Skocz do zawartości

Monitory OLED - temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 godzin temu, Umpero napisał(a):

Kurde blaszka. Kolejny kabel zakupiony i jakaś popeluna.
Pojawiają się czasem jakieś artefakty, mignięcia, jak by zwarcia.
Wszystko jest ok tylko na oryginalnym kablu HDMI 2.1 od Samsunga, który był dołączony do monitora.
Ktoś w tym wątku wspominał, że zakupił kabel HDMI optyczny.
Potrzebuję trzech metrów możecie coś polecić, ale nie za miliony monet?

Lindy 36954, sam mam i używam od jakiegoś czasu. Z 1440p 360Hz nie ma problemów, nie wiem jak z 4K.

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, sideband napisał(a):

To musiałeś kupić marnej jakości kable, które nie miały nic wspólnego nawet z HDMI 2.0.

Nie wiem czy ten monitor co masz ma możliwość wyłączenia DSC. Ale tylko na HDMI 2.1 bez DSC wyciśniesz 120hz/10bit/HDR.

W zasadzie do 3m nie ma potrzeby stosowania optycznych kabli. Miałem w dobrej cenie 5m optyki, ale wszystkie poszły.

 

PS. nawet sprawdzałem tanie chinole 2.0 3m ogarniały bez problemu pełno pasmo dla 2.1 :cool:

Mam monitor Samsung Odyssey OLED G8 32" 240Hz 4K UHD G80SD | LS32DG802SUXDU.
Kable na których dzieją się różne cyrki mam takie:
Silver Mokey DP 2.0 Niebieski
Unitek HDMI 2.1

 

Jedynie na oryginalnym kablu od Samsunga jest wszystko git.
Niestety jest za krótki bo tylko 1,5m, a potrzebuję 3m.

1 godzinę temu, MrFroyo napisał(a):

Lindy 36954, sam mam i używam od jakiegoś czasu. Z 1440p 360Hz nie ma problemów, nie wiem jak z 4K.

To jest miedziak? Nie chce mi się wywalać kolejnych pieniędzy w błoto. Jakiś polecany? Kierowałeś się jakimiś opiniami?

Edytowane przez Umpero
Opublikowano (edytowane)

Powody mogą dwa gówniane kable lub ten monitor wymaga mocniejszego sygnału(spaprana konstrukcja) do poprawnej pracy.

Nie masz jakiegoś TV 2160p 120Hz HDR? Jakby tam był problem to wiadomo, że 100% problem jest od strony kabli.

 

Jeżeli ktoś posiada monitor ze wsparciem dla HDR10+ lub DV to tylko na HDMI 2.1 będzie działać dynamiczny HDR.

Edytowane przez sideband
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Na kablu masz straty sygnału(niższy poziom sygnału + większe zaszumienie) i monitor, który posiadasz może wymagać lepszej jakości sygnału do poprawnej pracy.

 

Edytowane przez sideband
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Optyk to zapewne każdy się sprawdzi. Tylko pamiętaj w optyku to obudowa gniazda jest dłuższa gdzie siedzi przetwornik + większy kąt gięcia.

Na miedzi to pewnie trzeba szukać coś na srebrzonej miedzi jeżeli sprzęt jest bardziej wymagający co do sygnału. Ale tak na szybko sprawdziłem to ceny takich przewodów zaczynają się od 70 euro.

 

Edytowane przez sideband
  • Upvote 1
Opublikowano

Nie chce żadnych ograniczeń ani ustępstw, RTX5xxx mają nareszcie DP2.1. to monitor ma też mieć DP2.1.:) Zwłaszcza, że mam w planach monitor 32" 4K/240Hz.

Przepustowośc sygnału musi się zgadzać a z tym da sobie radę tylko DP.2.1

Opublikowano
5 godzin temu, Umpero napisał(a):

To jest miedziak? Nie chce mi się wywalać kolejnych pieniędzy w błoto. Jakiś polecany? Kierowałeś się jakimiś opiniami?

Tak, nie jest to światłowód. Kupiłem go bo jest certyfikowany na HDMI Ultra high speed / 2.1, patrząc po specyfikacji ma dosyć grube żyły, potrójny ekran i w poprzednim monitorze (Odyssey C27G7) miałem jego 3-metrowy odpowiednik dla DP 1.4.

Sam podałeś jeszcze link do sklepu z lepszą/inną wersją tego kabla od Lindy gdzie wg specyfikacji ekran jest z miedzi zamiast aluminium.

Opublikowano (edytowane)

@sideband w sumie to nie wiem czy do końca zrozumiałem... HDMI 2.1 będzie lepszym rozwiązaniem niż DP 1.4? Pytam w kontekście 4K 240Hz HDR.
Ludzie na reddicie piszą, że HDMI 2.1 na OLEDach im obsługuje takie parametry. Zastanawiam się jak to się ma do tego, że wg specyfikacji HDMI 2.1 to 4K 120Hz HDR.
 

@Spychcio Przecież już Gigabyte sprzedaje monitor z DP2.1.

Edytowane przez Umpero
Opublikowano

Po instalacji WIN11 nie przełącza mi HDR skrótem Win+alt+B. Jeśli włączę HDR ręcznie to skrótem mogę wyłączyć w drugą stronę mi nie działa. Pojawia się tylko okienko że HDR jest wyłączone. 

Opublikowano
6 godzin temu, Umpero napisał(a):

@sideband w sumie to nie wiem czy do końca zrozumiałem... HDMI 2.1 będzie lepszym rozwiązaniem niż DP 1.4? Pytam w kontekście 4K 240Hz HDR.
Ludzie na reddicie piszą, że HDMI 2.1 na OLEDach im obsługuje takie parametry. Zastanawiam się jak to się ma do tego, że wg specyfikacji HDMI 2.1 to 4K 120Hz HDR.
 

Potestuj sobie Gsync na DP1.4 i HDMI 2.1 od strony migotaniu na obu ;) Nie widziałem czy masz możliwość wyłączenia DSC w tym monitorze na obecnej generacji nie ma możliwości wykorzystania DSC + DSR/DLDSR czy klasycznego klasowania w dół jak Cię to nie interesuje to w sumie odpada kolejny argument za HDMI2.1. Ale ten monitor ma wsparcie dla HDR10+ także stracisz dynamiczny HDR na DP 1.4 tam gdzie będziesz miał wsparcie dla HDR10+ z dynamicznym HDR.

8 godzin temu, Spychcio napisał(a):

Nie chce żadnych ograniczeń ani ustępstw, RTX5xxx mają nareszcie DP2.1. to monitor ma też mieć DP2.1.:) Zwłaszcza, że mam w planach monitor 32" 4K/240Hz.

Przepustowośc sygnału musi się zgadzać a z tym da sobie radę tylko DP.2.1

Patrz magicznie masz 3840x2160 240Hz z HDR na DP 1.4 jak jest to możliwe :E

Z DSC jest tylko jedno ograniczenie na obecnych kartach NV także DP2.1 nie jest niezbędne, co innego gdyby występowała strata jakości na DSC to byłaby inna rozmowa.

Opublikowano
38 minut temu, sideband napisał(a):

Potestuj sobie Gsync na DP1.4 i HDMI 2.1 od strony migotaniu na obu ;) Nie widziałem czy masz możliwość wyłączenia DSC w tym monitorze na obecnej generacji nie ma możliwości wykorzystania DSC + DSR/DLDSR czy klasycznego klasowania w dół jak Cię to nie interesuje to w sumie odpada kolejny argument za HDMI2.1. Ale ten monitor ma wsparcie dla HDR10+ także stracisz dynamiczny HDR na DP 1.4 tam gdzie będziesz miał wsparcie dla HDR10+ z dynamicznym HDR.

Patrz magicznie masz 3840x2160 240Hz z HDR na DP 1.4 jak jest to możliwe :E

Z DSC jest tylko jedno ograniczenie na obecnych kartach NV także DP2.1 nie jest niezbędne, co innego gdyby występowała strata jakości na DSC to byłaby inna rozmowa.

Spoko to Ty sobie kup z 1.4 a ja sobie kupie z 2.1 i mamy po problemie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • VUJO WOŁAJO CIE @Vujo @Vujo @Vujo  @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo @Vujo
    • Tak patrząc na cały temat związany z grą jedno jest pewne że gra wyszła w takim stanie że to nie miało prawa mieć status gold tylko pre-beta. Silnik gry dosłownie wali shutterem a wycieki pamięci są wszechobecne. Z 70 FPS potrafi grę tak ściąć że na 30-40s mam 1-2 FPS w mieście wystarczy że szybko się obrócę i mogę pójść sobie zrobić herbatę i przy tym problemie opcje są dwa poczekać z dobrą minutę zanim się silnik odmuli albo wywali raport crash. Problemem jest też zarządzanie"zatwierdzaniem,anulowaniem,zapisaniem" danego ruchu w grze litery A,X,S,Y zmieniają swoje przypisanie , przesuwanie mapy też graniczy z cudem . Jak złapie chorobę to można tylko zapisać i zrestartować grę. Tylko nie rozumiem jednej rzeczy dlaczego gra została wydana jak stan techniczny nie pozwala na wydanie takiej gry. Czyli jeśli z fabryki wyjdzie super samochód ładnie wygląda ma wszystko z zewnątrz a gdy go się kupi z salonu i poprowadzi okaże się że jest w bardzo złym stanie technicznym... Ale przecież to jest nowe dopiero co wydane ... Ponad milion ludzi by miało wypadek akurat tym ładnym samochodem  A tak na serio ... Gdzie są testerzy aby wyłapywać takie rzeczy , co oni zrobili z optymalizacja przecież gra technicznie nie powinna być przepchnięta do publica a tym bardziej gra nie powinna zostać wydana . Na moje jeszcze dobry rok pracy brakuje im aby można było powiedzieć że są na dobrej drodze do wydania gry . Łapie się za głowę że takie coś im wyszło ... Szok
    • Dalej są ładniejsze planety no i niektóre bazy czy stare fabryki też fajnie wyglądają.
    • Jeden jest całkiem nieźły,drugi bardz krótki ale można ograć z braku laku
  • Aktywni użytkownicy

    1. 1
      Jaycob
      Jaycob
      192
    2. 2
      Kelam
      Kelam
      168
    3. 3
    4. 4
      Camis
      Camis
      162
    5. 5
      azgan
      azgan
      159
×
×
  • Dodaj nową pozycję...