Skocz do zawartości

PlayStation 6 - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jesli PS6 wyjdzie w 2027 to realnie mozna spodziewac sie Zen6 i UDNA o wydajnosci z segmentu mainstream dla desktopowych PC. Podobnie zreszta bylo przy PS5 Zen2/RDNA2 czyli R7 4700G/RX6700. Sa juz ploty ze przyrost na UDNA ma oscylowac w okolicy 20%, czyli PS6 moze miec GPU na poziomie 7800xt z lepsza wydajnoscia w RT i obsluga AI.

Edytowane przez RTXnietylko4060tiUSER
  • Odpowiedzi 419
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

^^ pytanie czym producenci zachęcą, bo na razie to nie mają czym - lub na nic ciekawego się nie zanosi.

- exclusivów brak (wszyscy wydają na wszystkim)
- gier AAA to szukać ze świecą
- jaka cena konsoli (800$ jak Pro?)/ gier
- będą jeszcze napędy / czy tylko digital 

Dla mnie brak napędu = brak konsoli.
M$ "porzuceniem" XSX sam na siebie dał wyrok...
Sony, pazery ceną, brakiem tytułów i tylko usługi, lub lipne gry.

  • Upvote 1
Opublikowano
3 godziny temu, Spychcio napisał(a):

Też ja odchodzę od konsol w następnej generacji i wbijam już tylko w PC. Premierowo biorę combo RTX6080+10800X3D i dokupię Switcha2 OLEDa... jak już wyjdzie:jupi:

ja odszedlem od konsol przez exy. Kiedys byl sens posiadania prosiaka tylko dla exow.

Teraz, majac mocnego PC, moge poczekac ten rok/dwa na wydanie gry na PC.

Gra bedzie juz polatana, po wszystkich patchach itp.

Mysle wlasnie o switchu 2. Wiadomo kiedy wyjdzie wersja OLEdowa?

 

3 godziny temu, kanon7 napisał(a):

^^ pytanie czym producenci zachęcą, bo na razie to nie mają czym - lub na nic ciekawego się nie zanosi.

- exclusivów brak (wszyscy wydają na wszystkim)
- gier AAA to szukać ze świecą
- jaka cena konsoli (800$ jak Pro?)/ gier
- będą jeszcze napędy / czy tylko digital 

Dla mnie brak napędu = brak konsoli.
M$ "porzuceniem" XSX sam na siebie dał wyrok...
Sony, pazery ceną, brakiem tytułów i tylko usługi, lub lipne gry.

Mysle ze GTA jeszcze zacheci graczy do kupna konsoli. Sam pewnie odkurze xboxa series x, wyciagne z szafy i ogram na premiere. Po za tym nie widze nadziei dla rynku konsolowego...

  • Upvote 1
Opublikowano

Ja się jeszcze łudzę, ze 192bit to tylko Xbox, a PS6 będzie miała normalną.

 

Może się trzymać kupy jeśli

- Sony w ogóle oleje poprawę w rasterze, dorzuci RT i przede wszystkim ej aj

to jeszcze będzie spięte z chipem z cache

- albo pojawi się osobny RAM dla CPU jak w PC (na co raczej nie ma szans, bo by już o tym były jakieś przecieki)

 

PS5pro ma moduły 18Gbps. GDDR7 może mieć pomiędzy 24 a 38 (strzelam w przedział 26-32) więc w najgorszym razie nawet nie +50%, a do tego póki co wygląda na to, że szersza szyna wypada lepiej niż GDDR7 o wyższej przepustowości, jeśli teoretyczna przepustowość byłaby taka sama, więc mocno słabo to wygląda.

 

Zostaje tylko nadzieje, że żeby tak dać dupy, w Sony musieliby mocno pochlać i podejmować decyzje zanim wytrzeźwieli, bo w scenriusz, w którym jest mniej niż +50% względem PS5pro aż ciężko uwierzyć. Nie byliby chyba aż tak głupi. Chociaż... to samo mówiłem przed premierą PSVR2 a potem wyszło że owszem. Mogą być aż tak głupi.

Opublikowano

Ale oni już na tej konfie razem z AMD powiedzieli, że największym postępem w PS6 będzie AI.

 

PS5 było nextgenem z powodu dysku, przez który nigdy już nic nie będzie haczyć przy doczytywaniu i nie będzie loadingów wcale! (a potem wyszedł Unreal Engine :E )

No i miał rewolucyjne wibracje w padzie! (fajne, ale nie dałbym za to nawet 200zł)

 

No to dostaniesz RT, dostaniesz upscalling w 720p do 8K, dostaniesz generator klatek, dostaniesz postacie w grze korzystające z AI, dostaniesz kompresję tekstur AI co będą próbowali przedstawić jako zysk dla gracza (gówno prawda, to tylko pomoże w kosztach utrzymania serwerów i pozwoli dać mniejszy SSD do konsoli), do tego jakieś patenty z zgniatanym padem. Do tego wspaniała i przecudowna opcja grania w gry w trybie przenośnym na przenośnej wersji PScośtam i morda w kubeł. SUPER NEXTGEN BULWO!

image.png.69dac15fc005fb668c21f6b6346dd6d0.png

 

Digital Foundry poleci z filmikami porównującymi gry z gównianym TAA lub nie mniej gównianym FSR 3, do tego z FSR 5 i już prawie starczy, ale do tego poleci fapping nad tym, że to pierwsza konsola pozwalająca na granie w gry z bogatym RT (w 30fps i 720p  natywnie ale ćśś) i biznes się jakoś będzie kręcił, bo i tak ludzie nie będą mieli wyboru. Bo co mają zrobić casuale? Pójdą kupić kompa za pierdylion monet?

  • Haha 1
Opublikowano

Tak taaak! Trzy razy! w 8K, przez trzy mikrosekundy, bo throttling i w grze wykorzystującej akurat to, z czym PS5 sobie nie radzi.

 

Spójrzmy na proces. 3nm. Porównajmy z tym co osiągnęli w PS5pro. Spójrzmy na zyski z architektury (w rasterze mizerne, prawie idące równo z różnicami w procesie TSMC) i na to jak wypadają 9070 - i wychodzi, że przy TDP 160W te 3x jest tak realne jak 120fps w Cyberpunku z max path tracingiem w natywnym 4K.

 

To wymagałoby 3x wydajności ROP, 3x wydajności TMU i 3x wydajności shaderów (wiem wiem, że teraz to są unified shaders) i sporej poprawy przepustowości albo drastycznej zmiany dzięki dodatkowej pamięci.

 

Tymczasem przepustowość wzrasta o zaledwie 70% a to nawet pomijając fakt, że GDDR7 wcale się tak 1:1 nie skaluje patrząc na RTX 50xx, bo jak to uwzględnić to z tych +70% sporo odpadnie. Przy 160bit jeszcze bardziej.

I  przy nacisku na maksymalnie niskie TDP i koszty produkcji raczej nie ma szans na np. 100MB cache'u, żeby to zaczęło mieć sens. 

 

Jakaś drobna część, składowa rasteryzacji - OK, to możliwe. Ale na pewno nie będzie tak, że w grze z PS5 nagle dostaniesz 3x klatek (zakładając że CPU nie ograniczyłby w takim teście)

 

Na CPU powinno być te 80-100W. Na pamięć, płytę, chłodzenie, IO itp. powiedzmy 30W. To byłby sensowny nextgen, CPU o wydajności ~7800x3d lub trochę lepiej. Do tego wtedy jakieś GPU mid-endowe i końcowo "450W" na zasilaczu do konsoli, z 200-350W w grach. To byłaby konsola. 

A to? To jest jakaś popierdółka a nie Killer.

 

Jeszcze ten process 3nm przy premierze na koniec 2027. Jedyny realny skok przez jakieś 7-8 lat a oni wydają konsolę na rok przed tym jak ten proces stanie się dostępny i finansowo wykonalny dla mainstreamowej konsoli. Albo się Sony zapatrzyło na Nintendo "dali gówno a i tak ludzie kupują" albo uznali, że skoro MS już olał konsole i się nie wysila, a nawet skupił głównia na kartoflu Xbox Series S, to co oni się będą starać.

 

Branża i gracze na serio potrzebują MADboxa. Pamiętacie te zapowiedzi? ;)

Opublikowano
1 godzinę temu, ODIN85 napisał(a):

3 razy:o

Screenshot_20250801-122559107 (1).jpg

Patrzą na stosunek mocy podstawowego ps5 do pro to 3x nie jest jakaś szalona wartością i do osiągnięcia bez problemu w stosunku do wersji bazowej ;) 

Wystarczy porównać ps4pro z ps5 i masz też wielki mnożnik ;) Bo zapewne moc będzie wyrażana w teraflopach.

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, VRman napisał(a):

Tak taaak! Trzy razy!

te 3x jest tak realne

Nie doceniasz EJ AJ :E 

A na poważnie - jeżeli moc idzie w TF: 

- PS5 - 10.28 TF 

- PS5 Pro - 16.7 TF 

- PS6 - 30 TF (x3 razy więcej niż PS5 / x2 PS5 Pro) ? Nie widzę problemu, aby tyle było dla PS6 :cool: 

 

Nawet historia by się powtórzyła - 2 razy więcej: 

- XoX 6TF -> XSX 12TF 

- PS5 Pro 16TF -> PS6 ~ 30TF 

 

Jeżeli PS6 ma mieć max. 160W, to wygląda że będzie to hybryda jak „Switch 2”. 
PS6 Dock max. 160W (z hardware’m Dock’a). 
PS6 Handheld max. np. 60W. 

 

Edytowane przez kanon7
Opublikowano

Sam się dziwię, że to mówię ale przy tych grach jakie obecnie powstają to nowa generacja ma pomału dla mnie sens jedynie wtedy gdy PS6 w wersji Handheld będzie w stanie uruchamiać natywnie te same gry...

 

2 godziny temu, kanon7 napisał(a):

PS6 Handheld max. np. 60W. 

3x więcej niż Switch 2? Mocno Cię fantazja poniosła :E

Opublikowano (edytowane)
39 minut temu, Kris194 napisał(a):

3x więcej niż Switch 2? Mocno Cię fantazja poniosła :E

2 godziny temu, kanon7 napisał(a):

PS6 Handheld max. np. 60W. 


Asus ROG Ally X - typowo 45W, max. 60W

Mocno brak wiedzy Cię fantazjuje :E 
 

Edytowane przez kanon7
Opublikowano (edytowane)

Byłem na spacerze i tak sobie pomyślałem.

- - skok nie jest na tyle duży,  żeby była realna różnicia w wydajności choćby ocierająca się o "skok generacyjny". Pomiędzy 7nm a 3nm jest malutka różnica. To nie jest nawet różnica jaka tradycyjnie towarzyszyła skokowi o jedno "full node" jak np. z 16nm do 7nm czy z 28nm do 16nm. Czaicie? Po 7 latach dostaniemy w zasadzie nawet nie jeden "full node jump". 

- plotki o przenośnej Playstation pasują do bardzo kupiastej głównej wersji PS6

- 160W to sporo mniej niż PS5pro

- 160bit to sporo mniej niż 256bit, a GDDR7 nie można liczyć 1:1 z GDDR6. Jest to widoczne w RTXach 50xx, że "coś nie tak" z tą teoretyczną przepustowością.

 

Tak sobie myślę. Przecież to jest PS5pro i to bardziej niż S2 jest Switchem PRO. 

Ten trzykrotny wzrost w rasterze to może z upscallerem liczyli? 

 

Jeszce się połudzę, że w CPU jakimś cudem wbrew temu co pokazał typek z Moore Law is dead na YT, będzie dodany chip z dodatkowym cache. To nie miałoby sensu, żeby technologii tak przydatnej dla zbijania poboru prądu nie dać do konsoli, która tak głośno woła o jakikolwiek skok wydajności. Ale to Sony z nowym zarządem (no już nie nowym, 2019) więc wszystko jest możliwe

 

 

Czyli w najczarniejszym scenariuszu:

- PS6 dostaje proca nawet nie 50% szybszego w jednowątkowej od zabytku w PS5 (a ja się wkurzam, że pozwoliłem sobie na optymizm i nadzieje, że będzie blisko 7800x3d)

- PS6 dostaje GPU ledwo ledwo szybsze od PS5pro

- dostajemy 24GB RAM w clamshell, na co Sony mogłoby pójść jeśli chcą po 3-4 latach przejść na chipy 4GB i zmniejszyć ich ilość o połowę. Albo 18GB w chipach 3GB plus jakieś niskonapięciowe 4-8GB na niegrowe pierdoły typu menu, nagrywanie, overlaye, przeglądarki, discordy itp

- całą nextgenowość nam reklamują możliwościami AI. Pokazują porónania PS5 FSR z PS6 FSR4/5. Digital Foundry ocenia że jest 3x lepiej.

- Sony ogłasza, że część "mocy" PS6 jest w chmurze, czyli jakieś usługi AI, z których mogą korzystać gry lub developerzy przy ich tworzeniu

-crossgeny teraz trwały 4 lata przy PS5. Teraz przenośne PS6 jest na poziomie PS5, a PS6 nie jest wyraźnie szybsze, co pozwala sprzedawać długo PS5, PS6 portable i PS6. Po kilku latach PS5 zastąpi PS6 portable albo jakiś wymysł ala Xbox S, a Sony w 2nm robi PS6pro, do czego bardzo się przydaje 160W TDP PS6tki, bo PRO może odskoczyć już samym (dużo) większym TDP

Sony od dawna zachowuje się jak Microsoft, więc wydanie jakiegoś klocka "ps6 lite" bez wyświetlacza za 249$ jest całkiem możliwe. W końcu według tego typu ludzi, nie skok generacyjny, nie grafika, nie możliwości, nie oferta gier się liczą, a cena. Niska cena = konsola być dobra. Ludzie kupić, my zarobić. Nie być najniższa cena = konsola nie mieć sensu.

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, VRman napisał(a):

Teraz przenośne PS6 jest na poziomie PS5

Wziąłbym tą informację w ciemno z pocałowanie ręki od Sony :E 

5 godzin temu, VRman napisał(a):

Byłem na spacerze i tak sobie pomyślałem.

Czasami spacery są nie wskazane :E 

7 godzin temu, Kszyrztow napisał(a):

Od kiedy? :E 

Mea culpa - 30W max. 

Edytowane przez kanon7
Opublikowano
7 minut temu, kanon7 napisał(a):

Mea culpa - 30W max. 

No coś te cyferki się nie zgadzały trochę :E 

 

Optymalny tryb to "Performance Mode", czyli 17W. O wartościach rzędu 45W czy 60W to zapomnij w takim układzie. Bateria by wyparowała zanim byś gierkę zdążył odpalić.

 

Cytat

 

The ASUS ROG Ally X offers several TDP (Thermal Design Power) modes to balance performance and battery life.

 

Operating Modes: 

  • Silent Mode (13W): Prioritizes low power consumption and quiet operation, suitable for less demanding tasks and longer battery life.
  • Performance Mode (17W): Offers a balance between performance and battery life.
  • Turbo Mode (25W): Delivers maximum performance, ideal for graphically intensive games.
  • Turbo+ Mode (30W): Provides even more power for demanding applications, though it may impact battery life and generate more heat.

 

Opublikowano
3 godziny temu, Kszyrztow napisał(a):

O wartościach rzędu 45W czy 60W to zapomnij w takim układzie. Bateria by wyparowała zanim byś gierkę zdążył odpalić.

 

Dokładnie, bateria w ROG Ally X ma 80Wh, przy 60W nawet na 1,5 godziny grania by nie wystarczyło :E

16 godzin temu, Spychcio napisał(a):

Co za bieda specyfikacja, 160bit:Crash: 40CU:Crash: i 160W:E

To musi być fejk, taka specyfikacja to droga donikąd. Jeśli chcą iść w kierunku handheld + konsola stacjonarna to oczekiwałbym konsoli przenośnej o rozsądnej wydajności i mocnej konsoli stacjonarnej.

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Kris194 napisał(a):

Dokładnie, bateria w ROG Ally X ma 80Wh, przy 60W nawet na 1,5 godziny grania by nie wystarczyło :E

To musi być fejk, taka specyfikacja to droga donikąd. Jeśli chcą iść w kierunku handheld + konsola stacjonarna to oczekiwałbym konsoli przenośnej o rozsądnej wydajności i mocnej konsoli stacjonarnej.

Wg przecieków to taka, a nie inna specyfikacja i Sony chcę cenę za PS6 dać do 500$, czyli jak na premierę PS5 -> 499$ 
Konsole to jednak nadal największy target graczy niedzielnych, FIFA, dzieci, po pracy włączyć na chwilę. Tam się nie patrzy na specyfikację, aż tak. 
I cena jest też ważna - nie 800/100$ a do 500$. 
Też ww. specyfikacja PS6 mi nie pasuje, ale wiem że gracze consoleMR nie są priorytetem. 
Niby Sony / Cerny mówią że 3/4 graczy wybiera 60fps zamiast Quality, ale mnie to wygląda jak gadka pod publiczkę = kup PS5 Pro, będziesz miał 60 fps/ów jak 3/4 graczy. 
 

Edytowane przez kanon7
Opublikowano
Godzinę temu, Wu70 napisał(a):

Rog ally x to popierdółka przy apu jakie trafi do PS6.

 

Jak chcecie przedsmak mobilnego PS6 to będzie to pewnie coś w rodzaju obecnego Strix Halo z ogromnym GPU:

 

https://videocardz.com/newz/gpd-win-5-strix-halo-handheld-specs-confirmed-ryzen-max-385-395-7-inch-screen-and-external-80wh-battery

 

Wydajność RTX'a 4060 mobilnego w PS6 handehled ? biorę :E  tylko te TDP 45-75W...

7 minut temu, Kris194 napisał(a):

To sobie wymyślili, zewnętrzna bateria. Nie wiem jak inni ale jak ja bym chciał mieć zewnętrzną baterię w urządzeniu przenośnym to bym po prostu przykleił powerbanka :E

Dzisiaj to słabo wygląda, ale jak to ma być za 2-3 lata w PS6 handhel'dzie, wyjdzie kolejna generacja tego, niższy proces technologiczny, może? + zmiany podyktowane pod wymagania Sony, to zamiast obecnych 45-75W może być już 25-55W a to już zmienia kwestię zewnętrznej baterii :E 

Problem polega tylko (te same ograniczenia) na tym, że PS6 handheld = Xbox Series S... nic więcej... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...