Skocz do zawartości

Monitory OLED - temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@Umpero To wszystko mam ogarnięte, zastanawia mnie tylko że w apce windowsa 11 do ustawienia HDR max peak pokazuje mi na medium szczytowej jasności 500 a na high 400. Wersja oprogramowania jaką mam to 1301. 

Opublikowano

@Gret dziwne. Wgraj jeszcze sterowniki od monitora jak tego nie robiłeś.
Podłączone masz jakim kablem? Mój egzemplarz jest bardzo wybredny.
Tylko na oryginalnym kablu HDMI z zestawu tego monitora działał bez migania.
I to też pod warunkiem jeśli nie był blisko innych kabli.
Dopiero jak kupiłem optyczny HDMI 2.1 to zniknęły wszystkie problemy.

Ja bym na Twoim miejscu wgrał sterowniki, zresetował do fabrycznych ustawień i ustawił od nowa wszystkie opcje.

Opublikowano

Podłączony mam na DP z kartonu od monitora. Sterowników nie wgrywałem, zaraz ściągnę. A Ty jaką masz wersję oprogramowania bo coś mi się wydaje że poprzednio miałem 1400 i tam jak robiłem kalibrację to były okolice 1000nit, jakoś niedawno mi samoczynnie wskoczyła 1301. 

Opublikowano
4 godziny temu, Godlike napisał(a):

Jak ogladacie jakies filmy/seriale w stremingu np. które używaja HDR, to włączacie tego Windowskiego HDR?

Generalnie jeśli chce się skorzystać z HDR czy to w grach czy filmach lub streamingu należy włączyć HDR z poziomu Windows aby prawidłowo to funkcjonowało.

 

Ja od paru dni jestem posiadaczem LG 27GS95QE (zależało mi na matowym ekranie bez kropek kwantowych m.in. z racji lokalizacji biurka obok okna orzrz które przez większą część dnia pada światło (oczywiście jak jest go za duzo to przysłaniam sobie roletę, ale nie robię pełnego zaciemnienia :) ).

 

Generalnie jestem zadowolony, ale zastanawia mnie czy lekki  (zarówno przy SDR jak i HDR) w grach, czy podczas odtwarzania na YouTube w SDR jest normalny? Przy filmikach testowych HDR z YouTube wszystko jest OK, ale przy treściach SDR z Youtube, czy w grach (widoczny ciemnych miejscach czy na przejsciach cień-światło) zauważam u siebie taki efekt, którego nie widziałem na poprzednim monitorze IPS (ale może że względu na niski kontrast w porównaniu do OLED?).

 

Widać to np. w Indiana Jones and Great Circle w sytuacji gdy postać kleczy i robi się winieta na rogach ekranu - w ogóle w tym momencie ta winieta łapie taki jakby zaniebieszczony odcień i nie wiem czy to normalne, bo generalnie jakość czerni jest idealna jak przystało na OLED-a. Poniżej wrzucam zdjęcie zrobione telefonem jak to wygląda (mniej więcej tak to wygląda, zdjęcie generalnie zrobione celowo z krótkim czasem naświetlania, bo inaczej na zdjęciu te zaznaczone rogi "swiecily" mocno na niebiesko, a w rzeczywistości efekt jest słabszy, mniej więcej jak na tym zdjęciu. Czy u was ta winieta przy kucaniu też tak wygląda? I czy ten color banding jest normalny? Tak jak wspominałem wyżej nie występuje on zawsze, więc raczej nie jest to wada matrycy, ale może się mylę?

20241215_175802.jpg

Opublikowano

U mnie w testach pg39wcmd

39" vs 34" robi robote

Rozdzielczosc ta sama wiec czcionki naturalnie gorsze

Jednak siedzac 75-78cm od ekranu (pg ma 800r) immersja o wiele lepsza.

 

Moze ktos jest zainteresowany moim g8 34"?

Bardzo malo uzywany, stan oceniam na ideal :)

Opublikowano
10 minut temu, Godlike napisał(a):

No ja włączyłem na chwilę Windows hdr przy 3 odcinku 7 sezonu gry o tron i jakoś dziwnie to wyglądało, za jasno, jaskrawo. 

Ale całość obrazu była jasna? Czy tylko poszczególne sceny?

 

Poniżej wrzucam jeszcze zbliżenie na jeden z narożników na którym lepiej widać o co dokładnie chodzi w moim przypadku. Nie wiem, czy to normalne na OLED? Monitor podłączony przez kabel DisplayPort 1.4 (zamówiłem już HDMI 2.1 i czekam na dostawę i zobaczymy czy to coś zmieni), w panelu nvidia ustawione oczywiście na RGB, pełny zakres i 10 bit

20241215_182402.jpg

Opublikowano (edytowane)

Hmm, to może być też kwestia Win 10, bo 11 mam poprawione wsparcie dla HDR. Nie wiem czy na W10 można skalibrować HDR aplikacją od Microsoftu, ale możesz sprawdzić. W sklepie Microsoft musiałbyś wyszukać apkę o nazwie "Kalibracja formatu HDR systemu Windows", przeprowadzić prostą kalibrację która ustala minimalną i maksymalną jasność ekranu i potem dla trybu HDR trzeba ustawić utworzony w apce profil. Tylko właśnie nie wiem czy W10 to wspiera

 

EDIT: Już znalazłem, niestety ta kalibracja wymaga Win 11

Edytowane przez JohnyWol
Opublikowano
6 minut temu, sideband napisał(a):

Niektóre OLED-y mają opcje do przyciemniania narożników przy ograniczyć pobór mocy, ale to raczej nie powinno tak wyglądać ;)

Tego efektu nie mam na stałe. Zauważyłem to akurat w Indiana Jones i tylko w momencie kucania kiedy ekran się przyciemnia i robi się winieta dookoła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • I tak, i... nie. A wiesz dlaczego? Bo każdy ma coś za uszami. DEVsi = wiadomo - partaczą często, ale i graczy też nieźle pop.... ło. Głowę na pniu położę (!!!), że gdyby zrobiono grę, która i wygląda i działa wzorowo (a taki dla przykładu Indiana 4K 120 fps), a za 2 tygodnie devsi (dla jaj) dołożyliby w paczu opcję "+3 promienie więcej" (cholera wie po co, ot dla socjo-testów), to i tak znalazłaby się cała masa matołów, która by te 3 promienie więcej włączyła, zarżnęła dobrze działającą grę i sapała, że "nie po to kupuję topkę, żeby nie mieć all na prawo". Do tego byłaby gównoburza na necie, na forach, kanały na YT miałyby kliki. A wystarczyłoby tego... po prostu nie włączać. Ludzie są dziś porypani. Nie wiedzą sami, czego chcą i co ich satysfakcjonuje. Chcą po prostu - WSZYSTKIEGO (czy potrzebne, czy nie).       Trochę obiektywizmu i zimnej głowy w podejściu do tematu. Też nie lubię być dymanym i wydawać grubych tysi na GPU, ale... bądźmy obiektywni. Gaming sprzed 20 lat, to była technologia kamienia łupanego, która przechodzi kolejne etapy przemysłowe, aż po loty w kosmos i AI. Jak dwadzieścia lat temu Lara miała spiczaste cycki z 3 poligonów, to kolejne GPU powalało zrobić jej te cycki z 9 poligonów, i było wow! Kula to był 16 poligonowy kanciak. Każda kolejna generacja dodawała mocy, a moce te były przekładane na podnoszenie jakości. Do tego doszły metedy teslacji, milion technik aliasingu, Kula wygładzała się na 32, 64, 128 poligony, aż w końcu stała się kulą doskonałą - idealną - po prostu kulą bez skazy. I właśnie dobiliśmy do tego etapu. Jak jeszcze może wyglądać kula, gdy jest już idealna?! Kiedyś w grach puchło / zmieniało się wszystko. Co żarło moc? Geometria, tekstury, przezroczystości, cienie, efekty, cząsteczki, volumteryka. Gdy już panujesz nad geometrią, cieniami, teksturami, przezroczystością. Co zmieniać? No już tylko "rzeźbisz świątka" idealnego i dlatego "tak mało widać poprawy", bo kula już jest kulą, bo cień już jest cieniem od dawna, itd itd. Gry są już bardzo ładne (a że głupie albo bez polotu, to inna sprawa). Więc "sami sobie" utrudniamy życie i jako gracze (którzy chcieliby tylko więcej i więcej i lepiej i lepiej) i jako devsi - co to na siłę pchają techniki z CGI i FX (filmów i montażowni) na salony graczy.  Teraz ocieramy się o Unreal 5.5 i walczymy o jego ujarzmienie = wydajność 4K 120 fps. Ale po nim, to ja już nie wiem, gdzie poprzeczka? I jeżeli ktoś twierdzi, że gry się nie zmieniają, a moc idzie w kibel, to albo jest nieobiektywny, albo nieświadomy zmian. Bo one są ogromne. Tylko my zbytnio do nich przywykliśmy, że przestajemy je widzieć, a jesteśmy tak blisko ideału wizualnemu (fizykę pomijam), że wszelkie "poprawki" i ulepszenia są, jak niuanse (rt off / rt on / pt off / pt on) - więc je albo pomijamy, albo nie widzimy. A to żre moc! A wystarczy je wyłączyć i... świat znów staje się piękny. Jedynym niepokojem (niestety) jest to, że niebawem nie da się wyłączyć RT (patrz Indy), ale to pomijam, bo jeszcze miesiąc temu nie był to problem.  
    • A ja lubiłem inną część, Screamer 4x4. Bardzo miło wspominam.   Aczkolwiek jak zostało zauważone, za bardzo wygląda to na NFS Unbound, co na wstępie odstrasza. Zobaczymy co wyjdzie.
    • https://www.reddit.com/r/UFOs/comments/1heymgn/orbs_ejecting_orbs_in_nyc/   Tak na pewno nie zachowują się samoloty  
    • Może brak pomysłu na nowe IP co dzisiaj jest bardzo częste.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...