Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 minuty temu, GordonLameman napisał(a):

Komórki były normą już w 2005 :) 

5-10 lat

To by miało sens gdyby benzyniakiem nie dało się wyjechać z garażu jak stacjonarnego zabrać z domu :E :E 

Jak Cię lubię tak tutaj klops :D 

Opublikowano (edytowane)

Jak to było 100 lat temu?

Po co mi samochód benzynowy? Specjalnie jeździć do apteki po benzynę!

Jak ja konia napasę na każdym rogu :P 

 

Za 20 lat. Serio! Tato kiedyś się spalało benzynę w samochodzie :hmm:

Edytowane przez 8V32 PcLab
  • Upvote 1
Opublikowano
14 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

 

Używana bateria do Soul to wydatek 5tyś zł. Kolejne 8-10tys to robocizna. EV Reapair Garage 

Fajnie, ale SM nie może wysyłać tego do EV Repair Garage tylko musi być przetarg, wybrana oferta, i muszą się zgłosić firmy, a że firmy najczęściej mają to gdzieś albo nie wiedzą że można to zgłaszają się tacy co lubią kasę publiczną. Do EV Repair to może podjechać Mietek handlarz a nie instytucja państwowa. 

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Koszt wymiany baterii na używaną w tym aucie to 13-16tyś zł a nawet i mniej bo starą, nie nadającą się do auta można sprzedać pod magazyn energii więc część kasy odzyskujemy. 

Podasz adres tego warsztatu i konkretną wycenę naprawy baterii w tym aucie?

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, Cappucino napisał(a):

Podasz adres tego warsztatu i konkretną wycenę naprawy baterii w tym aucie?

Jakiej naprawy ? 
Tych baterii w 90% się nie naprawia bo jest to nie opłacalne. Wymienia się je na używane a robi to sieć serwisów EV Repair Garage. Starą baterię sprzedajesz pod magazyn energii i tyle. 
Wymiana baterii w Tesli 3 LR 78kWh razem z bateria kosztuje u nich w Piasecznie ~22tys zł. 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

3 lata temu w Tesli 3 wymiana baterii 78kWh na używaną z gwarancją to był wydatek rzędu 40tyś zł. Dzisiaj baterie wymienisz za połowę tej kwoty. 

Gdzie konkretnie? Bo tu podają ceny od 10 tyś zielonych w górę:https://elektromobilni.pl/strefa_wiedzy/ile-kosztuje-bateria-do-tesli/

 

1 minutę temu, DjXbeat napisał(a):

Jakiej naprawy ? 
Tych baterii w 90% się nie naprawia bo jest to nie opłacalne. Wymienia się je na używane a robi to sieć serwisów EV Repair Garage. Starą baterię sprzedajesz pod magazyn energii i tyle. 
Wymiana baterii w Tesli 3 LR 78kWh razem z bateria kosztuje u nich w Piastowie ~22tys zł. 

Wymiana na używane które po roku mogą też paść?

15 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Obecnie jak byś wszystkie auta EV w Polsce podłączył to zostanie Ci ponad 70% dostępnych publicznych ładowarek. 

Google wypluło:

Cytat

Na koniec września 2025 r. w Polsce działało

11 173 ogólnodostępnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Dane te wskazują na dynamiczny wzrost w ciągu ostatniego roku. Z tej liczby, 6 345 stanowiły ładowarki AC (prądu przemiennego), a 2 997 były szybkimi ładowarkami DC

A w Polsce jest podobno ponad 100 tys. aut elektrycznych, coś się tutaj matematyka nie spina.

16 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Używana bateria do Soul to wydatek 5tyś zł. Kolejne 8-10tys to robocizna. EV Reapair Garage 

Ta padła po 6 latach, więc ile wytrzyma ta używana?

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, Cappucino napisał(a):

Gdzie konkretnie? Bo tu podają ceny od 10 tyś zielonych w górę:https://elektromobilni.pl/strefa_wiedzy/ile-kosztuje-bateria-do-tesli/?

Tu podają ceny wymiany baterii w ASO i zaskocze Cię jak Ci padnie bateria na gwarancji to nie wkładają Ci nowej baterii a używaną z podobnym poziomem degradacji.  
Jak nie masz gwarancji to na wolnym rynku koszt wymiany baterii w EV Repair Garage to na dzisiaj ~22 tyś zł Bateria 78kWh
 

12 minut temu, Cappucino napisał(a):

Wymiana na używane które po roku mogą też paść?

Jak padnie Ci silnik to kupujesz nowy w ASO od producenta czy używany ? 
 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, DjXbeat napisał(a):

Jak padnie Ci silnik to kupujesz nowy w ASO od producenta czy używany ? 

A po co mam kupować cały silnik, skoro można wymienić na NOWĄ każdą jego część? I nie silniki padają tylko głownie eko osprzęt.

12 minut temu, DjXbeat napisał(a):

Tu podają ceny wymiany baterii w ASO i zaskocze Cię jak Ci padnie bateria na gwarancji to nie wkładają Ci nowej baterii a używaną z podobnym poziomem degradacji.  

Nic nowego, idą po taniości. 

Cytat

Jak nie masz gwarancji to na wolnym rynku koszt wymiany baterii w EV Repair Garage to na dzisiaj ~22 tyś zł Bateria 78kWh

Koszt samej wymiany? Czy do tego jeszcze cena baterii?

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Cappucino napisał(a):

A po co mam kupować cały silnik, skoro można wymienić na NOWĄ każdą jego część? 

Jak Ci się silnik zatrze, korby wyjdą bokiem albo zerwany pasek narobi problemów to też ? 
W większości przypadków koszt naprawy jest nie opłacalny i ludzie szukają na allegro dobrego, używanego silnika. Nikt nie myśli o ASO. 
To samo jest z bateriami po zakończonej gwarancji. Rynek wtórny. 

Polecam obejrzeć kanał Auto Serwis Dworaczek - YouTube ile kosztują naprawy silników. 

1 godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Nic nowego, idą po taniości. 

Wkładają baterię po naprawach, które dalej mają bardzo długą żywotność i niczym się nie różnią od nowych po za poziomem degradacji.

 

1 godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Koszt samej wymiany? Czy do tego jeszcze cena baterii?

22tys zł to koszt wymiany razem z baterią czyli kompletna usługa wymiany. 
Starą baterie można sprzedać pod magazyn energii i taka bateria 78kWh nie nadająca się do auta a idealnie nadająca pod magayzyn kosztuje ~8tys zł więc 22- 8 =14 tyś za wymianę baterii. 
Trzeba tu nadmienić, że to są sytuacje pogwarancyjne. 

 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
13 godzin temu, GordonLameman napisał(a):

SCT :E 

No ale to ograniczanie jednych praw, żeby zyskać drugie. Nikt nie ograniczał sztucznie stacjonarnych żeby mobilne miały sens, one po prostu były lepsze :P 

 

7 minut temu, DjXbeat napisał(a):

Jak Ci się silnik zatrze, korby wyjdą bokiem albo zerwany pasek narobi problemów to też ? 
W większości przypadków koszt naprawy jest nie opłacalny i ludzie szukają na allegro dobrego, używanego silnika. Nikt nie myśli o ASO. 
To samo jest z bateriami po zakończonej gwarancji. Rynek wtórny. 

Zależy od danego modelu, ale generalnie remontów dziś nikt nie robi bo się nie opłaca, to też wina warsztatów bo im się nie chce, taniej/szybciej jest wstawić słupek. 

Opublikowano
47 minut temu, galakty napisał(a):

Zależy od danego modelu, ale generalnie remontów dziś nikt nie robi bo się nie opłaca, to też wina warsztatów bo im się nie chce, taniej/szybciej jest wstawić słupek. 

Są też serwisy gdzie naprawiają ale nawet Oni liczą koszty i sens naprawy i nie raz lepiej wymienić jednostkę na używaną niż pchać 20tyś w silnik trup. 

Często oglądam  "Auto Serwis Dworaczek - YouTube" i tu jest masa takich przypadków a rzetelne naprawy silników są mega drogie.

 

Opublikowano

Najlepiej to używka z rozbitka, bo te po naprawach to pożal się boże, a jak są dobre to lepiej zezłomować i drugie auto wziąć :E 

 

Tu jest nadzieja w elektrykach, bo poza wymianą silnika i baterii nic więcej nie powinno sprawiać problemu. Tylko rynek musi się napełnić. 

  • Upvote 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Ta padła po 6 latach, więc ile wytrzyma ta używana?

padla, czy zostala uszkodzona? bo to dosc istotna roznica

 

11 minut temu, galakty napisał(a):

Tu jest nadzieja w elektrykach, bo poza wymianą silnika i baterii nic więcej nie powinno sprawiać problemu. Tylko rynek musi się napełnić. 

najczesciej padaja ladowarki pokladowe AC/DC :) 

Opublikowano

dlatego wazne jest, aby kupujac uzywane BEV, sprawdzic w nim wszystko, a to nie jest wcale takie trudne. na pewno latwiejsze niz w przpadku auta spalinowego. do BEV wsiadam, jade, widze jak spada mi pozom baterii, podjezdam na ladowarke, laduje AC i DC i wiem o aucie praktycznie wszystko. 2h max. w przypadku spalinowego, to moze byc i pare dni, bo tyle moze trwac np. "wydmuchanie" silikonu albo "wyplukanie" z silnika jakiegos uszczelniacza, albo innego miodu ;)  

Opublikowano

Niestety ale przez "ekologię" i księgowych mamy co mamy. Kiedyś kupowało się auto z przebiegiem 300kkm i jeździło dalej, dzisiaj wszystko co ma turbo i jest kartonem mleka to cykająca bomba i pytanie czy tylko kiedy się rozsypie :/ 

 

Oby przy elektrykach za X lat nie poszli w to samo, bo nagle im się przestanie opłacać wypuszczać bezawaryjne modele, nikomu na rękę nie jest by ludzie kupowali używane auta i ich nie naprawiali :E 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

dla zainteresowanych, zebrane uwagi dot najczestszych awarii i kosztow ich naprawy dla aut uzywanych. 

 

https://evclinic.eu/2024/11/03/which-used-ev-to-buy-a-beginners-guide/

 

dane pochodza z jednego z bardziej doswiadczonych serwisow EV i jezeli chodzi o ceny, nie beda odbiegac jakos szczegolnie od tych w PL. ciekawa lektura

 

i jeszcze to

 

https://evclinic.eu/2025/01/19/ultimate-ev-ice-and-hybrid-comparison/

 

uzywanych hybryd to nawet kijem nie dotykac i omijac z daleka 

Edytowane przez SuLac0
  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...