Skocz do zawartości

Monitory OLED - temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, Phoenix. napisał(a):

Nie ma 21:9 gen 3 monitorow.

Wiem, nigdzie nie pisałem o gen3

IMG_3830.webp.568ea20c2e6384904b344f49006ffad0.webp

 

Gen 1 który ma DWF jest już EOL a Monitors Unboxed twierdzi, że identyczny panel z DWF jest w tym nowym AW3425DW tylko, że z 240hz.

Tylko patrząc na tabelke wskazywałoby to na gen2 więc jak niby identyczny panel?

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czy było.

W Polsce 4700 o ile źle nie patrzę

 


Do ideału w moich kryteriach daleko, ale dla wielu to będzie monitor bardzo się do ideału zbliżający.

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

Z tego co pamiętam to klepał i to był wyjątek ale i tak to mało ważne ;) 

Zresztą masz wyżej tabelkę i to były monitory 21:9.

O ile się nie mylę to był stary G9.

Edytowane przez Phoenix.
Opublikowano

@VRman bardzo fajny ten Asus, ten dual mode wydaje się bardzo fajny natomiast bardzo dużo ludzi narzeka na pixelozę. Podobno ten tryb 1080p nie obsługuje integer scaling, niby jest blur, który można zredukować poprzez ostrość. Czy ma ktoś może taki monitor z forumowiczów i może się wypowiedzieć na ten temat? W sumie też zastanawiałem się czy dałoby tam radę ustawić DLDSR i jak to generalnie wpływa na odbiór.

 

Czekam na te tandem oledy, ale LG będzie je miało chyba w przyszłym roku, a o monitorze od gigabyte nadal nic nie wiadomo. 27" 1440p dla mnie jest nauturalnym wyborem, ale jak już zmieniam monitor to człowiek by chciał coś większego :D Niestety na nowe panele 34" też trzeba poczekać, a człowiek się niecierpliwi

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, funk napisał(a):

Czekam na te tandem oledy, ale LG będzie je miało chyba w przyszłym roku,

Pewnie będą najdroższe, bo w końcu jest to OLED bez powłoki mogącej zabarwiać czerń. Co prawda i tak była dużo lepsza niż w Qled, ale też trochę przeszkadza.
Sam znalazłem tylko 2 monitory VA 32 -43 cali 4K, które spełniałyby moje warunki w rozsądnej cenie względem OLED, przy czym jeden to krzywulec, a drugi to już przestarzały, wielki kloc. :E Więc pewnie skończę z OLED, gdy padnie obecny TV.

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano

@funk

Coś mi się obiło o uszy w recce, że do jakiegoś trybu nie ma, ale żeby nie miał integer scalling do 1080->2160? Chyba żaden producent monitora nie byłby aż tak głupi! :sciana:

 

Co do pikseloza to 1080p na 32" to cóż. "Szału ni ma", Nawet ja z moim kijowym wzrokiem już trochę narzekam na 1080p na 27", choć to raczej bardziej na widoczne już lekko odstępy między pikselami jak się gra z bardzo, bardzo bliska (bardzo bardzo bo w 3D można się bardziej przybliżyć)

Opublikowano

Właśnie jak czytam te te monitory co są na matrycy tej samej co 32GS95UE w 1080p nie wspierają integer scaling, a ten asus z tego co znalazłem obsługuje bilinear sclaing.
https://rog-forum.asus.com/t5/gaming-monitors/does-the-asus-pg32ucdp-use-integer-scaling-in-its-dual-1080p/td-p/1043261
https://www.xda-developers.com/lg-32gs95ue-review/


Na youtube też ludzie skarżyli się na słabą jakość w 1080p. Niedawno znalazłem informację, że 32GX870A, który zastąpi wcześniej wspomnianego LG będzie wspierał w pełni integer scaling, ale nie pamiętam gdzie to znalazłem. Blur podobno jest taki mocny, że grając w FPSy ciężko zobaczyć kogoś na daleki dystans :D 

  • Thanks 1
Opublikowano

Debilizm zarządów korpo nigdy nie przestanie mnie zaskakiwać. 

Żeby wpaść na taki pomysł, że w monitorze 2160p z dual mode nie dać 1:1 w 1080p.

Może ten dual-mode dali rzutem na taśmę, "na odwal się". 

 

Opublikowano (edytowane)

Nie chodzi o to, że 1080p będzie ostrzejsze na ekranie 2160p w jakiś cudowny sposób (bez upscallera)

 

Chodzi o to, że dodatkowo rozmywa, a rozmywa w najgłupszy możliwy sposób. Mając integer czyli 1:1 (po prostu 4 pikele 2160p udają 1 piksel 1080p) możesz sobie to "rozmyć" znacznie lepiej używając MSAA, DLSS lub DSRu, czym uzyskasz więcej detali niż przy obrazie już na dzień dobry popsutym wbudowanym w monitor durnym upscallerem.

 

To miało sens w erze monitorów 1280x960. Ludzie grali w gry w 480p i piksele były okropne. 

 

 

PS. 1440p na 27" to koniec moich oczu. I tak zoom w przeglądarce leci. 
Wieczorem jak oczy zmęczone, to ich możliwości kończą się nawet niżej niż 1440p 27" :E

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano
7 minut temu, VRman napisał(a):

Chodzi o to, że dodatkowo rozmywa, a rozmywa w najgłupszy możliwy sposób. Mając integer czyli 1:1 (po prostu 4 pikele 2160p udają 1 piksel 1080p) możesz sobie to "rozmyć" znacznie lepiej używając MSAA, DLSS lub DSRu, czym uzyskasz więcej detali niż przy obrazie już na dzień dobry popsutym wbudowanym w monitor durnym upscallerem.

Jedyny sens w trybie 1080p to jeśli fizycznie będzie 1080p, a nie na całym ekranie. Sorry ale żadnym upscalerem tego nie poprawisz, nie ma fizycznie możliwości. 

Opublikowano (edytowane)

Bez przesady.

 

No nikt nie mówi, że na 32" w trybie 1:1 1080p masz siedzieć z oczami 30-40cm od monitora

 

 

1 minutę temu, galakty napisał(a):

Jedyny sens w trybie 1080p to jeśli fizycznie będzie 1080p, a nie na całym ekranie. Sorry ale żadnym upscalerem tego nie poprawisz, nie ma fizycznie możliwości. 

Chodzi mi tylko o to, że nie ma żadnego powodu przez  który obraz 1080p na monitorze o przekątnej X cali, miał wyglądać jakkolwiek gorzej niż obraz 1080p na monitorze 2160p o przekątnej też X cali. 

 

Tak samo na monitorach 1440p powinien być tryb 1:1 (integer) do grania w 720p. idealnie np. do podpięcia klocka x360)

Edytowane przez VRman
Opublikowano
13 minut temu, galakty napisał(a):

Jak ma nie być blura przy 1080p na 32"? Przecież nawet 1440p na 27" nie jest ostre :E 

Nie masz idealnego dopasowania przy 1440p to musisz wrzucić 720p ;) 

Poza tym by niższa rozdziałka w miarę wyglądała potrzebny dobry skaler i procesor video ;) Co i tak odpada przy graniu :lol2:

Niektórzy nabierają się na ten drugi tryb z wyższym odświeżaniem, który w praktyce można o kant...... Chyba, że ktoś gra w oknie :lol2:

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Bez przesady. Nawet 5080tka często kończy się na 1080p jak celujesz w np. 400+fps. Jakaś tam przydatność jest. Szczególnie dla osób o gorszym wzroku.

 

 

ale jak pisałem dawno temu - dual mode będzie miał sens od 1440p>2880p.

5120x1440 i dual mode 2560x1440 -  byłoby idealnie. 

Ewentualnie to samo + szerzej w monitorach (21:9 itd)

 

Mnie trochę dziwi, że nie kombinują np. z 1920x2160 zamiast 1920x1080 w tych trybach dual mode, ale to pewnie jeszcze kwestia wsparcia takiego obrazu przez gry/API/sterowniki/OS.

Edytowane przez VRman
Opublikowano
20 minut temu, galakty napisał(a):

Jedyny sens w trybie 1080p to jeśli fizycznie będzie 1080p, a nie na całym ekranie. Sorry ale żadnym upscalerem tego nie poprawisz, nie ma fizycznie możliwości. 

To co mówisz ma sens, niestety nie w tych monitorach. Na screenie możesz zobaczyć nawet jak to wygląda po przeskalowaniu pomiędzy 32/27/24" w 1080p, i w przypadku tego LG - najlepsza jakość na dual mode masz de facto na full screenie... 

Możesz mieć rację, że nie po to się kupuje taki monitor, ale z drugiej strony jak już się reklamuje taką funkcjonalność i jakaś nisza na to się znajdzie. Reklama jest "do wszystkiego", okazuje się przysłowiowo "do niczego" i jest to duże rozczarowanie. Na tym monitorze też chyba DLDSR nie wejdzie :<

 


więcej na YT

image.thumb.png.78cfc1198d1f45c8395d8002c17cc72c.png

Opublikowano

Do tych co grają w poe2: mam hideout w domyślnej scenerii w lesie, gdzie jest dużo szarości i czerni. Mocno migocze tam obraz, wyłączenie gsync pomaga. To ten problem w OLED o którym pisał @Kadajo? Da się to jakoś ogarnąć tak żeby działało z gsync? Jeszcze innych gier nie sprawdzałem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...