Skocz do zawartości

AMD ZEN 5 (SERIA RYZEN 9xxx / SOCKET AM5) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 minuty temu, galakty napisał(a):

@Kadajo ja już to przerabiałem przy 7800X3D, jak był za 1300-1400 zł to chciałem się przesiąść, dopłatę bym miał symboliczną wtedy a wydajność wzrosła, mogłem brać, ale czekałem na lepsze ceny i stało się co się stało. Czy żałuję? Nie bardzo, bo 5800X3D dalej jest super wydajnym procesorem i tylko na takich forach jak tutaj dużo ludzi go ma lub mocniejsze. Większość graczy marzy o czymś takim i siedzą na 5600 i też grają ;) 

 

Jeszcze dwa lata temu bym szarpał tego 9800X3D jak Reksio szynkę, ale dzisiaj... nie wiem czy to zmęczenie materiału czy co, ale szkoda mi kasy dla tych %. I nie to że nie stać, po prostu złożę sprzęt, pocieszę się kilka dni z wydajności, a potem zapomnę i pewnie locka FPS zrobię gdzie obecny sprzęt i tak wykarmia wystarczająco... 

No właśnie mam dokładnie to samo.
Pocieszyłbym się parę dni, trochę benchmarkow, trochę grzebania a potem lock FPS i nic się w sumie nie zmieniło... mehhh.
Juz więcej radochy by było z OLED'em 32" ale tu znowu brak 1440p... nie to nie :D

Opublikowano
4 minuty temu, Zachy napisał(a):

Teraz 40 lat to inne zmeczenie materiału

Inaczej się żyje tzn może u mnie. Trening 6 razy w tygodniu. Dużo biegania (można powiedzieć że jestem zawodnikiem amatorskim PRO), do pracy rowerem. 

Ja więcej teraz ćwiczę mając blisko 40 lat niż jak miałem 20. 

Ale mentalność do zabawek nadal zostaje. 

 

  • Upvote 2
Opublikowano

Mnie to kiedyś rozbawiło jak na jakimś forum padło, że w małżeństwie szacowany koszt poważniejszego upgrade'u kompa trzeba powiększać o minimum dwie pary butów (damskich) :E Z obdukcji stwierdzam, że coś w tym jest.

Opublikowano

Jak Wy chcecie mieć stabilność przy zegarze 5400 all cores i jeszcze zdejmujecie Vcore :E

Proponuję spróbować po staremu jak się kręciło niebieski śmietnik, czyli ratio na sztywno + Vcore tak samo i wtedy poszukać stabilnych wartości.

Na dziś mam planowany odbiór towaru :czapeczka:

Opublikowano
4 minuty temu, Zachy napisał(a):

Oled to od razu wymagania co do cpu i gpu w gore.

 

Co nie wybierzesz to trzeba upgrade innych bebechow robic :piwko:

Tylko jak zmienisz rozdzielczość, dlatego niech mnie w dupę pocałują nie kupie OLED'a 4K bo oni tak chcą ;)

  • Upvote 2
Opublikowano

@Zachy widzę że jedziemy tym samym autobusem haha

 

@RTX5090 ja mam to samo, trening 4-5 razy w tygodniu, do tego sporo ruchu na codzień. Ja ćwiczyłem całe życie praktycznie, ale na dziś po prostu jest łatwiejszy dostęp do wiedzy, specjalistów, można łatwiej, szybciej i prościej monitorować wiele rzeczy w tym zdrowie czy dietę przede wszystkim. Myślę że wlasnie aktywność fizyczna ma decydujący wpływ na to jak się starzejemy. 

  • Like 1
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

Dla mnie osobiście 42 oled jest idealnym rozwiązaniem, pod moje potrzeby. Triple A native 4k, padzik do ręki i tilt na fotelu a w fpsy 3840x1600 i lock na 120fps. Miałem wcześniej 1440, ultrawide i 32" 4k ale powyższy konfig najbardziej mi odpowiada. 

 

@Zachy jakie pamiątki wrzuciłeś? 

 

Edytowane przez Fenrir_14
Opublikowano (edytowane)

Ja mialem .monitor 4k 40 a potem 42"

 

Do pracy idealny bo moglem 4 konsole serwerow odpalic na raz i mozna bylo pracowac jak na 4*1080p

Edytowane przez Zachy
  • Like 1
Opublikowano
7 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

OLED robi wrazenie na poczatku potem sie przyzwyczajasz.

Ale później do ips już nie wrócisz bo szarości kłują w oczy. Ja mam jeden tv OLED I drugi zwykly VA w salonie słonecznym to nie mogę filmów ogladac na zwykłym.

Ja monitor na OLED zmienie dopiero jak będzie na nich można programować bez wypalania. Jeszcze kuso mieć 2 monitory. Albo po prostu zmienię na OLED z 3 latami gwarancji na wypalanie. Bo w sumie to jak się kupuje GPU co 2-3 lata za 3000+zł to monitor co 5 lat można zmienić

Opublikowano
3 minuty temu, wrobel_krk napisał(a):

Ale później do ips już nie wrócisz bo szarości kłują w oczy. Ja mam jeden tv OLED I drugi zwykly VA w salonie słonecznym to nie mogę filmów ogladac na zwykłym.

Ja monitor na OLED zmienie dopiero jak będzie na nich można programować bez wypalania. Jeszcze kuso mieć 2 monitory. Albo po prostu zmienię na OLED z 3 latami gwarancji na wypalanie. Bo w sumie to jak się kupuje GPU co 2-3 lata za 3000+zł to monitor co 5 lat można zmienić

Akurat TVki sie wypalaja kilkukrotnie bardziej od monitorow. Na 34 oledach nie wyglada to źle. IPs/VA sa ok to nie ten poziom ale niektore sa calkiem przyzwoite szczegolnie te zniskim inputlagiem

Opublikowano

No na pewno fajnie, ale nie 32:9 powiedzmy 24:9 jeszcze ok. 21:9 styka. Z tym że za tym musi isc rozdzielczosc. 5120 na 2160 albo cos takiego jaka karta to wykarmi. Z całym szacunkiem dla 9800x3d, ale obecnie 4070Ti/TiS/4080 sa bottlenekiem do tego stopnia ze CPU z reguly bierze 35-45W.  Dopiero taki 5090 który moze byc okolo 4krotnie szybszy od 4070Ti da fajny FPS w wyzszych rozdzielczosciach i tam wlanise procesor typu 9800x3d bedzie perefct wyborem

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
39 minut temu, sniper76 napisał(a):

Co tam pany wstępnie wykręciliście ??

 

@Zachy

Na ile poszedł stabilnie nowy RAM 8000 Cl38 ??

Odpalal sie na 1 lepszych V ns 8400 wiec o tyle mozna powalczyc przy niskim vdd i vddq, nie chce pompowac 1.5V+ do codziennego uzytku :)

 

Ale 8600 juz nie wstawałna razie, tylko nie zwiększałem juz  VDD / VDDQ

Edytowane przez Zachy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • W konfiguracji 2 stata + 2 m.2 żadna płyta na am5 nie obetnie linii pcie gpu.  Ze względu na uefi i cenę  osobiście wybrałbym bramkę numer trzy. Skisłem 
    • Jak chcą ludziom zaimponować to niech wrzucą jak sprzątają jedno z nielegalnych składowiska odpadów, najlepiej tych chemicznych
    • Tutaj w filmie masz sporo odpowiedzi. Ale ciekawie odpowiadają kolesie w komentarzach. cytat: "(...)  Cóż, no silników, nawet tych komercyjnych czy open sourcowych jest stosunkowo dużo. Własnych technologii jest jeszcze więcej. A nie jest tak, że kolejne nowe nie powstają. Także z pewnością nie grozi nam robienie wszystkich gier na UE5. Szczególnie, że wielkie korporacje lub duże studia jednak dalej trzymają się swoich rozwiązań. Rockstar - RAGE, Ubisoft - UbisoftAnvil/Snowdrop, EA - Frostbite, Creative Assembly - Warscape, Bohemia Interactive - RV/Enfusion, IO Interactive - Glacier itd. a jeszcze jest pełno firm, które udostępniają swoje silniki jak Crytek - CryEngine, Relic/Supergiant/podstudia Microsoftu - Essence Engine czy XNA, Bethesda - idTech i jego mutacje i wiele innych. No i na to wszystko mamy typowe silniki do wszystkiego (plus kilka znanych przykładów): Godot (Brotato, Dome Keeper), PyGame (stos visual novel), RPG Maker (klasyk, ale wyszedł na nim też np. Felvidek), Gamemaker (Undertale, Stoneshard, Forager, Hyper Light Drifter, Norland, Katana ZERO, ZERO Sievert, Hero Siege, Loop Hero), Unity (Rust, Cities Skylines, The Forest, Fall Guys, Raft, Subnautica, RimWorld, Unturned, Valheim, Cuphead, Kerbal Space Program, Ori Cult of the Lamb) i całą rodzinę UE PUBG, Deep Rock Galactic, ARK, Black Myth Wukong, Civ VI, Squad, Hogwarts Legacy, Palworld, Rocket League, Manor Lords, Sea of Thieves, Stray) (...)".        cytat: "I już się zebrało grono znawców enginów wszelakich i przede wszystkim unreala, większość z Was zna ten engine tylko z wiadomości na portalach. Pracuję zawodowo na UE od wersji 4.2 i na podstawie swoich doświadczeń oraz doświadczeń kolegów z branży, mogę śmiało stwierdzić że na ten moment nie ma żadnej konkurencji dla UE, stworzenie inhouse'owego enigina który byłby konkurencją jest za drogie dlatego większość twórców AAA przesiada się właśnie na niego. Co do plotek o shutteringu i innych bzdetach wyssanych z palcach - ue jak każdy engine posiada optymalizację i jest tylko narzędziem, to od użytkownika zależy jak to wykorzysta/zoptymalizuje."     cytat: " Dużo politycznych odpowiedzi na temat tego dlaczego korzysta się z Unreal'a, a porzuca własne silniki. Rzeczywista powinna brzmieć tak, że firmy tną koszty i taniej jest korzystać z gotowego produktu niż opłacać doświadczonych pracowników i rozwijać swój produkt. Efekty tego widzimy w ostatnich latach, optymalizacja leży, a nowe gry nie oferują niczego innego niż jej poprzedniczki. Nie wspomnę już o sztucznej inteligencji i fizyce w grach, które aktualnie nie istnieją. Po prostu firmy chcą tylko więcej gier, szybciej i jak najtaniej. Jakość schodzi na co raz dalszy plan.  Mieliśmy niesamowicie dobry gamedev w Polsce i masą doświadczonych pracowników znających się na rzeczy. Niestety studia ich nie doceniały, nie chciały godnie płacić i paradoksalnie za to że są dobrzy byli zwalniani, gdyż kosztowali więcej niż randomy ściągane przez HR. W efekcie Ci przebranżowili się na pochodne technologie, a naszymi silnikami nie miał kto się zająć. Ściągnięcie byłych pracowników po takim potraktowaniu stawało się co raz bardziej niemożliwe albo absurdalnie drogie. Aktualnie kadry naszych Polskich studiów zasilane są całkowicie nowymi zespołami, często ściąganych z całego świata.  Po aktualnych raportach widać, że koszty obsługi Unreal'a z czasem zbiegły się, a nawet przewyższyły dawne koszty utrzymania własnych silników. Tutaj za to winę ponoszą w sumie sami gracze, bo najlepiej sprzedaje się to co się mruga, świeci, błyszczy i jest ładne. Wszystkie pozostałe aspekty są ignorowane, dlatego proporcje artystów i programistów przeważają się na tą pierwszą stronę. Ilość osób tworzących gry stale rośnie, bo tworzenie assetów jest czasochłonne i drogie. Tutaj subiektywna opinia, assety stały się dla mnie nudne, w żaden sposób setny raz zobaczenie ładnego budynku, odbić w kałuży wody, refleksów itd., nie sprawia że chcę grać w daną grę, stały się dla mnie zupełnie obojętne. Brakuje mi całego backend'u gier, którym nikt się nie zajmuje."     cytat: "Obwinanie silnika, ze powstaja ch*** gry, to jak prz**** się do składników dań w potrawach, całkowicie pomijając najważniejszy współczynnik, czyli kucharza. Nawet z najgorszych składników dobry kucharz zrobi smaczne danie, gdzie w przypadku ch****, nawet zagotowanie wody sprawi problemy. W przypadku gier mamy dokładnie to samo, słabi kucharze [developerzy] podaja na tacy pieknie prezentujace sie potrwawy, aby po chwili poczuc, ze czesc jest spalona, druga surowa i niedoprawiona. Oczywiście, jezeli mamy tylko jeden silnik, to beda produkowane gry zblizone do siebie, tak samo jak z franczyzami restauracji czy sklepów, jak mcdonalds, ale to nie znaczy, ze ktos nie moze przerobić ta franzyce w całkowicie nowy produkt z większym bądz mniejszym wysiłkiem. Czasem bedzie oplacalniejsze stworzenie od zera, a czasem kilka lekkich modyfikacji sprawi cuda. Wynik moze byc rozny, od wiekszej ilosci engine developerów i stworzenie uniwersalnego narzedzia pod gry, po zaczecie nowych silników przez korporacje bo bedzie sie biznes opłacał. Jedynie co wiemy, ze gry pojda do przodu, niezaleznie od silnika, bo w momencie, kiedy gry z UE5 + nie beda sie sprzedawac, to HR, prezesi, udziałowcy zmusza firme do podjecia dalszych kroków, bo wszystko kreci sie w około $$"             Ale widzisz, w sposób delikatny zmieniasz front  i... super, bo o to mi chodziło. To wszystko, co piszesz, to prawda. Zgadzam się. Ale oszukuje Cię, frustruje, okrada, wypuszcza crapa... DEVELOPER ! I do niego kieruj pretensje. Nie do twórcy silnika. To deweloper w finale wydaje grę i kasuje kesz. I to on ma zadbać, aby gra "odpowiednio" działała. Niech ujmie geometrii, oświetlenia, tekstur. Niech zredukuje to, co powoduje zadyszkę (albo się douczy).   Jeżeli np. taka Toyota wypuści trefne wozy / silniki, które się rozlatują i pękają im bloki, to wnosisz skargę na (?!?) Toyotę raczej, a nie do twórcy silnika diesla, albo odlewani, która te bloki odlewa dla Toyoty. Jeżeli, ktoś wypuszcza grę, która nie działa, to winien jest developer. Mógł nie wypuszczać, mógł dopracować, mógł wybrać inny silnik, mógł zrezygnować, mógł zrobić kilka rzeczy, zanim oszukał gracza. Developer. Nie twórca silnika.  
    • Ten prezes to jednocześnie właściciel firmy. Mogli odmówić, nic by się nie stało. Chodziło mi po prostu o to, że ten wybór, to w 9 na 10 przypadkach zgoda przez łzy. Nie zdajecie sobie sprawy na co ludzie są wstanie się zgodzić, tylko dlatego, że ktoś na odpowiednio wysokim stanowisku tak zarządził.   Edit: Co do tego karpia, niech w końcu handel żywym karpiem skasują. Rzeczywiście niepotrzebne cierpienie dla tych ryb przed śmiercią. Ale jak ktoś już się pofatyguje się tą rybę osobiście złowić, to niech z nią robi co chce. Ewentualnie nich ją uśmierca przed odejściem z łowiska. Z wszystkim można przesadzić.   A Grenlandia? Przejecie przez Stany widzę tylko w jednym scenariuszu. Kiedy Ruscy postanowiliby sobie ją po prostu wziąć, bo i tak się stanąć może. Dania w takim scenariuszu jest za mała, aby miała coś do gadania.
    • Da się już grać w to na 8GB VRAM? Na stronie gamegpu na 6600XT jedynie 13 fps na medium 1080p więc pytanie czy ma to sens.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...