Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Phoenix. napisał(a):

DLSS Transformer juz nie obniza znaczaco zapotrzebowanie na vram jak stary DLSS i o to mu zapewne chodzilo. 

Roznice miedzy DLSS a natywka sa wrecz marginalne juz w kwesti vram.

No nadal źle...

"Tutaj posiłkuję się swoją platformą z kartą GeForce RTX 4080. Z ciekawości sprawdziłem zainstalowane u siebie gry DOOM: The Dark Ages oraz Assassin's Creed Shadows, w obu przypadkach zużycie VRAM-u sprawdziłem w rozdzielczości 4K na najwyższych ustawieniach graficznych (z pominięciem Path Tracingu w DOOM). Aktywny był również najpierw DLSS w wersji 310.2.1, a potem w wersji 310.3.0, w obu przypadkach wybrany był DLSS Quality. Choć różnice nie są jakieś gigantyczne, mogę potwierdzić że zużycie VRAM-u w obu grach faktycznie się zmniejszyło. W przypadku Assassin's Creed Shadows mowa o spadku o około 750 MB (z 11901 do 11150 MB), natomiast w DOOM: The Dark Ages o około 660 MB (z 11676 do 11010 MB). W obu grach podsystem pamięci VRAM jest zatem luźniejszy o ponad 0,5 GB i to tylko poprzez podmianę jednego pliku"

 

Możesz sam sprawdzić u siebie.

 

Edytowane przez X360
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, X360 napisał(a):

No nadal źle...

Roznice uzaleznione sa od gry, ustawien, rozdzielczosci ;)  

Takze proponuje sprawdzic u siebie czy w kazdej grze i na kazdym ustawieni sa takie roznice. W 1440p sa tak jak pisalem dosc male i tak jak pisalem wzesniej nie jest to "znaczaca" roznica.

Zreszta o czym my tu mowimy, 0,5gb to jest tyle co nic i nie sprawi, ze nagle karty z mala iloscia vram dostana skrzydel ;) 

Edytowane przez Phoenix.
Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, Phoenix. napisał(a):

Roznice uzaleznione sa od gry, ustawien, rozdzielczosci ;)  

Ale na pewno zgodzisz się że użycie DLSS nie zwiększa zapotrzebowania na VRAM

Gorąco,duszno,człowiek półprzytomny to i Kadajo się pomylił ;)

Edytowane przez X360
Opublikowano
5 minut temu, X360 napisał(a):

Ale na pewno zgodzisz się że użycie DLSS nie zwiększa zapotrzebowania na VRAM

Gorąco,duszno,człowiek półprzytomny to i Kadajo się pomylił ;)

Odpala rozdzielczość, którą ma DLSS na wejściu, a później daj natywną z DLSS ;)

Także DLSS/DLAA zwiększa użycie VRAM.

 

  • Upvote 1
Opublikowano
22 minuty temu, sideband napisał(a):

Odpala rozdzielczość, którą ma DLSS na wejściu, a później daj natywną z DLSS ;)

Także DLSS/DLAA zwiększa użycie VRAM.

 

Stare DLSS CNN zmniejszalo zapotrzebowanie, to skad nagle sie wzrost wzial? 

Nadal nie zabiera wiecej jak rozdzielczosc natywna wiec ?? 

Skad te wzrosty i gdzie ?? 

Moze ja cos przeoczylem :D 

Opublikowano (edytowane)
27 minut temu, Kadajo napisał(a):

Oczywiście ze tak. Oni myślą ze DLSS/DLAA to za darmo z powietrza idzie. :hihot:

DLAA skupia się głównie na poprawie jakości obrazu, a nie na zwiększaniu wydajności

Co ma DLAA do DLSS?

DLAA to odpowiednik MSAA, FXAA, TAA, SMAA

Masz 4070Ti.Odpal sobie grę w natywnej,a później z DLSS,i zobacz na zuzycie VRAM

Po co się upierasz że DLSS zwiększa zużycie VRAM,jak ewidentnie nie masz racji?

https://zapodaj.net/plik-UtmSTuMRGK

Na czerwono zaznaczyłem ci ile bierze VRAM gra natywnie,i z DLSS-wszystkimi odmianami

Gdzie te WZROSTY użycia VRAM po aktywacji DLSS?

Chyba jest w drugą stronę,prawda?

32 minuty temu, sideband napisał(a):

Odpala rozdzielczość, którą ma DLSS na wejściu, a później daj natywną z DLSS ;)

Także DLSS/DLAA zwiększa użycie VRAM.

 

DLSS zwiększa użycie VRAM,tak? Czary i s/f w jednym

Zacznij rozgraniczać DLSS od DLAA

Edytowane przez X360
Opublikowano
Teraz, sideband napisał(a):

DLSS.jpg

Dodatkowy narzut VRAM przez DLSS w zależności od rozdzielczości.

Ale daj NATYWNA vs DLSS,bo to jest meritum sprawy

Ja dałem taki przykład,ty dajesz już po aktywacji DLSS

Ogarnąłeś że Kadajo twierdzi że jak włączysz DLSS to jest większe zużycie VRAM,niż w natywnej?

Ty też twierdzisz że jak odpalisz grę w natywnej rozdzielczości,to masz mniejsze żużycie VRAM,niż po aktywacji DLSS Quality?

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, sideband napisał(a):

Nie ma to jak mieszasz gówno z miodem.

DLSS zwiększa użycie pamięci koniec tematu.

 

https://zapodaj.net/plik-UtmSTuMRGK

Co tu widzisz? Co ty za bzdury wypisujesz?

W natywnej masz uzycie/alokację 19GB VRAM,DLSS Quality 11 GB VRAM,a ty twierdzisz że DLSS zwiększa zużycie VRAM?

Edytowane przez X360
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, sideband napisał(a):

Nie ma to jak mieszasz gówno z miodem.

DLSS zwiększa użycie pamięci koniec tematu.

Pokaz roznice miedzy natywka, a dlss, a nie miedzy rodzajami plikow ;) 

 

No ale nie pokazesz bo nadal to nie bedzie wiecej niz natywna rozdzialka.

Edytowane przez Phoenix.
  • Upvote 1
Opublikowano
Teraz, Kadajo napisał(a):

Idź więcej filmików się naoglądaj na YT one są wyrocznia. Zero wiedzy.

Mam prostsze wyjście.Zapytamy Tomcuga,żeby cię oświecił co za bzdury wypisujesz?

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Idź więcej filmików się naoglądaj na YT one są wyrocznia. Zero wiedzy.

Temat byl natywka vs dlss i tu nic sie nie zwieksza ;) jesli jest innaczej to pokaz po wlaczeniu gdzie masz wieksze uzycie vram. Przeciez to mozna sprawdzic w 5min wlaczajac gre :D  Wroce z pracy to wrzucimy np z cyberka. 

Edytowane przez Phoenix.
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, Phoenix. napisał(a):

Temat byl natywka vs dlss i tu nic sie nie zwieksza ;) jesli jest innaczej to pokaz po wlaczeniu gdzie masz wieksze uzycie vram. Przeciez to mozna sprawdzic w 5min wlaczajac gre :D  Wroce z pracy to wrzucimy np z cyberka. 

Już cię wyręczam

MAFIA natywnie

MAFIANATYWNY.thumb.png.7bd2f76b78d8b1e41bef9a09b4a31866.png

Mafia z DLSSMAFIADLSS.thumb.png.fcb1d0cd04f69c1e3731c936522cd8e2.png

 

Znów im na czerwono zaznaczyłem zużycie VRAM

Po prostu nie wierzę i jestem przerażony,co oni za bzdury wypisują

Edytowane przez X360
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Phoenix. napisał(a):

Ja tu nie mam zamiaru sie klocic, kazdy moze wlaczyc gre i sprawdzic to w moment , a wynik wiadomo jaki bedzie ;) 

To samo przecież zaproponowałem.Zamiast tego Kadajo i Sideband woleli mnie wyśmiać i być sarkastycznymi.

Błysnęli jak gwiazda betlejemska z totalną bzdurą i jeszcze się przy tym upierają. KOMPLETNIE niezrozumiałe zachowanie

Edytowane przez X360
Opublikowano (edytowane)

No ale to nie pokazujecie przypadkiem alokacji, a nie samego zapełnienia?

Mój Gigabyte został oddany w poniedziałek na GW. Proszem mi życzyć szczemścia.

Edytowane przez j4z
Opublikowano

To przeciez są takie małe róznice że od gry i implementacji moze zależeć, DLSS renderuje z mniejszej rozdielczości czyli źródłowe tesktury są mniejsze, ale znów dodaje swoje zużycie przez te transformery. Genreralnie jak wpływa na vram to minimalnie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...