Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ci od LMU to raczej mają problem z kasą i ich nie stać. 

 

iRacing to lepiej niech nie przejmuje, tyle hajsu klepią a modelu opon nie potrafią ogarnąć i LMU ich wyprzedziło po roku na rynku :E 

 

Najbardziej to bym widział chyba Kunosów ;) 

  • Upvote 2
Opublikowano

Model opon to akurat najmniejszy problem. F1 to nie sim a simcade, bo to ma byc przystepne dla ludzi na padach, co im po jakims cuda na kiju modelu opon XD na padzie to bez znaczenia.

Model jazdy cos na wzor z f1 2020, do tego poprawiony multi bez P2P, serwery gdzie mozna sobie urzadzac wyscigi, lepszy system rankingowy czy system kar, ewentualnie mozliwosc nadawania ich podczas wyscigu (cos jak robili w trakcie F1 Esports) wywalenie kupowania sobie kanapy i podobnych pierdol.

Ci od lmu podobno jakis hajs dostali ale kto wie, iRacing ma teoretycznie wszystko, tylko ze moglo by byc drozej, ale przynajmniej multi maja dosc ogarniete, zmienne warunki, dobry model zniszczen. Gdyby byla opcja na nizszy roczny abonament jesli interesuje cie tylko F1, to moze? Powiedzmy 50$ za rok ale dostep tylko do torow i bolidow F1.

Opublikowano

To tym bardziej nie rozumiem czemu iRacing miałoby przejąć skoro stawiają na realizm? Nagle by zmienili podejście?

 

Prędzej Kunos, albo Ci od AMS2. 

9 minut temu, Dominix napisał(a):

Ci od lmu podobno jakis hajs dostali

Tak jakiś sponsor im rzucił dość sporo ostatnio, ale obawiam się że może to być za mało. Co prawda dowożą tematy stabilnie i na czas (poza kiepską premierą) więc oby im playerbase rósł. 

Opublikowano

Od pol roku gdzies, ogolnie maja wszystko do f1, ale czy f1 to chce to inna kwestia ;) z marketingowego punktu to tylko EA sie nadaje, ale kij wie. EA odpuscilo WRC wiec i F1 tez by mogli ;) Ogolnie wolalbym aby nie przejeli, byly z 2 lata bez gier z F1 i po tym czasie jakies studio to zrobilo. Moze F1 sie przelamie i pojdzie w strone bardziej sim niz simcade, ale kto tam wie.

Ja nawet jeszcze minuty z 5h triala nie zrobilem, czekam glownie jak lidzi w ktorych jezdze zrobia zapisy to wtedy moze sie odpali, a glownie czekam na pierwsza obnizke wersji podstawowej i wtedy sie pomysli.

 

Patrzac na wyniki na steam, to sie zdziwilem ze po klapie z 24, 25 wbilo 2x wiecej ludzi na premiere, a jakis diametralnych zmian nie widac. Path Tracing to dla 4090/5090 wiec no tak srednio ;) Handling niby lepszy ale bez szalu.

Ja trzymam kciuki zeby EA odpuscilo, moze jakies totalnie inne nowe studio to zacznie robic. 

Opublikowano

No właśnie nie do końca tak to działa. Jak włączysz asysty, to gra nie zmienia się z sim na simcade. Chodzi o to aby ogólnie model prowadzenia był bardziej przystępny, cały. Tak jak masz np. jakiś NFS, że z zamkniętymi oczami po prostu lecisz bokiem, tak w simcade masz już zachowaną fizykę, tylko podaną w nieco przystępniejszym wydaniu względem sim. Dla przykładu nie wyobrażam sobie w grze rajdowej włączenia jakichkolwiek systemów, co wtedy z powerslide? Nic, czysta jazda od linijki po szutrach. Fizyka ma być zachowana w simcade, tylko mniej brutalna.

 

Tłukę o tych simcade, gdyż gatunek jest na wymarciu. Została Forza Motorsport, która jest średnia, seria nie trzyma już poziomu z czasów X360; jest Gran Turismo, ale tylko na PS; no i jest F1, ale co dalej z nią będzie, to nie wiadomo. Tyle, raptem 3 (!) gry tego gatunku. Jest trochę zręcznościowych i wysyp symulatorów przez ostatnie lata. Albo białe, albo czarne, nie ma szarości po środku, takie szufladkowanie graczy samochodowych wyłącznie na dwie skrajne grupy.

Opublikowano

Ale nie ma pełnego symulatora F1... Jeśli chodzi o fizykę i FFB to ok, mamy AC na modach i LFM, od biedy AMS2 na LFM, ale to nie jest pełny symulator z ligami, sezonami itp, raczej substytut. 

iRacing pomijam bo koszt do zawartości to żart.

Opublikowano (edytowane)

Poprawię was - zespoły F1 mają swoje własne symulatory i to takie o jakich wam się nie śniło.

 

Edit.: Tak tak @galakty, lepiej trzasnąć reakcję, jak się nie ma co powiedzieć. Tłukę o tym, że jest pierdyliard symulatorów obecnie, a wy koniecznie chcecie zabrać kolejny tytuł simcade. Dosłownie uwalić cały gatunek, sprowadzając samochodówki wyłącznie do dwóch skrajnych typów: zręcznościowych i symulacyjnych. Po prostu mówię i walczę aby cokolwiek simcade jeszcze pozostało.

Edytowane przez Pawelek6
  • Confused 1
Opublikowano

Ja poniekąd rozumiem tę tęsknotę za sim-cade, z drugiej strony jeśli miałby to być sim na poziomie ACC, z takimi samymi asystami i dopasowaniem do pada, to czemu nie... 
Nie wiem z czego to wynika, ale w takim CARS2 czy AMS2 jazda bolidami "F1" wgniata w fotel znacznie bardziej niż w grze od Codies. Z drugiej strony szkoda Codies i ich EGO, gdyby go jeszcze troche dopakowali to byłaby wciąż świetna i przyszłościowa technologia do ścigałek, bez tego zostanie tylko UE5, a jak działa UE5, to wiemy (UE4 zresztą też, jak już się deweloperom nie chce optymalizować - patrz Ride 5)

Opublikowano

Nie ma sensu w simach z asystemami robiącymi tego simcade. Po pierwsze fizyki nie oszukasz, a same asysty nie spowodują że gra będzie łatwiejsza. Nooo chyba że tak mocne asysty że Cię wyprowadza z poślizgu automatycznie mimo wbijania 200 km/h na T1 w Monza :E Ale wtedy zrazisz do siebie fanów symulacji (ten sam problem był/jest w LMU gdzie auta nie mają ABS, a są asysty włączające ABS - tak się nie da jeździć, różne punkty hamowania itp, ratowali się BOP tutaj ale to i tak słabe) 

Opublikowano

Nie mam pojecia, w 24 mialem to samo, na cdkeys nigdy nie bylo dostepne na PC. Cena byla zawsze nizsza niz steam etc ale brak dostepnosci, to samo z 25. Jakies gift kody czy konta sa ale czystego keya nie idzie znalezc.

  • Sad 1
Opublikowano

No szkoda. Może jeszcze kiedyś do tematu wrócą 

6 godzin temu, Dominix napisał(a):

w 24 mialem to samo

Za zwaloną 24 dałem niecałe 50zł., ale w lutym dopiero :E  No to chyba trzeba będzie trzeba dać pełną kwotę za 25

 

Zrzut ekranu 2025-06-11 234826.png

Opublikowano
9 godzin temu, maras2574 napisał(a):

No szkoda. Może jeszcze kiedyś do tematu wrócą 

Za zwaloną 24 dałem niecałe 50zł., ale w lutym dopiero :E  No to chyba trzeba będzie trzeba dać pełną kwotę za 25

 

Zrzut ekranu 2025-06-11 234826.png

Ja dałem £26 ale to w sierpniu i to za tą lepszą wersję. Więc liczę że z 25 będzie podobna obniżka w tym okresie i się kupi, akurat na start ligowego ścigania. Do tego czasu wyjdą jeszcze z 2-3 patche więcej będzie można śmigać ;)

  • Upvote 1
Opublikowano
9 godzin temu, Dominix napisał(a):

Z jednej strony szkoda, z drugiej gdyby nie ACC to nie wiem czy simy na PC/konsoli by się tak rozpowszechniły. Nie ma co ukrywać (o ile nie lubię ACC tak muszę być obiektywny, ja największy zarzut mam do opon oraz systemu ABS i TC, meta gry to przez długi okres czasu było TC na OFF lol) że to dzięki Competizione ludzie masowo zaczęli kupować kierownice i grać. Nie było innego sima który był przystępny cenowo i miał tak dużą zawartość oraz możliwość multiplayer. Wbudowany jak zwykle od Kunosów był słaby, ale był. Potem wszedł LFM i lawina się rozpędziła. Mimo fatalnej premiery to wciąż najbardziej popularna ścigałka. 

Opublikowano (edytowane)

Gralem w betę F1 25 i wcześniej w F1 24, która ogrywałem w EA Play. 

Podczas jazdy żadnych różnic nie zauważyłem, testowałem przejazdy z helpami i bez, jak zwykle najszybsze czasy wykręcało się na TC Full, podczas gry na TC medium bywały miejsca w których tracilo się minimalnie czas, za każdym razem TC full okazywało się lepsze, bezbłedne, idealne. Jazda bez TC nie dawała żadnej przewagi, nawet jeżeli zrobiło się wszysctko idealnie, 

Jazda bez ABS nie dawała przewagi nawet jeżeli zrobiło się perfekcyjne hamowanie, za to każdy błąd kosztuje sporo czasu.

Pomoc w sterowaniu również daje przewagę, nie przeciaża się przednich kół. 

Jeżeli ktoś chce się pościgać online, to zawsze wszystkie helpy na on, inaczej nie będzie się konkurencyjnym.

Forza Motorsport ma dokładnie tą samą przypadłość, wszystkie helpy na on, lepiej olać F1 i pograć w coś innego. 

Edytowane przez MaxxGroo
Opublikowano (edytowane)

Jesli bez asyst nie jestes szybszy vs z pelnymi asystami, znaczy ze nie jestes w stanie wykorzystac w pelni jazdy bez asyst.

Ci ktorzy jezdza na wysokim poziomie jezdza bez asyst bo jazda bez nich jest szybsza.

Zobacz sobie TimeTrial i ile osob jezdzi z pelnymi asystami i jest na czolowych miejscach? Bardzo malo, co oznacza ze jazda bez asyst=szybsze czasy, ale to wymaga treningu a nie ze je wylaczysz i od tak bedziesz 2sek szybszy ;)

Bez TC jestes w stanie szybciej przyspieszyc na wyjsciu z zakretow, bez ABS jestes w stanie pozniej hamowac, aby tych obu optymalnie uzywac musisz miec dobrze opanowane operowanie biegami wiec oczywiscie tylko manualna skrzynia. Linia wyscigowa tez nie jest optymalna wiec jej wylaczenie moze pomoc.

A co do 25 vs 24, z recenzji i oponii osob z ktorymi jezdzilem, wiekszosc mowi ze 25 jest lepsza ale nie jakos znacznie, jak to mowia jest to ewolucja 24 a nie rewolucja. Ja tylko w 2 bete jezdzilem i bylo troche lepiej ale to zrobilem kilka okrazen i jeden wyscig, teraz w pelnej jeszcze nie jezdzilem wiec nie wiem jak to wyglada.

Edytowane przez Dominix
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...