Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, DjXbeat napisał(a):

Napisałem wyżej - w pełni programowalne rolki, które ustawiłem pod siebie.
Po naciśnięciu i przytrzymaniu chwile rolki mam na pierwszej pozycji zawsze temperature, rolka przewijana w dół czyli pozycja druga siła nadmuchu, rolka do góry  kierunek nadmuchu. 

Po prostu wiem na jakiej pozycji mam ustawione konkretne opcje a rolka zawsze uruchamia się na temperaturze bo tak ja ustawiłem. 
Temperature startową mam zawsze ustawiona na 21C bo tak mam przypisana do profilu kierowcy. Wsiadam do auta i mam swoja temperaturę. 
Dla mnie jest to wygodniejsze od klasycznego sterowania bo mam porównanie do innych aut w tym ostatniego MK5 o którym napisałem wyżej i Corsy-E żony.

 

Czyli wymaga to jednak na skupieniu wzroku na tablecie, by wybrać odpowiednią opcję. Wybierasz opcję siła nadmuchu, kliknięcie a potem ruch ruch w dół lub w górę jak się domyślam, potem by wybrać temperaturę ponowne wciśnięcie, zmiana trybu...W klasycznej jedno fizyczne pokrętło, mega proste. Jak pisałem, do wszystkiego można się przyzwyczaić.

Cytat

Dla mnie jest to wygodniejsze od klasycznego sterowania bo mam porównanie do innych aut w tym ostatniego MK5 o którym napisałem wyżej i Corsy-E żony.

Tak, tak, znamy to...;D

Opublikowano
21 godzin temu, galakty napisał(a):

Totalne minimum to powinno być pokrętło od głośności (od biedy na kierownicy może być) oraz sterowanie temperaturą i nawiewami. Reszta niech sobie będzie na tablecie. 

imo wszystko zalezy od "automatyki" i okolicznosci 
temp i nawiewu, nie ustawiam jak jestem na rondzie, albo skrecam ciagle gdzies po miescie. robie to w korku lub na swiatlach. czyli mam wiele mozliwosci na bawienie sie klima :) nie pamietam, abym w ogole "dotykal" ustawienia nawiewow, bo nie mam takiej potrzeby. dzialanie "auto" jest dla mnie wystarczajaco komfortowe. a ustawienie temp jezeli mam taka potrzebe, a mam ja b.rzadko, absorbuje mnie mniej, niz spogladanie w lusterko wsteczne, czy znowu jakis inteligenty inaczej, nie chce mi przegladac zawartosci baganizka

wiec w sumie nie wiem o co to zamieszanie z ta klima. to nie jest kierukowskaz, ze ciagle musze w nia klikac. ustawiam raz, wlaczam "auto" i praktycznie zapominam. wydaje mi sie, ze ta nagonka wynika troche, jak nie glownie z braku swiadomosci, ze cos co kiedys wymagalo ciaglego klikania, obecnie b. dobrze dziala w trybie auto. cos jak skrzynia biegow, kiedys tylko "wajcha", potem automat, a teraz przycisk/ekran do przodu/tylu. w sumie nawet hamulca pod noga juz nie potrzebujemy :E

Opublikowano
Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Czyli wymaga to jednak na skupieniu wzroku na tablecie, by wybrać odpowiednią opcję. 

Nie, nie wymaga. Po raz trzeci to napiszę specjalnie jak dla głąba.
Sekwencja przełączenia jest intuicyjna i nie wymaga patrzenia w stronę ekranu! To jak obsługa pada czyli wiesz jaka kombinacja daje konkretny efekt. Zrozumiałeś ? 
Temperature reguluje w zakresie 21-22C, prędkość wentylatora ma 3 automatyczne stany i nawiew ma 2 opcje. Do tego mam ustawione zamykanie obiegu czyli przycisk, rolka w górę, przycisk i bahh obieg zamknięty. 

 

Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Tak, tak, znamy to...;D

Wydaje ci się że znasz. 

Opublikowano

Jeżdżąc A3 z fizycznymi przyciskami od klimatyzacji, podgrzewanych siedzeń, czujników parkowania i Golfem 8 FL (czasem zwanym 8.5) (wszystko z tableta) muszę przyznać, że albo moje następne auto będzie miało fizyczne przyciski albo nie kupię następnego auta :E

  • Like 4
Opublikowano

Ja myślę że to niedługo będą zupełnie zbędne rozważania.

 

Bo dyskutujecie o oderwaniu wzroku na nanosekundę, a za chwilę będziemy filmy oglądać w trasie -> auta zaczynają same jeździć.

 

Już teraz mój przeciętny ioniq bez problemu przejedzie dziesiątki km bez interwencji na typowej drodze szybkiego ruchu bez remontów a co dopiero taka Tesla za 5 lat, która już dzisiaj zaczyna testować pełną autonomię w praktyce.

Opublikowano (edytowane)

o komendach glosowych nawet nie ma co pisac, bo zaraz sie dowiemy, ze mamy ciagle kaszel i bol gardla :lol2: ale np. u siebie moge sterowac komendami glosowymi m.in. podstawowymi funkcjami klimatyzacji - wl/wyl, temp, defrost, wentylatory, tryb pracy  i nie jest to jakis high-end, praktycznie juz standardowa funkcjonalnosc, wiec nie wiem co moze byc jeszcze bardziej intuicyjne, niz "powiedzenie" czego chcesz od auta :) 
nie wiem dlaczego, ale odnosze wrazenie, ze ta konserwatywna czesc nawet nie pisze o klimatyzacji automatycznej, tylko zwyklej, manualnej. rozmowa dwoch roznych swiatow :cool:

Edytowane przez SuLac0
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Nie, nie wymaga. 

Jasne...telepatia. Nawet w zwykłej manualnej trzeba zerknąć na ile sie ustawiło, ale tu magia się dzieje.:E

Tam masz jeszcze wiele innych opcji, choćby grzanie foteli, ale już nie drążę tematu.:rotfl2:

Cytat

Po raz trzeci to napiszę specjalnie jak dla głąba.

Burak wyszedł jak peron odjechał.

10 godzin temu, SuLac0 napisał(a):

ze ta konserwatywna czesc nawet nie pisze o klimatyzacji automatycznej, tylko zwyklej, manualnej. rozmowa dwoch roznych swiatow :cool:

Tak, to w automatycznej nie masz opcji zmiany kierunku nawiewu czy zmiany temperatury? Rano jak wsiadasz nie włączasz nawiewu na przednią szybę zimą czy późną jesienią ? To samo tylna gdy zamarznie, po wejściu automatycznie to wszystko się dzieje? Jaka jest różnicą między manualna a automatyczną po za tym, że automatycznie schładza do wybranej temperatury?

11 godzin temu, Wu70 napisał(a):

Bo dyskutujecie o oderwaniu wzroku na nanosekundę,

Nanosekunda ?

Cytat

Pisaliśmy niedawno o wyroku sądu w Niemczech, który na miesiąc pozbawił prawa jazdy i ukarał grzywną w wysokości 200 euro pewnego kierowcę Tesli Model 3. Za co? Właśnie niejako za korzystanie z ekranu dotykowego. Ów nieszczęśnik próbował wyregulować z jego pomocą pracę wycieraczek. Tak był zaabsorbowany tą skomplikowaną czynnością, że zjechał z szosy na przydrożne drzewa. Został uznany za winnego spowodowania kolizji.

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-tablety-w-autach-to-smiertelne-zagrozenie-dla-uzytkownikow-d,nId,4823351

Oczywiście skrajny przypadek, ale znając nasze karyny i brajany...

 

Ja codziennie widuje przysłowiowe karyny jadące w wypasionych furach fabrycznie wyposażonych w zestaw głośnomówiący, ale gadających do telefonu trzymanego przed ryjem, więc jak taka nie ogarnia prostej czynności jak sparowanie fona z autem, to tak intuicyjnie będzie ogarniać wszystko na tablecie?

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano
2 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Jaka jest różnicą między manualna a automatyczną po za tym, że automatycznie schładza do wybranej temperatury?

 

automatyczna oprocz temp, reguluje wlasnie m.in przeplyw, obieg, sile nawiewu, osuszanie, odmrazanie (szyb, lusterek zew), dodatkowo moze sterowac podgrzewaniem siedzien, ich wentylacja, kierownicy. uruchamiajac zdalnie auto, uruchamiam "klimatyzacje" , ktora w zaleznosci od warunkow (temp/wilgotnosc/cisnienie/naswietlenie) wlacza poszczegolne funkcje, wiec wsiadam juz do auta gotowego do jazdy. dalej aut.klimatyzacja tylko utrzymuje zadany poziom i/lub dostosowuje sie sama do warunkow na zewnatrz auta. dlatego wlasnie pisze o tym, ze raz ustawionej klimy praktycznie nie dotykam, bo nie mam potrzeby.

  • Upvote 1
Opublikowano
3 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Nawet w zwykłej manualnej trzeba zerknąć na ile sie ustawiło, ale tu magia się dzieje.:E

W zwykłej tak ale nie w pełni automatycznej. 

Mam zapisany zakres 21-22C gdzie domyślnie zawsze mam 21C więc mogę tylko podnieść na 21.5 i 22C. Może jesteś ograniczony i masz problem do 2 policzyć bo ja z tym problemu nie mam tym bardziej, że w rolce można przypisać dźwięk podczas przewijania. 

 

3 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Tam masz jeszcze wiele innych opcji, choćby grzanie foteli, ale już nie drążę tematu.:rotfl2:

Tam mam opcje, które sobie zostawiłem i skonfigurowałem pod swoje preferencje. Grzanie foteli mam ustawione w pełni automatyczne w zależności od temperatury zewnętrznej załącza się zawsze jeden z 3 stopni. To samo ogrzewanie lusterek, kierownicy,  rozmrażanie szyb, osuszanie, nawiewy. Wszystko działa w pełni automatycznie łącznie ze zmianą obiegu bo tu również system sam co jakiś czas przełącza obieg na zamknięty/otwarty. 

 

3 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Burak wyszedł jak peron odjechał.

Burakiem jesteś ty ponieważ wypowiadasz się o czymś o czym nie masz zielonego pojęcia. 

 

17 minut temu, SuLac0 napisał(a):

automatyczna oprocz temp, reguluje wlasnie m.in przeplyw, obieg, sile nawiewu, osuszanie, odmrazanie (szyb, lusterek zew), dodatkowo moze sterowac podgrzewaniem siedzien, ich wentylacja, kierownicy. uruchamiajac zdalnie auto, uruchamiam "klimatyzacje" , ktora w zaleznosci od warunkow (temp/wilgotnosc/cisnienie/naswietlenie) wlacza poszczegolne funkcje, wiec wsiadam juz do auta gotowego do jazdy. dalej aut.klimatyzacja tylko utrzymuje zadany poziom i/lub dostosowuje sie sama do warunkow na zewnatrz auta. dlatego wlasnie pisze o tym, ze raz ustawionej klimy praktycznie nie dotykam, bo nie mam potrzeby.

To jest jak walenie kamieniem o ścianę. Ten typ tego nie pojmie.

 

15 godzin temu, Wu70 napisał(a):

 

Już teraz mój przeciętny ioniq bez problemu przejedzie dziesiątki km bez interwencji na typowej drodze szybkiego ruchu bez remontów a co dopiero taka Tesla za 5 lat, która już dzisiaj zaczyna testować pełną autonomię w praktyce.

Ja praktycznie cały czas jeżdżę na autopilocie i z ciekawości obserwuję jak system sobie radzi w różnych terenach. Auto reaguje dosłownie na wszystko co się dzieje wokół nawet nie na swoim pasie a np na chodniku gdzie chodzą piesi czy jeżdżą hulajnogi i rowerzyści. Auto potrafi w każdej sytuacji zareagować na to co się dzieje. Delikatnie zwalnia jak rowerzysta wyjedzie z zatoczki. W terenie zabudowanym reaguje na pieszych którzy chodzą chodnikiem. Ocenia sytuację jak zachowują się piesi. W momencie gdy idą normalnie nic nie robi ale w sytuacjach gdzie dość szybko dochodzą do granicy chodnika z jezdnią dostosowuje prędkość do tego co się dzieje i delikatnie zwalnia. 

  • Like 1
Opublikowano
3 godziny temu, GordonLameman napisał(a):

Aktualnie większym problemem są idioci odblokowujący ekran żeby filmy na nim puszczać. No, kretyni.

sadze, ze wiekszym problemem jest telefon w uchwycie. jezeli zintegrowany ekran trzeba "jakos" odblokowac, bo ma fabryczna blokade, to w przypadku telefonu, nie ma zadnej blokady i kontroli nad nim. czesto-gesto widze na trasie, w miescie, szczegolnie w nocy, bo wtedy najlepiej to widac, debili bo inaczej nie da sie tego nazwac, ogladajacych mecze, teledyski, czy tam jakies filmy. to jest dopiero patologia. 

 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Małe podsumowanie kosztów utrzymania auta razem z domem 165m2 + PV 10kwp. 

Ostatnie 2 lata

 

Tesla 3 LR 2022 zrobione 29000 km

Koszt prądu na cały rok w tym ogrzewanie, klimatyzacja, grzanie CWU dla 3 osób - 3720zł

Ładowarki EV w trasie - 3170zł  

AC/OC od EV - 3760zł 

Serwis auta - 100zł filtr kabinowy.

Łącznie - 10750zł

 

 

2 lata wstecz

Mondeo MK5 2.0TDCI 2018r zrobione 28700 km

Koszt prądu na cały rok w tym ogrzewanie, klimatyzacja, grzanie CWU dla 3 osób - 1470zł

Paliwo - 12800zł

AC/OC - 3400zł

Serwis auta - 2550zł (wymiana pękniętej chłodniczki EGR, Olej + filtry)

Łącznie - 20200zł

 

Pomijając kwestię awarii różnica w utrzymaniu auta przy takim samym przebiegu wyszła by mnie 6900zł. 

EV wybrałem się w wakacyjną trasę objazdową dlatego poszło sporo na ładowarki. 4760km w 11dni i 1760zł wpadło za ładowarki. 

 

 

Edytowane przez DjXbeat
  • Haha 1
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, DjXbeat napisał(a):

W zwykłej tak ale nie w pełni automatycznej. 

 

Ja pierd...a zdajesz sobie sprawę, że ludzie zmieniają sobie ten zakres według własnych upodobań i potrzeby i WYMAGA to spojrzenia na wyświetlacz??

Cytat

Tam mam opcje, które sobie zostawiłem i skonfigurowałem pod swoje preferencje. Grzanie foteli mam ustawione w pełni automatyczne w zależności od temperatury zewnętrznej załącza się zawsze jeden z 3 stopni.

To, że ty tak masz nie oznacza, że to jest w każdym aucie z tabletem i z reguły wymaga wejścia w menu i włączenia.

Dalszego bełkotu nawet nie czytam, bo twoja odklejka przerosła nawet kabareciarzy. 

Cytat

To jest jak walenie kamieniem o ścianę. Ten typ tego nie pojmie.

Dokładnie to samo o tobie, fanatyzm to jednak szkodliwa rzecz.

1 godzinę temu, SuLac0 napisał(a):

osuszanie, odmrazanie (szyb, lusterek zew), dodatkowo moze sterowac podgrzewaniem siedzien, 

W których zwykłych autach przy ustawieniu klimy na np. 22st automatycznie włącza się podgrzewanie zewnętrznych lusterek czy grzanie foteli? 

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

To, że ty tak masz nie oznacza, że to jest w każdym aucie z tabletem i z reguły wymaga wejścia w menu i włączenia.

Wielokrotnie wspominałem, że piszę z punktu widzenia użytkownika Tesli a nie innego auta z tabletem i odnoszę się do działania systemu w tym aucie!  Przy braku argumentów dyskusje rozciągasz na inne auta z tabletem o których ja się nie wypowiadam! 

Podkreśliłem to również na poprzedniej stronie cytuje: 

Cytat

Mam świadomość że są auta w których część ustawień trzeba dokonywać na tablecie przedzierając się przez różnego rodzaju zakładki co jest niebezpieczne podczas jazdy. W Tesli tego nie ma no chyba, że ktoś sam z siebie bawi się opcjami podczas jazdy ale to nie jest konieczność a możliwość

Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Dalszego bełkotu nawet nie czytam

A szkoda bo może złapał byś trochę wiedzy jak działa system Tesli łącznie z automatyczną klimatyzacją, która działa zupełnie inaczej niż w zdecydowanej większości aut. Krytyka czegoś czego się nie zna.  

 

Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

 fanatyzm to jednak szkodliwa rzecz.

Obiektywizm. Nie masz racji i nie potrafisz się z tym pogodzić. A co do fanatyzmu to proszę moje wypowiedzI.

 

Cytat

Doprecyzowując są rozwiązania w Tesli które w mojej opinii są całkowicie do bani i nie są praktyczne - przykładem tego był brak manetki kierunkowskazów w Tesli 3 Highland. W nowym Y, który pojawił się 1.5roku po Highland ze względu na krytykę wrócono do manetki. 
Kolejna głupota było wyrzucenie manetki do kierunku jazdy, która działała perfekcyjnie i którą można było intuicyjnie sterować tempomatem i autopilotem. Podczas jazdy pociągasz dźwignia w dół i masz włączony tempomat. Pociągasz 2 razy i masz aktywny autopilot. 
Wyrzucili manetkę i wprowadzili sterowanie kierunku jazdy na tablecie i wprowadzili dodatkowe przyciski na kierownicy do tempomatu. Tu również lepiej sprawdzało się rozwiązanie z manetkami 

Napisałem również, że gdyby Tesla nie miała manetki do kierunkowskazów nigdy auta bym nie kupił. 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
1 minutę temu, DjXbeat napisał(a):

Wielokrotnie wspominałem, że piszę z punktu widzenia użytkownika Tesli a nie innego auta z tabletem i odnoszę się do działania systemu w tym aucie! 

Obiektywizm. Nie masz racji i nie potrafisz się z tym pogodzić. A co do fanatyzmu to proszę moje wypowiedzI.

 

Napisałem również, że gdyby Tesla nie miała manetki do kierunkowskazów nigdy auta bym nie kupił. 

Spoko i rozumiem, tyle, że dyskusja ze schowka zeszła na powszechną tabletozę jaką nam wciskają wszyscy producenci goniąc za cięciem kosztów. W większości marek działa to po prostu źle i nieintuicyjnie, w tesli dopracowano, ok, nie jeździłem więc daruje sobie dalszą krytykę. 

Nawet obsługa radia, wyboru żródła, zmiany stacji czy sterowanie głośnością jest często kiepskie gdy mamy do czynienia z tabletami, szczególnie w chińskich autach o ile w ogóle działa (film powyżej).

Cytat

Napisałem również, że gdyby Tesla nie miała manetki do kierunkowskazów nigdy auta bym nie kupił. 

Zmiana kierunku jazdy z tabletu Cię nie irytuje? Balkan to krytykował w swoim materiale o tesli. 

Opublikowano

a co rozumiesz pod pojeciem "zwykle auto" ? czy np. mach-e to zwykle auto? 

moze wyjasnijmy jedna kwestie, co innego wstepne przygotowanie auta, czy to z "kalendarza", aplikacji, co innego jezeli takiej opcji nie mamy i wsiadamy do auta nagrzanego latem /wychlodzonego zima (tutaj nie ma znaczenia co, jak i gdzie klikasz, to moze byc jedno klikniecie, albo 10), a zupelnie co innego obsluga klimy podczas jazdy. jezeli klima jest na tyle "inteligentna", ze raz ustawiony parametr utrzymuje oraz dodatkowo "dba" o komfort w kabinie (nawiew, obieg, fotele) jak i na zewnatrz (lusterka, szyby) w zaleznosci o warunkow/temp, to powiedz, co jako kierowca (bo piszemy o kierowcy, a nie o pasazerach bo ci moge sobie klikac do woli) chcesz ciagle ustawiac? temp? co 5km ja zmieniasz? ustawiam raz i sysytem ja utrzymuje. nawiewy? ustawienie fotele tez ciagle zmieniasz? nie pamietam kiedy opcji nawiewu dotykalem w panelu. system sam reguluje nawiew zaleznei od pogody. obecne klimatyzacje, szczegolnie w BEV, to nie to co znamy z "climatronicow", to zaawansowane systemy, naszpikowane czujnikami, algorytmami. obsluga ogranicza sie do min. takiego, ze czlowiek nawet nie wie, ze ma jakies dodatkowe funkcje.

Opublikowano
2 godziny temu, DjXbeat napisał(a):

Ja praktycznie cały czas jeżdżę na autopilocie i z ciekawości obserwuję jak system sobie radzi w różnych terenach. Auto reaguje dosłownie na wszystko co się dzieje wokół nawet nie na swoim pasie a np na chodniku gdzie chodzą piesi czy jeżdżą hulajnogi i rowerzyści. Auto potrafi w każdej sytuacji zareagować na to co się dzieje. Delikatnie zwalnia jak rowerzysta wyjedzie z zatoczki. W terenie zabudowanym reaguje na pieszych którzy chodzą chodnikiem. Ocenia sytuację jak zachowują się piesi. W momencie gdy idą normalnie nic nie robi ale w sytuacjach gdzie dość szybko dochodzą do granicy chodnika z jezdnią dostosowuje prędkość do tego co się dzieje i delikatnie zwalnia. 

Jak oglądam te wszystkie nagrania z Tesli to wygląda to świetnie.

 

A jak jeszcze wejdzie w końcu FSD do nas to już nie będzie wyboru i kolejna musi być Tesla  :D

  • Thanks 1
Opublikowano
28 minut temu, SuLac0 napisał(a):

a co rozumiesz pod pojeciem "zwykle auto" ? czy np. mach-e to zwykle auto? 

A co mam rozumieć? Przeciętne auta jakie kupują Polacy. Toyoty, vw, audi, fordy, renault itd. Jakoś nie zauważyłem, a wiele już aut przerabiałem, by mi sie lusterka same ogrzały czy fotel po włączeniu klimy na auto. Zawsze był od tego osobny przycisk. To samo ogrzewana elektrycznie tylna szyba.

41 minut temu, SuLac0 napisał(a):

ze raz ustawiony parametr utrzymuje

No i co w tym kosmicznego? 

Opublikowano

ok. dlatego moja żona w swoim miejskim ec3 ma "klawiature"

 

image.png.4502022a86a7bb2b91f275d596d584ef.png

 

i jej to wiecej niz pasuje. ale czy to wyklucza sterowanie klima/funkcjami tylko z poziomu panelu? wiele razy pisalem i do tego zmierzam,  ze to zalezy od tego jak dziala system. jezeli funkcjonalnosc systemu jest na tyle ograniczona, ze wymaga ciaglej ingerencji uzytkownika, to nie ma sensu. ale w przypadku kiedy dziala to tak jak powinno, czyli wymaga min. obslugi, to w czym problem?. wiec nie ma co wrzucac do jednego wora, ze jak tablet, to z zalozenia nie moze to dobrze dzialac, bo to nie jest prawda. 

  • Upvote 1
Opublikowano
58 minut temu, Cappucino napisał(a):

Zmiana kierunku jazdy z tabletu Cię nie irytuje? Balkan to krytykował w swoim materiale o tesli. 

Na pewno by mnie to irytowało ale ja mam normalną manetkę po prawej stronie kierownicy, którą wybieram kierunek jazdy. Wciskam hamulec + manetka do góry i jadę do tyłu. Wciskam hamulec + manetka w dół. Jadę do przodu.
Podczas jazdy manetka w dół i włączam tempomat. Dwukrotnie manetka w dół i włączam autopilota. 

 

41 minut temu, Wu70 napisał(a):

Jak oglądam te wszystkie nagrania z Tesli to wygląda to świetnie.

 

A jak jeszcze wejdzie w końcu FSD do nas to już nie będzie wyboru i kolejna musi być Tesla  :D

Również czekam na FSD ;) 

 

Opublikowano

Nie wiem do czego zmierzasz, ale w każdym aucie jakie miałem, testowałem, gdy raz ustawiłem 22st, to schładzało, ogrzewało do tej temperatury a po ponownym uruchomieniu zawsze był obrany ten parametr bez potrzeby ingerencji, ale to tylko zwykły czujnik, czujniki temperatury na którym opiera się system sterujący klimą i odcina lub załącza ogrzewanie/schładzanie, żadna kosmiczna technologia. 

Opublikowano (edytowane)

te chińczyki to jednak chcą nas wykończyć, ale mentalnie :E 

dla niecierpliwych od 18:10

 

 

Tesla czy ostatnie wynalazki VW to szczyt intuicyjności i komfortu przy tym.

Edytowane przez huudyy
  • Haha 1
Opublikowano

To jak z Xiaomi/POCO. Jarają się bo tanie, a po dłuższym użytkowaniu szlag człowieka trafia, bo najprostsze funkcje potrafią odmówić posłuszeństwa.

 

I zapominają że gdyby nie dopłaty państwowe to te chinole wcale tanie by nie były. 

  • Upvote 1
Opublikowano

do Xiaomi miałem jedną przymiarkę i to niepełną, bo wziąłem A1 z programu Android One - służył dobrze kilka lat, ale to jednak tylko kiński telefon co po 4 latach już działał mega wolno.

 

Zastanawiam się czy podobnie nie będzie z tą chińską motoryzacją i tak za kilka lat - ciągle bugi w oprogramowaniu, wady techniczne i problem z częściami.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Ja się spodziewam, że to co "zaoszczędzisz" kupując chińczyka stracisz przy odsprzedaży. Będą tracić na wartości jak szalone. 

 

 

I myslę też nad kupnem benzynowego youngtimera (bardziej może coś co nim dopiero będzie), żeby potrzymać i trochę zyskał na wartości :E 

Edytowane przez GordonLameman
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Też na to zwróciłem uwagę w pure...nie dali niestety żadnych termopadów między pcb a ten gruby backplate. Pełni od jedynie rolę estetyczną.
    • A miales takie cos ze biegales ze skanerem i gonilem artefakt zeby sie pojawił ?
    • Oby to nie było, że w końcu trafi się zima taka co się trafia raz na 20 czy 40 lat     Wolę już ten deszcz w święta i 10 na plusie niż metr śniegu i minus 10  A w styczniu czy lutym -20.  
    • Tez znajdywalem promo za 799zł ale cl28 6000mhz  i tak uznalem że nie warto. Jezeli komus nie jest to potrzebne to nie kupi. Innymi slowy uznalem ze 799zl jest za drogo. Wiec nawet jak teraz beda po 8000zl to niczego to nie zmieni. Tez bedzie po prostu ponad 10x za drogo.
    • Nie istnieje tolerancja dla nietolerancyjnych, jest to sprzeczność. Nie można tolerować ludzi którzy chcą odebrać prawa człowieka, a tym jest patriarchat. Ale ja nie jestem empatycznym liberałem. To jest chochoł z którym walczysz - to samo z tolerancją. Ja mam empatię ale np. do słabszych, a nie do tych atakujących. Jak słaby wciela się w atakującego to kończy się dla niego dobroć i on sam za to odpowiada. I nie rób fikołów, bo typ który chce patriarchatu jest atakującym. Maskę to on zakłada, że chce zbawić świat, a realnie chce niewolnicy, chce władzy, chce dominacji mężczyzn, chce poczuć się lepiej niż obecnie. Nie ma co oszukiwać siebie i nikogo. Nie napisałem tego. Napisałem, że większość ludzi jest głupia i to jest dopiero festiwal... prawdy. Tak, geniuszy jest mniej niż ludzi mądrych i to jest fakt nad którym nie da się nawet dyskutować. Oczywistość. A jeśli ludzie są głupi to również często mało świadomi jakie poglądy wyznają i czy na pewno są dobrze zweryfikowane. Jeśli prawda jest pogardą, to chcę być pogardliwy ile wlezie. Niebo jest niebieskie ! Pogarda. Bronię wolnych, świadomych wyborów. Wybór głupi również jest ich wyborem, choć nie zawsze w pełni - czasem ludzie głosują bo tak jest w rodzinie, czy mąż każe. To samo drogi panie mam do mężczyzn. Nie jest tak, że ludzie wiedzą o czym mówią w każdym przypadku. Wiele ludzi lubi uproszczenia. Więc jeśli fakty to pogarda, to tak ma być. Zwykły foch na prawdę. Kobieta jest mądra gdy dokonuje mądrych wyborów. A mądry wybór to nie ten który odbiera jej prawa. Oczywiście, przecież wyżej masz idiotkę od kobiecej energii. Ona wyznaje tradycję. Jest głupia i dziecinna do tego. Religia również to stare zabobony sprzed wieków, nieaktualne na dzisiaj w dużej mierze - rozwinęliśmy się ponad wierzenia, że Bóg zabił nagle 5000 świń z zemsty bo ktoś tam grzeszek popełnił. Ale Ty biblii nie czytałeś, jestem pewien. Gdybyś czytał nigdy byś nie nazwał jej niczym więcej poza bajeczką z masą nieścisłości i często psychopatycznej moralności. Są argumenty, a obrażanie się na prawdę to jak to mówi prawica bycie płatkiem śniegu. Ale lubią wyzywać tak innych a nie siebie.  sugerowanie histerii jest najlepszym twoim merytorycznym argumentem, jak ławrowa który mówił że nie zaatakuje ukrainy i wszyscy histeryzują  klapy na oczy.   Tak, kobiety głosują na konserwy bo są samotne (statystyki GUS tego nie potwierdzają), strach o bezpieczeństwo (jedynie jeśli chodzi o imigrację), chaos na rynku relacji? Brednie. Same odbiorą sobie podmiotowość gdy zechcą mieć odebrane prawa. Wtedy chaosu nie będzie, nie będą miały żadnej decyzyjności kompetencji. Będą gorszym sortem człowieka ale bez chaosu. Po prostu bez praw. I wtedy kwitnie przemoc domowa, a nawet zdrady ale tylko jednej płci. Druga ma nic do gadania. Ale jak są głupie to niech na to głosują, przecież wyborcy konfy i pisu to głównie podstawowe wykształcenie. W ogóle w jaki sposób patriarchat miałby zapewnić kobietom brak samotności? To że będą niewolnicami nie znaczy że nie będą samotne. To że na papierze będą w związku nie znaczy że będzie istnieć więź małżeńska. Znamy to ze starych małżeństw gdzie babcia z dziadkiem się żrą, ale nie rozwiodą bo co ksiądz powie. Albo jest zdrada i też więź nie istnieje. To jest dopiero samotność. I nie możesz z tego nawet uciec w patriarchacie jako kobieta. Chłop może i sobie poradzi, szczególnie ten silny, bo prac fizycznych nie brakuje. Nie, twój model prowadzi do piekła na ziemi, ale trwającego, a ja piekła nie chcę, więc lepiej by to wszystko padło i ktoś stworzył lepszą wersję człowieka. Np i mądrą i nie chcącą torturować, czy zdradzać. Dobry pocisk wobec siebie i każdego patriarchalisty który odbiera prawa człowieka, prawa kobiet, prawa homo, nierzadko promował niewolnictwo i inne formy wyzysku. A, czyli przepraszam, moja matka to wyjątek od reguły, która jedyna w niszy potrafi zarabiać i mieć dzieci. Rozumiem. Niesamowita rodzina u mnie. Z innej planety może. A może po prostu sa inne czynniki które wchodzą w grę dla młodych kobiet dzisiaj w porównaniu do kiedyś. I nie jest to praca zawodowa. Nie interesuje mnie to że wybrałeś sobie jakiś wycinek historii dla potwierdzenia tezy. Twoje milusie monogamiczne chrześcijaństwo nie jest radykalnie patriarchalne, a mąż i żona mają się wspierać. Czytaj tą biblię w końcu to się dowiesz. W ten sposób da się i dzisiaj budować związki. Ale jak ktoś nie potrafi, to pretensje do lewactwa. A i rozumiem masz statystyki, że w całym okresie cywilizacji łacińskiej 90% mężczyzn miało żony? Podasz te badania czy są wymyślone na poczekaniu? Wolę wolność od swatanych związków pseudomiłosnych, albo ekonomicznych z rozsądku. Poza tym czemu dzisiaj ludzie są samotni - znowu czynników jest dużo. Tobie się wydaje że cały czas tylko jeden czynnik jest ważny. A czynników jest dużo. Inceli z kolei jest malo. Dlaczego wy jako prawacy mówicie że homo nie ma co się przejmować bo to mały procent społeczeństwa, a wy podobnie niski i nagle cały świat ma się do was dostosować? Nie za roszczeniowe? Ano tak, bo wy ratujecie cywilizację... tak się człowiek dowartościowuje.   Co ty sądzisz że kiedyś każdy niski, brzydki, nieumyty debil miał żonę?   Pudło by było gdybyś mógł to udowodnić, a nie możesz w żaden sposób ponieważ kiedyś nawet nie istniala oficjalna diagnoza.  Czekaj i depresja spowodowana mówieniem "jesteś wystarczający"? chyba niewystarczający, czyli ciągłe tępienie. Ale gdzie to widzisz? Chyba wśród kolegów którzy mówią że ten czy tamten jest pizdą. Ale spoko, patriarchalni męscy faceci wcale tego nie robią. Nic a nic nie gnębią chłopaków. Null! Jak jesteś nieodpowiedzialny i nie masz celu to tylko twoja wina. Poza tym brednie, patriarchat dawał mężczyźnie władzę przede wszystkim. Za zdradę odpowiadać nie musiał, jak w islamie. Kobieta musi mieć 3 świadków by udowodnić że jest niewinna. Za to facet? Czyste rączki. Tego pragniesz. Kto ci zabrania brać na siebie nowe ciężary? Bierz i nie narzekaj.  Psychologia ewolucyjna? Zaorana znacznie bardziej niż psychologia społeczna. Masa luk, niepotwierdzalnych hipotez. Biblia redpillów-szurów. Aj, nie masz wolnej woli i zmuszają cię codziennie do porno i grania. No i do alkoholu. cały świat winien tylko nie ty. Obrońcy? Kogo ty byś obronił? Takiś samiec alfa? Nikt ci w sumie nie broni bronić, działaj. Bądź rycerzem. Żywiciel? Śmieszne. Kobiety dziś biorą na siebie połowę więc spada PRESJA na mężczyzn. Da się znaleźć w tym plusa. Nie musisz być jedyny który nabędzie garba. Nie o innych, tylko o specyficznych, wymienione wyżej. Zanim zasugerujesz komuś pogardę panie podumaj czy ty nie gardzisz 95% społeczeństwa które jest inne niż ty i incele. Pomyśl. A może tolerujesz, szanujesz i uwielbiasz? Nie, bo byś nie pisal tylu negatywów.  na emocjach i wyzwiskach. Ty na naiwności i ułudzie, i tym że twoje ego przerasta geniuszy, bo znasz rozwiązanie na problemy świata ale nikt nie chce go wdrożyć. Ciekawe czemu? Pewnie SPISEG. Szur szur. Nadal wszyscy prawacy wolą emigrować na lewacki zachód na budowę do niemca dajmy na to, niż lecieć do kraju patriarchalnego. A nawet jeśli lecą to potem beczą - nawet ci którzy jadą sobie po filipinkę. Tam są nikim, muszą wręcz robić na całe rodziny tych filipinek a one ich tylko na hajs ciągną. Patriarchat - związki oparte na ekonomii i sztywnym podziale ról, zero elastyczności i gnębienie odstających od wzorców. Taka jest prawda. Stąd np facet którego wiezie kobieta jest wyzywany od pedała. A w Europie? Masa kobiet ma samochody, faceci się wożą i niektórzy wyśmieją, ale realnie mało kto zwraca uwagę.  No więc to tylko opinia/obserwacje, a realnie mówi się że jest kryzys męskości, czyli kobiety płodzą dzieci z mniej testosteronowymi byczkami, a bardziej rodzinnymi, ciepłymi, wrażliwymi, spokojnymi. I potem synowie są tacy sami. Nigdzie nie napisałem że każdy w lewackim świecie ma mieć partnerkę, to chochoł. Za to kolega wyżej prawacki napisał że każdy lub prawie każdy miałby kobietę w patriarchacie. I to jest największa nieprawda jaką da się mamić innych. To trzeba za pomocą AI szacować opierając się choćby na GUS. Za dużo do wklejania. Nie zinterpretuję bo nie wiem konkretnie czego chcesz. Płci jest praktycznie po 50%, więc nie można stwierdzić że jedna płeć ma masę ślubow, a druga nie. Mógł zmienić się czas zawierania ślubów, mogły spaść w ogóle małżeństwa bo jest racjonalna nagonka na tą instytucję. Ona nigdy nie działała dobrze wbrew patriarchalistom. Po prostu problemy były zamiecione pod dywan. A dziś wyłażą, do tego częste rozwody, czyli ludzie nie umieją się dogadać. Nie zastąpi tego terror i zabieranie praw.  True, toksycznym jest nazywać rzeczy po imieniu że incele są najbardziej zradykalizowani i stąd pociąg do patriarchatu. Radykalne feministki femcelki z kolei mają pociąg do władzy kobiet i pokazania gdzie jest miejsce mężczyzn. Wszystko jest proste. Każdy radykalizm bierze się jak nie z głupoty to frustracji. I zamiast leczyć to na tych lewackich terapiach to się w necie w bańce siedzi swoich poglądów i klepie po ramieniu. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...