Skocz do zawartości

Test nowych CPU w starszych grach - pytanie o opinię


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
11 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

Mam i3 530 w 100% sprawny, nie potrzebny mi oddałbym za free, ale do tego potrzeba płyty gł. 

Dzięki za propozycję, ale w poszerzanie listy CPU nie będę się już bawił (tym bardziej, że sprzęt bez płyty, której nie mam akurat takiej). Już z tymi pięcioma procami będzie masa testowania przez kombinacje SMT włączone/wyłączone.

Opublikowano
Godzinę temu, Karro napisał(a):

Na 13900k blokuje sie HT a nie ecore dla lepszego fps

W niektórych starociach i tak nie osiągniesz dobrej wydajności ani tą, ani tą metodą.

 

2025-06-27 16:31:06 - fc3_blooddragon_d3d11
Frames: 6499 - Time: 51297ms - Avg: 126.694 - Min: 87 - Max: 173

2025-06-27 16:48:06 - fc3_blooddragon_d3d11
Frames: 6842 - Time: 50437ms - Avg: 135.654 - Min: 96 - Max: 186

2025-06-27 16:56:10 - fc3_blooddragon_d3d11
Frames: 10667 - Time: 51360ms - Avg: 207.691 - Min: 142 - Max: 282

 

Pierwszy wariant 8C/16T i brak E-cojones, drugi 24C/24T czyli brak HT, trzeci gołe 8C/8T. Zysk ponad 50%. W każdym razie dzięki podpowiedzi @sideband mam już wszystko zdiagnozowane, co było dolegliwością w Far Cry 3 widać wyżej. Można testować :)

Opublikowano
27 minut temu, tomcug napisał(a):

W niektórych starociach i tak nie osiągniesz dobrej wydajności ani tą, ani tą metodą.

SMT spokojnie można trzymać nie stanowi problemu nawet na rzeczywiście wiekowych lub grach na wiekowych silnikach.

E-core nawet jeżeli nie stanowi problemu to podbije zbędne pobór mocy. Black Mesa i inne dodatki do HL1 na nowszym Source nie lubią E-core jak jest większa jazda to są problemy z płynnością. A tutaj nawet DXVK nie rozwiązuje problemów i są problemy od strony CPU nawet najlepsze CPU nie pomoże ;)

Opublikowano
5 minut temu, sideband napisał(a):

SMT spokojnie można trzymać nie stanowi problemu nawet na rzeczywiście wiekowych lub grach na wiekowych silnikach.

Na ogół się zgodzę, ale w Far Cry starszych zdecydowanie lepiej nie mieć SMT %-) W sumie nawet w najnowszej części zbija FPS dla niektórych CPU/lokalizacji.

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, tomcug napisał(a):

Na ogół się zgodzę, ale w Far Cry starszych zdecydowanie lepiej nie mieć SMT %-) W sumie nawet w najnowszej części zbija FPS dla niektórych CPU/lokalizacji.

Pytanie czy na każdym systemie jest tak samo ;)

Stare gierki to i tak lepiej wrzucaj do nich DXVK ;)

Edytowane przez sideband
Opublikowano
36 minut temu, sideband napisał(a):

Pytanie czy na każdym systemie jest tak samo ;)

Na 90% tak. Pamiętam, jak jeszcze na W7 wyłączałem SMT lub rdzenie na R7 1700X, żeby wydajność nie była katastrofą w Far Cry 3.

Opublikowano

@Karro, nadal nie rozumiesz o co chodzi, więc to o tobie świadczy. 😉 W grze możesz mieć nawet np. 120 FPS a trawa nadal będzie aktualizowana 30 razy na sekundę, więc nie będzie się poruszać co każdą klatkę.

 

Potwierdzenie tego, o czym piszę, film Digital Foundry, link. Według nich na XSX zostało to poprawione, przy 60 FPS animacja trawy też ma 60 FPS.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, tomcug napisał(a):

Listę uznaję za zamkniętą ;D Chyba będzie testowane 13900K z wyłączonymi E-core, a 285K z 8 P-core + 8 E-core, bo gierki mają problem, jak jest za dużo wątków. Przykładowo Wiesiek 2 w ogóle nie odpala na 13900K w pełnej konfiguracji xD

Przydałby się jakiś przedstawiciel AMD na am5 z 3d kaszą i bez niej.

Edytowane przez Krzysiak
  • Haha 1
Opublikowano
2 godziny temu, SebastianFM napisał(a):

@tomcug, czy w Crysis 3 animacja trawy ma maksymalnie 30 FPS? U mnie tak było w wersji Remastered, sprawdzałem "demo".

60 FPS ma w zwykłej wersji (Remastered nie pamiętam, może rzeczywiście ledwie 30). A przynajmniej tak mi się wydaje po analizie nagrań, które dzisiaj wykonałem :)

1 godzinę temu, Krzysiak napisał(a):

Przydałby się jakiś przedstawiciel AMD na am5 z 3d kaszą i bez niej.

Pierwszy post %-)

Opublikowano

Dzisiaj jak odpaliłem Watch Dogs 2 bez limitu FPS i teraz przy mocniejszych CPU gra się kręci koło ~200 FPS albo wyżej przez sporą część czasu, to jak na przykład się strzeli kogoś paralizatorem, to nie pada na ziemię, tylko się dosłownie miota we wszystkie strony :lol2: Takie problemy dotyczą większej liczby gier %-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...