Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, ODIN85 napisał(a):

Aero OC, Gaming OC ~ 6050zł

Aorus Master  ~ 6500zł

Vanguard ~ 6800zł

Aorus Master xtreme waterforce ~ 7000zł

Suprim jak już 6800zl.

 

Vanguard to taki nowy Gaming od MSI i w tej cenie będzie się plasować.

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano

RTX 5080 w porównaniu z RTX 4080 ma o 10,5% więcej jednostek obliczeniowych. Częstotliwość została zwiększona tylko nieznacznie. Coś innego jednak musi wpływać na zwiększenie wydajności w grach i to nawet tych niekorzystających z RT. Oczywiście piszę tutaj o prawdziwej wydajności w rasteryzacji. Według mnie będzie ona wyższa co najmniej o 25% - 30%, w zależności od gry.

 

Aktualnie zastanawiam się, czy NVIDIA nie dodała znowu osobnych jednostek INT tak jak to miało miejsce w architekturze Turing. Huang podczas zapowiedzi nowych RTX na konferencji powiedział "125 shader TFLOPS there's actually a concurrent shader TFLOPS, as well as an integer unit of equal performance, so two dual shaders, one is for floating point, one is for integer." Raczej się nie pomylił. Dwa podwójne? 😁

  • Upvote 3
Opublikowano
3 godziny temu, VRman napisał(a):

Ja myślę, że to się zmienia z GPU na GPU i zależy od tego jak sobie Nvidia to skonfigurowała. Tak naprawdę nie wiemy nic na temat zależności pomiędzy wydajnością a przepustowością pamięci.

Testy 5xxx to będzie fajna okazja, żeby się dowiedzieć interesujących rzeczy. :)

Prawda. 

Opublikowano (edytowane)

Lista kart graficznych wraz z informacją jakie cewki posiadają:

  • HCI - MSI Suprim, MSI Vanguard, MSI Gaming(tylko 5090,5080)
  • SAQ 2 - Asus ROG Strix, Asus ROG Astral
  • R15 2306 - Gigabyte * 
  • R15 - MSI *, Asus *,
  • LR22 - Nvidia *, Zotac *,
  • Noname - Galax *, KFA 2 *, Palit *,

 

Post będzie aktualizowany wraz z pojawieniem się kolejnych informacji.

Edytowane przez P.Wiśnia
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1
Opublikowano
31 minut temu, P.Wiśnia napisał(a):

Suprim jak już 6800zl.

 

Vanguard to taki nowy Gaming od MSI i w tej cenie będzie się plasować.

Daj panie spokój. Jeszcze rozumiem za jakas dobra bogata wersje dopłacić +10%, ale nie 30% wiecej... to sie nie trzymie qpy. Komedia to moze byc przy 5070Ti bo tam FE nie dadzą

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

4080 Super były przed podwyżką wywołaną ograniczeniem dostępności za 4650zł za model Windforce i ok 5100zł za jako-taki model, więc skoro 5080 jest w tej samej cenie MSRP to też kosztuje 7000zł, logiczne.

1000$ x 4.15 +VAT = 5100, więc cena na poziomie 2000zł za troszkę więcej blachy, plastiku i kilka elementów elektronicznych jest jak najbardziej uzasadniona.


Albo tu Nvidia wygenerowała fejkowe ceny FE, albo producenci kart wygenerowali sobie jeszcze dodatkowe marże. ;)

 

Porównywanie tego do cen 4080 (nie super) na premierę, gdy wszyscy w analogicznym wątku zgodzili się, że to nie jest normalna cena, a nagonka ludzi na 4090, jest trochę nie teges.

 

Szczególnie w przypadku gdy MSRP było o 200$ wyższe i wszyscy zgodnie twierdzili, że Nvidia pojechała po bandzie z tą ceną.

Bliżej też wtedy jej było do 4090tek a do tego 4080tka spokojnie rozprawiała się z 3090Ti, a teraz dostaniemy 5-25% więcej mocy w rasterze i góra 50% w RT w przypadku cudu, co i tak nie wystarczy nawet tam dogonić 4090tki. 
Do tego ceny 4080 Super mają już rok. Normalnie jest gdy z czasem za tyle samo $ dostajemy więcej wydajności.

To policzmy. 4650zł za Windforce 4080Super+ oznacza, że żeby się nie cofnąć w rozwoju, 5080 musi przynajmniej we wszystkich testach i ustawieniach być o 13% szybsza od 4080. Zakładając, że 5080 Windforce nie jest bardziej nieudany od 4080S Windforce.

Z optymistycznych scenariuszy, że będzie ok 27% szybciej, zostaje już naprawdę niewielkie pole manewru i zdecydowanie za mało, żeby serię 5xxx nazwać czymś innym niż "4xxx Refresh" z punktu widzenia wzrostu wydajności w rasterze. 

A jak słusznie zauważyli bracia z Hardware Unboxed, po tak tragicznej serii w sensie postępu perf/$, gracze mieli prawo oczekiwać znacznej poprawy. A tu po 2.5 latach  (rok po 4080S) wchodzi nowa generacja z +5% i do widzenia :lol2:

 

Nie ma konkurencji. Są fake klatki.  Jak się nie podoba to mogą iść do McDonalda
(TEY)

Edytowane przez VRman
  • Haha 1
Opublikowano
36 minut temu, SebastianFM napisał(a):

RTX 5080 w porównaniu z RTX 4080 ma o 10,5% więcej jednostek obliczeniowych. Częstotliwość została zwiększona tylko nieznacznie. Coś innego jednak musi wpływać na zwiększenie wydajności w grach i to nawet tych niekorzystających z RT. Oczywiście piszę tutaj o prawdziwej wydajności w rasteryzacji. Według mnie będzie ona wyższa co najmniej o 25% - 30%, w zależności od gry.

 

Aktualnie zastanawiam się, czy NVIDIA nie dodała znowu osobnych jednostek INT tak jak to miało miejsce w architekturze Turing. Huang podczas zapowiedzi nowych RTX na konferencji powiedział "125 shader TFLOPS there's actually a concurrent shader TFLOPS, as well as an integer unit of equal performance, so two dual shaders, one is for floating point, one is for integer." Raczej się nie pomylił. Dwa podwójne? 😁

fp.jpg

Opublikowano
35 minut temu, VRman napisał(a):

4080 Super były przed podwyżką wywołaną ograniczeniem dostępności za 4650zł za model Windforce i ok 5100zł za jako-taki model, więc skoro 5080 jest w tej samej cenie MSRP to też kosztuje 7000zł, logiczne.

1000$ x 4.15 +VAT = 5100, więc cena na poziomie 2000zł za troszkę więcej blachy, plastiku i kilka elementów elektronicznych jest jak najbardziej uzasadniona.


Albo tu Nvidia wygenerowała fejkowe ceny FE, albo producenci kart wygenerowali sobie jeszcze dodatkowe marże. ;)

 

Porównywanie tego do cen 4080 (nie super) na premierę, gdy wszyscy w analogicznym wątku zgodzili się, że to nie jest normalna cena, a nagonka ludzi na 4090, jest trochę nie teges.

 

Szczególnie w przypadku gdy MSRP było o 200$ wyższe i wszyscy zgodnie twierdzili, że Nvidia pojechała po bandzie z tą ceną.

Bliżej też wtedy jej było do 4090tek a do tego 4080tka spokojnie rozprawiała się z 3090Ti, a teraz dostaniemy 5-25% więcej mocy w rasterze i góra 50% w RT w przypadku cudu, co i tak nie wystarczy nawet tam dogonić 4090tki. 
Do tego ceny 4080 Super mają już rok. Normalnie jest gdy z czasem za tyle samo $ dostajemy więcej wydajności.

To policzmy. 4650zł za Windforce 4080Super+ oznacza, że żeby się nie cofnąć w rozwoju, 5080 musi przynajmniej we wszystkich testach i ustawieniach być o 13% szybsza od 4080. Zakładając, że 5080 Windforce nie jest bardziej nieudany od 4080S Windforce.

Z optymistycznych scenariuszy, że będzie ok 27% szybciej, zostaje już naprawdę niewielkie pole manewru i zdecydowanie za mało, żeby serię 5xxx nazwać czymś innym niż "4xxx Refresh" z punktu widzenia wzrostu wydajności w rasterze. 

A jak słusznie zauważyli bracia z Hardware Unboxed, po tak tragicznej serii w sensie postępu perf/$, gracze mieli prawo oczekiwać znacznej poprawy. A tu po 2.5 latach  (rok po 4080S) wchodzi nowa generacja z +5% i do widzenia :lol2:

 

Nie ma konkurencji. Są fake klatki.  Jak się nie podoba to mogą iść do McDonalda
(TEY)

"RTX 4080 Gaming Trio - 320 TDP, waga 1876 g
RTX 5080 Gaming Trio - 360 TDP, waga 1362 g

Ventus 4080 - 1595g
Ventus 5080 - 1105g"

ktoś wkleił na innym portalu przeklejam, wcale to fajnie nie wyglada. Tylko te najwyższe modele zachowały jako tako mase moze sa nawet ciut cięższe, ale te nizsze modele to plastik...

  • Upvote 1
Opublikowano

Jak faktycznie 5080 się będzie zaczynało od 6k to pewnie ceny 5070ti się od 4.5k zaczną.

 

Dlatego właśnie raczej te karty tak szybko nie zejdą jak niektórzy przewidują, gdyż ceny będą dość wygórowane na start.

 

 

Opublikowano
4 minuty temu, maxmaster027 napisał(a):

"RTX 4080 Gaming Trio - 320 TDP, waga 1876 g
RTX 5080 Gaming Trio - 360 TDP, waga 1362 g

Ventus 4080 - 1595g
Ventus 5080 - 1105g"

ktoś wkleił na innym portalu przeklejam, wcale to fajnie nie wyglada. Tylko te najwyższe modele zachowały jako tako mase moze sa nawet ciut cięższe, ale te nizsze modele to plastik...

Suprim - 2614g

Vanguard - 1945g

Opublikowano
56 minut temu, P.Wiśnia napisał(a):

Lista kart graficznych wraz z informacją jakie cewki posiadają:

  • HCI - MSI Suprim, MSI Vanguard, MSI Gaming(tylko 5090,5080)
  • SAQ 2 - Asus ROG Strix, Asus ROG Astral
  • R15 2306 - Gigabyte * 
  • R15 - MSI *, Asus *,
  • LR22 - Nvidia *, Zotac *,
  • Noname - Galax *, KFA 2 *, Palit *,

 

Post będzie aktualizowany wraz z pojawieniem się kolejnych informacji.

Możesz pokategoryzować jakoś te rodzaje cewek według jakości, piszczalności?

Opublikowano
Godzinę temu, P.Wiśnia napisał(a):

Lista kart graficznych wraz z informacją jakie cewki posiadają:

  • HCI - MSI Suprim, MSI Vanguard, MSI Gaming(tylko 5090,5080)
  • SAQ 2 - Asus ROG Strix, Asus ROG Astral
  • R15 2306 - Gigabyte * 
  • R15 - MSI *, Asus *,
  • LR22 - Nvidia *, Zotac *,
  • Noname - Galax *, KFA 2 *, Palit *,

 

Post będzie aktualizowany wraz z pojawieniem się kolejnych informacji.

A te LR22 dobre są?

Opublikowano
13 minut temu, muszka napisał(a):

Jak faktycznie 5080 się będzie zaczynało od 6k to pewnie ceny 5070ti się od 4.5k zaczną.

 

Dlatego właśnie raczej te karty tak szybko nie zejdą jak niektórzy przewidują, gdyż ceny będą dość wygórowane na start.

6k to może być mega promka

ZomboMeme 12012025074726.jpg

  • Haha 4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...