Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
9 minut temu, X360 napisał(a):

Testy w sieci niby coś pokazują, ale w praktyce te karty różnią się naprawdę niewiele. Sam przeszedłem z 4070 Ti 12 GB . Nawet między zwykłym 4070 Ti a 5070 Ti nie ma żadnej kolosalnej przepaści, o jakiej niektórzy chcieliby przekonać innych.Nie ma co się oszukiwać – 4070 Ti dorównywało w praktyce 3090/Ti, a tymczasem 5070 Ti ma problem, żeby nawet dobić do poziomu 4080.

RTX 5000 to świetny przykład, że Nv wydaje nowe karty tylko po to, żeby nabić hype i sprzedaż, a realny wzrost wydajności dla gracza jest minimalny

Jak kupiłem 5070Ti to byłem przekonany, że z czasem ta architektura zacznie zyskiwać jak to miało miejsce przy okazji poprzednich premier. Teraz już wiem i jestem pogodzony, że miejsce mojej karty jest przy dupie 4080:sex: ale i tak mi sie to jak widzisz podoba:hihot:

Jest jak jest tzn. bardzo ciasno w środku stawki a po premierze super będzie jeszcze ciaśniej 

Opublikowano (edytowane)

Premiera 5070Ti Super to juz w ogole najmniejszy boost w historii, cos na miare 4080S z tym, ze tam to chociaz bylo wiecej CUDA 5% i mniejsza cena 200$. 5070Ti S 24GB ta sama wydajnosc. Nowa cena premium pewnie z 4000zl. 5080 podobnie zreszta jak beda za 4500zl to spoko,fajny upgrade , a jak za 5500-6000zl to czekac rok czasu na wiecej vram, sredni interes z puktu widzenia gracza. Niby 4070Ti Super te 4GB troche dało, ale karta i tak juz mocno odstaje od nowych konstrukcji. czesto 15-18% za 4080 w 4k, do tego jeszcze OC nie uleglo poprawie. Podobnie teraz bedzie cudów raczej nie ma co sie spodziewac

Edytowane przez maxmaster027
Opublikowano
19 minut temu, jankooo napisał(a):

Jak kupiłem 5070Ti to byłem przekonany, że z czasem ta architektura zacznie zyskiwać jak to miało miejsce przy okazji poprzednich premier. Teraz już wiem i jestem pogodzony, że miejsce mojej karty jest przy dupie 4080:sex: ale i tak mi sie to jak widzisz podoba:hihot:

Jest jak jest tzn. bardzo ciasno w środku stawki a po premierze super będzie jeszcze ciaśniej 

Panie ucałuj pierścień jensenowy dostałeś przecież FGx4:hihot:

A tak na serio było zapoznać się ze zmianami w Blackwellu i dopiero przy wykorzystaniu neural renderingu łącznie z SER możesz spodziewać się jakiegoś kopa i ewentualnego wplatania FP4 do gier.

Opublikowano
41 minut temu, sideband napisał(a):

 

A tak na serio było zapoznać się ze zmianami w Blackwellu i dopiero przy wykorzystaniu neural renderingu łącznie z SER możesz spodziewać się jakiegoś kopa i ewentualnego wplatania FP4 do gier.

"Rdzenie RT 4. generacji potrafią obliczyć dwukrotnie więcej przecięć promieni w porównaniu do rdzeni RT 3. generacji"

Co w takim razie robią te rdzenie RT 4. generacji?Czy faktycznie przyspieszają odbicia i śledzenie promieni, czy w praktyce są wciąż ograniczone?

Opublikowano
1 godzinę temu, X360 napisał(a):

Karty z symbolicznym wzrostem wydajności, brak realnych zmian– to nie powód do oklasków, tylko do krytyki.

Niektórzy jak ty, próbują bronić producenta jakby było to coś świętego. 

To są właśnie obiektywne słowa w tym temacie. Cieszenie się z kilku, czy kilkunastoprocentowych wzrostów po ponad 2 latach rozwoju technologicznego jest niepoważne i wręcz śmieszne, podobnie jak słowa @maxmaster027 , że jak nie chcesz takich ochłapów to "idź do konkurencji", albo o zgrozo, że jest to "myślenie życzeniowe" xDD. Przez takich zachwyconych klientów wzrosty generacyjnej będą niedługo do max 10% po OC, ale przecież jeden z drugim i tak ucałują kurtasa w złącze, bo inaczej to "odklejka" i "obsmarowywanie" biednej firmy. 

  • Like 2
  • Upvote 1
Opublikowano
Godzinę temu, sideband napisał(a):

Panie ucałuj pierścień jensenowy dostałeś przecież FGx4:hihot:

A tak na serio było zapoznać się ze zmianami w Blackwellu i dopiero przy wykorzystaniu neural renderingu łącznie z SER możesz spodziewać się jakiegoś kopa i ewentualnego wplatania FP4 do gier.

Pewnie do tego czasu będzie następne generacja i Blaki to już i tak nie wiele uratuje.

Tak jak RT się zaczęło rozkręcać w grach to RTX 2xxx już zdychał.

Tutaj pewnie będzie podobnie.

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, X360 napisał(a):

"Rdzenie RT 4. generacji potrafią obliczyć dwukrotnie więcej przecięć promieni w porównaniu do rdzeni RT 3. generacji"

Co w takim razie robią te rdzenie RT 4. generacji?Czy faktycznie przyspieszają odbicia i śledzenie promieni, czy w praktyce są wciąż ograniczone?

Blackwell‘s 4th generation RT Cores are purpose-built for Mega Geometry. Special cluster engines in hardware implement new compression schemes for geometry and BVH data, while delivering up to 2x the ray-triangle intersection rate of Third-Generation RT Cores. As a result, Blackwell reduces VRAM footprint of typical use cases like Nanite scenes by several hundred MB.

 

A praktyce nawet na nowym demku Bonsai Diorama spadek wydajności na ADA i Blackwell jest podobny ;)

W Alan wake 2 mega geometry daje kopa i daje najmniejszego w przypadku Blackwella ;)

 

 

Gówno demko morduje :hihot:

Edytowane przez sideband
Opublikowano
8 minut temu, DżonyBi napisał(a):

Jezeli seria 60x0 wypadnie podobnie wzgledem 50x0 tak jak teraz 50x0 wzgledem 40x0 czyli katastroficznie to rozumiem, ze dalej bedziecie siedziec na serii 40x0 i glosowac portfelem.

ja 6090 będzie 60% mocniejsza od 4090 i przy tym będzie pobierać 60% więcej energii  to oczywiście że tak :P 

  • Haha 1
Opublikowano
11 minut temu, Smalec napisał(a):

To są właśnie obiektywne słowa w tym temacie

Obiektywnie to jest spojrzeć na całą branżę a nie tylko jej wycinek a fakty są takie, że graczy jest trzech a tylko jedna firma zrobiła krok do przodu. Mały to mały ale skoro narzekacie na nvidie, że "mało" to co macie do powiedzenia o innych graczach co nie zrobili nic? Biorę co jest i tyle a, że mam fioła na punkcie hardwaru to "cieszę się" z czegokolwiek co pcha branże do przodu. 

Kto wie może to stały trend- mam nadzieje, że to tylko wypadek przy pracy lub tymczasowy brak realnej konkurencji

Opublikowano
15 minut temu, sideband napisał(a):

Blackwell‘s 4th generation RT Cores are purpose-built for Mega Geometry. Special cluster engines in hardware implement new compression schemes for geometry and BVH data, while delivering up to 2x the ray-triangle intersection rate of Third-Generation RT Cores. As a result, Blackwell reduces VRAM footprint of typical use cases like Nanite scenes by several hundred MB.

 

A praktyce nawet na nowym demku Bonsai Diorama spadek wydajności na ADA i Blackwell jest podobny ;)

W Alan wake 2 mega geometry daje kopa i daje najmniejszego w przypadku Blackwella ;)

 

 

Gówno demko morduje :hihot:

To demko to ja odrazu jak wyszlo sprawdzilem, ale lipa wydajnosciowa, że HOHO. Nie myslalem, ze bedzie tak malo fps na podkreconym 5080 

https://drive.google.com/file/d/1qiZySnaqT3p2qXvT-6xUS8K3PidxghFj/view?usp=sharing mozecie sobie zerknac

takze, wszelkie moje nadzieje wyrzuciles do smietnika i splunąłeś

Opublikowano

Więc wsadzcie sobie głęboko w **** ze Nvidia je zla, bo jak zrobi ten sam krok co teraz, czyli da zalosny przyrost, a Wy kupicie, bo Wam to sie bedzie oplacac, wiec przylozycie reke do patologii. Mi sie oplacilo teraz. Czym sie roznimy? Tak samo spojrzcie na tych co przechodza z serii 30x0.

//słownictwo! Odpoczynek
eNeSik

Opublikowano
5 minut temu, Kadajo napisał(a):

Pewnie do tego czasu będzie następne generacja i Blaki to już i tak nie wiele uratuje.

Tak jak RT się zaczęło rozkręcać w grach to RTX 2xxx już zdychał.

Tutaj pewnie będzie podobnie.

Musi się zmienić tworzenie gier, dostosowanie silników i jeszcze chęć z korzystania tego. O wydajności i innych problemach to nawet już nie piszę ;) Już i tak jest za dużo problemów z tworzeniem gier i wykorzystaniem obecnej technologii.

Ale to i tak jest mniejszy problem i dużo większy problem jest w stricte samym giereczkowie :hihot:

Opublikowano

Nie byłem ani w tych forumowych ani prawdziwych, ale zgoda. Pięknie to wygląda. A jak jeszcze pomyśleć, że w promieniu 500m nie ma żadnego sąsiada palącego plastikiem i oponami...

 

37 minut temu, Kadajo napisał(a):

A co z zamiana ryjków w czasie rzeczywistym grach, tak się tym Nvdia chwaliła na premierę. Nie pamiętam jak oni to nazywali.

10 Goopy Ray-Tracing

 

image.png.8861d56ae3ae884c3523ccf1e0031a1f.png

 

;)

Opublikowano (edytowane)
46 minut temu, sideband napisał(a):

Special cluster engines in hardware implement new compression schemes for geometry and BVH data, while delivering up to 2x the ray-triangle intersection rate of Third-Generation RT Cores.

Czyli to jak widać między bajki można włożyć,bo nic takiego nie następuje.

Edytowane przez X360

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @tekkno nie należy brać informacji z 1 źródła, ale nie należy też odrzucać wszystkich i uważać się za jedynego najmadrzejszego.  Nie wiem jaki jest problem z transferem masy w tej grze, być może masz rację, być może on - Nie działa trailbraking? Nie chce mi się w to wierzyć, bo takie coś to fizyka NFSa i Burnouta, a nie simcade i sima.  Co do ludzi oglądających streamy to zjawisko znane od czasu wynalezienia pierwszego TV, ludzie oglądają, nic nowego. Jeżeli chcesz wiedzieć dlaczego poczytaj książki o psychologii. Dlaczego wolą oglądać, niż grać? Z tego samego powodu, dlaczego oglądają TV, a nie czytają książki - granie wymaga zaangażowania, umiejętności, minimum wysiłku - oglądanie żadnego z powyższych.   
    • ile komplet zimówek średniej klasy do tego audi kosztuje? 5k? 
    • Kiedy Aliexpress wjedzie za mocno   20251126_182210.mp4    
    • https://ithardware.pl/aktualnosci/rtx_60_premiera_karta_nvidia_amd-46890.html   Jak myślicie, jednak 5000 Super faktycznie może nie być jak, już chodzą plotki, że premiera następnej generacji może być opóźniona. 
    • Ustawiasz tak samo, ale 9800 nie specjalnie się skaluje z zegarem, poza oczywiście niektórymi przypadkami, jak załadowanie shaderów i siatki dużej mapy. Natomiast zyski z ustawienia są inne, szczególnie 7800. Tego faktycznie można nie ruszać. 14600k czy 9700 też można - specjalnie wolałbym tego nie rozciągać - jest to trochę marnotrastwo.  W moim przypadku jest miodzio przy 120, w innym może być i 100.  88 jest bezpieczne - absolutnie nie optymalne. Poza tym wystarczy otymizer dać na 30 i już masz po optymalnych ustawieniach AMD. Jak puścisz wszystko z płyty, to zobaczysz i 1.45v, co jest bezpieczne dla stabilności i znowu niekoniecznie optymalne. Tylko zegar zależy od napięcia i temperatury, temperatura od napięcia i optymalne sztywne ustawienie dla jednej sztuki będzie 1.25 dla drugiej 1.35. Co znowu ni jak się ma do AMD które stworzyło i ustawiło - ręczne ustawienia o ile są sensowne zawsze będą lepsze od fabrycznych, bo one muszą uwzględniać najgorsze kawałki krzemu i margines bezpieczeństwa, żeby zawsze było stabilnie… i nie wiedzą jakie włożysz chłodzenie.  88 W też pewnie ok, ale skoro domyślnie te procesory mają 65w, to 88 jest po to, żeby zrobić jakąś różnicę (w skrócie - wiadomo pbo itp). 120 vs 88 nie będzie w żaden sposób porównywalne do różnicy jaką masz 65 vs 88, ale będzie jeszcze sensowna i dla mnie widoczna przy dropach fps - dla wielu osób nie zrobi różnicy, tak jak dla mnie średni 250 - na monitorze 240hz nie widzę specjalnie różnicy czy to jest 180 czy 240, ale drop z 250 na 120 już tak. Moje ustawienia są o tyle fajne, że to właśnie minimalizują… i nie działa to tak samo na 88W. Na zdjęciu sprzed chwili masz 166w przy średnim 158 - maksymalnie widziałem 169, najczęściej jest to 164-168 w przy średnim 155-160. To jest bez sensu i właśnie coś mi się wydaje, że ustawianie ręczne limitów nic tu nie daje 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...