Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
22 godziny temu, adashi napisał(a):

Nie wiem do końca po co mu ta wojna na tylu rynkach, to jest mocne rozproszenie sił. Wojny handlowej z Chinami szans wygrać w mojej ocenie nie ma.

 

Biotechnologia, samochody, ITER, teraz jeszcze ten Deepseek. Technologicznie wszystko przemawia za Chinami. Za USA na dziś tylko siła militarna (chyba).

 

Nam w dłuższym terminie raczej też się nie opłaca pozostawać amerykańskim podnóżkiem. Choć patrząc na naszych polityków, nam to w zasadzie obojętne.

 

Drill bejbi drill to jest krok w dobrą stronę (zwrot w stronę realnej gospodarki) , ale za późno.

Wojna handlowa z Chinami jest by osłabic Chiny jak i tym samym całą antyzachodnia koalicję. Tak by łatwiej było ich pokonać militarnie, a w najlepszym wypadku by byli za słabi by się z państwami zachodnimi w ogóle zmierzyć.

 

Podnóżkiem to za duże słowo. Po prostu USA są kluczowi dla naszego bezpieczeństwa. Jesteśmy panstwem na wschodniej flance NATO.

Jeśli dojdzie do starcia militarnego z "wschodem", w naszym wypadku bezpośrednio z Rosją i jej lokalnymi sojusznikami, to łatwiej nam będzie wygrać z pomocą USA niż bez. Niezależnie od wsparcia sojuszników europejskich.

 

Jeśli chodzi o "przynależność" to też nie ma żadnego wyboru. Tzn taki pośredni między Europą a USA, ale to się nie wyklucza bo to ogólnie jest koalicja państw zachodnich. Jesteśmy państwem UE jak i sojusznikiem USA, mocno od nich zależnym pod względem uzbrojenia i wsparcia w razie konfliktu zbrojnego.

Jeśli Trump ograniczy rolę USA w NATO to na okres jego prezydentury bardziej zbliżymy się do UE pod tym względem.

Choć równocześnie coraz więcej się mówi że USA nie odwrócą się militarnie od Europy, szczególnie od wschodniej flanki. Dbamy też o to robiąc u nich gigantyczne zakupy uzbrojenia.

Opublikowano
44 minuty temu, adashi napisał(a):

Raczej tak nie jest, że mamy topowy sprzęt na tle reszty Europy.

Zależy w jakim obszarze. Pamiętaj, że WOŚP nie zakupuje sprzętu dla całego szpitala, tylko dla oddziału, głównie dla oddziałów dziecięcych. Dzięki temu tam gdzie były np. 2-3 inkubatory jest ich 6-7.. Ogólnie tu gdzie WOŚP wstawia jakiś sprzęt, to tak, można śmiało powiedzieć, że jest on najnowocześniejszy w Europie czy nawet czasem na świecie. Do tego dołóż masę programów które zorganizowali. Choćby Program Powszechnych Przesiewowych Badań Słuchu u Noworodków, który w zasadzie jest największym powszechnym programem zdrowotnym realizowanym w Polsce. To dzięki temu programowi jesteśmy w gronie 30 krajów, które badają słuch u noworodków. Ponadto u nas takie badanie wykonuje się u wszystkich noworodków. 

Jak się zagłębić w pewne szczegóły, to właśnie można znaleźć takie perełki, które potwierdzają, że w czymś jesteśmy w ścisłej czołówce dzięki WOŚP.

8 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Trump mówi, że nie chcą zagranicznych samochodów, więc europejskie czy japońskie mogą być droższe, ale co z amerykańskimi?

 

No amerykańskie mają być cacy i dostępne dla każdego Amerykanina, reszta ma być zła, ze zgniłego świata. Tylko ciekawe co zrobi, jak dotrze do niego, że np. jakieś podzespoły do tych amerykańskich aut pochodzą z zewnątrz i nie da się ich wyprodukować w AGA (America Great Again). 

  • Upvote 2
Opublikowano
3 minuty temu, LeBomB napisał(a):

No amerykańskie mają być cacy i dostępne dla każdego Amerykanina, reszta ma być zła, ze zgniłego świata. Tylko ciekawe co zrobi, jak dotrze do niego, że np. jakieś podzespoły do tych amerykańskich aut pochodzą z zewnątrz i nie da się ich wyprodukować w AGA (America Great Again). 

Patrząc po moich klientach z branży automotive (produkują podzespoły) to są tylko dwie w USA. Większość jest w Europie, Ameryce Południowej, Afryce, Azji. 

Nie wiem niestety na ile te podzespoły trafiają do aut na amerykański rynek, ale spodziewam się, że w dużym stopniu. Dwie spośród tych firm to duże amerykańskie korporacje. Wiem, że to mała próbka, ale spodziewam się, że naprawdę dużo produkowane jest poza USA.

 

Z tego co widziałem to bardzo dużo silników Forda jest produkowanych w Meksyku. A to już problem :) 

Opublikowano

Europejskie molochy i tak same przenoszą się do USA, więc nie potrzebują zachęty. Mnie ciekawi bardziej dlaczego tylko 10% na Chiny? Przecież to Chiny wspierają ruskich. To im trzeba cła podnieść.

Opublikowano
23 minuty temu, Winter napisał(a):

Europejskie molochy i tak same przenoszą się do USA, więc nie potrzebują zachęty.

Które konkretnie się przenoszą?

 

23 minuty temu, Winter napisał(a):

Mnie ciekawi bardziej dlaczego tylko 10% na Chiny? Przecież to Chiny wspierają ruskich. To im trzeba cła podnieść.

USA nie są w pozycji do ostrej walki z Chinami. Już nie :) 

Opublikowano

Z Chinami USA wygrać nie ma szans, więc muszą działać łagodniej aby nie otrzymać ciosu zwrotnego kończącego. Meksyk czy Kanadę teoretycznie mają szansę sobie podporządkować, choć jak już napisano to ryzykowna gra z tymi cłami i kto wie czy nie zaskutkuje implozją poparcia za kilka miesięcy.

 

Wpływ tego wszystkiego na ruską specjalną operację to raczej tylko pusty marketing. Rzeczywiste powody i cele są inne.

Opublikowano
9 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Które konkretnie się przenoszą?

 

USA nie są w pozycji do ostrej walki z Chinami. Już nie :) 

Choćby Volkswagen. W Europie zamyka fabryki, a w USA je otwiera.

Opublikowano
6 minut temu, Winter napisał(a):

Choćby Volkswagen. W Europie zamyka fabryki, a w USA je otwiera.

A możesz pokazać info w sprawie otwierania fabryk w USA?

 

Koszty pracy w EU i USA są podobne, więc nie bardz oto widzę. Produkcja z Europy faktycznie jest przenoszona, ale do Brazylii czy Azji, a nie do USA.

 

Jedyne info o USA jakie znajduję to:

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/volkswagen-considers-us-production-sites-audi-porsche-brands-handelsblatt-2025-01-29/

 

Ale to tylko rozważanie w odpowiedzi na cło. 

I dodatkowo otwarcie portu przeładunkowego w USA, ale to nei jest fabryka.

 

 

Nie widzę z obserwacji rynku, aby molochy się przenosiły do USA. Niektóre przeniosły swoje notowania na giełdzie, ale to coś zupełnie innego. Ciekaw jestem skąd ta teza. 

  • Upvote 3
Opublikowano
7 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Znowu porzuciłeś temat z powodu braku argumentów. To już któryś raz :E 

https://biznesalert.pl/niemcy-usa-inwestycje-chiny-ira/

 

"Financial Times podaje, że w 2023 roku niemieckie firmy ogłosiły 185 projektów kapitałowych w USA, z czego 73 dotyczyły sektora produkcyjnego. Największym projektem była inwestycja o wartości 2 mld dolarów dokonana przez koncern motoryzacyjny Volkswagena Scout Motors, który w Columbii w Karolinie Południowej otworzył fabrykę samochodów elektrycznych."

Opublikowano (edytowane)

To nie są przenosiny. 
 

A projekty kapitałowe mają bardzo różny charakter - to inwestycje, przejęcia, fuzje. 
 
 

I one dzieją się od zawsze. Nie ma żadnego wzoru w przenosinach europejskich firm do USA. Produkcja jest przenoszona tam gdzie jest taniej, ale nie do USA.

 

A to, że VW robi fabrykę aut w USA w celu produkcji Kair na rynek USA jest normalną praktyką. 

 

Edytowane przez GordonLameman
Opublikowano
1 minutę temu, GordonLameman napisał(a):

To nie są przenosiny. 
 

A projekty kapitałowe mają bardzo różny charakter - to inwestycje, przejęcia, fuzje. 
 

 

Wiadomo, że HQ zostaje w Europie, ale nie trzeba dużo główkować, że jeśli w Europie zamykają fabryki, a w innych częściach świata je otwierają to coś jest na rzeczy.

Opublikowano
7 minut temu, GordonLameman napisał(a):

A to, że VW robi fabrykę aut w USA w celu produkcji Kair na rynek USA jest normalną praktyką. 

BMW czy Volvo mają fabryki w USA gdzie produkują auta również na rynek europejski.

Opublikowano
2 minuty temu, Winter napisał(a):

Wiadomo, że HQ zostaje w Europie, ale nie trzeba dużo główkować, że jeśli w Europie zamykają fabryki, a w innych częściach świata je otwierają to coś jest na rzeczy.

Ale co?

Bo na pewno nie to, że produkcję z Europy przenoszą do USA. 
 

To, że koszt pracy w UE nie jest konkurencyjny względem rynków afrykańskich, azjatyckich czy amerykanskopoludniowego to wiemy. Ale my nie chcemy pracować za stawki z Meksyku, Kambodży czy Egiptu. No chyba, że ty chcesz. 
 

 

Teza o przenoszeniu się do USA z produkcją jest po prostu nieprawdziwa.

 

Globalne koncerny mają zakłady wszędzie po to aby spełnić wymogi dot. produkcji w danym kraju/regionie i obniżyć koszty. Takie niewielkie migracje są normalne.

Opublikowano (edytowane)
45 minut temu, kalderon napisał(a):

BMW czy Volvo mają fabryki w USA gdzie produkują auta również na rynek europejski.

Możesz wskazać o które modele chodzi?

40 minut temu, Winter napisał(a):

http://www.autotesty.com.pl/volvo-news/12350-news-volvo-ma-rozmach-otwarcie-fabryki-w-usa-i-prezentacja-pierwszego-wyprodukowanego-w-stanach-volvo-s60

 

"Model S60 jeszcze w tym roku trafi na rynek amerykański. Jego produkcja ruszy w sierpniu. Produkcja dla klientów Europejskich ruszy na początku przyszłego roku. Polskie ceny zostaną ogłoszone dopiero za kilka miesięcy."

Świetny przykład bo s60 wypadł z rynku europejskiego :rotfl2:

Artykuł z 2019 roku :E 

Dotyczący w dodatku produkowania aut tam gdzie się je sprzedaje...

Edytowane przez GordonLameman
Opublikowano

A Gordon nadal będzie zakłamywać rzeczywistość :E .

 

48 to on ma IQ, a nie rozmiar buta :E .

Opublikowano
29 minut temu, Winter napisał(a):

A Gordon nadal będzie zakłamywać rzeczywistość :E .

 

Nope. To Ty nie potrafisz poprawnie zdekodować jaka rzeczywistość jest. usłyszałeś coś o VW W USA, automatycznie założyłeś, że się tam przenoszą, a zapytany o argumenty wypluwasz losowe artykuły z google, które absolutnie nie prowadzą do takiego wniosku. 

 

Nie będzie przenoszenia produkcji do USA, bo jest ona tam równie droga jak w Europie. Powinieneś to wiedzieć. Ale twoja amerykofilia tutaj wychodzi mocno. Poprzednio przy dyskusji o USA też wykazałeś się dość daleko idącą ślepotą na problemy USA :) 

 

 

Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, kalderon napisał(a):

S60 które wcale nie wypadło z rynku, jest stale w ofercie Volvo:
https://www.volvocars.com/pl/cars/s60/

image.thumb.png.a85788ffb6c283f1fb434aadf84d08f6.png

 

Zamówienia na S60 były zamknięte nawet jakoś w połowie 2024 roku. Interesowałem się tym autem wtedy, ale trzeba było brać ze stocków i zaplanowanej produkcji. 

16 minut temu, kalderon napisał(a):

 

BMW - niemal wszystkie SUVy z serii X na rynek europejski są produkowane w USA w fabryce w Spartanburgu, BMW nie produkuje ich w Europie.

X3:

image.png.7aca6c09a971f5783d2e84fc4c2d8b2e.png

 

X1 i X2 w Ratyzbonie:

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0445446EN/bmw-group-plant-regensburg-wins-“factory-of-the-year”?language=en

 

X5 i X6 faktycznie w USA, w fabryce istniejącej od 1992 roku.

Nie udało mi się znaleźć informacji, aby one tam były produkowane od niedawna - raczej od zawsze, bo i moda na SUVy przyszła z USA.

 

Nie widzę tu wciąż "przenoszenia" o jakim na początku pisał Winter.

A to, że globalne marki produkują w różnych miejscach nie jest zaskoczeniem. 

 

Pytanie było czy widać trend wynoszenia produkcji z Europy do USA w ostatnich latach. Mnie nie udało się takiego potwierdzić w informacjach o VW. Sprawdzałem też innych molochów i również potwierdzenia brak.

 

 

 

 

Edytowane przez GordonLameman
Opublikowano
15 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Nope. To Ty nie potrafisz poprawnie zdekodować jaka rzeczywistość jest. usłyszałeś coś o VW W USA, automatycznie założyłeś, że się tam przenoszą, a zapytany o argumenty wypluwasz losowe artykuły z google, które absolutnie nie prowadzą do takiego wniosku. 

 

Nie będzie przenoszenia produkcji do USA, bo jest ona tam równie droga jak w Europie. Powinieneś to wiedzieć. Ale twoja amerykofilia tutaj wychodzi mocno. Poprzednio przy dyskusji o USA też wykazałeś się dość daleko idącą ślepotą na problemy USA :) 

 

 

Owszem jestem amerykofilem, choć niektórzy mówią też, że ruską onucą xD

 

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Kolejna-firma-zwija-sie-z-Polski-Produkcja-dla-Forda-przenosi-sie-do-USA-8837647.html

Opublikowano
2 minuty temu, Winter napisał(a):

Owszem jestem amerykofilem,

No jesteś. Ustaliliśmy to już jakiś czas temu. W sumie jestem zdziwiony, że się tam nie przeniosłeś. Raczej w NL Cię nic nie trzyma, nie?

 

2 minuty temu, Winter napisał(a):

Pamiętam ten przypadek. Wrocławski zakład pozostał taki jaki jest - bez zwolnień --> https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/147358/Zwolnienia-grupowe-w-LG-Energy-Solutions-Mamy-komentarz-spolki

 

Gdyby miało być tak, że molochy przenoszą się z Europy do USA to znalazłbyś dziesiątki informacji to potwierdzających, a nie 2 zdebunkowane i jedną, która jest faktem, ale nie do końca polega na "przenosinach" per se, bo europejczycy roboty nie stracili.

Opublikowano
7 godzin temu, GordonLameman napisał(a):

W jaki sposób podniesienie cen ma pomóc w walce z fentantylową zarazą?

Jasny sygnał do Chin - albo zaprzestaniecie celowego mordowania fentanylem Amerykanów albo będziecie mieć wojnę handlową z USA.

 

O ile rządy są jako tako w stanie uporać się z pospolitą przestępczością, nawet zorganizowaną o tyle kiedy przestępcy są wspierani przez inne kraje to już walka jest z innym krajem. W zakresie tej  tezy, ale zupełnie innej materii postąpił podobnie Tusk zawieszając prawo do ochrony międzynarodowej dla imigrantów na naszej granicy, wiedząc, że ci imigranci są celowo sterowani przez Białoruś.

 

Decyzja Trumpa właściwie jest logiczna bo bierze się w pierwszej kolejności za fizyczną ochronę Amerykanów przed przestępczością (masowe deportacje) i w ochronie ich życia i zdrowia (usunięcie karteli i walka z krajami je bezpośrednio i pośrednio wspierającymi). Jednocześnie to pokazuje skalę zaniedbań Bidena... A przecież chyba miał w domu (Białym Domu :) ) jakiś telewizor i włączył sobie YT i po wpisaniu live cam America wyskoczyły mu kamerki z zombiakami :) Nie dość, że zabija to ludzi to jeszcze ośmiesza USA wizerunkowo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to przestępstwo czy nie, ale dla mnie chora sytuacja. W sądzie? Kiedy już jest akt oskarżenia i toczy się rozprawa? OK. Ale to? Jeśli nie ma na to paragrafów, to trzeba je napisać.  Rozwiń, bo nie wiem na czym nieświadomość w tym konkretnym przypadku polega. 
    • https://store.steampowered.com/news/app/2909400/view/514098767258978258?l=polish   Added DLSS Multi Frame Generation support 
    • Po pierwszym śniegu mogę stwierdzić, że Nokian Snowproof 1 naprawdę spoko. Dobrze się jeździ. W porównaniu do poprzednich Matador Sibir Snow jest przepaść.
    • 1. Czy Curve Optimiser dla integry działa inaczej niż dla CPU? Mi wraz z upływem czasu napięcie zasilające integry rośnie. 2. Po podłączeniu oddzielnej karty graficznej integra mi się nie wyłącza (płyta to MSI PRO B650M-P). To normalne?
    • Obejrzałem wiele opinii przed premierą, tak samo jak wy. Nie było gry, były opinie tych którzy mogli ją przetestować przed premierą.   I to też jest ciekawostka, do czego potrzebni są ci ludzie, skoro gra jest kiepska ? Jaki mieli mieć wpływ ?   Nie wymądrzam się, ale przez ostatnich kilka miesięcy robię ffb i setupy jak najęty i przynajmniej mogę powiedzieć, że byłem na start gry przygotowany żeby ją prawidłowo przetestować.   Wystarczyły mi 3 godziny, żeby znaleźć w grze jej strukturę w zakresie kierowania i ustawień samochodów - dla mnie to jest najważniejsze, to jest baza.   Reszta jest oprawą i przynajmniej w czasie testu nie powinna przeszkadzać. Początkowe okolice 60-70 FPS były grywalne tak jak na konsoli, lagi były tylko na Replay-ach. Ale gra w kokpicie była płynna i nie przeszkadzała w skupianiu się na jeździe. Jedyne co mogło potwierdzać problem, to wskazania licznika FPS.   A potem wydali patch i wydajność jest na oczekiwanym mentalnie poziomie, licznik FPS pozwala uspokoić emocje   Nie wiem kto ma rację, czy ja czy on, nie interesuje mnie to w takim ujęciu. Fakty - przynajmniej te przedstawione - są takie, że co widzę opinię, to nikt nie wchodzi głębiej w ustawienia. Wszyscy wsiadają jadą i narzekają. A w okienku parametrów na temperaturach opon jak byk widać, że są na domyślnym poziomie.   Już samo to nie daje mi podstaw żeby odnosić się do tych opinii poważnie. Ale o zgrozo, wszyscy na nie czekają, na tego typu opinie.   Trailbraking wychodzi gdy samochód się dobrze prowadzi. A jeśli się nie prowadzi, to raczej nic nie wychodzi, co widać na większości opiniujących filmów.     Na razie ludzie, którzy mają lepsze pojęcie o ustawieniach w większości się nie wypowiadają. Fakty są takie, że na razie tylko @GamersMuscle siedzi i rozkminia podstawy i podaje wskazówki.   Resztą się zlatuje na to sępie sabatowisko.         Nie chodzi o krucjatę bo mi się podoba czy nie.   Wiele kanałów na YT (większość?) nie robi treści na bazie wnikliwego analizowania. Robią content z eventu którym jest sama ich jazda ("widzowie, napiszcie o czym chcecie żebym zrobił kontent") i bardzo często to jest gdzieś w podtekście test tego czy innego sprzętu. To się sprytnie przenika, łączy i napędza. "Celem dzisiejszego strima jest dobicie do 10.000 subskrypcji". No jakież to wartościowe!   Wyżej napisałem, że najbardziej wartościowi twórcy w tematach analiz i wskazówek na razie milczą. Spodziewam się trochę lepszych analiz z pod maski.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...