Skocz do zawartości

Sterowniki GeForce & NVIDIA App - temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, JohnyWol napisał(a):

Tak, Profil K dla DLSS jest ciągle aktywny, ale pokazuje się jaki jest aktywny profil dla DLSS Ray Reconstruction.

 

Zawsze możesz sobie zrobić mały eksperyment i przełączyć profil na E i porównać z tym na K. Najlepiej zrobić sobie screenshoty bo łatwiej będzie wyłapać różnice

No właśnie wydaje mi się że jednak w DOOM DA i CP2077 to nie jest jakość obrazu K...

Odpaliłem też SW-Outlaws i AW2 z RR włączonym i pokazuje normalnie "Transformer Model"

Co można wyłączyć w Inspektorze żeby pokazywało "normalnie" preset K?

Edytowane przez X360
Opublikowano (edytowane)

Pierwsze pytanie, czy w CP2077 masz włączony w opcjach gry model CNN czy transformer? Jeśli transformer to wyłącz sobie w opcjach Ray Reconstruction i zobacz jaki profil wtedy ci pokaże (może być wymagane ponowne uruchomienie gry aby zaskoczyła zmiana).

 

EDIT: W Alan Wake 2 na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że gdy nie mam ustawionego override i gra wykorzystuje swoje oryginalne pliki DLSS to też widzę info że działa transformer model. Ale jak włączę override to pokazuje mi że aktualnie wykorzystywana wersja DLSS to 310.3.0 i że działa preset D i to jest preset dla DLSS Ray Reconstruction

 

EDIT 2: W Alan Wake 2 też można dość łatwo zweryfikować czy masz aktywny model transformer czyli Profil J lub K. W grze są znajdzki w formie skrzyneczek w których trzeba wklepać odpowiednią kombinację przycisków. Dla DLSS w modelu transformer jak wklepujesz kombinację to zostaje jakby cień wciśniętych przycisków tzn. one jakby dalej się podświetlają. Przy modelu CNN tego efektu nie ma.

Edytowane przez JohnyWol
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, JohnyWol napisał(a):

Pierwsze pytanie, czy w CP2077 masz włączony w opcjach gry model CNN czy transformer? Jeśli transformer to wyłącz sobie w opcjach Ray Reconstruction i zobacz jaki profil wtedy ci pokaże (może być wymagane ponowne uruchomienie gry aby zaskoczyła zmiana)

Ok,tak będzie najprościej.Oczywiście że mam włączony model transformer

Dobra,CP 2077 RR wyłączony,preset K,włączony preset...D

D ma być?

Ale w AW2 mam włączony override-ustawienia Inspektora,i pokazuje u mnie Transformer Model

Edytowane przez X360
Opublikowano (edytowane)
51 minut temu, X360 napisał(a):

Ok,tak będzie najprościej.Oczywiście że mam włączony model transformer

Dobra,CP 2077 RR wyłączony,preset K,włączony preset...D

D ma być?

Ale w AW2 mam włączony override-ustawienia Inspektora,i pokazuje u mnie Transformer Model

Dla Ray Reconstruction są na razie z tego co czytałem profile do E, ale E jeszcze chyba żadna gra nie wykorzystuje czyli D jest tym najnowszym - tu jest OK i wychodzi, że działa to tak jak pisałem.

 

Co do Alan Wake 2 to podejrzewam, że coś nie działa u Ciebie prawidłowo override z poziomu Inspektora. Korzystasz może z Nvidia App lub DLSS Swapper? Jeśli tak to może być tak, że ustawienia z Nvidia App i tam masz ustawione aby wykorzystywało domyślne pliki gry to może nadpisują to co masz ustawione z poziomu Inspektora. Już nie pamiętam dokładnie, ale u siebie chyba też miałem jakieś problemy z działaniem override z Inspektora więc ostatecznie przywróciłem tam wszystkie profile które zmieniałem na domyślne i teraz korzystam z Nvidia App wspartego aplikacją DLSS Override dzięki której działają mi override we wszystkich grach jakie potrzebuje (bez tej aplikacji nie mogłem np. napisać frame gena w Horizon Forbidden West do nowszego).

 

Do tego mam jeszcze DLSS Swapper gdzie mogę "ręcznie" z poziomu tej apki napisać pliki dla niektórych gier i wtedy robię tak, że w Nvidia App ustawiam dla danej gry aby wykorzystywało oryginalne pliki, a w DLSS Swapper robię podmianę DLSS do nowszej wersji (są tam już pliki DLSS 310.4.0) i w tej apce też możesz sobie wybrać jaki ma być ustawiony profil dla danej gry. Plus w ustawieniach tej aplikacji można sobie wygodnie włączać i wyłączać opis pokazujący jaka wersja pliku i profilu jest wykorzystywana - robi to samo co ręczna podmiana ustawień czy plików w rejestrze

 

EDIT: Zrobiłem teraz mały eksperyment. Włączyłem sobie nakładkę dla DLSS z apki nvidii + opis uruchamiany z poziomu rejestru i wygląda na to, że w momencie gdy jakaś gra wykorzystuje Ray Reconstruction to podstawowy profil dla DLSS czyli przykładowo ostatnio używane E dla starego modelu i J lub K dla modelu transformer są zastępowane/niekatywne i wtedy aktywują się profile zapisane z pliku DLSS Ray Reconstruction. Wg. nakładki Nvidii dla DLSS SR czyli tam gdzie powinienem mieć profil K miałem info, że jest nieaktywne, a był wykorzystywany właśnie profil D z DLSS RR. Czyli wychodzi, że nie mogą być aktywne oba tylko albo profil dla DLSS SR (aktualnie najnowszy to K) albo jak uaktywni się rekonstrukcję promieni w grze to wtedy do gry wchodzą profile zaszyte w DLSS RR (aktualnie najnowszy to D)

Edytowane przez JohnyWol
Opublikowano (edytowane)

No OK, ale na screenie który wrzuciłeś widać, że masz coś nie tak, bo o ile dla frame gen masz DLSS G 310.3.0 to dla DLSS SR (czyli tego głównego) masz DLSS 3.1.30 zamiast 310.3.0. Czyli stara wersja pliku który nie ma profilu J i K. Robiłeś override przez Inspektora? Jeśli tak to pokaż zrzut ekranu z ustawieniami z Inspektora.

 

Być może włączyłeś override tylko dla framegena

Edytowane przez JohnyWol
Opublikowano
3 minuty temu, JohnyWol napisał(a):

No OK, ale na screenie który wrzuciłeś widać, że masz coś nie tak bo o ile dla frame gen masz DLSS G 310.3.0 to dla DLSS SR (czyli tego głównego) masz DLSS 3.1.30 zamiast 310.3.0. Czyli stara wersja pliku który nie ma profilu J i K. Robiłeś override przez Inspektora? Jeśli tak to pokaż zrzut ekranu z ustawieniami z Inspektora

INSPECTOR.thumb.jpg.fadf2691c4a639313427b782b522e09c.jpg

Opublikowano (edytowane)

A spróbuj wyłączyć override dla DLSS RR, bo może to robi problem. Skoro gra go nie wykorzystuje to się może gryzie

 

EDIT: Zainstalowałem sobie Wukonga i okazuje się, że gra wykorzystuje biblioteki ray reconstruction

Edytowane przez JohnyWol
Opublikowano
10 minut temu, JohnyWol napisał(a):

A spróbuj wyłączyć override dla DLSS RR, bo może to robi problem. Skoro gra go nie wykorzystuje to się może gryzie

No niestety nic to nie zmieniło...

Wcześniej miałem napisać że miałem do niedawna Nv app i DLSS Swapper.Odinstalowałem obydwa Revo Uninstaller,łącznie z czyszczeniem rejestru.

BM:Wukong też odinstalowałem,później same pliki DLSS wywaliłem,dawałem spójność plików,żeby na czysto je załadował.

Jak widać,zero efektu.W innych grach też takie cyrki...

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, JohnyWol napisał(a):

Przed chwilką zedytowałem post powyżej. Wukong wykorzystuje biblioteki ray reconstruction - sprawdziłem przez DLSS Swapper

1.jpg

Ale jak widać mam DLSS 3.1.30 zamiast 310.3.0

Jak zainstalowałeś to tobie co wyświetla? Jaki preset?

Edytowane przez X360
Opublikowano (edytowane)

To co wrzuciłem wyżej to wycinek z DLSS Swapper. Aktualna wersja pozwala na podmianę DLSS DLSS FG i DLSS RR oraz wybór profilu dla DLSS.

 

Właśnie przetestowałem u siebie jak to wygląda. Zrobiłem override przez aplikację nvidii i zarówno dla DLSS FG jak i DLSS pokazuje wersję 310.3.0 i profil K. Plik Ray Reconstruction jest, ale widać gra go nie wykorzystuje, bo w każdej grze gdzie jest w użyciu miałem profil D ewentualnie C

2.jpg

Edytowane przez JohnyWol
Opublikowano
8 minut temu, JohnyWol napisał(a):

To co wrzuciłem wyżej to wycinek z DLSS Swapper. Aktualna wersja pozwala na podmianę DLSS DLSS FG i DLSS RR oraz wybór profilu dla DLSS.

 

Właśnie przetestowałem u siebie jak to wygląda. Zrobiłem override przez aplikację nvidii i zarówno dla DLSS FG jak i DLSS pokazuje wersję 310.3.0 i profil K. Plik Ray Reconstruction jest, ale widać gra go nie wykorzystuje, bo w każdej grze gdzie jest w użyciu miałem profil D ewentualnie C

2.jpg

Czyli u mnie ewidentnie nie podmienia Inspektor pliku DLSS

Opublikowano
1 minutę temu, X360 napisał(a):

Czyli u mnie ewidentnie nie podmienia Inspektor pliku DLSS

Na to wygląda. Jak sobie teraz myślę to u mnie też coś było nie tak jak próbowałem Profile Inspectora. Ostatecznie zacząłem używać apki nvidii i doinstalowałem sobie DLSS Override, bo bez niego w niektórych grach nie mogłem podmieniać plikow, albo dzialalo dla DLSS ale nie mogłem podmienić np frame gena choć gra go wykorzystywała (miałem tak z Horizon Forbidden West). I od tego momentu wszystko działa na tip top :)

Opublikowano
1 minutę temu, JohnyWol napisał(a):

Na to wygląda. Jak sobie teraz myślę to u mnie też coś było nie tak jak próbowałem Profile Inspectora. Ostatecznie zacząłem używać apki nvidii i doinstalowałem sobie DLSS Override, bo bez niego w niektórych grach nie mogłem podmieniać plikow, albo dzialalo dla DLSS ale nie mogłem podmienić np frame gena choć gra go wykorzystywała (miałem tak z Horizon Forbidden West). I od tego momentu wszystko działa na tip top :)

Czyli znów zainstalować Nv app?...A co masz na myśli że doinstalowałeś DLSS Override?

Opublikowano (edytowane)

To jest dodatkowa aplikacja którą wystarczy uruchomić i uruchomić w niej "Process" i ona podmienia jeden z plikow konfiguracyjnych i potem zapisuje go w trybie do odczytu. Dzięki tej apteki uaktywniają sie wszystkie dostępne opcje dla nadpisania pkikow DLSS w aplikacji Nvidia App. Czyli w każdej grze z DLSS i która jest dostępna w aplikacji Nvidii możesz uruchomić override. Mały minus jest taki że uaktywniają się wszystkie opcje czyli dla każdej możesz wybrać Frame Gen i Ray Reconstruction nawet jeśli gra ich nie używa. Ale oczywiście nie sprawi że nagle zaczną działać. To tak jakby "puste" ustawienie, ze masz włączone, ale ono nie dziala.

 

Trzeba tylko pamiętać (a przynajmniej ja tak robie) żeby przed zainstalowaniem nowych sterowników jak się pojawią przywrócić w tej aplikacji oryginalny plik. Tak żeby uaktualnił sie plik jak zostaną dodane nowe gry do listy. A potem znów klikam "Process" i tyle. Mam nadzieję że w miarę jasno wyjaśniłem o co chodzi. Apka jest bardzo prosta w obsłudze, dosłownie kilka kliknięć.

 

Tu jest link do pobrania https://github.com/kaanaldemir/DLSS-Override-For-All-Games

Edytowane przez JohnyWol
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, JohnyWol napisał(a):

To jest dodatkowa aplikacja którą wystarczy uruchomić i uruchomić w niej override i ona podmienia jeden z plikow konfiguracyjnych i potem zapisuje go w trybie do odczytu. Dzięki tej apteki uaktywniają sie wszystkie dostępne opcje dla nadpisania pkikow DLSS w aplikacji Nvidia App. Czyli w każdej grze z DLSS i która jest dostępna w aplikacji Nvidii możesz uruchomić override. Mały minus jest taki że uaktywniają się wszystkie opcje czyli dla każdej możesz wybrać Frame Gen i Ray Reconstruction nawet jeśli gra ich nie używa. Ale oczywiście nie sprawi że nagle zaczną działać. To tak jakby "puste" ustawienie, ze masz włączone, ale ono nie dziala.

 

Trzeba tylko pamiętać (a przynajmniej ja tak robie) żeby przed zainstalowaniem nowych sterowników jak się pojawią przywrócić w tej aplikacji oryginalny plik. Tak żeby uaktualnił sie plik jak zostaną dodane nowe gry do listy. A potem znów klikam override i tyle. Mam nadzieję że w miarę jasno wyjaśniłem o co chodzi. Apka jest bardzo prosta w obsłudze, dosłownie kilka kliknięć.

 

Tu jest link do pobrania https://github.com/kaanaldemir/DLSS-Override-For-All-Games

Dzięki.Super pomocne na kiedyś,bo na razie po zainstalowaniu Nv app i globalnym ustawieniu DLSS override BM:Wukong w końcu zatrybił na presecie KBMW2.thumb.jpg.5b7861e28b69b6d67166849a123b015b.jpg

Edytowane przez X360
  • Upvote 1
Opublikowano

Taka mała sugestia bo już nie jedne dziwne rzeczy w komputerach widziałem ;-).

 

W NVIDIA Inspector zamiast ustawić profil globalny może trzeba ustawić profil dla konkretnej gry. Dużo roboty nie ma ja bym sprawdził. 

Opublikowano

Liczyłem na to, że wystarczy aplikacja Nvidia, globalnie generator i będzie działać w praktycznie każdej grze, ale się okazało, że na razie nie działa w żadnej w które gram 😆. Pozostałe mają już swój, więc nie widzę sensu instalowania apki. Mam nadzieję, że to się zmieni...

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Adikon napisał(a):

Liczyłem na to, że wystarczy aplikacja Nvidia, globalnie generator i będzie działać w praktycznie każdej grze, ale się okazało, że na razie nie działa w żadnej w które gram 😆. Pozostałe mają już swój, więc nie widzę sensu instalowania apki. Mam nadzieję, że to się zmieni...

Jeżeli do apki Nvidii doinstalujesz sobie DLSS Override z linka którego dałem wyżej czyli https://github.com/kaanaldemir/DLSS-Override-For-All-Games to będziesz mógł sobie ustawic co i jak chcesz do każdej gry dodanej do aplikacji, a że Nvidia praktycznie na bieżąco dodaje wsparcie dla nowych gier to bedzie działać tak jak powinno i jak sobie to wyobrażałeś :)

Edytowane przez JohnyWol
  • Thanks 1
Opublikowano

Wiem, że tutaj są lepsze opcje niż sam panel NV, ale wrzucam swoje ustawienia na których obecne sterowniki radzą sobie całkiem nieźle, gdzie wcześniej był problem z np. trybem niskiego opóźnienia. Monitor 144 i stąd blokada na 138 fps ;)

Zrzut ekranu 2025-09-06 132041.png

Zrzut ekranu 2025-09-06 132048.png

Zrzut ekranu 2025-09-06 132115.png

Opublikowano

Jakiś czas temu trafiłem na artykuł wyjaśniający tę zależność (chyba reddit). I tak działa gsync, więc bez większego znaczenia, bo w niektórych grach mam na 100/120 fps, ale podobno dla 144 powinno być 138 klatek ;)

Niestety nie mogę znaleźć tego wpisu ;/

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Mam win11 najnowszy updejt. I powiem tak, aktualizację z automatu wyłączam jak i defendery i inne pierdoły ale to już od czasów win7 czy win8. Aktualizuję jak mi się przypomni ale to też od dawna tak robię. Nie czytam, nie patrzę po forach, czy kolejny updejt coś zepsuł, po prostu odkładam czasowo i nie miałem nigdy żadnych problemów z aktualizacjami.   Co do skryptu to już pisałem, ale się powtórzę, mi coś namieszał, a laik nie jestem, zrobiłem na samym początku przywracanie ale nie zadziałało, i z większego problemu to tylko zauważyłem nie działającą apkę od pada do xboxa, jakbyś chciał zaktualizować to lipa ponieważ błąd wyskakuje. Więc jak ogarniałeś ręczne wyłączanie updejtów czy innych defenderów to lepiej zrób to ręcznie     Ogólnie między winxp a tym nie widzę różnicy oprócz otoczki graficznej, z każdym systemem postępuje tak samo i czy to win7 czy win11 działa jak powinien.    Na Twoim miejscu bym olał te wszystkie problemy(w 99% przypadkach ludzie są powodem problemów) i wybrał opcję 2, ewentualnie 5/6 tylko z tym skryptem by uważał, ja instalowałem ponad dwa lata temu i kwiatki jak wyżej, niby pierdoła ale trochę irytująca  
    • Dobry. Mam pytanie. Płyta główna Gigabyte B450 AORUS ELITE Socket AM4, obecnie procesor AMD RYZEN 5 3600. Tak patrząc po tym co się  wyprawia z cenami myślę czy by nie stuningować tego co mam na ile się da bazując na tej płycie. Jaki tu można wsadzić bezproblemowo najmocniejszy procesor?? Ramy różnych producentów zakładając, że trzymają te same parametry mogą grymasić??
    • sprobuj ustawic kolory wgl tego co podalem i posiedz tak 30min i zobaczy cz sa jakies roznice - jak nie to wroc do defaultowych bo why not   korzystaj z profilu USER/uzytkownik to moze ustawienia sie zachowają.   jesli nie te monitory to nad jakimi myslisz?
    • Fajny bo mega stabilny, ale mało kulek na minutę.  Życia by brakło aby tyle nabić albo to jakieś chińczyki grają 24/7 na zmianę. 
    • Mam do zainstalowania system na dwóch nowych komputerach i im więcej czytam tym mam większy mętlik w głowie, serio. Oba komputery mają służyć do zabawy i podstawowych zastosowań (gry, emulatory, programy Adobe i podobne) 1 konfiguracja   procesor: AMD Ryzen 7 9800X3D chłodzenie: be quiet! DARK ROCK ELITE płyta: MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI pamięć: GOODRAM 32GB (2x16GB) 6000MHz CL30 IRDM BLACK V karta graficzna: Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti GAMING OC (16 GB) zasilacz: MSI MPG A850G PCIe5.0 850W 80 Plus Gold ATX 3.1 obudowa: Corsair AIRFLOW 7000 Black 2 konfiguracja   procesor: AMD Ryzen-7 7700 AM5 chłodzenie: Arctic Freezer 36 Black płyta: Gigabyte B650 EAGLE AX AM5 pamięć: GoodRam IRDM 32GB (2x16GB) DDR5 6000 CL30 Black karta graficzna: ASUS Prime Radeon RX 9070 OC Edition 16GB GDDR6 zasilacz: Seasonic FOCUS GX-750 (80 PLUS GOLD) obudowa: Corsair AIRFLOW 4000 White  Mam wrażenie że w czasach Windowsa 10 wszystko było prostsze i mniej problemowe, teraz ciągle gdzieś czytam o tym jak to jakas aktualizacja Win11 coś totalnie zjeb**ła i trzeba czekac na porządny updajte , poleca sie też blokować aktualizacje Problem w tym że szczerze ja już mam dosyć na starość pierdole**nia sie z tym wszystkim , śledzenie forum, czytania newsów i ręcznego blokowania wybranych aktualizacji. Ktoś może napisać, ze przecież wystarczy zatrzymać aktualizacje i zainstalować ją później jak "już bedzie dobrze", tyle że to jest jest problem jednorazowy, Mały Miękki co chwila coś odwala i jedna aktualizacja psuje drugą, oni tam totalnie nie ogarniają tematu (pewnie przez hindusów zatrudnionych za miske ryżu) W związku z tym nie wiem co robić, Windows 11 aktualnie też juz wystepuje w różnych wersjach np 23h2, 24h2,25h2  Poniżej parę teoretycznych rozwiązań: 1) Zainstalować Windows 10  2) Zainstalować Windows 11 zaktualizować go na maksa i zacisnąć zęby. 3) Zainstalować Winsows 11 ale nieco starszej wersji np 23h2 i zablokować aktualizacje (pytanie jakie będą tego konsekwencje teraz oraz w dłuższym terminie) 4) Zainstalować Windows 11 LTSC  5) Zainstalować Windows 11 w nieco starszej wersji i odpalić jakiś skrypt oczyszczający 6) Zainstalować Windows 11 w najnowszej wersji i odpalić jakiś skrypt oczyszczający 7) Zainstalować jakąś customową wersje Win11 8) Są też takie wynalazki jak ATLAS OS W całym tym bałaganie jest jeszcze kwestia 1 konfiguracji wymienionej wyżej (mam na mysli procesor) Nie wiem na ile to co tutaj jest poniżej napisane jest aktualne Niektórzy w internecie dla świętego spokoju polecają zainstalować Windowsa 11 LTSC IoT (podobno nadaje sie lepiej do gier niż zwykły LTSC wg niektórych osób)  i w tym windowsie polecają doinstalować ręcznie odpowiedni komponent do obsługi procesorów AMD X3D    
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...