Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
8 minut temu, areczek1987 napisał(a):

Dopóki nasi dev'i będą tacy tani i skorzy by przy łataniu jeszcze dopieszczać nv ich autorskimi technikami by następny go kupił jako benchmark'a i nic się nie zmarnowało ;D

Redzi mają układ z nvidią. Klepią im nowe buildy i ulepszają. A, że gra w zasadzie top popularności to deal świetny i dla jednych i drugich jeśli chodzi o promocje.

4 minuty temu, RTX4090 napisał(a):

Czy ważne jest jaką technika do tego dojdziemy ?

Ważna jest końcowa jakość obrazu. A obecnie MFG to jest więcej marketingu niż jakości obrazu :E Nvidia to dała bo bez tego po prostu słupki wyglądałyby tragicznie jak na kartę za 2k zielonych MSRP.

Opublikowano

hmmm no  raczej nie

AI  w zależności  od podejścia to  stochastyka czy też iteracyjne szukanie parametrów

a render to  jednak determinizm

przy  obecnym poziomie modeli AI (na dodatek tak małych jak DLSS) to i sam rezultat i ilość błędów jest  wciąż za duża

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, lukadd napisał(a):

A obecnie MFG to jest więcej marketingu niż jakości obrazu

Przypomina mi się to co było 2,5 roku temu. 

"Jezoo jaka ta jakość FG jest straszna" 
"gdzie widziałeś grę z FG ?" 
"Na Youtube mówili" 
"ale widziałeś na żywo grę z FG" 
"TAAKKK na Youtube mówili" 

Temu do osądu pewnych rzeczy trzeba się wstrzymać do czasu własnego odczucia. 
Bo chyba grę z MFG widziałeś już na żywo że wiesz że jakość obrazu jest straszna ? 
 

Edytowane przez RTX4090
  • Upvote 1
Opublikowano

@RTX4090, ja się z tobą nie zgadzam. Najprostszy przykład. Czy wyświetlałbyś obraz 1440p na ekranie 4K używając najprostszego skalowania? Oczywiście, że nie. A jak działa generowanie klatek? Pośrednia klatka jest interpolowana pomiędzy dwoma prawdziwymi. Podczas ruchu bardzo często klatki są skalowane. Przecież to jest oczywiste, że przy takiej interpolacji obraz będzie tracił na jakości. Dodatkowo przy MFG przez 3/4 zamiast 1/2 czasu na ekranie będą wyświetlone klatki o niższej jakości.

Opublikowano
2 minuty temu, SebastianFM napisał(a):

A jak działa generowanie klatek? Pośrednia klatka jest interpolowana pomiędzy dwoma prawdziwymi.

Tutaj (polegając na słowach NV po fakt nie wiemy czy naprawdę tak jest) 

Interpolacja – proces mający na celu utworzenie nowego, wcześniej nieistniejącego piksela na podstawie sąsiadujących pikseli w taki sposób, aby był on jak najlepiej dopasowany optycznie do transformowanego obrazu.
Interpolacja metodą „najbliższego sąsiada” (ang. nearest neighbor) – metoda najprostsza, w której przy skalowaniu odbywa się wierne kopiowanie najbliższego piksela. 
Interpolacja dwusześcienna (ang. bicubic) – dająca znacznie lepsze wyniki końcowe, aktualnie opcja domyślna w większości programów przetwarzających obrazy i gier komputerowych. Krawędzie są naturalnie, łagodnie rozmyte, a obraz po transformacji bardzo wiarygodnie przypomina obraz początkowy. Do skalowania obrazu metoda wykorzystuje kolory wszystkich ośmiu pikseli stykających się bokami lub wierzchołkami z danym pikselem.

W przypadku użycia algorytmów "AI" my nie obliczamy go, tylko zgadujemy jaki powinien być.  To zupełnie inne podejście matematyczne.  

Opublikowano

@RTX4090 tu chodzi o jakość. Jak chcesz jakoś to spoko, masz od tego konsole albo ogólnie możesz się przestać wypowiadać w tej dyskusji.

Skoro dla ciebie nie ma znacznie, w jaki sposób lub jakiej jakości będzie obraz ważne żeby tylko BYŁ.

26 minut temu, RTX4090 napisał(a):

Pewna epoka się kończy inna się zaczyna. 

To na razie jedna firma chce, aby tak było, i cóż za przypadek ze to firma, która nagle wszystkie moce przerobowe rzuciła w AI i wmawia wszystkim ze się inaczej nie da.

Jasne :D

 

 

  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, Kadajo napisał(a):

tu chodzi o jakosc.

Pamiętaj jedno: my nie mamy z góry narzuconego schematu to jest ładne a to nie. 

Dla jednej osoby coś może być OK, dla innej osoby (ta sama rzecz, ten sam obraz etc.) może być brzydkie. - ALE 

Dam przykład dzieci w szkole i jedzenia (to mi jest bliskie z racji pracy). Jeżeli jedno dziecko otworzy obiad z kateringu i powie ohyda, to większość (opisuje to też socjologia) również to jedzenie wyrzuci nawet nie próbując. 
W przypadku takiego MFG jest to samo - jakiś jeden Youtuber powiedział - ale to okropne, a inne osoby (np tutaj) bez swojego zdania od razu powiela jego tezę. 

 

Opublikowano
4 minuty temu, RTX4090 napisał(a):

Pamiętaj jedno: my nie mamy z góry narzuconego schematu to jest ładne a to nie. 

Dla jednej osoby coś może być OK, dla innej osoby (ta sama rzecz, ten sam obraz etc.) może być brzydkie. - ALE 

Dam przykład dzieci w szkole i jedzenia (to mi jest bliskie z racji pracy). Jeżeli jedno dziecko otworzy obiad z kateringu i powie ohyda, to większość (opisuje to też socjologia) również to jedzenie wyrzuci nawet nie próbując. 
W przypadku takiego MFG jest to samo - jakiś jeden Youtuber powiedział - ale to okropne, a inne osoby (np tutaj) bez swojego zdania od razu powiela jego tezę. 

 

Oczywiście ze mamy. Jakość definiuje technika, a nie to, co się komu podoba.

Mylisz techniczny aspekt z preferencja własną.

 

Np. Może ci się obraz z Netflixa podobać i możesz nie widzieć różnicy, ale do filmu z płyt BD nie ma startu i jest to techniczna prawda.

 

I to samo masz tutaj, to, że ty nie widzisz różnicy albo tobie się to podoba niczego nie zmienia. Technicznie jakość jest gorsza.

  • Upvote 2
Opublikowano
Teraz, SebastianFM napisał(a):

Po prostu włącz sobie w jakiejś grze FG, przechwyć trochę klatek podczas ruchu i porównaj renderowane z tymi generowanymi przez FG.

Tym się różnimy, pisałem to wcześniej.  Jak odpalam grę (dla zabicia czasu, frajdy, satysfakcji, relaksu) to gram a nie siedzę z mikroskopem szukać różnicy w zakolorowaniu pixeli :) 

Opublikowano
3 minuty temu, RTX4090 napisał(a):

Tym się różnimy, pisałem to wcześniej.  Jak odpalam grę (dla zabicia czasu, frajdy, satysfakcji, relaksu) to gram a nie siedzę z mikroskopem szukać różnicy w zakolorowaniu pixeli :) 

No i właśnie dlatego się nie dogadamy. Bo rozmawiamy o dwóch różnych rzeczach. ;)

 

2 minuty temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Mnie od dawna zastanawia jedno. Hollywood do renderu sceny z  PT potrzebuje potworów które generują ją X godzin. Gdzieś kiedyś widziałem dokument, ale nie pamiętam ile dokładnie. 

 

Jakim cudem, inteligentny człowiek może oczekiwać, że karta graficzna w PC zrobi minimum 60 klatek w 20 milisekund ?

 

Nvidia stawia na RT. Po co ma stawiać na raster, skoro KAŻDA, absolutnie każda gra w raster bez RT na 5090 będzie działać grubo powyżej 60 fps w 4k?

 

Idą w DLSS bo idą w RT. To jest przyszłość. AMD dopiero zaczeło ogarniać, że przespali kilka lat.

 

 

Jakość grafiki, jaka masz w filmach do jakości tego co jest w grach to tak jakby porównać jakość VHS do jakości UHD z najwyższym możliwym bitrate, jaki można ustawić.

Jedno z drugim ma tyle wspólnego, że używasz tych samych wyrazów, render i PT.

  • Upvote 1
Opublikowano
2 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Np. Może ci się obraz z Netflixa podobać i możesz nie widzieć różnicy, ale do filmu z płyt BD nie ma startu i jest to techniczna prawda.

odbierasz w tej sposób bo tym się interesujesz. 

Taki test zrobię na żonie i powie (puknij się w głowę to niczym się nie różni).

W drugą stronę też to zadziała - Żona pokaże mi dwa typy lakieru do paznokci. Dla mnie to będzie to samo (uzyska ten sam kolor) a dla niej (bo się zna) to będzie różnica bo np ten A wytrzyma o 3 godziny dłużej ale będzie łatwiej schodzić przy celowym zmywaniu. 

Opublikowano
1 minutę temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Mnie od dawna zastanawia jedno. Hollywood do renderu sceny z  PT potrzebuje potworów które generują ją X godzin. Gdzieś kiedyś widziałem dokument, ale nie pamiętam ile dokładnie.

To się da prosto wytłumaczyć. Każdy, kto renderował coś w 3ds max lub podobnym programie będzie od razu wiedział o co chodzi. Żeby obliczyć oświetlenie dla każdego piksela puszcza się wiele promieni w różnych kierunkach. To może być np. 4096 próbek na piksel. Przy renderowaniu w czasie rzeczywistym jest natomiast takie założenie, że sąsiednie piksele nie różnią się zbyt bardzo więc można używać danych z sąsiednich pikseli. Dodatkowo oświetlenie nie zmienia się diametralnie w każdej klatce więc można korzystać z danych z poprzednich klatek to tak w skrócie. Jeżeli brakuje danych to oświetlenie będzię po prostu bardziej rozmyte.

Opublikowano
22 minuty temu, RTX4090 napisał(a):

Przypomina mi się to co było 2,5 roku temu. 

"Jezoo jaka ta jakość FG jest straszna" 
"gdzie widziałeś grę z FG ?" 
"Na Youtube mówili" 
"ale widziałeś na żywo grę z FG" 
"TAAKKK na Youtube mówili" 

Temu do osądu pewnych rzeczy trzeba się wstrzymać do czasu własnego odczucia. 
Bo chyba grę z MFG widziałeś już na żywo że wiesz że jakość obrazu jest straszna ? 
 

Przecież na RTX40XX dalej FG potrafi walić okropnie artefaktami np. w takim Star Wars Jedi Survivor nawet po aktualizacji plików do najnowszej wersji https://ithardware.pl/aktualnosci/dlss_updater_to_darmowe_narzedzie_dla_graczy_pc_ktore_warto_sprawdzic-34838.html jest to praktycznie nieakceptowalne bo przy jakimkolwiek poruszeniu kamery ilość artefaktów np. w okolicy głowy Cala Kestisa jest tragiczna a co dopiero będzie po ustawieniu trybu x4 🤭

Opublikowano
Teraz, RTX4090 napisał(a):

odbierasz w tej sposób bo tym się interesujesz. 

Taki test zrobię na żonie i powie (puknij się w głowę to niczym się nie różni).

W drugą stronę też to zadziała - Żona pokaże mi dwa typy lakieru do paznokci. Dla mnie to będzie to samo (uzyska ten sam kolor) a dla niej (bo się zna) to będzie różnica bo np ten A wytrzyma o 3 godziny dłużej ale będzie łatwiej schodzić przy celowym zmywaniu. 

Ale nikt nie neguje tego ze laik nie zobaczy różnicy, na boga jesteśmy PCMR tak jak Linus powiedział w tym filmie co dawałem link jak go Nvidia zapytała skąd wie, który obraz jest który "Jak to skąd widzę różnice, to MOJA PRACA, aby widzieć ta różnicę, tym się zajmuje".

2 minuty temu, PiPoLiNiO napisał(a):

@Kadajo Jakim cudem Ty jesteś w stanie grać w samolociki? Obojetne czy nowe czy poprzednie? Przecież artefakty z FG to jest totalne nic przy tym jak działają samoloty. A jakoś bawisz/bawiłeś się dobrze :)

Bo podjadłem świadomą decyzję ze lepsze są te artefakty niż 30 FPS, poza tym jest ta akurat tytuł relatywnie spokojny w obrazie i tam naprawdę to nie przeszkadza i malo kiedy widać problemy.

W takim CP2077 jest już zdecydowanie gorzej i jak sobie go odpale np. w 4K bez tych wszystkich "ulepszaczy" to widzę, jaka ja normalnie mam ciapę na ekranie z włączonymi tymi ulepszczaczami.

W CP2077 wystarczy wyłączyć PT, żeby już się cieszyć lepsza jakością renderu, jak wyłączymy DLSS to już jest w ogóle bajka.

Poza tym cały czas powtarzam ze prawdziwym zabójcą jakości obrazu nie jest FG tylko DLSS.

Opublikowano
2 minuty temu, PiPoLiNiO napisał(a):

 będzie 4 razy więcej artefaktów ;D

A nie trzy razy więcej? %-) Generalnie może być "ciekawie", jak się pojawią dogłębniejsze analizy MFG. Ciekawe też, o ile wolniejszy jest Transformer na RTX 50 oraz starszych kartach, pewnie ktoś to na premierę sprawdzi.

  • Like 1
Opublikowano
Teraz, Kadajo napisał(a):

"Jak to skąd widzę różnice, to MOJA PRACA, aby widzieć ta różnicę, tym się zajmuje".

I tak różnicę zobaczy 0,01 % tych co kupią kartę i będą grać, kilka % skopiuje swoje wypowiedz z Youtuba, a reszta na to w 4 literach (siada sobie i relaksuje się rpzy grze)

Opublikowano

To powiedz skąd aktualnie jest obudzenie jakością MFG jak nikt z oburzonych nie widział na żywo ? Skopiowana wypowiedź z Youtube. 

Wpływ społeczny – proces opisywany przez psychologię społeczną, podczas którego dochodzi do zmiany zachowania, uczuć, emocji lub opinii jednostki, na skutek tego, co myślą, czują bądź też robią inni ludzie, jak również na skutek celowego wpływu i manipulacji[1]. 

Socjologia jest bardzo fajna :) 

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, tomcug napisał(a):

A nie trzy razy więcej? %-) Generalnie może być "ciekawie", jak się pojawią dogłębniejsze analizy MFG. Ciekawe też, o ile wolniejszy jest Transformer na RTX 50 oraz starszych kartach, pewnie ktoś to na premierę sprawdzi.

Ja sprawdzę dokładnie profilerem na moim RTX 4070 Ti. To jest akurat banalnie proste. 😊

Edytowane przez SebastianFM
Opublikowano
6 minut temu, RTX4090 napisał(a):

To powiedz skąd aktualnie jest obudzenie jakością MFG jak nikt z oburzonych nie widział na żywo ? Skopiowana wypowiedź z Youtube. 

Wpływ społeczny – proces opisywany przez psychologię społeczną, podczas którego dochodzi do zmiany zachowania, uczuć, emocji lub opinii jednostki, na skutek tego, co myślą, czują bądź też robią inni ludzie, jak również na skutek celowego wpływu i manipulacji[1]. 

Socjologia jest bardzo fajna :) 

Pierwszą oznakę ze cos może być nie tak masz już w samym wyborze tego jak szybko ma działać MFG, po co to jest ?
Dlaczego nie ma tak jak przy FG ze tylko to włączasz albo nie ? Pisałem już to wiele razy, dlaczego ktoś by chciał, włączając MFG mieć mniej klatek, a nie więcej.

 

RTX jest z nami od 2018 rokum, czyli ma już ponad 7 lat.

Ja użyłem od tego czasu DLSS tylko w 2 tytułach (Wiedźmin 3 i CP2077) a FG w 3 (Wiedźmin, CP2077 i MFS), z czego w MFS używam TAA lub DLAA.

Dlaczego ? Bo mogę i mam lepsza jakość obrazu bez DLSS i FG.

Wyjątkiem jest tu ewentualnie Wiedźmin gdzie osobiście uważam ze lepiej wygląda z DLSS niż bez ale to moje osobie preferencje, bo uważam ze obraz w Wiedźminie 3 jest piekielnie ostry i bogaty w detale, DLSS to wszytko trochę tłumi (czyli defakto pogarsza jakość obrazu) i w moich oczach wygląda to lepiej. Ale nadal jest ten sam efekt, pogorszenie jakości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • 1. Czy Curve Optimiser dla integry działa inaczej niż dla CPU? Mi wraz z upływem czasu napięcie zasilające integry rośnie. 2. Po podłączeniu oddzielnej karty graficznej integra mi się nie wyłącza (płyta to MSI PRO B650M-P). To normalne?
    • Obejrzałem wiele opinii przed premierą, tak samo jak wy. Nie było gry, były opinie tych którzy mogli ją przetestować przed premierą.   I to też jest ciekawostka, do czego potrzebni są ci ludzie, skoro gra jest kiepska ? Jaki mieli mieć wpływ ?   Nie wymądrzam się, ale przez ostatnich kilka miesięcy robię ffb i setupy jak najęty i przynajmniej mogę powiedzieć, że byłem na start gry przygotowany żeby ją prawidłowo przetestować.   Wystarczyły mi 3 godziny, żeby znaleźć w grze jej strukturę w zakresie kierowania i ustawień samochodów - dla mnie to jest najważniejsze, to jest baza.   Reszta jest oprawą i przynajmniej w czasie testu nie powinna przeszkadzać. Początkowe okolice 60-70 FPS były grywalne tak jak na konsoli, lagi były tylko na Replay-ach. Ale gra w kokpicie była płynna i nie przeszkadzała w skupianiu się na jeździe. Jedyne co mogło potwierdzać problem, to wskazania licznika FPS.   A potem wydali patch i wydajność jest na oczekiwanym mentalnie poziomie, licznik FPS pozwala uspokoić emocje   Nie wiem kto ma rację, czy ja czy on, nie interesuje mnie to w takim ujęciu. Fakty - przynajmniej te przedstawione - są takie, że co widzę opinię, to nikt nie wchodzi głębiej w ustawienia. Wszyscy wsiadają jadą i narzekają. A w okienku parametrów na temperaturach opon jak byk widać, że są na domyślnym poziomie.   Już samo to nie daje mi podstaw żeby odnosić się do tych opinii poważnie. Ale o zgrozo, wszyscy na nie czekają, na tego typu opinie.   Trailbraking wychodzi gdy samochód się dobrze prowadzi. A jeśli się nie prowadzi, to raczej nic nie wychodzi, co widać na większości opiniujących filmów.     Na razie ludzie, którzy mają lepsze pojęcie o ustawieniach w większości się nie wypowiadają. Fakty są takie, że na razie tylko @GamersMuscle siedzi i rozkminia podstawy i podaje wskazówki.   Resztą się zlatuje na to sępie sabatowisko.
    • Dobrze, że nie posłuchałem i kupiłem 5060ti 16GB   Brolly kupuj jak najszybciej coś z 16/24GB Vram, bo ceny zaczną lecieć w górę i zostaniesz na 3060
    • Krzysiek fajny chłopak, ale czasami kalafiorkuje jak KV2 na trollu. Z tą NMP wyskoczył jak pryszcz na twarzy niemyjącego się nastolatka. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...