Skocz do zawartości

PlayStation 6 - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 minutę temu, Wu70 napisał(a):

i gry tam będą prezentowały gigantyczny przeskok względem PS4 dokładnie tak samo jak robią to dzisiejsze handheldy.

Które handheldy prezentują gigantyczny skok względem PS4?

  • Odpowiedzi 419
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wszystkie tegoroczne z APU AMD, same 8 rdzeni Zen5 i w opór ramu powoduje że te handheldy bez problemu odpalają najbardziej złożone gry.

CPU PS4 to jest inna epoka a w kontekście GPU to przenośna konsola nie musi celować w rozdzielczość, tu pod FSR wpuszczą 480p i fajrant :wariat:

 

Na PS6 pewnie trafi Zen6 + RDNA5(?), tam nie będą się zastanawiać jak ustawić CP żeby nie został usunięty ze sklepu tylko jak ustawić żeby grać w 60 fps

 

 

Opublikowano (edytowane)

PS4 kończy się na 30fps więc niebo a ziemia ;) A nowe APU ma i sztuczki, i moc cpu. PS4 nie ma nic i nic jej nie pomoże bo cpu leży - złożoność gier leży.

 

APU w dodatku nie musi celować w 1080p bo to mały ekranik więc realnie to jest zupełnie inne granie, na tym odpalasz wszystkie dzisiejsze gry PC (tj. i odpowiedniki gier z PS5), na PS4 jest trochę czystej mocy gpu (w porównaniu do malutkich apu) ale całokształt od dawna leży.

Edytowane przez Wu70
Opublikowano (edytowane)

25 Watt na APU + z 5-15W reszta. To by musiało sporo ważyć, żeby uciągnąć gry ponad 2 godziny minimum

Nie wiem w ile będzie celowało Sony, ale to ponad 2x więcej od Switcha.

 

1080p, medium. Nie wiadomo z czego FSR, czy z 360p czy z 720p.

Nie spada poniżej 60... z frame genem, czyli nic nie wiadomo.

 

Rdzenie i generacja CPU są mniej istotne. Bardziej to jak te CPU zaprojektowano pod tego typu niski pobór prądu. W grach i tak ponad 6 jaj się w zasadzie do niczego sensownego nie przydaje.

 

Nawet z procesem 3nm nie będzie wcale łatwo wyrównać moc PS4 i w CPU i GPU jednocześnie. Sztuczki mnie osobiście nie interesują. Więcej RAMu, więcej cache - to już tak. 

Żeby to miało mniej więcej moc proca z PS5 przy zachowaniu choćby wydajności GPU X Series S to bardzo wątpię. 

 

I dla developera owszem - szczególnie w grach na Unreal Engine - nie robi to problemu. W końcu Dooma, W3 czy Ark:Survival Evolved też wydali na S1. Teoretycznie da się nawet Cyberpunka na PSP wydać. ;)

 

Ale dla graczy, dla poziomu grafiki na nowej konsoli - już tak. 

No chyba, że CPU w PS6 też będzie tragicznie wolne. Jeśli będzie o 80% szybsze w ST od PS5, to przenośne "PS6" będzie hamulcem i to ręcznym.

Edytowane przez VRman
Opublikowano

Nie będzie w żaden sposób hamulcem dokładnie tak samo jak dzisiejsze handheldy niczego nie hamują i zwyczajnie odpalają współczesne gry bez żadnej łaski deweloperów, to jest właśnie magia architektury i współczesnych generacji cpu a nie zacofania.

W przeciwieństwie właśnie do PS4 które jest dużym hamulcem i wymaga znacznych cięć żeby tam odpalać współczesne gry a przecież ma tyyle mocy ;)

Opublikowano

PS4 ma śmiesznego AMD Klakiera i przede wszystkim mniej RAMu i tu jest największy problem. Ale z tymi handlheldami to się zbytnio rozpędziłeś. Steam deck dawał radę aż zaczęły wychodzić gry na tą generację a nie crossgen (koniec 2020 do połowy 2024 w zasadzie) i teraz już nie jest tak wesoło. 

Są niby lepsze sprzęty ale zazwyczaj biorą bardzo dużo prądu i kosztują bardzo dużo.

Ja zakładam (może mylnie) że PS6 portable będzie celować w 2+ godzin gry, czyli 2+ godzin w najgorszym wypadku, z ekranem na max, wifi i najbardziej prądożerną grą, a 3-5h przy lżejszych grach. Inaczej to zbytnio nie ma sensu. Już na te 2h w S2 jest sporo narzekania. 

Do tego rozmiary i waga. Wielu osobom nie podobają się przenośne pecety konkurujące ze Switchem 1 - wiele razy czytałem "za ciężkie, za duże, niewygodne, mało przenośne"

 

No i w końcu postęp, który zwalnia.

 

To co dziś chodzi na jakimś APU w 35W TDP, zejdzie pewnie do 25W i to będzie na tyle. Nie spodziewam się nagle rewolucji i sprzętu który w niczym (bez sztuczek) nie ustąpi Xbox Series S. 

Forza Horizon 5 w 60fps w 1080p przy MSAA, przy mniejszej wadze i gabarytach niż te obecne ciężkie kloce i z więcej niż 2h na baterii?

Waga, bateria, gabaryty i wreszcie cena APU na najnowszym procesie i z najnowszej generacji - to nie pasuje do PS6 portable. 

 

 

Opublikowano (edytowane)
52 minuty temu, Wu70 napisał(a):

Nie będzie w żaden sposób hamulcem dokładnie tak samo jak dzisiejsze handheldy niczego nie hamują i zwyczajnie odpalają współczesne gry bez żadnej łaski deweloperów, to jest właśnie magia architektury i współczesnych generacji cpu a nie zacofania.

W przeciwieństwie właśnie do PS4 które jest dużym hamulcem i wymaga znacznych cięć żeby tam odpalać współczesne gry a przecież ma tyyle mocy ;)

To dlaczego XSS z także współczesną architektura jest „hamulcem”? a hadheldy i PS6 hadheld nie będą? [pytanie retoryczne]. 

Zawsze każdy sprzęt słabszy jest w jakiś sposób hamulcem. Przez pierwsze 3 lata (2020-2023) poprzednia generacja była hamulcem dla PS5 i XSX.

XSS też widać jest; Baldur 3, czy Wukong. 
Obecny headheldy są „hamulcem” ale tylko dla tworzenia wersji PC, bo mamy dodatkowy sprzęt z głównym ograniczeniem poboru prądu (W). 

 

Ale jak widać gry są także tworzone na kalkulatory -> czyt. Wiedźmin 3 na Nintendo Switch 1. 

Ograniczeniem tutaj są tylko i wyłącznie fundusze $$$$, odpowiednia ilość osób i czasu… 

 

Premiera Rachet and Clank: Rift Apart na PS5 (exclusiv) miało działać tylko na PS5, bo ma szybki dysk (odczyt 5.5GB) który pozwala przenosić się między światami szybko w grze. Minęło kilka miesięcy i gra wychodzi i działa na PC z HDD 100MB/s :E 

 

Dobry przykład że czas i dużo pracy można wycisnąć nawet z PS5 to GTA VI (grafika) i Wiedźmin 4 (60 fps). 99% graczy mówiło że to nie ma prawa tak działać / wyglądać na PS5, bo to już stary sprzęt. Pomijam że tam siedzi: 

AMD Ryzen 7 3800X

- GTX 2070 Super 

- 16 GB GDDR6 / 448 GB/s

- dysk 5.5 GB/s (9 GB/s kompresja)

 

Patrzac na wymagania minimalnych gier PC nawet dzisiaj nie ma takich wymagań często; są niższe. A mamy tutaj optymalizację jednego sprzętu. 
 

Mimo to uważam że Sony musi ostrożnie podejść do PS6 i PS6 handheld’a, chyba że PS6 handheld będzie miał gry osobne, jak PS Vita, to wtedy specyfikacja przenośnej konsoli zwisa deweloperom gier. 
 

XSS i Handheldy PC wymusiły optymalizację gier, a nie że nowy tytuł na PS5 Pro wygląda jak z PS4 i to w 800p i do 30 kl/s - lenistwo twórców gier… 

 

Co nie wsadza do PS6/PS6 handheld, dla mnie się liczy tylko jedna rzecz: aby był fizyczny nośnik gier w obu sprzętach. 

Edytowane przez kanon7
Opublikowano
47 minut temu, VRman napisał(a):

Ale z tymi handlheldami to się zbytnio rozpędziłeś. Steam deck dawał radę aż zaczęły wychodzić gry na tą generację a nie crossgen (koniec 2020 do połowy 2024 w zasadzie) i teraz już nie jest tak wesoło. 

Steam decka ludzie nadal uważają za dobry wybór mimo że to kilkuletni pierwszy(?) handheld tego typu i ze słabiutkim Zen2 ale mimo dobrej specyfikacji w całokształcie nadal nie ma showstopperów w odpalaniu nowych gier :D

 

To jest po prostu PC, za bardzo przeceniacie siłę grafiki a ludzie po prostu obniżają detale i grają.

 

20 minut temu, kanon7 napisał(a):

To dlaczego XSS z także współczesną architektura jest „hamulcem”? a hadheldy i PS6 hadheld nie będą? [pytanie retoryczne]. 

Tak naprawdę żaden z tych sprzętów nie jest :D Co potwierdziły po prostu handheldy, czyli kolejna konfiguracja PC z miliona innych, wyszły i wszystko działa bez tytanicznej pracy każdego dewelopera.

 

Nie chce mi się już tego drążyć bo tu panuje zbyt wielkie uwielbienie do grafiki. Grafika to najbardziej skalowalny element w dzisiejszych grach. Prawdziwe ograniczenia i hamulce pojawiają się dopiero kiedy trzeba wydać coś na bardzo archaiczny sprzęt i to archaiczny w elementach gdzie deweloperzy mają małą skalowalność i wymaga to pracy albo hamowania, czyli właśnie ..PS4.

 

Wyobraźcie sobie że nie ma XSS, handheldów i tych wszystkich wrogów rozwoju, wychodzi gra na PS5, potem port na PC a ludzie i tak to odpalają na ultrabookach ze współczesnym cpu i igpu ;)

Opublikowano
21 godzin temu, kanon7 napisał(a):

Na 100% to będzie miało od 24GB do 32GB RAM. 
Powyżej 32GB? Nie mówiąc o 64GB? :E  to już totalny odlot SciFun w konsolach :E 

Zgadzam się w 100%:piwko: 24-32GB.

 

A co do specyfikacji to trzeba czekać do RTX'ów 6000 i nowych Radków na UDNA... i wtedy zobaczyć, jaka jest wydajność w okolicach 200-220W.

Bo właśnie taki zakres to max jaki mogą dać do konsoli.

Opublikowano
4 godziny temu, Wu70 napisał(a):

Steam decka ludzie nadal uważają za dobry wybór mimo że to kilkuletni pierwszy(?) handheld tego typu i ze słabiutkim Zen2

Niestety ja się osobiście mocno rozczarowałem jak wyszły handheldy z nowszym Zenem. Bardzo się rozczarowałem. Dlatego dziś mówię, że architektura się tak bardzo nie liczy. Bardziej ilość cache itp. a tutaj nie ma co patrzeć na architekturę, bo ta z 64MB cache na PC może wylądować z 2MB w handheldzie (przykład przerysowany oczywiście). Zostają plotki od Kopite'a, który ma dobry "track record", ale pewności nie mamy. Także póki co wróżymy z fusów. 

To, że deck jest kilkuletni niewiele zmienia w obecnych czasach, gdy postęp tak mocno zwolnił, a do tego najlepsze procesy będą delegowane tylko do cholernie drogich urządzeń. No chyba, że PSP6 ma debiutować z ceną typu 799$ a nie 299-499 (przy czym przy 499$ to będzie DOA więc moim zdaniem jak Sony chce aby to podbiło rynek to musi celować niżej, chyba, że sobie przeczekają kilka lat i dopiero później zaczną "atakować" niższą ceną. Cholera wie co tam krawaciarze w Sony sobie wymyślą.

 

4 godziny temu, Wu70 napisał(a):

nadal nie ma showstopperów w odpalaniu nowych gier :D

Oj są są. Returnal chociażby. W zasadzie niegrywalny czego byś nie robił. Gry na UE5 też mają często poważny problem. Np. przed chwilą chciałem sprawdzić czy na Decku ruszy gra, której nie mogę odpalić na nowym kompie kolegi. I gra staroć, która dostała tylko aktualizację silnika do UE5 ponoć na Decku spada do.. 10fps. I nawet ustawienia nie pomagają. 30fps było osiągalne w grach z 2015-2022 bo na PS5 szło w mocnych  60 lub 120fps, lub na PS4 w up to 60. Z tego bardzo łatwo było zrobić grę chodzącą na Decku w stałych 30. Ale z chwilą gdy zaczęły wychodzić gry, które na currentgenach ledwo mają te 30fps, to pojawił się problem. Jasne, w Cywilizację można pograć w 20fps. W jakieś gry fabularne można w 30fps ze spadkami. Ale w dynamiczną strzelankę już niestety się nie da (Returnal) o przyjemności z grania nie mówiąc. To samo z bijatykami/nawalnkami gdzie liczy się responsywność. Samo to, że gra się wyświetla nie znaczy, że "jest OK". 

A my tu mówimy o grach na PS6. Pewnie znowu po 3-4 latach crossgena, ale jednak. 

 

Tu masz filmik Digital Foundry, gdzie radzę pamiętać, że ich model biznesowy zakłada pudrowanie jak się da i maksymalnie pozytywny przekaz. Oni potrafią powiedzieć, że strzlanka typu dynamiczny Doom Eternal chodzi spoko jak ma 50fps przy graniu myszką, także to co słyszysz  w ich komentarzu tutaj, bierz  z przymróżeniem oka i skup się na liczbach i jakości obrazu.

https://www.youtube.com/watch?v=wKs415J5uhI

 

 

 

Opublikowano
4 godziny temu, kanon7 napisał(a):

CPU i RAM nie są skalowane. 
Tylko GPU można tak robić, jak piszesz. 

Dokładnie tak, w handheldach głównym ograniczeniem będzie i tak gpu, tych rdzeni cpu nawet za dużo dają, ramu w opór. Myślę że Sony to bez problemu skonfiguruje, szczególnie że dzisiejsze gry wydmuszki nie lubią fizyki i AI.

 

Godzinę temu, VRman napisał(a):

To, że deck jest kilkuletni niewiele zmienia w obecnych czasach, gdy postęp tak mocno zwolnił, a do tego najlepsze procesy będą delegowane tylko do cholernie drogich urządzeń. No chyba, że PSP6 ma debiutować z ceną typu 799$ a nie 299-499 (przy czym przy 499$ to będzie DOA

Dla tak malego APU postęp jest bardzo duży bo wsadzają wieksze gpu. Deck odpala zadziwiająco dużo jak na tak mały i stary soc, zobacz sobie dzisiejsze z2 extreme, pogrom.

 

A co do cen to patrzysz na firmy które zarabiają tylko na sprzedaży urządzenia i to w małych ilościach, Sony na pewno ostro przytnie marże ale i tak tanio nie będzie  ;)

Ale jakiegoś dużego znaczenia dzisiaj bym do tego nie przykladal, w tych czasach ludzie lubią drogi sprzęt  :wariat:

Opublikowano
9 minut temu, Wu70 napisał(a):

zobacz sobie dzisiejsze z2 extreme, pogrom.

zobacz na pobór prądu

 

9 minut temu, Wu70 napisał(a):

A co do cen to patrzysz na firmy które zarabiają tylko na sprzedaży urządzenia i to w małych ilościach, Sony na pewno ostro przytnie marże ale i tak tanio nie będzie  ;)

Ale jakiegoś dużego znaczenia dzisiaj bym do tego nie przykladal, w tych czasach ludzie lubią drogi sprzęt  :wariat:

No ale ja właśnie staram się ocenić czy to będzie miało jakieś znaczenie. Bo jeśli i będzie miało i Sony wymusi, aby każda gra na PS6 na tym chodziła, to będzie to miało dla branży ogromne znaczenie.

Że będzie to najlepszy handheld to nie wykluczam. Sam pisałem kilka dni temu, że to może być "coś".

Ale jednak są już Switche 2, będzie Steam Deck 2 i cała reszta. Do tego może i rozkładane telefony, które też przejmą część chętnych do pogrania w cośtam na kanapie. 

Stare sprzęty mogą też mieć niesamowite ceny jak stary model Decka na przykład.

Opublikowano
59 minut temu, VRman napisał(a):

No ale ja właśnie staram się ocenić czy to będzie miało jakieś znaczenie. Bo jeśli i będzie miało i Sony wymusi, aby każda gra na PS6 na tym chodziła, to będzie to miało dla branży ogromne znaczenie

Według mnie nie ma innej opcji, jeśli Sony w to wejdzie to tylko w opcji pełnej kompatybilności z dużą konsolą, na wszystkich samodzielnych konsolkach się przejechali i porzucili.

 

Może nawet będą reklamować opcję trybu zadokowanego pod TV jak switch z większym budżetem powerowym na kablu i wtedy to będzie taki ich odpowiednik XSS ale jednocześnie handheld.

 

Może coś z tego być 

Opublikowano (edytowane)

No jakby tak miało być to chyba dobrze, że nie doczekam jako gracz rezultatów takiej strategii, bo już teraz ludzie nie dostali skoku generacyjnego jakiego oczekiwali i nie dostają ex'ów. Jak te PS6 będzie  PS5+AI + 8GB RAMu więcej to do 2035r. zobaczymy pogrzeb marki Playstation

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Winter napisał(a):

32GB RAMu to i tak za dużo na te wszystkie remastery, które wyjdą na PS6. :E

60b280aadf4aa.jpeg

Właśnie odwrotnie:
-> gra 16GB PS5
+ remaster dodatkowe 8GB
+ brak optymalizacji dodatkowe 8GB
= 32 GB RAM Remaster PS6 :E 

Edytowane przez kanon7
  • Haha 1
Opublikowano
W dniu 14.06.2025 o 13:24, VRman napisał(a):

PS6 na 100% będzie miało od 24GB do 64GB RAMu. (W przypadku 64 dopuszczam scenariusz umieszczenia tam dwóch typów pamięci. Np. GDDR7 czy GDDR7x + LPDDR5)

Na 80% od  24 do 32GB

Na 70% od 24 do 48GB

Na 60% tylko 24GB + 0GB innego

  Pokaż ukrytą zawartość

I na 100% nigdy tej konsoli nie kupię bo nie będzie oferowała dla mnie żadnej wartości. Gry w 480p+DLSSy+RT w 30fps, gry crossgen do 2032r , gry na Unreal Engine 5/6 i ogólnie gry na 5/10 z mojego punktu widzenia - mogą sobie wsadzić i pokręcić. 

 

Ale z przyzwyczajenia chyba kwestie techniczne mnie interesują. 

 

Jedyne sensowne opcje to

zostawić 16GB  - magistrala 256bit jak teraz , będzie tanio.

dać 24 GB - kostki po 3GB co to je Nvidia ma dać do 5080 super, ale tanio to nie będzie.

 

Mimo wszystko Sony to nie są aż tacy debile jak Microsoft , więc nie będą się bawić w jakiś podział pamięci na 2 rodzaje jak wersja ze zunifikowanym ramem o stałem szybkości sprawdza im się od dwóch generacji/

 

 

Opublikowano
5 minut temu, michaelius33 napisał(a):

dać 24 GB - kostki po 3GB co to je Nvidia ma dać do 5080 super, ale tanio to nie będzie.

Stary. Produkcja chipów 3GB jeszcze się nie rozkręciła, a już w detalicznym sklepie masz oferty po 10$ za 3GB. To jest całe 110$ za cały RAM w konsoli po cenach detalicznych w 2025. A gdzie ceny hurtowe na 2027 dopiero. 

 

Na moje 8x 3GB to najprawdopodobniejszy scenariusz, jak już napisałem, ale nie mam 100% pewności jak inni w tym wątku, bo nigdy nie wiadomo czym się krawaciarze w korpo będą kierować. Np. w 2011r. się pokierowali ankiecikami i im wyszło, że nikt już na konsolach i PC nie będzie grał, tylko komóreczki, więc wrzucili do PS4 procesorek z tableta. Czy ktoś to mógł przeiwidzieć używając wiedzy o grach i logiki? Ano nie. Wyszło im, że jak nie dadzą niskiej ceny konsol, to splajtują albo co :boink:

Jeśli teraz jacyś idioci podejmą decyzję o tym, że dla RT czy AI potrzeba więcej, to obetną co innego ale dadzą 32 lub nawet więcej RAMu. Albo jakieś kombinacje, bo

- dla UI, przeglądarki w tle, discordów, systemu nagrywania rozgrywki w formie video - przyda się osobna pamięć, ale nie musi być ona szybka. Ot, taki bufor. Dlatego 24GB GDDR7 + 4/8/12GB LPDDR5 jak najbardziej jest możliwe

- sporo zaczyna przeszkadzać czas dostępu. Nie wiemy na pewno ile cache'u 3D v-cache dostaniemy w PS6 i czy w ogóle. Jeśli nie, to mogą nawet pójść w pecetową konfigurację, bo GDDR7 ma pewnie gorsze czasy dostępu od nawet DDR5 6000 CL 40

 

To nie takie proste, że "do gier to ma sens, więc tak na pewno będzie". Pamiętacie Microsoft i próby sprzedawania konsol z Kinectem? 

 

Możliwe jest też 36GB jeśli zrobią dwie wersje konsoli jak MS. A mogą, bo zarząd Sony kompletnie olał tradycyjne podejscie do Playstation i wraz z przeniesieniem zarządu w ok 6 lat temu, zmienili też podejście na typowe "corpo". A bardziej corpo od Microsoftu już się nie da i Sony zdaje się podążać grzecznie za tym co robi MS w ostatnich latach. Jeśli więc zrobią dwie wersje konsoli, to jedna może mieć 24+4, a druga np. 36 bo 384bit i kostki 3GB. To mało prawdopodobne, ale miałoby sens wtedy wydanie gównianej PS5pro w chorej cenie. Może chcieli wybadać czy ludzie kupują tak drogie konsole (debilny sposób na wybadanie, ale cóż)

A może to przenośne PS6 będzie tym tańszym PS6? Wtedy raczej 32-36x GB nie zobaczymy bo za duża przepaść.

Opublikowano
25 minut temu, VRman napisał(a):

A może to przenośne PS6 będzie tym tańszym PS6?

To musi być to chociaż nie wierzę że będzie tanio, tańsze za wydajność i droższe za mobilność więc wyjdzie wersja droga i droga :D

 

Gdyby to wydawali dzisiaj to takie apu amd strix point ma tdp 15-54W idealnie pod handhelda w trybie przenośnym i zadokowanym.

 

XSS średnio w grach potrzebuje 60-75W

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

image.png.cc14b8609b120d4ec005091210ed595a.png

 

192-bit memory bus :hahaha:

 

MORE THAN RAW SPECS :hahaha: - czyli zgodnie z oficjalnymi wypowiedziami, że blablabla, a realnie "dostaniecie kartofla, ale nie marudzić nam tu, bo AI!"

 

192-bit. Ja pierdzielę.

I jeszcze niech się okaże, że zamiast 3D v-cache dostaną 16MB L3 i to tyle. Jak Wii odniosło sukces, to MS i Sony poszło w Kinecty i Move. Czyżby teraz zobaczyli sprzedaż Switcha 2 będącego okrutnym kartoflem na gównianym procesie Samsunga, z absolutnie skandalicznie badziewnym DLSSem i ekranikiem nie ogarniającym nawet 60fps w sample-and-hold?

 

Oby to się okazało tak prawdziwe jak plotki o procu ARM w PS4 w 2011r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...