Kadajo 7 418 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września I tak migocze bo FPS nigdy nie będzie stabilny jak skała. Dlatego ja wyłączyłem vrr. Ogólnie to nie wiem czy kiedyś tych problemów było mniej czy po prostu nie byliśmy świadomi. Dziś dosłownie nie ma premiery która by nie była związana z jakimiś większymi lub mniejszymi problemami. Można wręcz założyć w 100% że nowy sprzęt będzie miał jakieś defekt. 1
Kyle 200 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września 13 minut temu, galakty napisał(a): Przy stałym FPS o ile nie jest maksymalny to na WOLED i tak gamma nie będzie poprawna. Jak jest sprzętowo kalibrowalny (monitory LG), to się tą gammę zrobi.
galakty 3 340 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września I będziesz grał w każdą grę na tym samym FPS? Co to jakiś retro build 60 FPS? Robisz dwa problemy z jednego.
Kyle 200 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września 2 minuty temu, Kadajo napisał(a): I tak migocze bo FPS nigdy nie będzie stabilny jak skała. Dlatego ja wyłączyłem vrr. Co prawda nie używam VRR (jeszcze), ale jak masz spadki do powiedzmy 60fps (bo tak dobierzesz ustawienia przy testach, by nie było spadku poniżej wymaganego fps) i ustawisz limit fps na 60 to powinno być stałe. 1 minutę temu, galakty napisał(a): I będziesz grał w każdą grę na tym samym FPS? Co to jakiś retro build 60 FPS? Robisz dwa problemy z jednego. Ja nie widzę problemu.
j4z 943 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września A, no, kiedyś gadałem, że przy konsolach nie migało lub nie zauważyłem. Wychodzi na to, że na PC dopiero zacząłem zwracać uwagę, bo podczas loadingów jest dosłownie dyskoteka. Ostatnio chwilę pograłem na PS5 i okazało się, że podczas gry też jest, a wcześniej po prostu nie zwróciłem uwagi. 2 1
babayaga 136 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września Trochę poczytałem ten temat, obejrzałem materiałów na YT i testów na rtings. Prawdopodobnie będę szedł w qdoled. Mam dość ciemno w pokoju również w dzień. Promienie słoneczne nie wpadają mi bezpośrednio do pokoju. Okno jak i sztuczne źródła światła mam za monitorem, więc na matrycę również nic nie będzie bezpośrednio padać. Obecny monitor to AW2721D 1440p 240hz IPS. Od 5 lat mam Oled TV, na którym wiele razy grywałem, ale chcę też mieć oleda na biurku. Myślałem poczekać na nową gen qdoled, ale poza trochę większym odświeżaniem i niecałe 100 nit jaśniejszym hdrem nie widzę innych zalet, a trzeba by dopłacić 40%+ względem gen3. Więc na ten moment patrzę w stronę ASUS ROG Strix OLED XG27ACDNG. Choć zastanawia mnie Samsung na matowym ekranie. Mniejsza głębia i ostrość, ale rozumiem, że mniejsze problemy z czyszczeniem i rysowaniem? W sumie też na glossy ekranie aliasing w grach przy rozdziałce 1440p i ogólnie wszystkie niedoskonałości obrazu są chyba lepiej widoczne niż na macie? 1
Kadajo 7 418 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września 4 minuty temu, Kyle napisał(a): Co prawda nie używam VRR (jeszcze), ale jak masz spadki do powiedzmy 60fps (bo tak dobierzesz ustawienia przy testach, by nie było spadku poniżej wymaganego fps) i ustawisz limit fps na 60 to powinno być stałe. Tu raczej chodzi o frame pacing. Niby pokazuje że jest 60 FPS ale widać jakieś "igły" we frametime i wtedy widać mignięcia. W grze w której jest dużo ciemnych scen jak np. ta nowa polska gra Cronos. 1 1
Wu70 739 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września (edytowane) Bo ludzie zapominają że fps to wynik z całej sekundy i drop do 60fps wcale nie oznacza że wszystkie 60 klatek w tej sekundzie tak ładnie się rozłożyły, co więcej: praktycznie na pewno jest odwrotnie w przypadku dropów 6 godzin temu, babayaga napisał(a): Okno jak i sztuczne źródła światła mam za monitorem, więc na matrycę również nic nie będzie bezpośrednio padać Idealne warunki dla QD, mam tak samo + słoneczny pokój ale wszystko jest za monitorem więc wygląda to bardzo dobrze. Mam obok matowego IPSa i on wyłączony wygląda gorzej niż QD w dzień. W sumie ten sam co masz, AW2721D. Śmiało możesz wchodzić. Edytowane 8 Września przez Wu70
sideband 1 781 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września 7 godzin temu, Kyle napisał(a): Jak jest sprzętowo kalibrowalny (monitory LG), to się tą gammę zrobi. Kto będzie kalibrował ekran 240Hz do 60Hz? 7 godzin temu, Kadajo napisał(a): Nie no TFT Central i rtings chyba o tym wspominają. Ale ten problem ogólnie dotyczy oledow i nawet występuje na LCD. Z tym że problemy danej technologii to jest po prostu jej charakterystyka. Warto być jej świadomym. W sumie w żadnej recenzji tego nie widziałem ewentualnie za słabo jest to zaznaczone i stąd przeoczenie.
Kyle 200 Opublikowano 8 Września Opublikowano 8 Września (edytowane) 6 minut temu, sideband napisał(a): Kto będzie kalibrował ekran 240Hz do 60Hz? Może nikt. ... bo nie o to w tym chodzi. Jeśli gamma zmienia się w zależności od odświeżania, to nie musisz wybierać stałego odświeżania 60Hz i przy tej częstotliwości kalibrować ekran ... ale można to zrobić, jeśli ktoś tego wymaga. Można też skalibrować wszystko dokładnie do 180Hz albo 120Hz, jeśli ktoś ma taką potrzebę. Można wówczas grać przy stałym FPS równym połowie/ 1/3 / 1/4 odświeżania (itp.). Edytowane 8 Września przez Kyle
Phoenix. 4 730 Opublikowano 9 Września Opublikowano 9 Września 5 godzin temu, galakty napisał(a): To jest nierealne co opisujesz Bo to bzdurki, a i tak bez synchronizacji bedzie tearing niezaleznie od ilosci ustawionych fps i czy beda stale czy nie
sideband 1 781 Opublikowano 9 Września Opublikowano 9 Września Niestety bez synchronizacji nigdy nie będzie tak dobrej płynności odczuwalnej bez tearingu. Jak ktoś ma zapas na GPU i ma problemy z gsync to może użyć scanline sync, które praktycznie nie podnosi laga. 1
Phoenix. 4 730 Opublikowano 9 Września Opublikowano 9 Września Dlatego pierdololo o polowie klatek do odswiezania monitora mozna sobie w tylek wsadzic
galakty 3 340 Opublikowano 9 Września Opublikowano 9 Września On chyba myśli że jak ustawi lock FPS to tyle będzie miał Chłop wykresu frametime nie widział nigdy.
Kyle 200 Opublikowano 9 Września Opublikowano 9 Września Powiem tak: u mnie działa. Mam stałe 60fps i stały frametime 16,6ms. Jest bardzo płynnie, bez przycinek, w każdej grze.
Kadajo 7 418 Opublikowano 9 Września Opublikowano 9 Września 17 godzin temu, sideband napisał(a): W sumie w żadnej recenzji tego nie widziałem ewentualnie za słabo jest to zaznaczone i stąd przeoczenie. O VRR flicker TFT central popełniło dosyć obszerny artykuł. https://tftcentral.co.uk/articles/exploring-and-testing-oled-vrr-flicker 17 godzin temu, Kyle napisał(a): Może nikt. ... bo nie o to w tym chodzi. Jeśli gamma zmienia się w zależności od odświeżania, to nie musisz wybierać stałego odświeżania 60Hz i przy tej częstotliwości kalibrować ekran ... ale można to zrobić, jeśli ktoś tego wymaga. Można też skalibrować wszystko dokładnie do 180Hz albo 120Hz, jeśli ktoś ma taką potrzebę. Można wówczas grać przy stałym FPS równym połowie/ 1/3 / 1/4 odświeżania (itp.). Niestety nie da się, bo gamma się tak rozjeżdża ze to jest nie do ogarnięcia, próbowałem to ustawić i nie udało się. No moim monitorze obraz poprawnie wygląda tylko przy jednym odświeżaniu, tj .240Hz. 1
Kyle 200 Opublikowano 9 Września Opublikowano 9 Września (edytowane) 2 godziny temu, Phoenix. napisał(a): bedzie tearing niezaleznie od ilosci ustawionych fps i czy beda stale czy nie Dokładnie tak. Mam synchronizację i mogę mieć stałe 60fps, 30fps, 20fps itd. na ekranie 60Hz. Analogicznie przy ekranie 240Hz (ustawionym na 240Hz) będę miał stałe 240fps lub 120fps, lub 80fps, lub 60fps itd. (na ile sprzęt pozwoli). 8 minut temu, Kadajo napisał(a): Niestety nie da się, bo gamma się tak rozjeżdża ze to jest nie do ogarnięcia, próbowałem to ustawić i nie udało się. No moim monitorze obraz poprawnie wygląda tylko przy jednym odświeżaniu, tj .240Hz. Jeśli dochodzi do nietypowego odkształcenia gammy, to bez LG Calibration Studio (tego używałem do sprzętowej kalibracji swojego LCD LG 32UD99) i kolorymetru np. X-Rite i1 Display PRO się nie obejdzie (generujesz wówczas przy sprzętowo kalibrowalnym monitorze tryb w OSD ( w przypadku mojego LG mam tryb "kalibracja 1" i "Kalibracja 2"). Tylko przy sprzętowej kalibracji, da się "stworzyć" niejako gammę (bez bandingu), taką jaką chcesz ... np. referencyjne 2.2, jeśli fabrycznie jest pokrzywiona. Godzinę temu, Phoenix. napisał(a): Dlatego pierdololo o polowie klatek do odswiezania monitora mozna sobie w tylek wsadzic Da się zrobić bez problemu (np. Vsync, 60Hz i stałe 30fps). 1 godzinę temu, sideband napisał(a): Niestety bez synchronizacji nigdy nie będzie tak dobrej płynności odczuwalnej bez tearingu. Tak, musi być Vsync by nie było "rozrywania obrazu". Natomiast płynność robi się przez stały fps, ze stałym frametime (jak się to robi by uzyskać stały fps i frametime, to procedurę nie raz już pisałem). Edytowane 9 Września przez Kyle
Kadajo 7 418 Opublikowano 9 Września Opublikowano 9 Września No to nawet jak, załóżmy udałoby ci się zrobić taka kalibracje i wyrównać te błędy, to i tak masz tylko dwa profile... Już na chwile pominę fakt ze FPS i tak ci będzie fluktuował, bo takie są gry więc nie da się z tym wygrać. Jedyny sposób to monitor sam powinien niezależnie od ilości Hz trzymać idealnie parametry. Ciekawy jestem czy jest to możliwe do zrealizowania na poziomie monitora. Ja wybrałem jak dla mnie mniejsze zło i po prostu wyłączyłem VRR. 1
Kyle 200 Opublikowano 9 Września Opublikowano 9 Września Jak kupię OLED, to opiszę co da się zrobić. I faktycznie są tylko dwa sloty kalibracyjne w LG (czyli można by gammę "stworzyć" dla 120Hz i powiedzmy 80Hz ... bo dla 240Hz przypuśćmy producent zrobił równą). Czyli byłyby tylko 3 odświeżania, z których można byłoby korzystać. No chciałbym LG ... bo mają tą sprzętową kalibrację i takie cuda można tworzyć.
Phoenix. 4 730 Opublikowano 9 Września Opublikowano 9 Września 23 minuty temu, Kyle napisał(a): Analogicznie przy ekranie 240Hz (ustawionym na 240Hz) będę miał stałe 240fps lub 120fps, lub 80fps, lub 60fps itd. (na ile sprzęt pozwoli). Od tego jest synchronizacja zeby nie martwic sie zmiennoscia fps podczas rozgrywki, a Ty tworzysz do tego jakies ideologie i to pierdololo o stalym klatkarzu jakby to mialo jakies znaczenia, a ma zadne majac synchroznizacje 25 minut temu, Kyle napisał(a): Da się zrobić bez problemu (np. Vsync, 60Hz i stałe 30fps). Ale co da sie zrobic, bez synchronizacji nadal to twoje 30fpb jest guzik warte i bedziesz miec tearing bo to nie dziala tak jak ty sobie myslisz ustawiajac fps polowe do odswiezania, nadal ramka z gpu jest wysylana do monitora na slepo Dlatego skoncz wymyslac jakies swoje teorie z tylka 1
galakty 3 340 Opublikowano 9 Września Opublikowano 9 Września Niech kupi tego OLEDa i się podzieli wynikami... Może on pierwszy na to wpadł?
Kyle 200 Opublikowano 9 Września Opublikowano 9 Września (edytowane) 28 minut temu, Phoenix. napisał(a): Od tego jest synchronizacja zeby nie martwic sie zmiennoscia fps podczas rozgrywki, Nie możesz mieć zmienności odświeżania na OLED, bo gamma (z tego co tu piszecie) się zmienia. Więc aby było płynnie, bez zmian gammy, to trzeba nie tylko mieć stałe odświeżanie, ale też stały FPS równy i zsynchronizowany z tym odświeżaniem (lub okrągłą wielokrotność niższy FPS od odświeżania, ale też stały). 28 minut temu, Phoenix. napisał(a): Ale co da sie zrobic, bez synchronizacji nadal to twoje 30fpb jest guzik warte ... czemu ciągle mi wmawiasz, że chcę coś robić bez synchronizacji? 28 minut temu, Phoenix. napisał(a): myslisz ustawiajac fps polowe do odswiezania, nadal ramka z gpu jest wysylana do monitora na slepo Dlatego skoncz wymyslac jakies swoje teorie z tylka Teraz zrobiłem test: Vsync, 60Hz i limit na 30fps (sprzęt potrafi renderować w tym teście bez spadków poniżej 60fps) - bez problemu wszystko działa i uzyskałem stałe 30fps (i stały frametime 33,33ms), bez tearingu na 60Hz odświeżania, więc skończ już ze swoimi teoriami z tyłka ps. konkretnie to test był przeze mnie teraz zrobiony w "benchmarku" gry Shadow Of The TombRaider Edytowane 9 Września przez Kyle
sideband 1 781 Opublikowano 9 Września Opublikowano 9 Września 47 minut temu, Kyle napisał(a): Tak, musi być Vsync by nie było "rozrywania obrazu". Natomiast płynność robi się przez stały fps, ze stałym frametime (jak się to robi by uzyskać stały fps i frametime, to procedurę nie raz już pisałem). Tearing powoduje, że nie masz płynności za grosz Żadna blokada tego nie zmieni Nie ma sensu tego drążyć to jak porównanie dnia z nocą Jeżeli ktoś posiada dobrze działający gsync/vrr/adaptive sync/freesync..... to zapomina o vsyncu. Przy synchronizacji od strony monitora jest najlepsza płynność i nawet ślepy to zauważy. 1
Kyle 200 Opublikowano 9 Września Opublikowano 9 Września (edytowane) 4 godziny temu, sideband napisał(a): Tearing powoduje, że nie masz płynności za grosz Tearing, którego i tak nie mam, nie ma i tak wpływu na płynność, tylko na rozwarstwienie wyświetlanych klatek. 4 godziny temu, sideband napisał(a): Przy synchronizacji od strony monitora jest najlepsza płynność i nawet ślepy to zauważy. Nie. Płynność przy VRR @ STAŁE 60fps (czyli automatycznie zostanie ustawione 60Hz) i Vsync @ STAŁE 60fps, przy manualnie wybranym 60Hz jest taka sama. Widzę, że nie rozumiesz co to Freesync/Gsync/VRR, skoro przypisujesz tym rozwiązaniom jakieś cudowne właściwości, że 60FPS @ 60Hz VRR jest płynniejsze od 60FPS @ 60Hz Vsync. Edytowane 9 Września przez Kyle 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się