Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Gość P.Wiśnia
Opublikowano (edytowane)

.

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, P.Wiśnia napisał(a):

$ spadnie i będzie po 3.8zł a nvidia będzie trzymać swój kurs na poziomie 5-6zł ;) 

Nvidia nic nie trzyma oprócz ich FE, które i tak przeważnie z lupą szukać bo są małe rzuty.

Reszta kart to dystrybutorzy przeliczają z $ + ich marże, następnie sklep dolicza VAT 23% i swoją marże.

Sklep jak duży może być również dystrybutorem, czyli brać bezpośrednio od np. ASUSA itd.

 

W DE jest taniej bo po pierwsze niższy VAT, a po drugie większy rynek, więcej sztuk zamawianych i przez to sklepy dystrybutorzy mają dodatkowo trochę lepsze ceny zakupu.

Edytowane przez lukadd
Gość P.Wiśnia
Opublikowano (edytowane)

.

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano
1 minutę temu, P.Wiśnia napisał(a):

Nvidia też narzuca cenę producentom po jakiej kwocie mogą kupić GPU. 

Im taniej sprzedadzą producentom komponenty tym tańsze będą karty.

 

Zobacz sobie na oficjalne sklepy producentów, w wielu przypadkach jest drożej niż w np. xkom, morele.

Tutaj bardziej chodzi o efekt skali i brak zabawy producentów z konsumentami.

Oni nie mogą konkurować ze swoimi klientami inaczej będzie jak z ... 3DFX.

Opublikowano
3 godziny temu, Kadajo napisał(a):

Przecież jak włączysz DLSS w 4K to renderujesz dokładnie albo w 1440p albo 1080p :hihot:

3 godziny temu, Kadajo napisał(a):

Oczywiście, że renderujesz, lekko tracisz na wydajności przez to ze karta musi zrobić jeszcze trochę obliczeń względem DLSS, ale nie zmienia to faktu ze wydajność jest zbliżona do 2K/2,5K bez DLSS.

To zależy od danej gry a różnica w wydajności potrafi być naprawdę duża.

Horizon Zero Dawn Remastered, ustawienia Ultra, 1440p: 118 FPS, 4K DLSS Q: 91 FPS czyli aż o 23% mniej.

Wynika to głównie z tego, że wolumetryczne oświetlenie i cały post-processing są obliczane w rozdzielczości wyjściowej. Wpływ na wydajność ma również to, że przy DLSS używa się wyższego poziomu próbkowania tekstur.

  • Upvote 2
Gość P.Wiśnia
Opublikowano (edytowane)

.

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano
1 minutę temu, P.Wiśnia napisał(a):

Głupoty, w Polsce nie mogą ale w stanach czy nawet Niemcach to mogą?

Nie rozumiesz, nie mogą bo inaczej nie spodoba się to klienteli i zwyczajnie się wymiksują z interesu.

Jeśli sklepy nie będą chciały sprzedać kart danego vendora to vendor pójdzie  z torbami.

 

Tu chodzi o zaufanie; jak raz "wydymasz" klientów to ich stracisz.

 

A to tak na prawdę od dobrej woli sklepów zależy czy dany produkt się w nim znajduje.

 

Przez lata w Biedrze nie było Pepsi tylko wyłącznie Coca-cola bo się obie firmy nie dogadały...

Gość P.Wiśnia
Opublikowano (edytowane)

.

Edytowane przez P.Wiśnia
Opublikowano
Godzinę temu, Auberon napisał(a):

Nadal zostaje rynek grafików 3D i 2D, montażystów video od kręcenia wesel i komunii.

Zarobkowe wykorzystywanie RTx to nawet kopanie kryptowalut.

Do uruchomienia tych aplikacji nie potrzeba żadnej certyfikacji a od dawna wiadomo że Quadro od GeForce różniły się biosem i rozmiarem VRAM.

 

Jeśli ten rynek nie jest większy od zastosowań  przemysłowych jakie podałeś.

 

Kompletnie w tym wszystkim pomijamy rynek Data miningu i związanego z tym boomu AI.

 

Quadro masz funkcjonalności, których nie ma Geforce nie posiada. Wydajność jest blokowana na poziomie sterownika. Akurat czasu pierwszego RTX to 2080ti miał przyciętą wydajność na tensorach.

Poza tym Quadro z reguły posiadają pełne rdzenie, a nie cięte jak w Geforce ;) Ilość pamięci to też istotna kwestia inaczej nikt by nie kupił Quadro. Pro lub semi-Pro muszą oferować coś więcej w zależności od potrzeb na rynku inaczej nikt wyda tak grubej kasy na te karty.

Biosem to nic nie zdziałasz ostatni rdzeń w którym ID było ustalane za pomocą rezystorów na PCB to GM204. Od GM200 ID jest ustalane na poziomie chipu także wkładasz rdzeń z innym ID i automatycznie kartę rozpoznaje jako inny model bez zmiany biosu ;)

Godzinę temu, Kadajo napisał(a):

EVGA bez powodu się z GPU nie wycofała, wiedzieli, w którą stronę to wszytko idzie.

Powtarzasz znowu tą samą nieprawdę ;) EVGA od dawna ledwo zipiała i to jest info ogólne dostępne. Dlatego też zwinęli się z rynku mobo bo nie dało się zarobić na nich wynalazkach.

Opublikowano
1 minutę temu, sideband napisał(a):

Quadro masz funkcjonalności, których nie ma Geforce nie posiada. Wydajność jest blokowana na poziomie sterownika. Akurat czasu pierwszego RTX to 2080ti miał przyciętą wydajność na tensorach.

Poza tym Quadro z reguły posiadają pełne rdzenie, a nie cięte jak w Geforce ;) Ilość pamięci to też istotna kwestia inaczej nikt by nie kupił Quadro. Pro lub semi-Pro muszą oferować coś więcej w zależności od potrzeb na rynku inaczej nikt wyda tak grubej kasy na te karty.

Biosem to nic nie zdziałasz ostatni rdzeń w którym ID było ustalane za pomocą rezystorów na PCB to GM204. Od GM200 ID jest ustalane na poziomie chipu także wkładasz rdzeń z innym ID i automatycznie kartę rozpoznaje jako inny model bez zmiany biosu ;)

Nie, z poziomu kodu w CUDA C++ nie masz niczego blokowanego. Wiec i sterownika CUDA, jeśli są jakieś ograniczenia to ze strony samego oprogramowania.

Opublikowano (edytowane)

EVGA (artykuł z września 2022r.)

 

Po 22 latach bycia partnerem NVIDIA w zakresie GPU/AIB, EVGA ma dość. Firma poinformowała nas, że nie będzie sprzedawać kart graficznych NVIDIA nowej generacji. Wiadomość ta jest dla nas ogromnym zaskoczeniem i prawdopodobnie wstrząśnie całą branżą grafiki komputerowej. EVGA jest wiodącym dostawcą AIB w Stanach Zjednoczonych i wiodącym dostawcą w Europie. Koszty towarów, produkcji i marketingu dla EVGA i prawdopodobnie innych partnerów AIB wzrosły. Co więcej, EVGA jest nietypowa w porównaniu do innych firm na rynku AIB, ponieważ firma utrzymuje dużą kadrę inżynierską i projektuje swoje PCB i systemy chłodzenia. Firma zapewnia również oprogramowanie do monitorowania i podkręcania (EVGA Precision), całodobową obsługę klienta premium, 48-godzinną politykę zwrotów RMA oraz innowacyjny system kolejkowy, który dostarczał AIB do graczy podczas pandemii. Co więcej, EVGA wkłada w swoje opakowania więcej niż większość (jeśli nie wszyscy) konkurenci w ramach swojego celu, jakim jest bycie dostawcą wysokiej jakości AIB dla wymagających graczy high-end. Powoli, z biegiem czasu, relacje między EVGA i NVIDIA zmieniły się z tego, co EVGA uważała za prawdziwe partnerstwo, w układ klient-sprzedawca, w którym EVGA nie była już konsultowana w sprawie zapowiedzi nowych produktów i briefingów, nie była prezentowana na wydarzeniach i nie była informowana o zmianach cen. NVIDIA zaoferowała za pośrednictwem Best Buy kartę RTX 3090 Ti za 1099,99 USD, podcinając cenę EVGA i innych partnerów, którzy oferowali swoje produkty za 1399,99 USD. Nie było żadnego ostrzeżenia o obniżce cen, co pozostawiło partnerom niewielki wybór, jak tylko sprzedać swoje zapasy poniżej kosztów, aby sprostać cenie NVIDIA. MSI obniżyło cenę do 1 079,99 USD w New Egg, a EVGA do 1 149 USD. EVGA twierdzi, że będzie nadal sprzedawać i wspierać swoje istniejące AIB oparte na NVIDIA, zachowując wystarczającą ilość zapasów, aby utrzymać trzyletnią gwarancję, ale firma kończy współpracę z NVIDIA. EVGA nadal będzie oferować swoje wielokrotnie nagradzane zasilacze i pozostałe linie produktów.

 

EVGA porzucając NVIDIĘ spowoduje dużą dziurę w północnoamerykańskiej sprzedaży układów AIB, gdzie EVGA miała 40% udziału w rynku, a także wpłynie na sprzedaż w Europie Zachodniej ze względu na wielu fanów EVGA w tym regionie. NVIDIA może temu zaradzić, dostosowując poziomy alokacji dla pozostałych partnerów AIB, a także sprzedaż bezpośrednią za pośrednictwem Best Buy, ale zajmie to kwartał lub dwa. Biorąc pod uwagę przeciążenie zapasów, którego doświadczają partnerzy i NVIDIA, wydaje się, że nie ma pośpiechu. Dyrektor generalny i założyciel EVGA, Andrew Han, wyraził chęć zwolnienia tempa i spędzenia większej ilości czasu z rodziną. Biznes AIB to prawdziwy szybkowar 24/7, który po 22 latach zaczyna zbierać swoje żniwo. Jednak Han, przedsiębiorca z wykształcenia fizyk, może po prostu potrzebować krótkiego okresu doładowania; od lat nie brał urlopu. Han poinformował firmę NVIDIA o swojej decyzji w czerwcu, więc nie jest to żadna nowość ani szok dla NVIDII. Jest to jednak zmiana tektoniczna w kanale i społeczności graczy. Gracze nie byli jedynymi, którzy cenili sobie wysokiej jakości AIB firmy EVGA. Twórcy treści, doradcy finansowi i zarządzający funduszami hedgingowymi również byli oddanymi nabywcami. Z finansowego punktu widzenia zmniejszy to całkowity przychód EVGA, ale firma zwiększy swoje zyski, unikając obniżenia marży z AIB. Han powiedział, że nie jest zainteresowany sprzedażą firmy. Jak na ironię, gdy seria 4000 pojawi się na rynku, wielu użytkowników końcowych i większość producentów OEM będzie musiała zwiększyć rozmiar swoich zasilaczy - i zgadnijcie, kto ma odpowiedź na pytanie „Gdzie mogę taki dostać?”

Edytowane przez Element Wojny
Opublikowano
13 minut temu, sideband napisał(a):

Powtarzasz znowu tą samą nieprawdę ;) EVGA od dawna ledwo zipiała i to jest info ogólne dostępne. Dlatego też zwinęli się z rynku mobo bo nie dało się zarobić na nich wynalazkach.

No skoro zwiększyły się ceny do granic absurdu to, na czym mieli zarabiać, na tym ze "istnieją" ?

Opublikowano
4 godziny temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Wystarczy odpalić Afterburner i porównać obciążenie procka w natywnym 4k i z dlss :)

 

@Spl97 Dopiero niedawno go wklejałem jak wróżył 15k. Z tydzień temu. Szkoda słów na typa.  

On ciągle wróży, z każdej plotki nagrywa video i ciągle się mota jak mówi - myśli o karcie z serii 5000, a gada RTX 4080 etc. Straszny typ.

Opublikowano
46 minut temu, Auberon napisał(a):

Nie, z poziomu kodu w CUDA C++ nie masz niczego blokowanego. Wiec i sterownika CUDA, jeśli są jakieś ograniczenia to ze strony samego oprogramowania.

Lock jest na poziomie sterownika dla konkretnego ID dlatego nie da się tego obejść ;) Mniej istotne w jaki sposób w sofcie jest to wykonane tylko, że tego nie obejdziesz.

 

35 minut temu, Kadajo napisał(a):

No skoro zwiększyły się ceny do granic absurdu to, na czym mieli zarabiać, na tym ze "istnieją" ?

EVGA od dawna była źle zarządzana i mieli problemy finansowe. Do tego właściciel uparł się, że nie sprzeda firmy to zaczęły się większe cięcia by firma nie splajtowała.

Inni sobie radzą nawet mniejsi partnerzy to problem jest w NV czy EVGA? Gdyby nie dało zarobić to NV nie miałaby takiej liczby partnerów jaką ma porównując do AMD.

Opublikowano
22 minuty temu, Kadajo napisał(a):

No skoro zwiększyły się ceny do granic absurdu to, na czym mieli zarabiać, na tym ze "istnieją" ?

No, ale Asus, MSI, giguś, Zotac itd. nie zrezygnowali i dalej współpracują z nvidią. Tylko evga nie dała rady.

 

Ogólnie evga niczym specialnym oprócz systemu gwarancji u producenta się nie wyróżniała w ostatnich latach w gpu dla ludu. Chłodzenia mieli przeciętne, dość wysokie rpm i dzwięk wentyli bardziej inwazyjny niż konkurencja, tak, że sam wybierałem msi czy asusa w tych ostatnich latach istnienia evga.

 

  • Upvote 1
Opublikowano

Myślę ze marże EVGA były dość wysokie, jakoś musieli sobie odbić system gwarancji czy sama jakość produktów, ale systematycznie ceny rosły i pętla im się na szyi zaciskała coraz bardziej.

Czy podobnych historii nie zaczynami słyszeć o Asusie ? Kto wie co się dzieje za drzwiami innych firm, jakie mają umowy i na co się godzą, aby tylko Nvidia im dostarczała chipy.

 

Jedno jest pewne firmy nie będą produkowały tych kart coraz lepszych tylko zrobią wszytko, aby jak najwięcej zarobić, jeśli muszą oddać więcej Nvidii, a jednocześnie nie mogą już wyżej podnieść cen, bo kto to gówno kupi to zostaje im obniżenie jakości tak, żeby w pierwszej chwili nikt się nie zorientował.

I tak grosik do grosika, a ze potem karty będą padać albo inne tam problemy, kto się jeszcze tym przejmuje ?

Palące się wtyczki ? A kogo tam, " u mnie działa".

Tak w wielkim skrócie można ta cala patole podsumować.

Płacimy coraz więcej a dostajemy coraz gorszy szmelc, udający pro produkty.

Opublikowano
34 minuty temu, sideband napisał(a):

Lock jest na poziomie sterownika dla konkretnego ID dlatego nie da się tego obejść ;) Mniej istotne w jaki sposób w sofcie jest to wykonane tylko, że tego nie obejdziesz.

Tylko to jest nie zgodne z oficjalna dokumentacje CUDA jaką jest udostępnione prze sam a NV.

Opublikowano
6 godzin temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Ale procesor ma dużo więcej roboty niż bez dlss. A jak dodasz FG to już w ogóle. 

Serio nikt do tej pory nie zwrócił uwagi, że to drugie zdanie to totalna bzdura. 😁

 

Bez względu na to, co aktualnie ogranicza ilość FPS, to FG nigdy nie zwiększa ilości prawdziwych klatek więc tak samo nie zwiększa obciążenia CPU.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...