Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
8 minut temu, areczek1987 napisał(a):

Dopóki nasi dev'i będą tacy tani i skorzy by przy łataniu jeszcze dopieszczać nv ich autorskimi technikami by następny go kupił jako benchmark'a i nic się nie zmarnowało ;D

Redzi mają układ z nvidią. Klepią im nowe buildy i ulepszają. A, że gra w zasadzie top popularności to deal świetny i dla jednych i drugich jeśli chodzi o promocje.

4 minuty temu, RTX4090 napisał(a):

Czy ważne jest jaką technika do tego dojdziemy ?

Ważna jest końcowa jakość obrazu. A obecnie MFG to jest więcej marketingu niż jakości obrazu :E Nvidia to dała bo bez tego po prostu słupki wyglądałyby tragicznie jak na kartę za 2k zielonych MSRP.

Opublikowano

hmmm no  raczej nie

AI  w zależności  od podejścia to  stochastyka czy też iteracyjne szukanie parametrów

a render to  jednak determinizm

przy  obecnym poziomie modeli AI (na dodatek tak małych jak DLSS) to i sam rezultat i ilość błędów jest  wciąż za duża

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, lukadd napisał(a):

A obecnie MFG to jest więcej marketingu niż jakości obrazu

Przypomina mi się to co było 2,5 roku temu. 

"Jezoo jaka ta jakość FG jest straszna" 
"gdzie widziałeś grę z FG ?" 
"Na Youtube mówili" 
"ale widziałeś na żywo grę z FG" 
"TAAKKK na Youtube mówili" 

Temu do osądu pewnych rzeczy trzeba się wstrzymać do czasu własnego odczucia. 
Bo chyba grę z MFG widziałeś już na żywo że wiesz że jakość obrazu jest straszna ? 
 

Edytowane przez RTX4090
  • Upvote 1
Opublikowano

@RTX4090, ja się z tobą nie zgadzam. Najprostszy przykład. Czy wyświetlałbyś obraz 1440p na ekranie 4K używając najprostszego skalowania? Oczywiście, że nie. A jak działa generowanie klatek? Pośrednia klatka jest interpolowana pomiędzy dwoma prawdziwymi. Podczas ruchu bardzo często klatki są skalowane. Przecież to jest oczywiste, że przy takiej interpolacji obraz będzie tracił na jakości. Dodatkowo przy MFG przez 3/4 zamiast 1/2 czasu na ekranie będą wyświetlone klatki o niższej jakości.

Opublikowano
2 minuty temu, SebastianFM napisał(a):

A jak działa generowanie klatek? Pośrednia klatka jest interpolowana pomiędzy dwoma prawdziwymi.

Tutaj (polegając na słowach NV po fakt nie wiemy czy naprawdę tak jest) 

Interpolacja – proces mający na celu utworzenie nowego, wcześniej nieistniejącego piksela na podstawie sąsiadujących pikseli w taki sposób, aby był on jak najlepiej dopasowany optycznie do transformowanego obrazu.
Interpolacja metodą „najbliższego sąsiada” (ang. nearest neighbor) – metoda najprostsza, w której przy skalowaniu odbywa się wierne kopiowanie najbliższego piksela. 
Interpolacja dwusześcienna (ang. bicubic) – dająca znacznie lepsze wyniki końcowe, aktualnie opcja domyślna w większości programów przetwarzających obrazy i gier komputerowych. Krawędzie są naturalnie, łagodnie rozmyte, a obraz po transformacji bardzo wiarygodnie przypomina obraz początkowy. Do skalowania obrazu metoda wykorzystuje kolory wszystkich ośmiu pikseli stykających się bokami lub wierzchołkami z danym pikselem.

W przypadku użycia algorytmów "AI" my nie obliczamy go, tylko zgadujemy jaki powinien być.  To zupełnie inne podejście matematyczne.  

Opublikowano

@RTX4090 tu chodzi o jakość. Jak chcesz jakoś to spoko, masz od tego konsole albo ogólnie możesz się przestać wypowiadać w tej dyskusji.

Skoro dla ciebie nie ma znacznie, w jaki sposób lub jakiej jakości będzie obraz ważne żeby tylko BYŁ.

26 minut temu, RTX4090 napisał(a):

Pewna epoka się kończy inna się zaczyna. 

To na razie jedna firma chce, aby tak było, i cóż za przypadek ze to firma, która nagle wszystkie moce przerobowe rzuciła w AI i wmawia wszystkim ze się inaczej nie da.

Jasne :D

 

 

  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano
1 minutę temu, Kadajo napisał(a):

tu chodzi o jakosc.

Pamiętaj jedno: my nie mamy z góry narzuconego schematu to jest ładne a to nie. 

Dla jednej osoby coś może być OK, dla innej osoby (ta sama rzecz, ten sam obraz etc.) może być brzydkie. - ALE 

Dam przykład dzieci w szkole i jedzenia (to mi jest bliskie z racji pracy). Jeżeli jedno dziecko otworzy obiad z kateringu i powie ohyda, to większość (opisuje to też socjologia) również to jedzenie wyrzuci nawet nie próbując. 
W przypadku takiego MFG jest to samo - jakiś jeden Youtuber powiedział - ale to okropne, a inne osoby (np tutaj) bez swojego zdania od razu powiela jego tezę. 

 

Opublikowano
4 minuty temu, RTX4090 napisał(a):

Pamiętaj jedno: my nie mamy z góry narzuconego schematu to jest ładne a to nie. 

Dla jednej osoby coś może być OK, dla innej osoby (ta sama rzecz, ten sam obraz etc.) może być brzydkie. - ALE 

Dam przykład dzieci w szkole i jedzenia (to mi jest bliskie z racji pracy). Jeżeli jedno dziecko otworzy obiad z kateringu i powie ohyda, to większość (opisuje to też socjologia) również to jedzenie wyrzuci nawet nie próbując. 
W przypadku takiego MFG jest to samo - jakiś jeden Youtuber powiedział - ale to okropne, a inne osoby (np tutaj) bez swojego zdania od razu powiela jego tezę. 

 

Oczywiście ze mamy. Jakość definiuje technika, a nie to, co się komu podoba.

Mylisz techniczny aspekt z preferencja własną.

 

Np. Może ci się obraz z Netflixa podobać i możesz nie widzieć różnicy, ale do filmu z płyt BD nie ma startu i jest to techniczna prawda.

 

I to samo masz tutaj, to, że ty nie widzisz różnicy albo tobie się to podoba niczego nie zmienia. Technicznie jakość jest gorsza.

  • Upvote 2
Opublikowano
Teraz, SebastianFM napisał(a):

Po prostu włącz sobie w jakiejś grze FG, przechwyć trochę klatek podczas ruchu i porównaj renderowane z tymi generowanymi przez FG.

Tym się różnimy, pisałem to wcześniej.  Jak odpalam grę (dla zabicia czasu, frajdy, satysfakcji, relaksu) to gram a nie siedzę z mikroskopem szukać różnicy w zakolorowaniu pixeli :) 

Opublikowano
3 minuty temu, RTX4090 napisał(a):

Tym się różnimy, pisałem to wcześniej.  Jak odpalam grę (dla zabicia czasu, frajdy, satysfakcji, relaksu) to gram a nie siedzę z mikroskopem szukać różnicy w zakolorowaniu pixeli :) 

No i właśnie dlatego się nie dogadamy. Bo rozmawiamy o dwóch różnych rzeczach. ;)

 

2 minuty temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Mnie od dawna zastanawia jedno. Hollywood do renderu sceny z  PT potrzebuje potworów które generują ją X godzin. Gdzieś kiedyś widziałem dokument, ale nie pamiętam ile dokładnie. 

 

Jakim cudem, inteligentny człowiek może oczekiwać, że karta graficzna w PC zrobi minimum 60 klatek w 20 milisekund ?

 

Nvidia stawia na RT. Po co ma stawiać na raster, skoro KAŻDA, absolutnie każda gra w raster bez RT na 5090 będzie działać grubo powyżej 60 fps w 4k?

 

Idą w DLSS bo idą w RT. To jest przyszłość. AMD dopiero zaczeło ogarniać, że przespali kilka lat.

 

 

Jakość grafiki, jaka masz w filmach do jakości tego co jest w grach to tak jakby porównać jakość VHS do jakości UHD z najwyższym możliwym bitrate, jaki można ustawić.

Jedno z drugim ma tyle wspólnego, że używasz tych samych wyrazów, render i PT.

  • Upvote 1
Opublikowano
2 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Np. Może ci się obraz z Netflixa podobać i możesz nie widzieć różnicy, ale do filmu z płyt BD nie ma startu i jest to techniczna prawda.

odbierasz w tej sposób bo tym się interesujesz. 

Taki test zrobię na żonie i powie (puknij się w głowę to niczym się nie różni).

W drugą stronę też to zadziała - Żona pokaże mi dwa typy lakieru do paznokci. Dla mnie to będzie to samo (uzyska ten sam kolor) a dla niej (bo się zna) to będzie różnica bo np ten A wytrzyma o 3 godziny dłużej ale będzie łatwiej schodzić przy celowym zmywaniu. 

Opublikowano
1 minutę temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Mnie od dawna zastanawia jedno. Hollywood do renderu sceny z  PT potrzebuje potworów które generują ją X godzin. Gdzieś kiedyś widziałem dokument, ale nie pamiętam ile dokładnie.

To się da prosto wytłumaczyć. Każdy, kto renderował coś w 3ds max lub podobnym programie będzie od razu wiedział o co chodzi. Żeby obliczyć oświetlenie dla każdego piksela puszcza się wiele promieni w różnych kierunkach. To może być np. 4096 próbek na piksel. Przy renderowaniu w czasie rzeczywistym jest natomiast takie założenie, że sąsiednie piksele nie różnią się zbyt bardzo więc można używać danych z sąsiednich pikseli. Dodatkowo oświetlenie nie zmienia się diametralnie w każdej klatce więc można korzystać z danych z poprzednich klatek to tak w skrócie. Jeżeli brakuje danych to oświetlenie będzię po prostu bardziej rozmyte.

Opublikowano
22 minuty temu, RTX4090 napisał(a):

Przypomina mi się to co było 2,5 roku temu. 

"Jezoo jaka ta jakość FG jest straszna" 
"gdzie widziałeś grę z FG ?" 
"Na Youtube mówili" 
"ale widziałeś na żywo grę z FG" 
"TAAKKK na Youtube mówili" 

Temu do osądu pewnych rzeczy trzeba się wstrzymać do czasu własnego odczucia. 
Bo chyba grę z MFG widziałeś już na żywo że wiesz że jakość obrazu jest straszna ? 
 

Przecież na RTX40XX dalej FG potrafi walić okropnie artefaktami np. w takim Star Wars Jedi Survivor nawet po aktualizacji plików do najnowszej wersji https://ithardware.pl/aktualnosci/dlss_updater_to_darmowe_narzedzie_dla_graczy_pc_ktore_warto_sprawdzic-34838.html jest to praktycznie nieakceptowalne bo przy jakimkolwiek poruszeniu kamery ilość artefaktów np. w okolicy głowy Cala Kestisa jest tragiczna a co dopiero będzie po ustawieniu trybu x4 🤭

Opublikowano
Teraz, RTX4090 napisał(a):

odbierasz w tej sposób bo tym się interesujesz. 

Taki test zrobię na żonie i powie (puknij się w głowę to niczym się nie różni).

W drugą stronę też to zadziała - Żona pokaże mi dwa typy lakieru do paznokci. Dla mnie to będzie to samo (uzyska ten sam kolor) a dla niej (bo się zna) to będzie różnica bo np ten A wytrzyma o 3 godziny dłużej ale będzie łatwiej schodzić przy celowym zmywaniu. 

Ale nikt nie neguje tego ze laik nie zobaczy różnicy, na boga jesteśmy PCMR tak jak Linus powiedział w tym filmie co dawałem link jak go Nvidia zapytała skąd wie, który obraz jest który "Jak to skąd widzę różnice, to MOJA PRACA, aby widzieć ta różnicę, tym się zajmuje".

2 minuty temu, PiPoLiNiO napisał(a):

@Kadajo Jakim cudem Ty jesteś w stanie grać w samolociki? Obojetne czy nowe czy poprzednie? Przecież artefakty z FG to jest totalne nic przy tym jak działają samoloty. A jakoś bawisz/bawiłeś się dobrze :)

Bo podjadłem świadomą decyzję ze lepsze są te artefakty niż 30 FPS, poza tym jest ta akurat tytuł relatywnie spokojny w obrazie i tam naprawdę to nie przeszkadza i malo kiedy widać problemy.

W takim CP2077 jest już zdecydowanie gorzej i jak sobie go odpale np. w 4K bez tych wszystkich "ulepszaczy" to widzę, jaka ja normalnie mam ciapę na ekranie z włączonymi tymi ulepszczaczami.

W CP2077 wystarczy wyłączyć PT, żeby już się cieszyć lepsza jakością renderu, jak wyłączymy DLSS to już jest w ogóle bajka.

Poza tym cały czas powtarzam ze prawdziwym zabójcą jakości obrazu nie jest FG tylko DLSS.

Opublikowano
2 minuty temu, PiPoLiNiO napisał(a):

 będzie 4 razy więcej artefaktów ;D

A nie trzy razy więcej? %-) Generalnie może być "ciekawie", jak się pojawią dogłębniejsze analizy MFG. Ciekawe też, o ile wolniejszy jest Transformer na RTX 50 oraz starszych kartach, pewnie ktoś to na premierę sprawdzi.

  • Like 1
Opublikowano
Teraz, Kadajo napisał(a):

"Jak to skąd widzę różnice, to MOJA PRACA, aby widzieć ta różnicę, tym się zajmuje".

I tak różnicę zobaczy 0,01 % tych co kupią kartę i będą grać, kilka % skopiuje swoje wypowiedz z Youtuba, a reszta na to w 4 literach (siada sobie i relaksuje się rpzy grze)

Opublikowano

To powiedz skąd aktualnie jest obudzenie jakością MFG jak nikt z oburzonych nie widział na żywo ? Skopiowana wypowiedź z Youtube. 

Wpływ społeczny – proces opisywany przez psychologię społeczną, podczas którego dochodzi do zmiany zachowania, uczuć, emocji lub opinii jednostki, na skutek tego, co myślą, czują bądź też robią inni ludzie, jak również na skutek celowego wpływu i manipulacji[1]. 

Socjologia jest bardzo fajna :) 

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, tomcug napisał(a):

A nie trzy razy więcej? %-) Generalnie może być "ciekawie", jak się pojawią dogłębniejsze analizy MFG. Ciekawe też, o ile wolniejszy jest Transformer na RTX 50 oraz starszych kartach, pewnie ktoś to na premierę sprawdzi.

Ja sprawdzę dokładnie profilerem na moim RTX 4070 Ti. To jest akurat banalnie proste. 😊

Edytowane przez SebastianFM
Opublikowano
6 minut temu, RTX4090 napisał(a):

To powiedz skąd aktualnie jest obudzenie jakością MFG jak nikt z oburzonych nie widział na żywo ? Skopiowana wypowiedź z Youtube. 

Wpływ społeczny – proces opisywany przez psychologię społeczną, podczas którego dochodzi do zmiany zachowania, uczuć, emocji lub opinii jednostki, na skutek tego, co myślą, czują bądź też robią inni ludzie, jak również na skutek celowego wpływu i manipulacji[1]. 

Socjologia jest bardzo fajna :) 

Pierwszą oznakę ze cos może być nie tak masz już w samym wyborze tego jak szybko ma działać MFG, po co to jest ?
Dlaczego nie ma tak jak przy FG ze tylko to włączasz albo nie ? Pisałem już to wiele razy, dlaczego ktoś by chciał, włączając MFG mieć mniej klatek, a nie więcej.

 

RTX jest z nami od 2018 rokum, czyli ma już ponad 7 lat.

Ja użyłem od tego czasu DLSS tylko w 2 tytułach (Wiedźmin 3 i CP2077) a FG w 3 (Wiedźmin, CP2077 i MFS), z czego w MFS używam TAA lub DLAA.

Dlaczego ? Bo mogę i mam lepsza jakość obrazu bez DLSS i FG.

Wyjątkiem jest tu ewentualnie Wiedźmin gdzie osobiście uważam ze lepiej wygląda z DLSS niż bez ale to moje osobie preferencje, bo uważam ze obraz w Wiedźminie 3 jest piekielnie ostry i bogaty w detale, DLSS to wszytko trochę tłumi (czyli defakto pogarsza jakość obrazu) i w moich oczach wygląda to lepiej. Ale nadal jest ten sam efekt, pogorszenie jakości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • putin i sami rosjanie są nieobliczalni. Ja miałem na myśli, że wojska natowskie - polskie, amerykańskie, francuskie wchodzą na Ukrainę i strzelają do rosjan. Miałem dokładnie to na myśli pisząc o 3WŚ. Nie uzbrojenie, nie specjaliści - dokładnie to. Wtedy Chiny mogłyby dać zgodę. Ale właśnie ten scenariusz by mógł ocalić Ukrainę, a nie półśrodki. No i jak się okazuje sankcje są blamażem świata zachodniego...   Wszyscy wiedzą jakie mam zdanie na temat korpo, ale możliwe jest też to, że za parę(naście) lat wyjdzie, że korpo omijały te sankcje bo rosja to tak ogromny rynek, że tego nie byli w stanie odpuścić. Są i byli podróżnicy w Moskwie czy małych dziurach w rosji i mówili i pokazywali, że półki w Moskwie czasami lepiej zaopatrzone niż w Warszawie... Więc jakie sankcje?
    • Dziś przejechałem się dość sporo MG HS Hybrid+ kuzyna. Zaskoczyło mnie jak dobrze w środku spasowane wszystko jest. No nie jedna inna marka mogłaby wziąć przykład.. Wrażenie że jazdy? Całkiem spoko, naprawdę nic większego do zarzucenia nie mam.. Jedyne co mnie irytowało to tablet I wszystko ustawiane z poziomu komputera.
    • Może się uda w 2027 Sam zacząłem z pół roku temu ale powiedziałem o nie nie. Gra nie zajac , nie ucieknie . Poczekajmy z rok!
    • ^   moze po prostu wezniesz della bez piwota i do niego dokupisz ramie krecone do biurka?     jesli denerwuje cie OSD w samsungu to mozesz sterowac programem (Samsung Display Manager) zwrociles juz te monitory? jesli nie to jak ustarwiles barwy w nim?  
    • Monitory przedwczoraj przyszły także miałem możliwość porównania ich bezpośrednio jak z również z moim obecnym Dellem. Tutaj nie sposób nie wspomnieć o tym, że nawet Samsung Odyssey G7 S32DG70 mimo, że to również panel IPS miażdży jakościowo staruszka, nawet zostawiając te same 60Hz. Kolory były zaskakująco dobre i nawet czerń wydawała mi się idealna, a przynajmniej do czasu jak obok postawiłem OLEDa Odyssey G8 . Chyba nie będę jedyny, który stwierdzi że OLED ma efekt WOW, po włączeniu gry (Clair obscur expedition 33) obraz był po prostu magiczny - oczywiście komfort gry był tragiczny bo fpsy spadły z 60 do ledwo 30-40 (od 3060 Ti cudów nie można wymagać), niemniej jednak, stojąc na łące obok świecących drzewach czułem jakbym przeskoczył o generację do przodu w kwestii grafiki  no poezja. Także w grach nie mam nic do zarzucenia. Następnego dnia wziąłem się za testy w pracy, tutaj musiałem ograniczyć jasność do 0 i kontrast z domyślnych 50 na jakieś 20 bo inaczej czułem że biel wypala mi oczy. Następnie musiałem zmienić tryb na ciemny wszędzie gdzie się dało.. Po zmianie było już spoko, jakość tekstu perfekcyjna, nie byłem w stanie zauważyć żadnych problemów z ich wyświetlaniem nawet jak wsadziłem nos w monitor w ich poszukiwaniu. Generalnie po kilku godzinach nie czułem też jakiegoś większego zmęczenia oczu czy coś także raczej nie miałbym problemów z pracą na takim monitorze.   Wracając jeszcze do Samsunga Odyssey G7, tutaj czując że to właśnie powinien być mój wybór biorąc pod uwagę przewagę pracy biurowej nad grami naprawdę byłem skłonny go wybrać... ale niestety skreśliła go nie jakość panelu, bo moim zdaniem jest super i tak, tylko tragiczny interface.. co za oszołom wymyślił takie menu wraz z niewidocznymi małym przyciskami to nie wiem ale lepiej by robotę zmienił.. wisienką na torcie jest tryb gaming który zawsze włączał mi się domyślnie po uruchomieniu monitora, ignorując moje poprzednie ustawienia, co kończyło się wypalaniem oczu.    Tutaj byłem już skłonny zaryzykować i wziąć tego OLEDa do czasu jak doczytałem, że Samsung nie oferuje 3 letniej gwarancji na wypalenia, ba! oferuje jedynie 12 miesięcy gwarancji ogólnej. Takiego ryzyka nie chcę i odsyłam oba modele. Będę szukał innego IPSa (może tego LG 32GR93U-B) bo obecna ich jakość jest naprawdę dobra, albo zamówię innego OLEDa w tym rozmiarze, który będzie płaski i z pivotem i pojawi się w sensownej cenie, ale chociaż da to małe zabezpieczenie na wypalenie.    Moja konkluzja jest taka, że nie jest tak łatwo o uniwersalny monitor w obecnych czasach   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...