Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, lukadd napisał(a):

Chce się komuś z posiadaczy 5090 machnąć bencha w FC6?

4k TAA wszystkie suwaki w prawo z RT i test w oknie robiłem, aby dorzucić na jednym screenie gpu-z.

 

Ta gra zbytnio nie wygrzewa GPU, ale jestem ciekawy zależności czy są podobne jak na 4090 odnośnie fps i poboru na 2 różnych nastawach. Czyli Stock vs max UV + vramki podbite.

 

U mnie na 4090 jest ~100W różnicy ~270 vs 370W, a fps na stock to jest 7% do przodu.

 

Mocno ciekawy jestem jak zachowa się 5090 w tym ubi gniocie, jaki fps i waty na tych nastawach wypluje.

 

 

Stock

HQidYaU.png

 

Max UV + mem oc

neOBBkN.png

 

 

Miętus stock

 

FC6stock.thumb.jpg.ca76a13609637e504c4da8d825c54891.jpg

 

Miętus UV, jest 2500MHz, lecz przy zmianie taktowania znów MSI Afterburner źle odczytuje taktowanie. :E Jedynie odinstalowanie i ponowne zainstalowanie programu naprawia problem tymczasowo. :E

 

FC6UV2500MHz.thumb.jpg.b31f9ecaacb738c96547ccc56b6f34a7.jpg

 

Max pobór prądu to jest pik, na UV oscylował on na poziomie 280-300W

  • Thanks 1
Opublikowano
8 minut temu, Phoenix. napisał(a):

Roznica w stosunku do 4090 to przepasc ale to UV tez pieknie ubija karte.

Raczej nikt tu nie robi UV na 2500MHz, najniższe UV jakie na tej karcie mogę zrobić to 2242MHz przy 0,850mV.

Miętek tylko z UV jest do przyjęcia, ale przez ten rezonans wentylatorów przy 1500 RPM, to już mi się nie podoba. :E

 

Tutaj wynik przy wyższym taktowaniu.

FC6UV.thumb.jpg.be18f5c4457bad6a35627a25d6589530.jpg

 

 

Opublikowano
17 godzin temu, Kadajo napisał(a):

Jemu raczej chodziło ze można by za pomocą tej symulacji stworzyć np. mgle albo inne tego typu efekty cząsteczkowe.

To ze w Batmanie masz akurat dym nie kończy się na możliwościach tych efektów przecież.

Physx to symulacja płynów, tkanin, cząsteczek itd itd.

 

Do dziś praktycznie w grach nie widać tak zaawansowanej symulacji dymu jaka była w Batmanch, ba w NFS ProStreet już mieliśmy podobny efekt dymu z opon. Wiec da się to zrobić nawet bez Physx.

BTW. ta gra ma na karku 18 lat.

Niestety to ty nie zrozumiałeś w ogóle o co mi chodziło skoro próbujesz mi tłumaczyć rzeczy, które są dla mnie oczywiste. Ja uważam, że symulacji dymu czy niektórych efektów cząsteczkowych twórcy nie dodają do gry ze względu na to, że nie ma to sensu a nie dlatego, że się niby nie da.

 

Ten przykład, który ja podałem, czyli symulacja wiatru i jego wpływ na ruch drzew, krzaków, trawy, liści w Assassin's Creed Shadows jest o wiele bardziej zaawansowany i wymagający niż symulacja dymu. Obliczenia są wykonywane na GPU, ruch wiatru jest obliczany z użyciem symulacji płynów (Fluid Simulation) tak samo jak w przypadku dymu. Zauważ jednak, że po pierwsze ta symulacja dotyczy znacznie większego obszaru a po drugie oprócz obliczeń związanych z przemieszczaniem się mas powietrza obliczany musi być również wpływ na wszystkie ruchome elementy. To jest zupełnie inny poziom! Porównaj sobie to z innymi grami. Pamiętam jak narzekałeś jak to wyglądało w Horizon Forbidden West. To jest pierwsza gra z tak realistyczną animacją i symulacją wiatru.

Opublikowano

A dlaczego to nie ma sensu, przecież wystarczy symulować tylko obszsar który widzi gracz i może bezpośrednio na niego wpłynąć, nie musisz symulować 30km/2. Poza tym masz w takim AC:S ogień, dym, a nawet eksplozje się zdarzają, można rzucić bombę dymna, no nie mów mi ze nie wygadałoby to lepiej z jakiś zaawansowanym efektem. Czy może im się po prostu nie chciało.

Zresztą pierwszy przykład z brzegu w nowej grze.

 

 

Przecież nie musieli tego robić mogli to olać. No i tym się różnią fajne gry od badziewia.

 

 

:hahaha:

 

No ale wiadomo, jest cykl dnia i nocy to już gra super i 8 cud świata technicznie :D

 

Skupiasz się tak bardzo na jednym aspekcie który jest dobrze zrobiony ze nie widzisz nagle jak reszta nie jest, ale jakiś cudem ci to nie przeszkadza. Dziwne.

Czy jesteś z tych, co to tylko klaszczą a jak jest krytyka to już trzeba wytykać. Zabawne ze ci, co narzekają na krytykę nawet chyba nie rejestrują ze sami krytykują krytykujących. :hihot:

Opublikowano
53 minuty temu, Doamdor napisał(a):

Max pobór prądu to jest pik, na UV oscylował on na poziomie 280-300W

Ta na 4090 jest podobnie peak jest wyższy od średniego.

 

Można by jeszcze średni pobór obadać podczas testu dla dokładności.

 

Ale z grubsza to cała ta wydajność 5090 w tej grze bierze się po prostu z większego poboru prundu, 5090tka mocno siorbie, mocniej niż się spodziewałem w tej grze. Stock 125 vs 170fps to jest 36% do przodu dla 5090 względem 4090, a w watach peak 370 vs 520 40% więcej papu.

Opublikowano

@Kadajo, to nagle symulacja dymu stała się najważniejszą rzeczą w grach. 😁 Wtedy to rzeczywiście jest tak jak twierdzisz, że Batman Arkham Knight z 2015 r. ma najlepszą fizykę. A obiektywnie oceniając to jednak nie, co udowodniłem ci w poprzedniej odpowiedzi.

  • Confused 1
Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, Doamdor napisał(a):

@lukadd 

Najniższe UV jakie jestem wstanie zrobić.

 

Twój wynik stock

Tak na pewno nie ma co porównywać, czyli dopieszczane uv vs stock. prędzej twoje uv vs jego uv, wtedy róznica spada do 15% w wydajności , gdzie dalej 5090 bierze tych watów więcej o 10%

Bo jak byś ograniczył tylko power limit tak, żeby nie gpu nie połknęło więcej jak 372W bez ruszania reszty, to wynik byłby gorszy, niż masz UV

podejrzewam, że na tych samych watach, 5090 będzie minimalnie szybszy od 4090, cała magia nowej generacji, wyszła z większego apetytu na waty

16 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Dzięki. Działa. Ale wygląda to to marnie. 70 fps.

Tylko na 5090 gubiszs 80-90W bez jakiejkolwiek utraty wydajności. Przy 4090 zejście 40W i już tracisz klatki :)

No nie, przy 40-50W mniej potrafię jeszcze zyskać klatki, wystarczy, zamiast 1.05V ustawić 1V i podbić zegary o 100MHz na gpu i 1000 na pamięciach. przy 100W mniej jestem  w stanie uzyskać tę samą wydajność względem stock.

Wszystko zależy od danej sztuki, ale to tyczy się i 5090 i 4090

Edytowane przez SylwesterI.
Opublikowano (edytowane)

Ja mam 1 rtx 4090 i przy 50W mniej jestem w stanie uzyskać więcej fps, przy 100W mniej porównywalny wynik.

w 4090 więcej fps dawało podkręcanie pamięci, a nie kosztowało W, w 5090 pamięci są szybsze z fabryki i tak nie dławią gpu więc ich oc już tyle nie daje.

Edytowane przez SylwesterI.
Opublikowano
10 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

Tak na pewno nie ma co porównywać, czyli dopieszczane uv vs stock. prędzej twoje uv vs jego uv, wtedy róznica spada do 15% w wydajności , gdzie dalej 5090 bierze tych watów więcej o 10%

Bo jak byś ograniczył tylko power limit tak, żeby nie gpu nie połknęło więcej jak 372W bez ruszania reszty, to wynik byłby gorszy, niż masz UV

podejrzewam, że na tych samych watach, 5090 będzie minimalnie szybszy od 4090, cała magia nowej generacji, wyszła z większego apetytu na waty

No nie, przy 40-50W mniej potrafię jeszcze zyskać klatki, wystarczy, zamiast 1.05V ustawić 1V i podbić zegary o 100MHz na gpu i 1000 na pamięciach. przy 100W mniej jestem  w stanie uzyskać tę samą wydajność względem stock.

Wszystko zależy od danej sztuki, ale to tyczy się i 5090 i 4090

To nie jest dopieszczone UV, a minimalne napięcie na jakie pozwala karta graficzna, oraz maksymalne taktowanie jakie da się ustawić na krzywej.

Powyższy wynik pokazuje minimalne UV i wydajność, więc dlaczego nie porównywać do RTX 4090?

Zrób podobny wynik na RTX 4090 i wrzuć screen z poboru prądu.

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Ja mam wrażenie, że ich OC w ogóle nic nie daje :D

Prawdopodobnie, jeśli przepustowość stock jest wystarczająco duża to oc nic nie da, różnice pewnie byś zobaczył w specjalistycznych testach.

9 minut temu, Doamdor napisał(a):

To nie jest dopieszczone UV, a minimalne napięcie na jakie pozwala karta graficzna, oraz maksymalne taktowanie jakie da się ustawić na krzywej.

Powyższy wynik pokazuje minimalne UV i wydajność, więc dlaczego nie porównywać do RTX 4090?

Zrób podobny wynik na RTX 4090 i wrzuć screen z poboru prądu.

Można porównywać, ale do ustawianego ręcznie 4090, a nie stock.

Chętnie bym porobił podobne testy, bo moim zdaniem przy 272W Luk ma za niski zegar GPU, jednak nie mam tej gry.

 

możemy potestować:

gry.thumb.jpg.9718af5c09dc79ca57c864d108069b00.jpg

+ horizona 2 , alana wake 2

 

jeśli porównywać w 4k to bez FG, bo mam monitor 1440p i fg z podbitą w sterach rozdzielczością nie uruchomię

Edytowane przez SylwesterI.
Opublikowano
35 minut temu, Doamdor napisał(a):

@lukadd Takie uroki żyłowania procesu 5nm, przejście na 2-3nm powinno znacznie zredukować pobór prądu.

 

 

Najniższe UV jakie jestem wstanie zrobić.

 

FC6UVV.thumb.jpg.85ef4d5dab169c524955442e4d0ce753.jpg

 

Twój wynik stock

 

HQidYaU.png

 

 

No właśnie chodzi o te pobory i zyski z wydajności z nich niestety wynikające w nowej generacji.

 

 

A do max UV 4090 jak porównamy. Max UV vs max UV 117 fps vs 135 i mamy 15% do przodu dla 5090. Max waty to 272 vs 297W czyli ~9% watów więcej i 15% fps dla 5090.

 

neOBBkN.png

 

 

Opublikowano
1 godzinę temu, lukadd napisał(a):

Ta na 4090 jest podobnie peak jest wyższy od średniego.

 

Można by jeszcze średni pobór obadać podczas testu dla dokładności.

 

Ale z grubsza to cała ta wydajność 5090 w tej grze bierze się po prostu z większego poboru prundu, 5090tka mocno siorbie, mocniej niż się spodziewałem w tej grze. Stock 125 vs 170fps to jest 36% do przodu dla 5090 względem 4090, a w watach peak 370 vs 520 40% więcej papu.

Bez UV to niestety tak jest wydajność na wat wzrosła. Da się pokazać też 1.25x wyższą wydajność po UV przy 7.5% spadku poboru mocy przy grubszym UV na 5090 i bez UV na 4090. Ale można też w drugą stronę gdzie dopiero po grubszym UV 5090 łapie wydajność na wat na poziomie 4090 :E Ale to tylko skrajności, które można wykazać.

W przypadku Rubina jest chociaż jakiś przebłysk nadziei, że wydajność na wat poleci grubo do przodu. Ponieważ w przypadku tensorów wydajność na wat ma wzrosnąć aż 2.5x względem Blackwella, ale czy to się przełoży na tak masywne poprawki w reszcie bloków niekoniecznie ;)

Opublikowano
52 minuty temu, SebastianFM napisał(a):

@Kadajo, to nagle symulacja dymu stała się najważniejszą rzeczą w grach. 😁 Wtedy to rzeczywiście jest tak jak twierdzisz, że Batman Arkham Knight z 2015 r. ma najlepszą fizykę. A obiektywnie oceniając to jednak nie, co udowodniłem ci w poprzedniej odpowiedzi.

No nie ale możemy się chyba zgodzić ze nie widzimy takich efektów dziś w każdej grze.

Jak chcesz mnie po prostu łapać za słówka i za wszelką cenę udowodnić ze nie mam racji to kończę to rozmowę.

Już pominę ze rozmowa kompletnie zeszła z toru gdzie pisałem o tym ze Nvidia całkowicie bez powodu zabrała nam możliwość uruchamiania efektów Physx na nowym sprzęcie w starszych grach.

Pewnie, klaszczmy jej. Super.

Opublikowano
6 minut temu, Phoenix. napisał(a):

I na co ten DLSS dla tak mocnje karty ??

Zeby jeszcze pobor obnizyc...

No i oboje macie wersje na tej samej platformie??

DLSS 4

 

6 minut temu, lukadd napisał(a):

No właśnie chodzi o te pobory i zyski z wydajności z nich niestety wynikające w nowej generacji.

 

 

A do max UV 4090 jak porównamy. Max UV vs max UV 117 fps vs 135 i mamy 15% do przodu dla 5090. Max waty to 272 vs 297W czyli ~9% watów więcej i 15% fps dla 5090.

 

neOBBkN.png

 

 

Możesz sprawdź przy jakich ustawieniach wykręcasz taki sam wynik? Bo ten, który podałem to jest najniższy dla tego napięcia z maks możliwym taktowaniem, jedynie mogę jeszcze zejść z taktowaniem na 2162MHz.

 

 

Opublikowano
2 minuty temu, Doamdor napisał(a):

DLSS 4

Dodatkowa robota, zeby sylwek jeszcze kombinowal z podmiana plikowi i spraedzal presety, a gra juz na poprzednim gen nie stanowila wyzwania dla gpu gdzie w dodatku gra mega procesorowa ;)

Opublikowano
22 minuty temu, Doamdor napisał(a):

@SylwesterI. To może Shadow of the Tomb Raider? 4K RT Ultra z DLSS Q?

mozemy zrobic w 1440p,a bez dlss? Ty nie musisz kombinować, tylko zmieszasz rozdzielczość, ja muszę zmienić w sterowniku mnożniki rozdzielczości, wtedy w grze muszę dać pełny ekran na wyłączność, a wtedy nie mogę zrobić printscreena z wynikami

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...