Skocz do zawartości

PlayStation 6 - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 419
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Sony jeszcze do tego ponoć głównie się skupia na jak najniższym koszcie, także na pewno będzie napęd głównym modelu konsoli. ;)

 

Jeśli będzie, to będzie w modelu który ma być dla PRu, a który samo Sony i developerzy gier będą olewać. Dokładnie tak jak MS robi to z mocniejszymi wersjami swoich Xboxów.

Opublikowano
5 godzin temu, RTXnietylko4060tiUSER napisał(a):

Kolejna afera napedowa %-) Bedzie, nie bedzie, a moze doczepiany. xD Jeden rabin powie ze bedzie, drugi rabin powie ze nie :) Szansa 50/50.

z tej afery to wyszło tyle ze napęd można kupić w cenie od 350 do 500zł w tej chwili

Opublikowano

Apropo marzeń, że PS6 dostarczy 4K 120fps

 


Wuchang

https://www.youtube.com/watch?v=wmIqiuk6xU0

 

Kolejna gierka na Unreal Engine. Nawet nie wiem czy ma jakiś ray-tracing czy nie, bo tylko przeklikałem do testów wydajności info o rozdziałce.

 

Także tego.. jakby to powiedzieć.

PS5 spada do.. 540p :E

Przynajmniej nie poniżej 480p, to dopiero byłby wstyd w roku 2025.

A nie, czekaj, na Xbox S spada do 432p :E

 

PS5pro ma spadki do 900p, ale nie wyrabia, więc realnie kończy się gdzieś poniżej 900p.

 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Może ktoś chce to obejrzeć. Ja sobie już dam spokój, bo:

 

- znowu pierdu pierdu o 4K 120 i jak to już jest, to na to RT/PT. :E Gość chyba nawet własnych komentarzy/discordów/patreonów nie czyta, bo nie wierzę, żeby nikt mu tego nie wytykał po poprzednim filmiku

- PT w PS6 mocniejsze niż PT w 5080tce :E

- znowu pierdu pierdu, że to super decyzja biznesowa aby skupić się na maksymalnym cięciu kosztów, bo... dużo ludzi jeszcze gra na PS4  :E

 

Nie dotrwałem do połowy. Nie wiem czy w filmiku jest cokolwiek ciekawego. 

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

Lekki OT

Spoiler

 

Nie będę wrzucał kolejnego, ale na Moore Law is dead na YT gość wspomniał o dwóch rzeczach. Pierwsza, to że funkcje jak chatgpt w grach dla NPCów będą używać jako czegoś co rozróżnia PS5 od "nextgena" PS6, ale to nudne i oczywiste.

 

 

To, co jest ciekawe, to opinia o ray-tracingu. 

Gość spekuluje, na podstawie niczego, co sam zresztą przyznaje, to nie żaden leak ani nic takiego, czysta spekulacja:

Sony może zrobić coś ala RTX remix. Stare gry z PS3 z łatwym do zrobienia patchem dodającym Path Tracing.

 

Już mniejsza o to ten pomysł, ale pojawia się opinia, która może pokazywać kolejny raz jak na RT/PT zapatrują się osoby, które nie są graczami core, a jedynie grają raz na rok i się nie interesują, nie inwestuję w lepsze doznania z gry (jak kierownica, wolant do symulatorów, VR, monitory 240+Hz itp.). Otóż opinia brzmi:

 

"Gry z PS3 z takim automatycznym patchem będą wyglądały lepiej niż gry z PS5"

 

 

 

Tekstury pod 220MB VRAMu się same zastąpią a geometria? Czego chcesz od geometrii? Przecież dobrze jest! :

image.png.957fa48fab37e9a5b9c4bc1ba9a717ec.png

 

(Oblivion na PS3, mimo takiej ilości geometrii, i tak miał problem z 30fps)

 

Niektóre gry miały więcej goemetrii niż tutaj, oczywiście, ale jednak bądźmy poważni. To generacja 2005/6. W 2027r. z taką biedą grać? 

Dalej pozostaje kwestia stylu oryginału, który patch z PT by często mocno zaburzał. 

Pomysł kompletnie poroniony już w założeniach, ale z wyglądem na poziomie ponad PS5 to gość pojechał. Czy takie gry by wyglądały lepiej niż gry na PS4 to też bym się kłócił, że absolutnie nie. Ale lepiej od PS5 - :E

 

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

Ten RX 7700 XT to jest odpowiednik PS5 Pro, a nie PS6. 
Ale wiesz, to jest voltq :wariat: :E on żyje w swoim świecie alternatywnym; konsolowym (650 zł), politycznym, społecznym, moralnym :E :E :E  

Edytowane przez kanon7
  • Confused 2
Opublikowano
Godzinę temu, Spychcio napisał(a):

PS6 to będzie coś w przedziale RX9070-9070XT.

 

Pamiętajcie tylko, że to będzie najwcześniej pod koniec 2027r.;)

"ale to już było" więc zwinę
 

Spoiler

9070 TDP

image.png.3ef0e996a4f162aef0e15796e3aac67a.png

 

PS6 TBP: 160W (czyli 160 razem na GPU, CPU, płytę, RAM, IO)

Według AI jakiego zapytałem, najlepszy N3 (jakiś N3 będzie w PS6) może zaoferować max 15-25% obniżenie poboru prądu. 

 

Zostaje możliwość, że Sony da tam więcej cache'u co poprawi efektywność, ale znowu są ploty o tym, że Sony celuje w ultra-niski koszt produkcji, a więc nie wiadomo.

 

Moim zdaniem ludzie oczekujący wydajności pomiędzy 9070 a 9070XT są skazani na rozczarowanie.

Przynajmniej w rasterze, bo w AI i RT zmiany architektury mogą dać nawet więcej "mocy" niż 9070XT. 

 


 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Raster i CPU

 

No i tyle MLiD gada, że "PS5 power in a handheld", a tymczasem te 0.55x rasteru jest dla trybu docked. Przeliczamy różnicę zegarów na portable i dostajemy...

0.4x mocy rastera PS5.

 

Dosłownie rzut beretem od PS4. Czyli z PS4 odpada kupiasty CPU, choć o ile lepszy będzie ten tutaj to ciężko powiedzieć, bo tu jest tak samo mało cache'u jak w Klakierze z PS4, choć 1x4, a nie 2x2MB (mam nadzieję) i sam proc może być taktowany wyżej niż 1.65GHz (choć wcale nie musi, skoro Switch 2 działa na 1GHz).

Dalej odpada za mało RAMu i HDD.

Ale zostaje kupiaste GPU.

 

 

Wpływ na branżę

Sony tym ruchem dowiązuje ogromną kulę do nóg branży. To się dopiero będzie nazywało "Crossgen era" jak pod niektórymi względami developer będzie musiał kisić się na tym samym przez 21 lat. (2013-2034).

 

Ale to nie wszystko! Przy tak kupiastej wydajności, która i tak nie wystarczy do rasteru w sensownej jakości, ten sprzęt dostanie RT, które jest szybsze od tego z PS5, czyli będzie ciśnienie u developerów na robienie gier 30fps i "up to 30fps". Jeszcze będą to chwalić nazywając "dobrym i pełnym wykorzystaniem możliwości tej konsolki"

 

AI i Sony vs. cloud Gaming

 

Jeszcze tylko niech FG dorzucą i będzie skakało, cięło, haczyło i "pływało" elegancko, tak że na PS7 już nikt nawet nie spojrzy, bo tnące, skaczące i lagujące granie z gównianą oprawą to będą mieli w Cloud Gamingu. No chyba, że taki był plan Sony aby zniszczyć granie "lokalnie", no to brawo za szachy 5D. Są geniuszami. ;)

 

Dowalą tonę pamięci, wcisną tam jakieś modele AI, które się do niczego tak naprawdę w grach nie przydadzą (możecie mi to wypomnieć za kilka lat, jeśli się pomyliłem) i będzie "super nextgen bulwo!

 

No ale NPC będą tańsi do zrobienia, gra będzie mniej zajmować przez kompresję, będą znowu filmo-gry bez realnej interakcji jeśli puszczą na tym np. jakąś grafiką AI w cinematic 24fps, do tego na premierę remaster Skyrima i macie się gracze cieszyć, a jak im się nasza kuchnia nie podoba, to mogą iść do McDonalda.

 

 

 

Głupota MLiDa i jego punktu widzenia

MLiD też do mocy wlicza upscallery, porównując nieużywalne FSR z PS5 do FSR4 w przenośnym PS6. To już jest mega-kretynizm, bo przecież są gry bez FSR i bez TAA. Owszem, z biegiem lat coraz mniej, ale to nie znaczy, żeby od razu robić kurtyzanę  z logiki. Jak mówimy o wydajności w rasterze to o wydajności w rasterze, a nie o upscallerach.

 

Ale jeszcze dostajemy tu info o konsoli przenośnej i tak jak DLSS4 ma się nijak do DLSSu na Switchu 2, tak samo tutaj. Nie chodzi o brak wsparcia jak z DLSS4 na Switchu 2. Chodzi o wydajność tego upscalowania, bo w przenośnym sprzęcie zwyczajnie trudniej jest upchać tranzystory, które to liczą, i trudniej im zapewnić odpowiednią ilość prądu. Czyli o FSR jak na 9070 moim zdaniem można zapomnieć. A przecież FSR4 i tak bywa mocno kijowe w ruchu i są tu spore problemy do naprawienia. Tymczasem PS6m będzie krokiem wstecz :E

 

A jeśli nie? To tutaj znowu będzie kolejna rzecz, która pchać będzie developerów w gry 30fps, albo mega gównianą rozdziałkę, bo jak napchają tam RT czy innych zasobożernych technik, to nawet przy pełnym i prawdziwym FSR4 czy FSR5, będzie albo 30fps albo rzeczywista rozdziałka 480p. 

 

PS. Gość jeszcze raz podkreśla, że niby w Sony celują tym w tych, co zostali na PS4. Minął może rok od momentu gdy branża zaczęła robić większość gier pod currentgeny a nie pod PS4. Wyciąanie wniosków "ludzie nie kupują PS5, bo za drogie" dzisiaj, to jest kompletny kretynizm. Po pierwsze - dajcie gry, dla których warto mieć PS5, to ludzie chętniej będą kupować. Po drugie - może nie podbijajcie ceny PS5 5 lat po premierze. Po trzecie może policzcie ile lat działa sprzęt. To, że ktoś siedział dekadę na PS4, nie znaczy, że chce na niej siedzieć przez dwie dekady. Sprzęt się ludziom psuje, a nawet biedny uzna "dobra, jak już mi padła ta konsola, którą miałem od 2014r. a jest 2027r. to może już nie będę kupował PS4, tylko coś nowszego, bo wydatek kilkuset $ raz na kilkanaście lat to nie problem".

 

Pamiętajmy! Krawaciarze wiedzą lepiej. W 2011 ci sami mieli panikę, bo "ludzie już nie będą grać na konsolach! Wszyscy idą w granie na komórkach! PS4 musi być ultratanie bo nikt nie kupi!" i teraz to samo "za dużo ludzi nie kupiło jeszcze PS5! Trzeba cofnąć branżę o 14 lat wydając tańsze PS6 z jedną nogą w roku 2013, bo inaczej nigdy nie zostawią PS4!" 

 

Jedni kretyni w MS, a drudzy w Sony. 

 

Tanio więc wspaniale i hurra! - mówi MLiD

Pamiętacie co Nintendo zrobiło 7 lat po premierze x360? Ano wydało Wii:U które było niemal dokładnie tak samo wolne jak x360?

Tylko wtedy nie było żadnych debili gadjących, że to przez ogromne koszty u TSMC i blablabla. To że Nintendo dało takie gówno po maskę Wii:U wynikało tylko i wyłącznie z tego, że tak sobie krawaciarze wymyślili. Gracze core ich wtedy zweryfikowali, olewając sprzęt i kupując PS4/Xone.

 

Tylko że teraz nie będzie alternatywy. Będzie kupiaste PS6 ze śmiesznym PS6 mobile, do tego jakiś jeszcze bardziej pewnie kupiasty następca Xbox Series S, na koniec superdrogi i szybszy, ale nadal nie robiący szału Klocek z pierdylion cebulionów i Nintendo Switch 2 multiplatformami w 240p.

Fajna ta przyszłość branży gier.

 

Edytowane przez VRman

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...