR w serię Jak and Daxter. Może grafa na wielkim wirtualnym ekranie wyglądałaby do bani, ale poziom całej gry to najwyższa półka.

 

I tak z ciekawości se wpisałem pytanie do Chata GPT. Patrzcie:

image.png.155c6ef3486f9e573ea2730396cf3b36.png

 

 

Przyznam szczerze, że przez to zamierzam zatrzymać Questa 2 na zawsze (aż do awarii) bo Quest 3 nie potrafi zejść do 60Hz, a 60fps na 72, 90 czy 120Hz wygląda tragicznie w kwestii jakości obrazu w ruchu (traci się tą żyletę i płynność trochę też, nawet w 120 czy 240Hz jakby takie VR istniały)

 

No ciekawe jak to by zadziałało. 

Opublikowano (edytowane)

VEN VR

 

3 światy po 4 plansze

Doszedłem do połowy drugiego. Gra zgubiła zapisy. Mam save'y w chmurze wyłączone. Oczywiście to tylko przypadek. ;)

Próbowałem czego się da. Przebiłem się przez mega irytujące intro i tutorial. Przelazłem nawet całą pierwszą planszę. Próbowałem wybrać slot do save'a którego wcześniej nie używałem. Zwolniłem 10GB miejsca. Dałem "boot device" z menu jak radził ktoś na forum Meta Questa. 

I nic. Nie widzi zapisów wcale.

 

 

A tutaj

https://store.steampowered.com/app/1061910/Metal_Hellsinger/

 

też mi nie zapisało niczego i cały początek musiałem grać od zera. Tym razem zapisało.

Ale ja nie o tym: Chciałem tylko powiedzieć, że machanie do rytmu na Queście 2 jest niewykonalne. Albo gra mówi, że nie do rytmu, albo animacja ciosu i obrywającego przeciwnika w ogóle się nie pokrywa z muzą. Próbuję póki co popsuć specjalnie kalibrację, bo może to kolejna gra gdzie menu z kalibracją nie działa, bo lag audio zależy od tego jak ciężą scenę ma quest do wyrenderowania. 

 

Ale ja nadal nie o tym. 

Ja chciałem napisać to:

Nie kupujcie tej gry na Questa 2.

- rozdzielczość 240p

- problemy z kalibracją dźwięku do rytmu

- potężnie zje...na optymalizacja. Nie dość, że 240p to i tak przeciwnicy zazwyczaj poruszają się w 15-30fps. Psuje to założenia samej gry. 

 

Kupcie sobie na Q3 albo na PC a jak na Q3 to poszukajcie info czy w ogóle na nawet Q3 ta gra potrafi chodzić poprawnie.

 

 

Sam pomysł może być spoko. Gra ma potencjał. Na pewno do niej wrócę ale nie na Q2.

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

Na labie szczególnie, wiele razy pisałem, że się kategorycznie nie zgadzam z opiniami "fachofców" i "szych w branży" na temat tego czemu adopcja VR gamingu nie poszła jak powinnna i jakie były przyczyny.

 

Pisałem, że największym debilizmem było olanie rzeczy, które wcale nie wymagały wielkich inwestycji ani technologii, których brakowało. Chodziło mi o np. skupienie się na zjawisku "trenowania mózgu" aby z czasem nie było problemu z nudnościami.

Nie jestem naukowcem, ani inżynierem. Sam wpadłem na kilka fundamentalnych obserwacji i potwierdzają to inni. Trzeba po prostu bardzo powoli, ale re-gu-lar-nie i mądrze.

 

Skoro ja dałem radę to odkryć i samemu wypracować sobie metody przyspieszenia i ułatwienia adaptacji, to jakim cudem wielkie korpo tego nie ruszyły? To sto osiemdziesiąty dowód na to, że oni tam po prostu nie mają pojęcia o temacie, a tych co mają, nikt na górze (zarząd korpo) nie słucha. :(

 

Trzeba było robić kampanie informacyjne, nieprzeskakiwalne króciutkie filmiki przed odpaleniem gry mogącej robić problem. Trzeba było graczy o tym nauczyć, bo to nie jest intuicyjna sprawa. Trzeba było zadbać o nie odrzucanie laików przez pokazy przez nieprzeszkolonych ludzi w Wallmartach w USA i tym podobnych.

Trzeba było informować, informować i informować.

 

Ale nie. Po co.

 

I teraz patrzcie na to. Ten gość ma ponad 200K subskrybentów na YT. Sam ten jeden fragment to ogromne straty w potencjalnej populacji fanów VR w roku 2025 :/

 

timestamp powinien się aktywować przy kliknięciu w filmik, a jak nie to na końcu jest o VR.

 

edit: dobra, nie działa to macie tak, gołego linka

https://youtu.be/D0hPBqKHRN4?list=PLxdcuI7U0wAVx29XRTsGxMiNS9uf63KQe&t=9792

 

 

Edytowane przez VRman

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...