Skocz do zawartości

PlayStation 6 - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, Spychcio napisał(a):

Ja zostawiam konsole i wracam do PC, zwłaszcza, że gry z Playstation wychodzą już właśnie na PC... a że z opóźnieniem? To mi nie przeszkadza. W dodatku są już monitory 4K OLED 240Hz.

Jeśli PS6 wyjdzie w 2027r. to w swoim PC będę miał już wtedy RTX6080.

Mam już dość bycia ograniczonym przez słaby hardware konsol a chce godnie zagrać np. w Wiedźmina4:)

PCMR for life! :) 

 

pcmr_victory.gif

 

Edytowane przez Roman_PCMR
  • Like 1
  • Haha 3
  • Odpowiedzi 419
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
21 godzin temu, Spychcio napisał(a):

Czyli CPU do PS6 to najprawdopodobniej ZEN6 z X3D i GPU na architekturze UDNA, oba w procesie N3E (3nm) od TSMC.

Oby utrzymali cene 3000-3500zł to coś będzie z tej konsoli.

- 2026/27. PS6 Zen6 X3D w końcu porządny CPU

- 2030 r. PS6 Pro Zen6 X3D ?! x D co za paździerz 

- 2033/34 r. dawać PS7 i porządny CPU!
:E :E :E

Opublikowano (edytowane)

https://wccftech.com/playstation-6-soc-design-complete/

 

Jak ktoś chce po polsku to sorry, musicie użyć tłumacza, bo linkować do szamba zwanego ppe nie będę.

 

W skrócie: zakończono projekt SoCa do PS6.

Eh, niedobrze. :(

 

To sugeruje, że nie zamierzają robić prawdziwej premiery a jeszcze bardziej papierową niż przy PS5, czyli konsolę teraz, a exy na nią po 4 latach, a przez ten czas cross-geny. To jedyne sensowne wytłumaczeni powrotu do cyklu życia jak dawniej, bo ostatnio wyniosił on 7-8 lat (x360/ps3 2005, ps4/Xone 2013, PS5/XsX 2020)

Jeśli i tak lecą pół dekady na crossgenach to im premiera nowej konsoli nie zaszkodzi w niczym.

 

Druga sprawa, że to za szybko. Tępi krawaciarze mogli nie zdążyć zauważyć, że CPU z dodatkowym cache to jedyna słuszna droga.

 

Bardzo się obawiam czy nie dadzą proca bez dodatkowego cache'u. Jak nie dadzą, to 90% gier będzie chodzić znowu w 30fps w grach na Unreal Engine 5 i i 6 i w grach z ray-tracingiem.

 

Obawiam się też, że TSMC nie zdąży z procesem 2nm (GAA)  na czas, żeby Sony z niego skorzystało.

Czyli co? PS5pro okazała się PS5.1 a nie pro, a prawdziwe PS5pro dostaniemy pod nazwą PS6, ale z większą ilością RAMu i ej aj ej aj ej aj ajajajaj?

:(

Edytowane przez VRman
Opublikowano
19 minut temu, VRman napisał(a):

 

 

W skrócie: zakończono projekt SoCa do PS6.

Eh, niedobrze. :(

 

To sugeruje, że nie zamierzają robić prawdziwej premiery a jeszcze bardziej papierową niż przy PS5, czyli konsolę teraz, a exy na nią po 4 latach, a przez ten czas cross-geny. To jedyne sensowne wytłumaczeni powrotu do cyklu życia jak dawniej, bo ostatnio wyniosił on 7-8 lat (x360/ps3 2005, ps4/Xone 2013, PS5/XsX 2020)

Jeśli i tak lecą pół dekady na crossgenach to im premiera nowej konsoli nie zaszkodzi w niczym.

 

:(

Przecież teraz tak to będzie właśnie wyglądać w dodatku czasy EX'ów dobiegają końca, została ta czasowa wyłączność. 

Opublikowano

Zamiast PS6 mogliby wymusić tryb 40 fps w grach. Ps5 ma jeszcze spory potencjał na lata.

Opublikowano
1 godzinę temu, VRman napisał(a):

Bardzo się obawiam czy nie dadzą proca bez dodatkowego cache'u. Jak nie dadzą, to 90% gier będzie chodzić znowu w 30fps w grach na Unreal Engine 5 i i 6

Obojętnie jakiego potwora CPU tam nie wrzucą, to znajdą się studia (czyt. Rockstar Games) który da 30 fps i całą moc CPU wrzuci w grę, a nie 60 fps. 

Opublikowano (edytowane)

To po części prawda, ale proc lepszy o tylko np. 30-40% nie wystarczy na żadną nową "generację".

Jakby dali cache i skoczyłoby o +100%, to by można puścić grę w 60fps z detalami ala gry z PS5, które chodziły w 30.

Oczywiście to nie do końca prawda, bo liczy się też GPU itp. ale wiesz o co mi chodzi.

Przy małym skoku ludzie będą marudzić, a to mocno będzie skłaniać developerów a raczej wydawców, żeby cisnęli lepszą grafę kosztem framerate'u.

Na PS4 marudzili w PSX Extreme w recenzji, że gra MGS V chodzi w 60fps i fajnie, ale nie wygląda nextgenowo %-)

Na PS5 marudzili, że nie czują skoku, bo gry chodzą w 2x większej liczbie klatek i wyższej rozdziałce i to w zasadzie tyle.

 

To głupota, która odbije się Sony czkawką, jeśli nie dadzą proca o 100% szybszego. A skoro projektowali go tak wcześnie, to pewnie nie dadzą. Szczególnie, że taki proc w grach ciągnąłby ze 70-120 Watt, do tego kolejne 20W na podbiciu napięć na systemie pamięci (bo względem Ryzena 3600 (coś ala CPU w PS5) wyraźnie przekracza granicę 200% dopiero 9800x3d, ale liczmy nawet te 7800x3d w np. wersji na 6 jaj) a przecież musi zostać na GPU i te wszystkie EJ AJe.

 

Jeszcze się połudzę, że dadzą coś sensownego typu 6-jajowy 7600x3d + kilka rdzeni typu energooszczędnego, ale jeśli tak mocno już pompują hype na AI, to pewnie cała para znowu pójdzie w GPU i popełnią dokładnie ten sam błąd co przy PS4 (o wiele, wiele za słaby proc)

Edytowane przez VRman
Opublikowano
Godzinę temu, ryba napisał(a):

Chyba do lata :D i to tego roku

Grałeś w Horizon Forbidden West? Gdyby inne gry miały taką grafikę z taką optymalizacją to PS6 może poczekać.

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, VRman napisał(a):

To po części prawda, ale proc lepszy o tylko np. 30-40% nie wystarczy na żadną nową "generację".

Nigdzie nie ma informacji o wzroście tylko 30-40%. Lecz między Zen 2 (PS5) a Zen 3 masz skok 20-30% na samej architekturze. A tutaj będziesz miał skok z Zen 2 na Zen 5/6.

5 godzin temu, VRman napisał(a):

Jakby dali cache i skoczyłoby o +100%

Jeżeli Mark Cerny powiedział prawdę że 75% graczy PS5 wybiera 60 fps, zamiast "jakości", to na pewno uwzględnią cache, lub cokolwiek aby na PS6 gry miały jako standard 60 fps - ale czy to wymuszą? Nie wiem, ale się domyślam :E

5 godzin temu, VRman napisał(a):

Przy małym skoku ludzie będą marudzić, a to mocno będzie skłaniać developerów a raczej wydawców, żeby cisnęli lepszą grafę kosztem framerate'u.

I tutaj mówisz prawdę: lepszą grafiką sprzedaż grę duuużo szybciej, niż 60 fps'ami.
Promowanie gry 60 fps, to jak promowanie grę że można zapisać save'y ;)

5 godzin temu, VRman napisał(a):

To głupota, która odbije się Sony czkawką, jeśli nie dadzą proca o 100% szybszego.

Już teraz:
- Sony gry usługi: Concord, TLOU multi, anulowany nowy God of War itd.
- brak gier AAA exclsuiv'ów Sony, tylko remastery i remastery, lub AA gier trzecich.
I myślisz że Sony się przejmie, że CPU nie dadzą, takiego jakiego chcesz? :E
Sony jak przeszło kilka lat temu z Japonii do Kalifornii, nie wie co robi - jak Microsoft (Xbox).

 

5 godzin temu, VRman napisał(a):

A skoro projektowali go tak wcześnie, to pewnie nie dadzą

PS4:
- specyfikacja zatwierdzona 2011
- premiera PS4 w 2013 r.

PS5:
- specyfikacja zatwierdzona 2018
- premiera PS5 w 2020 r.

PS6:
- specyfikacja zatwierdzona 2025
- premiera PS6 w 2027 r.

Gdzie tutaj widzisz różnice? Masz 7 lat w sprzęcie (CPU), między 2018 a 2025.
CPU PS5 Zen2 został zatwierdzony już w 2018, a premiera 2020 r. - a wtedy chwalono CPU, szczególnie do padaki CPU jaguar 1,6 z PS4.
A mimo to na tej padace z PS4, powstał RDR2 i całą jego fizyka, rozgrywka itd.

5 godzin temu, VRman napisał(a):

Jeszcze się połudzę, że dadzą coś sensownego typu 6-jajowy 7600x3d

Już teraz masz 8 rdzeni / 16 wątków, więc downgrade w kwestii CPU? :E

-----------------

Teraz wiadomo że Sony w PS6 pójdzie w PSSR vol. 2 + AI.
Bardziej niż modelem / mocą CPU w PS6, martwiłbym się dwiema kwestiami:
- PS6 only Digital (bez opcji napędu)
- ceną: PS6 Digital 899 $ netto + cło, więc w Polsce skromne 4799 zł...

Edytowane przez kanon7
Opublikowano (edytowane)
47 minut temu, kanon7 napisał(a):

Nigdzie nie ma informacji o wzroście tylko 30-40%.

Zacznę od wyjaśnienia, że to jest najgorszy czarny scenariusz. Nie to, co piszę, że będzie, bo gdzieś wyczytałem, ani nawet nie to co twierdzę, że będzie. 

Wyszłyby dwa długie posty pod rząd nie bardzo na temat. To może tak:

Spoiler

 

Cytat

Lecz między Zen 2 (PS5) a Zen 3 masz skok 20-30% na samej architekturze. A tutaj będziesz miał skok z Zen 2 na Zen 5/6.

Tak, to logiczne. Tak jak logiczne było w 2010r. oczekiwać, że przecież w PS4 nie dadzą jakiegoś podkręconego proca z... tabletów. No nie ma opcji, żeby byli tak głupi.

A 3 lata później...

;)

 

Czy będzie ZEN 4 czy 5 nie wiadomo, ale 6 ma bardzo małe szanse. 

Nie wiadomo co im do głów strzeli jak zaczną rozważać cięcia w kosztach. Choćby cache. 5600 jest wyraźnie szybszy od 3600, jasne, ale ile z tego się przełoży na układy z mniejszą ilością L2? Bo, że PS6 dostanie pełną wersję nowszego Zena to też nie jest pewne. Różnica między CPU w PS5 a 3600 też może nie przekładać się na sytuację w PS6.

 

47 minut temu, kanon7 napisał(a):

Jeżeli Mark Cerny powiedział prawdę że 75% graczy PS5 wybiera 60 fps, zamiast "jakości", to na pewno uwzględnią cache, lub cokolwiek aby na PS6 gry miały jako standard 60 fps - ale czy to wymuszą? Nie wiem, ale się domyślam :E

No właśnie. Frame gen niestety nam zagraża. Cerny różnie gada. Czasem bardzo mądrze, a czasem bardzo głupio. Chyba już możemy się zgodzic, że jego wystąpienie w 2013 zawierało durnoty? Bo powiedział wtedy, że "CPU to w sumie się nie liczy, a fizykę teraz będzie się liczyło na GPU i ogólnie to patrzcie jakie nasze GPU w PS4 jest super" ;)

Nie mam do gościa zaufania. Nie to, że nie ma wiedzy, bo przecież jest najwyższej klasy specjalistą. Nie zawsze jednak potrafi zrozumieć sprawy od strony gracza. Podpieranie się ankietami i badaniem statystyk (chodzi o te wybieranie 60fps) też nie napawa optymizmem. Przecież masa graczy nie ma pojęcia o wielu rzeczach i się bardzo często myli. Jakby ankietę zrobił wśród zakwalifikowanej grupy, sprawdzonej pod kątem doświadczenia, wiedzy i zdolności myślenia, to wtedy wnioski płynące z cyferek by się bardzo przydały. Jakbyś się cofnął w czasie i zapytał większość konsolowców czy im 30fps na PS3 czy PS4 przeszkadza, to by Ci wyszło, że w sumie to 30fps jest spoko. 3/4 graczy nie dyskwalifikuje gry gdy ta ma 30fps, a poza tym może wyjść, że większość ich ulubionych gier chodzi w 30. Wnioski z cyferek analizowane na ślepo to prosta droga do błędów.

Moim zdaniem takim błędem jest parcie w ray-tracing i AI na PS6, a że w to pójdą to już niestety jest pewne. Obawiam się, że ciąć koszty będą wszędzie tam, gdzie się da bez naruszania właśnie tych dwóch rzeczy.

Nadzieja w tym, że RT naprawdę mocno obciąża proca, ale na konsoli można zrobić "Custom design" i przerzucić pewne typy obliczeń z CPU na GPU albo na jakieś segmenty dedykowane. Ciężko jest mi zgadywać czy tak może być z RT, szczególnie, że nie wczytują się w artykuły o tym, co się konkretnie dzieje przy obliczaniu RT, bo mnie RT (w grach) mnie nie grzeje. 

47 minut temu, kanon7 napisał(a):

I tutaj mówisz prawdę: lepszą grafiką sprzedaż grę duuużo szybciej, niż 60 fps'ami.
Promowanie gry 60 fps, to jak promowanie grę że można zapisać save'y ;)

Na pewnym innym już nie istniejącym od lat forum, w 2009 napisałem wątek "Ostatnia gra Insomiac w 60fps".
A tam wywiad z devloperami z Insomiac, którzy ze smutkiem i szczerością przyznają, że 60fps jest lepsze dla graczy, ale 30fps jest lepsze dla marketingu. A oni niestety chcą mieć stabilną pracę i nie ryzykować finansowych wtop, więc muszą zgodzić się z działem marketingu, że screenshot z gry w 30fps zachęca do zakupu jakoś bardziej niż z gry w 60 ;)

Troszę się zaczęło poprawiać teraz dzięki wielu crossgenom PS4/PS5 gdzie ludzie mieli okazję pograć w 120fps, albo lepiej poznać różnice między 30 a 60 dzięki sporej liczbie gier z przełącznikiem. Ale teraz się crossgeny skończyły i zaczęło się zjeżdżanie ze 120fps w trybie wydajności na 60, teraz na up to 60, a zaraz na 40. Aż w końcu znowu wylądujemy na śmierdzących 30 bez opcji zmiany albo w najlepszym razie niestabilnych 40 czy bardzo niestabilnych 60.

 

47 minut temu, kanon7 napisał(a):

Już teraz:
- Sony gry usługi: Concord, TLOU multi, anulowany nowy God of War itd.
- brak gier AAA exclsuiv'ów Sony, tylko remastery i remastery, lub AA gier trzecich.
I myślisz że Sony się przejmie, że CPU nie dadzą, takiego jakiego chcesz? :E
Sony jak przeszło kilka lat temu z Japonii do Kalifornii, nie wie co robi - jak Microsoft (Xbox).

O tym trąbię od dawna. Zmiania zarządu gdzieś około 2018-2019 i dokończenie później, przeniesienie jak piszesz, to była rozkręcona na maxa syrena alarmowa dla mnie. Ja na te wieści w przenośni wyłem, ryczałem, krzyczałem ze złości i wieszczyłem koniec świata. No może trochę przerysowałem, ale niewiele. 

Sony miało przewagę bo ich szefostwo robiło mniej więcej to, co pasowało graczom. A Microsoft robił to, co pasowało akcjonariuszom. Dlatego to Playstation było od 2001r. preferowane przez graczy "core". Teraz zmienili podejście na typowe amerykańskie corpo i można mieć sensowne obawy czy marka Playstation w ogóle dożyje do Playstation 7, o ile MS nie zawali kwestii konkurowania swoją konsolą.

47 minut temu, kanon7 napisał(a):

PS6:
- specyfikacja zatwierdzona 2025
- premiera PS6 w 2027 r.

Gdzie tutaj widzisz różnice? Masz 7 lat w sprzęcie (CPU), między 2018 a 2025.
CPU PS5 Zen2 został zatwierdzony już w 2018, a premiera 2020 r. - a wtedy chwalono CPU, szczególnie do padaki CPU jaguar 1,6 z PS4.

Specyfikajca teraz, to początek stycznia. Bardziej pasuje do końca 2024. 

Wtedy to końcówka 2026. Równo 6 lat od premiery PS5.

Cytat

A mimo to na tej padace z PS4, powstał RDR2 i całą jego fizyka, rozgrywka itd.

tak porozkładaną na wątki i tak przebuforowaną, że pewnie nieprzypadkiem system animacji reaguje po godzinie. Ta gra ma nawet ponad 200ms input laga :D

Poza tym jakby to nie był AMD Klakier to na PS4 taka grafa szłaby w 60fps, a nie 30. RDR2 to też gra, której kod i grafę robili najlepsi z najlepszych. Nie można użyć tego do argumentowania, że bez dobrego proca też się da.

47 minut temu, kanon7 napisał(a):

Już teraz masz 8 rdzeni / 16 wątków, więc downgrade w kwestii CPU? :E

Od 2010r. twierdzę, że gom więcej niż 2 wątki nie są potrzebne. Dziś wątek sterowników GPU (czy czegotam, zaraz mnie programiści zakrzyczą;)) wykorzystuje więcej rdzeni oczywiście, więc na 2c grać się nie da. Ale mimo to, różnic pomiędzy 6c a 8c w większości gier nie ma, a tam gdzie są, to też jest kwestia zapytania, co tam się w ogóle liczy, bo jak pierdoła typu DRM czy inny badziew, to można uznać, że jednak się do niczego nie przydają. Szybkie 6c (więcej cache itp.) potrafi być o 50% szybsze od 8c o takim samym zegarze.

Ogólnie te całe wątki to pic na wodę, fotomontaż. PS4 miało ŁOSIEM RDZYNI i co? I jajco. Nic nie pomogło na to, że to AMD Jaguar, tylko co głupsi ludzie na forach w 2013 wypisywali, że się nie znam, że developerzy się z czasem nauczą wykorzystywać więcej rdzeni i mam się zamknąć, bo krytyka proca w konsoli, jak ten proce ma aż 8 rdzeni, jest głupotą.

No. Jakoś nikt cudów z tego AMD Klakiera nie wyciągnął nawet 10 lat po premierze sprzętu. A miało być tak pięknie. Tyyle rdzeni, panie. Tyle rdzeni!

;)

 

47 minut temu, kanon7 napisał(a):

PS6 only Digital (bez opcji napędu)
- ceną: PS6 Digital 899 $ netto + cło, więc w Polsce skromne 4799 zł...

Z chwilą gdy MS wyraźnie zaczął uciekać w Digital Only wiele lat temu już było wiadomo. Niestety. A potem trzeba było porzucić wszelką nadzieję z chwilą gdy design PS5 wyraźnie sugerował "bierzcie digital" i u Sony wyraźnie widać było demona z piekieł szepczącego głów włodarzy.

Droga do digital only była sprytnie i bezczelnie rozplanowana dawno temu. Po PS5pro bez napędu już można się śmiało zakładać o cały swój majątek, że PS6 napędu mieć nie będzie. Może łaskawie dodadzą napęd dla posiadaczy PS5 i biblioteki gier z PS4/5 ale dla wydawców gier na PS6 sprzęt z napędem nie będzie istniał. Przegraliśmy tą batalię jako gracze. :(

Już po bitwie. Już się nic nie da zrobić.

Nowy format zapisu na płytach nie istnieje. Nikt nie będzie instalował co drugiej gry z 5 płyt BD. Dziś jakieś Call od Duty (czy inna gra) potrafi mieć 250GB download.

Co prawda w większości gier dałoby się zrobić start z danymi z płyty i np. dopiero trzecia misja w grze, po 3 godzinach gry, zaczęłaby koszystać z tego, co się pobrało w tle przez ten czas, ale podobne rzeczy ogłaszali na premierę konsoli i do dziś stało się jasne, że jest problem z nakłonieniem developerów do wykorzystywania takiej formy dostarczania danych gier.

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, kanon7 napisał(a):

Obojętnie jakiego potwora CPU tam nie wrzucą, to znajdą się studia (czyt. Rockstar Games) który da 30 fps i całą moc CPU wrzuci w grę, a nie 60 fps. 

Taka prawda.

Oraz:

Jakkolwiek chciałbym, żeby 60 fps było standardem to cały czas z tyłu głowy krąży mi to przeświadczenie graniczące z pewnością, że dla konsol zawsze targetem nr 1 będzie jednak kinowe doświadczenie.

O ile na takim PC, jak gry zaczynają dropić i 1% low spada, to człowiek zmienia cpu lub gpu, i znów ma ogień - to na konsoli jednak specyfikacja bazowa (np. typ / model procesora, zastosowana technologia etc) nie może się zmienić drastycznie, bo negatywnie to wpływa na już wydane gry pod starsze rozwiązanie. To zamknięta konstrukcja, która prędzej czy później staje się przestarzała.

A doświadczenia współczesnego gracza mówią wprost - nawet na 10 letnim sprzęcie 30 klatek uciągniesz.

Przykład? i7 4770/4790 i GTXy 1070/1080 w niemalże wszystkich grach gdzie nie brakuje im techu spokojnie są w stanie utrzymać 1080p/30 - czasem tylko 60 jak silnik bardziej rześki - a to przecież 10 letnie i starsze już dzisiaj komponenty.

Edytowane przez Qrdello
Opublikowano

Kamień z serca. Może będzie u mnie  jakakolwiek chęć zakupu PS6 :)

https://videocardz.com/newz/next-gen-amd-udna-architecture-to-revive-radeon-flagship-gpu-line-on-tsmc-n3e-node-claims-leaker

 

3D V-cache w APU PS6 :)

proces to zgodnie z oczekiwaniami, niestety N3E.

Osobiście wolałbym premierę w 2028 byle już w GAA, ale cóż. Dobry i ten cache. Nawet lepiej N3E z cache niż N2 bez.

Opublikowano
20 minut temu, kanon7 napisał(a):

A tyle że ta fabryka odpowiadała / odpowiada za 80% produkcji płyt gier blu-ray na PS5.

Czyli chcesz powiedziec, ze europa i us (made in austria) , odpowiada tylko za 20% produkcji gier pudelkowych ps5? Troche niezbyt realne, a wszystkie newsy mowia o zamknieciu produkcji plyt do nagrywania, a nie gier ps5.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...